Lada 1200LS (1.5) -80 - Myyty -
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada 1200LS (1.5) -80 - Myyty -
Tällainen helmi tuli pelastettua. Katsastettu viimeksi 2001, kilvet palautettu 2002 ja maalattu joskus 2005-2006. Maalipinta ei kovin hyvä ole ja pellit osittain parkkipaikkalommoilla, mutta eipähän ole kovinkaan haperossa kunnossa. Alkuperäisiä lisävarusteita ovat tuo pienempi ratti ja eco-mittari kojelaudalla. Ilmeisesti kaasutin on myös vuotta nuoremmasta löytänyt uutena tähän paikkansa ja alkuperäisvarusteisiin on myös kuulunut etulamppujen pyyhkijät? Joita ei kylläkään tässä ole. Myöskin listat ja teippaukset puuttuvat kyljistä sekä myöskin takaa "LADA 1200LS"-merkki. Keulasta merkki löytyy, kuten myös yksi tarra takapilarista.
Koneeksi tähän on vaihdettu 1.5 litrainen ladan moottori ja 5-lovinen laatikko. Eli katsastus tulee olemaan hintava rekisteröintikatsastuksineen ja muutoskatsastuksineen. Museopeliksi tässä on ehkä kuitenkin liian suuri savotta, mutta ei vielä pois suljettu.
Muita puutteita oli etuturvavyöt, taaksehan niitä ei tarvitakaan tämän ikäisessä. Nekin on jo postissa tulossa.
Kytkin toimii satunnaisesti, mutta levy pitäisi olla uusi. Joten siellä on varmaankin ilmaa.
Venttiilit ääntää, säätöä vailla
Takavalot haalistuneet, niihin uudet kuoret.
Mittaristossa maadoitusvikaa.
Vilkut ei toimi
Tähän tullaan perehtymään enemmän kun tuo Niva on saatu leimattua http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =2&t=33769
Ja onhan nuita muitakin kulkuneuvoja tuohon pihaan eksynyt ja nekin vaativat huomiota osakseen.
Jos jollain on heittää faktaa näiden LS-mallien myyntiluvuista ja nykyään hengissä olevien määristä, kuulisin mielelläni. Ilmeisesti tämä kuitenkin on suhteellisen harvinainen kapistus. Täytyy nyt vielä miettiä kuinka pitkälle tätä tullaan entistämään. Budjetti tullaan kuitenkin pitämään aisoissa.
Koneeksi tähän on vaihdettu 1.5 litrainen ladan moottori ja 5-lovinen laatikko. Eli katsastus tulee olemaan hintava rekisteröintikatsastuksineen ja muutoskatsastuksineen. Museopeliksi tässä on ehkä kuitenkin liian suuri savotta, mutta ei vielä pois suljettu.
Muita puutteita oli etuturvavyöt, taaksehan niitä ei tarvitakaan tämän ikäisessä. Nekin on jo postissa tulossa.
Kytkin toimii satunnaisesti, mutta levy pitäisi olla uusi. Joten siellä on varmaankin ilmaa.
Venttiilit ääntää, säätöä vailla
Takavalot haalistuneet, niihin uudet kuoret.
Mittaristossa maadoitusvikaa.
Vilkut ei toimi
Tähän tullaan perehtymään enemmän kun tuo Niva on saatu leimattua http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =2&t=33769
Ja onhan nuita muitakin kulkuneuvoja tuohon pihaan eksynyt ja nekin vaativat huomiota osakseen.
Jos jollain on heittää faktaa näiden LS-mallien myyntiluvuista ja nykyään hengissä olevien määristä, kuulisin mielelläni. Ilmeisesti tämä kuitenkin on suhteellisen harvinainen kapistus. Täytyy nyt vielä miettiä kuinka pitkälle tätä tullaan entistämään. Budjetti tullaan kuitenkin pitämään aisoissa.
Viimeksi muokannut Verronen, 27.6.2014 14:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Ohoh!!! Mistäs tämmönen löyty? En olis uskonu että näinkin läheltä tuommoisen saattaisi vielä bongata. Todellinen harvinaisuus ja LÖYTÖ!
