Lada 1200LS (1.5) -80 - Myyty -

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Siis tuo ferrexi jääkin pohjaväriksi. Miksei se olisi hyvä? Tuota olen käyttänyt eikä ole läpi tullut.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
peikko

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja peikko »

Sehän onkin hyvä pohjaväri, Jokarin aivoituksista ei tiedä mitä tarkotti oikeella maalilla.
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Kokeilin ilmailla tuota kytkintä yksikseni, ilmaa tuli, mutta toiminta ei muuttunut. Voisiko tuo pääsylinteri olla jumissa ettei se palauta takaisin kokonaan, eikä siten ilmaannu kunnolla. Tuo kytkinpolkimen vapaaliikkeen tappi loppuu kesken. Tyhjää liikettä jää silti. Pitänee ostaa vaikka molemmat sylinterit kun eivät paljoa maksa.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Vielä on kytkin korjaamatta, viime testailujen yhteydessä loppui myös bensa. Nyt tankkasin kymmenen litraa tankkiin ja ihmettelin kytkintä lisää. Pitämällä poljinta pohjassa, noin 10-15 sekunnin kuluttua se irrottaa. Onko nyt jollain mielipidettä mikä siellä on vikana ennenkuin käyn hakemassa osia.

Tuli samalla putsattu pissapojan letkut ja sitä puhallushiekkaahan niissäkin oli. Nyt pelaa pissapoika. Sytytyksen säätelin kans kohdilleen.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja AI »

Olisiko se kumiletku siellä työsylinterin päässä turvonnut ja "sisäreikä" melkein tukossa? Omassa tosin teki toisinpäin, kun nosti polkimen ylös se otti kiinni muutaman sekunnin viiveellä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja Verronen »

No tuli parkkeerattua varaosaliikkeen pihalle keskustassa ja kävimpä sitten hakemassa molemmat sylinterit ja sen letkun. Tuossa vaihtelin ja ilmasin mutta ongelma on ja pysyy. Pääsylinteri oli kylläkin jumissa kuten ajattelin. Nyt on kytkimen liikerata normaali ja jämäkkä. Työsylinteri näyttäisi liikkuvan koko liikematkansa ja välykset on oikeat. Ykkönen ja kakkonen menee hyvin päälle, pakki rutisee. Kolmonen ei näytä pysyvän päällä ja muutenkin tuon kepin asento on jotenkin erikoisen tuntuinen. Vaihdekeppi tulee melko taakse, nelosta ei voi käyttää kun käsijarrukahva on pystyssä. Pitääpä huomenna koittaa keretä käyttää irti tuo keppi ja katsoa laatikon sisään. Voisiko vika olla kuitenkin laatikossa.

Tuossa vielä kuva kepin asennosta kun vaihde on vapaalla.

Kuva
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Mitenkä tuo keppi käyttäytyy kun sitä heiluttelee vapaalla eli palautuuko se yhtään?

Oliskohan vaihdelootan vaihdon yhteydessä keppi irrotettu "väärällä" tavalla, eli keppi on irroitettu ruuveistaan ja nostettu siirtimineen päivineen pois jolloin yksi tai useampi palautusjousi on tippunut laatikon sisään. Kepin varsi lähtee irti kun otat tuon nahkareuhkan pois ja vaihdekepin juuresta kampeat sen muovisen holkin pois ruuvimeisselillä. Vaikeasti selitetty mutta ymmärtää kyllä kun pääsee livenä tutkimaan.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Jouset tuntuisi olevan paikoillaan, mitään en ole vielä sen kummemmin katsonut. Voisiko siellä kuitenkin olla ilmaa? Miten olette nuita ilmailleet. Itse vedin järjestelmän täyteen ilmausnipan kautta. Eli kokispullon korkkiin reikä, letku siihen tiiviisti ja ilmausnippaan myös. Pullo täyteen ja väärinpäin säiliön yläpuolelle. Sitten puristamalla niin kauan että säiliö oli täynnä.

No tankin alle tuli paikka laitettua ja samalla todettua että tankin anturi ei toimi. Toisen johdoista kun laittaa maahan niin viisari nousee osoittamaan täyttä tankkia. Tankki oli täynnä testin aikana. Pitää käyttää auki.

Takavaloja on tarjottu, mutta en saa enää kauppamiestä kiinni. No toistaiseksi ne on "korjattu" ja käynee leimalle. Eli ajovalon osaan vedin punaisen maalin sisäpuolelle ja heijastimeksi valikoitui tarrakiinnitteinen heijastin, jota vähän lyhensin. Etuvilkkuihin pistin oranssit polttimot, joten niidenkin pitäisi kelvata.