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Ihan Oulusta löytyi. Taisi olla noin 5km matkaa tuohon vanhempien pihalle, jossa nuita laittelen. En aluksi edes tajunnut löytäneeni näinkin harvinaista peliä. Nettiautossa tämä kerkesi majailla viikon verran, kun heti ei päässyt kaupoille vaan piti hävittää ensin aiempia kulkuneuvoja vähemmäksi.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
varmaan maahantuojakaan ei osaa sanoa tarkempia lukuja, mutta onhan tuo harinainen peli, yhtään en ole koskaan elävänä nähnyt, tossa taannoin oli tuollainen helmi museorekisteröity myynnissä nettiautossa, siinä oli ihan sopiva hinnoittelukin, saattaa siis ainakin yksi olla säilynyt alkuperäisenä, mutta ei tuokaan tekomiehelle olis toivoton tapaus, suosittelen säilömään.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Jotenkin on sellainen mielikuva, että yhden (ja yleensäkkään ainoan) LS teksteillä olevan joko keltasen tai vihreän oisin nähnyt, oisiko ollut tässä pyöreesti kahen vuoden sisällä Jostain syystä en vain ole kirjannut sitä bongattua osioon
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Yhden keltaisen museopelin ilmoituksen nettiautosta löysin googlella, muuten aika nihkeää on tiedon etsintä. Muutamia esitteitä olen katsellut netistä. Tämänkin laitto viivästyy nuiden muiden vehkeiden särkyessä
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Noniin alkaa Niva olla taas toistaiseksi ajokunnossa niin on päässyt tätäkin ihmettelemään.
Kytkintä katselin ja vuotoja ei näy. Irroittaa satunnaisesti ja välillä taas vaihteet rusahtaa. Kuitenkin toimiessaan ihan lattian pohjassa. Kytkinpolkimessa itsessään on suuri välys, liikkuu ainakin 5cm ennenkuin tappi vastaa pääsylinteriin. Olisiko tämän työntötangon säätö paikallaan. Nesteet tulee varmaan myös vaihdettua kun näytti ottaneen väriä.
Lamppujen laseja täytynee hommailla, toinen etuvilkku on ihan valkoinen ja toisen takavalon ajovalon sekä jarruvalon kohta myös.
Onkohan vilkkujen toiminta normaalia kun rele naksuu tooodella hitaasti kun auto ei ole käynnissä. Kun auton käynnistää vilkun toimivat normaalilla nopeudella. Ei aiheuta toimenpiteitä toistaiseksi.
Pohjaa paukuttelin myös, molempien runkopalkkien etupäähän saa pienet paikat laittaa, muutoin vaikuttaisi todella kovalta. Mitä nyt vararengaskotelo ja bensatankin alus on hävinnyt osaksi Pohja on suurimmaksi osin hyvässä massassa ja alla valkea ehjä maali. Jotain ruostekäsittely tarroja ikkunasta löytyykin. Etulattioiden kohdalta massa on irronnut ja ruskeaa havaittavissa. Täytyy hitsauksen yhteydessä puhdistella nämäkin ja vetää paksu maali ja massat päälle.
Pissapojan säiliö ja moottori tähän on vaihdettu johonkin yleismalliseen, ilmeisesti letkuissa roskia kun toimii välillä. Moottori kyllä pyörii koko ajan. Täytynee puhdistella.
Pyyhkijänsulat ovat kans jotain patentteja ja kiinnikkeet kummalliset. Täytynee taas Biltemasta hakea ne hinnat alkaen sulat, ne ovat ainoat joiden paketista olen löytänyt Ladoihin sopivat kiinnikkeet pyyhkijän varsiin.
Öljyjä katselin ja tuntui todella liruilta. Täytynee vaihdella ja kuulostella venttiilejä vielä. Kylmänä ääntää melko kovasti, mutta parin minuutin käytön jälkeen lähes äänettömät.
Vikalista ei tunnu kovinkaan suurelta.
Täytyy jo pikkuhiljaa kysellä rekisteröintikatsastuksen hintoja.
Kytkintä katselin ja vuotoja ei näy. Irroittaa satunnaisesti ja välillä taas vaihteet rusahtaa. Kuitenkin toimiessaan ihan lattian pohjassa. Kytkinpolkimessa itsessään on suuri välys, liikkuu ainakin 5cm ennenkuin tappi vastaa pääsylinteriin. Olisiko tämän työntötangon säätö paikallaan. Nesteet tulee varmaan myös vaihdettua kun näytti ottaneen väriä.
Lamppujen laseja täytynee hommailla, toinen etuvilkku on ihan valkoinen ja toisen takavalon ajovalon sekä jarruvalon kohta myös.
Onkohan vilkkujen toiminta normaalia kun rele naksuu tooodella hitaasti kun auto ei ole käynnissä. Kun auton käynnistää vilkun toimivat normaalilla nopeudella. Ei aiheuta toimenpiteitä toistaiseksi.
Pohjaa paukuttelin myös, molempien runkopalkkien etupäähän saa pienet paikat laittaa, muutoin vaikuttaisi todella kovalta. Mitä nyt vararengaskotelo ja bensatankin alus on hävinnyt osaksi Pohja on suurimmaksi osin hyvässä massassa ja alla valkea ehjä maali. Jotain ruostekäsittely tarroja ikkunasta löytyykin. Etulattioiden kohdalta massa on irronnut ja ruskeaa havaittavissa. Täytyy hitsauksen yhteydessä puhdistella nämäkin ja vetää paksu maali ja massat päälle.