Kuva

Jäljellä olisi alustan maalailua ja massailua ja edelleen tuo kytkimen/laatikon toiminta. Ehkä se tuollakin leimalta menisi kun ajaa sopivasti pakilla parkkiin. Jos otetaan tavoitteeksi että viimeistään vapuksi tässä on kilvet paikoillaan. Mistä kohtaa lohkosta pitäisi löytyä se moottorin tyyppi. Jostain luin että lohkolämmittimen vierestä, mutta ei löydy siitä mitään. Ja minkälaisia kiekuroita siellä lukee 1200 vs. 1500.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Lohkosta löytyy merkintä apukuskin puolelta, laturista hiukan ohjaamoon päin pitäisi lukea 2103 jos moottori on 1500cc.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Kyllähän siellä 2103 luki, kun osasi oikeasta paikasta etsiä. Olen tullut siihen tulokseen että laatikko on rikki. 1, 2, 4 ja 5 menee hyvin silmään. 3 rusahtaa eikä mene perille ja pakki rusahtaa myös. Tähän auttaa kun odottaa hetken ja pistää vaihteen sitten silmään. Pitänee kysellä "uutta" laatikkoa.

Alusta on nyt maalattu kahdella kerroksella Ferrexiä ja yhdellä paksulla kerroksella Hammeria. Kunhan tuo on kuivahtanut niin vedän vielä pensselillä massan päälle.

Pakosarjan jälkeiseen putkeen piti laittaa paikka kun oli kiinnikkeen kohdalta lähes poikki. Kaasaria säätelin korvakuulolta kun paukkui putkessa, oli liian laihalla. Sytytys on myös säädetty. Tänään jos vielä kerkeäisi hakemaan Biltemasta hinnat alkaen pyyhkijät, joista löytyy sopivat kiinnikkeet nuihin Ladan varsiin.

Sittenpä voisi suunnitella siirtolappuja, jotta pääsee koululle päästöjä mittailemaan ja tulee samalla nuo kaasarin säädöt tarkistettua kunnolla. Jos sattuu olemaan jarrutesteri vapaana, niin samalla voisi mitata nekin, niin näkee onko kaikki ok. Ainakin lumella kaikki kulmat menevät lukkoon tasaisesti eikä mikään tunnu laahaavan.

Tarkastelin nuita katsastuksen hintoja:
Konetien katsastus:
Rekisteröintikatsastukset
Alle 3.500 kg:n ajoneuvo:
ollut Suomen rekisterissä 150 €
ollut Suomen rekisterissä varusteet muutettu 200 €

Ja sitten jos nyt menen vilunkipelillä, enkä muutoskatsasta konetta, niin suuren muutoksen hinta on tuo sama 200 €.

A- Katsastuksen hintoja en netistä löytänyt, mutta muistelisin että rekisteröintikatsastus olisi 130e ja tuo muutoskatsastus jotain satasen luokkaa. Heillä ei tainnut tuollaista "pakettia" olla.

Vielä arvon että kehtaanko tuolla laatikolla yrittää katsastusta vai pitäisikö se kuitenkin vaihtaa jo ennen yritystä

Ja mitenkä tuo kilpien tilaus, haluaisin tietysti tähän alkuperäisen rekisteritunnuksen. Tuokohan se lisämaksua. Tietenkin soittamalla selviää.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Verronen kirjoitti:Ja mitenkä tuo kilpien tilaus, haluaisin tietysti tähän alkuperäisen rekisteritunnuksen. Tuokohan se lisämaksua. Tietenkin soittamalla selviää.
Ei se mitään lisämaksua tuonut, ainakaan viimesyksynä, jos ne kilvet on vaan vapaana...
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja mush »

Verronen kirjoitti:Olen tullut siihen tulokseen että laatikko on rikki. 1, 2, 4 ja 5 menee hyvin silmään. 3 rusahtaa eikä mene perille ja pakki rusahtaa myös.
Kytkinvaivalta tuo ennemmin kuulostaa. Olisiko vain käytön puutteesta kytkinakseli sen verran ruosteessa, ettei levy pääse liikkumaan akselilla vapaasti ja ei näin irrota kunnolla. Tai sitten vain painelaakerin liikerata ei ole riittävä, tai asetelma on rikki.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Noniin laatikkovaivat poissa. Otin sen kepin irti niistä ulommaisista pulteistaan ja kurkkasin sisälle niin eihän siellä ollut öljyä kuin desin verran. Tyhjensin ne pois ja laitoin uutta 1,8 litraa kepin reiästä ja eipä rusahtele enää. Kolmonen tosin ei vieläkään mene kunnolla päälle, mutta katsotaan sitä sitten kun on päässyt siirtolapuilla ajelemaan.

No, ettei kaikki menisi putkeen, niin laturi hävisi pelistä pois. Ei lataa ollenkaan. Remmi on ehjä. Täytynee huomenna tarkistella johdotukset ja jos niissä ei ole häikkää niin laturi pöydälle. Riippuen homman kivuttomuudesta pidän vielä avoinna huomista reissua koululla siirtokilvillä.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Nappiksessa se lataussäädin löytyy sitten sieltä jarru- ja kytkinnestesäiliöiden vierestä. Ittellä nuo joskus lähti irti kun porasin reijän tulipelliin mankan virtajohtoja varten ja meinasin jo laturin vaihtaa.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Ei olisi yllätys jos sieltä johdot olisi irronneet kun kytkimen kanssa on näprätty ja myös pissapojan letkuja vedelty uusiksi. Täytyypä ensimmäisenä tarkastaa sieltä.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Vastaa Viestiin