Pissapojan säiliö ja moottori tähän on vaihdettu johonkin yleismalliseen, ilmeisesti letkuissa roskia kun toimii välillä. Moottori kyllä pyörii koko ajan. Täytynee puhdistella.
Pyyhkijänsulat ovat kans jotain patentteja ja kiinnikkeet kummalliset. Täytynee taas Biltemasta hakea ne hinnat alkaen sulat, ne ovat ainoat joiden paketista olen löytänyt Ladoihin sopivat kiinnikkeet pyyhkijän varsiin.
Öljyjä katselin ja tuntui todella liruilta. Täytynee vaihdella ja kuulostella venttiilejä vielä. Kylmänä ääntää melko kovasti, mutta parin minuutin käytön jälkeen lähes äänettömät.
Vikalista ei tunnu kovinkaan suurelta.
Täytyy jo pikkuhiljaa kysellä rekisteröintikatsastuksen hintoja.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Katselin nuita kytkimen kaaviokuvia ja onko nyt sittenkin näin ettei tuota pääsylinterille tulevaa tankoa voi säätää? Ainoastaan polkimen vapaaliikettä voi?
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Nuo takapotkujen vilkkureleet väsyvät iän myötä. Isänkin Ladassa on todella laiska vilkku ja vastako se hidastuu kun siihen peräkärryn vilkut kytkee. Mutta ensimmäistä kertaa kuulen että käynnissäololla olisi siihen vaikutusta.Verronen kirjoitti:Onkohan vilkkujen toiminta normaalia kun rele naksuu tooodella hitaasti kun auto ei ole käynnissä. Kun auton käynnistää vilkun toimivat normaalilla nopeudella. Ei aiheuta toimenpiteitä toistaiseksi.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Ihan normaalia, omassa nappiksessa vilkut hidastuu kun päästää tyhjäkäynnille ja toistepäin kun nostaa kierrokset tyhjäkäynniltä. Koskaan ei ole tullut kokeiltua kone sammuksissa.
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Meillä se on tasasen hidas oli kierroksia sitten 5000 tai tyhjäkäynti
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Mulla nappiksen vilkut vaihtaa vilkkumisnopeutta kierrosluvun mukaan. Mutta ajossa ne on kuitenkin ihan ok nopeudella.
Tupliksen vilkut taas toimii auton käydessä kierrosluvusta riippumatta aivan hektisellä nopeudella!
Tupliksen vilkut taas toimii auton käydessä kierrosluvusta riippumatta aivan hektisellä nopeudella!
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Nyt olis runkopalkit laitettu. Vedin samalla puhtaalle pellille ruskeat paikat ja irrottelin massanrepaleet, muutoin jätin vanhat massat pohjaan, koska alla oli ehjää maalia. Muutenkaan nuo työasennot eivät ole mukavia.
Siinäpä ensimmäinen kerros ferrexiä pinnassa.
Sisusta tässä on siistissä kunnossa, ikkunoiden veivit puuttuu ja toinen tupakkaikkunan kahva. Saattaa löytyä mukana tulleista romupusseista. Ainut vaan että kun tuo on maalauksen yhteydessä hiekkapuhallettu, niin sitä hiekkaa on jokapuolella.
Siinäpä haalistunut takavalo.
Pyyhkijäratkaisu
Erilaiset vyöt, näihinkin tosiaan löysin ne rullapuolen osat.
Siinäpä ensimmäinen kerros ferrexiä pinnassa.
Sisusta tässä on siistissä kunnossa, ikkunoiden veivit puuttuu ja toinen tupakkaikkunan kahva. Saattaa löytyä mukana tulleista romupusseista. Ainut vaan että kun tuo on maalauksen yhteydessä hiekkapuhallettu, niin sitä hiekkaa on jokapuolella.
Siinäpä haalistunut takavalo.
Pyyhkijäratkaisu
Erilaiset vyöt, näihinkin tosiaan löysin ne rullapuolen osat.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Olisit nyt edes laittanut jollain ihan oikealla maalilla kun tuohon saakka teit...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Aikanaan Ferreksi oli ainakin ihan vaan pohjaväri, ja oli pakko maalata päälle jos meinas ett ei ruoste tuu heti läpi. Nykyään en tiä, kun oon tullu vanhaks eikä jaksa enään paljo kiinnostaakaan.Jokari kirjoitti:Olisit nyt edes laittanut jollain ihan oikealla maalilla kun tuohon saakka teit...