Sivu 4/4

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Lähetetty: 6.4.2012 17:49
Kirjoittaja Verronen
Nyt olis yläpallonivelet vaihdettu. Takajarruihin vaihdoin sylinterit automaattisäätöisiin ja uudet kengät. Toiselta puolelta oli kussut nesteet rummun sisälle, sen putsailin kunnolla ja hioin karheaksi. Toisella puolella männät eivät liikkuneet ollenkaan. Kumma sinänsä, että vielä pari viikkoa sitten jarrut toimivat edes jotenkin, kun niitä testailin.

Uutta yläpalloa

Kuva

Uudet jarruhilut

Kuva

Ja molemminpuolin oli rummuissa halkeamia ulkokehällä jo ennestään. Näistä kuitenkin ulosvetokierteet löytyi ja muutenkin lähtivät kevyesti irti

Kuva

Ja en saanut käyntiin koko päivänä Ladaa. Taisi mennä seokset huonoiksi kylmäkäynnistystä ajatellen kun päästöt tuli kuntoon. Täytyy vielä huomenna koittaa pyöräyttää hieman rikkaammalle ja antaa akun latautua kunnolla.

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Lähetetty: 7.4.2012 19:19
Kirjoittaja Verronen
No polttoainetta tuli ihan hyvin. Kipinä hukassa. Laitoin yhdestä Ladasta jääneet puhdistetut vähän ajetut tulpat. Ei auttanut. Koitin toista puolaa, ei auttanut. Virranjakajan kannen ja johdot tähän jo aiemmin vaihdoin. Kärjet oli hyvät. No pyörijän kontaktipinnat puhdistin ja sehän tärähti käyntiin kuin palmun alta. Pienestä oli kiinni.

Suuntasin samalla toisen valon kuntoon, kun näytti hieman liian alas. Ja sisälokareita lämmitin paremmin muotoon, renkaat raapi näihin tiukoissa kurveissa.

Nyt odotellaan vain tiistaita, että pääsee hakemaan paperit ja vuoden ajoaikaa :D

Re: Lada 1200LS (1.5) -80 -Katsastettu-

Lähetetty: 10.4.2012 11:47
Kirjoittaja Verronen
Ja pitkällisen paperisodan jälkeen tämä on kilvissä! Moottori ja laatikko merkattu otteeseen. Nyt paikallaan kaapista otetut kilvet, jotka tulee vaihtumaan alkuperäisiin tunnuksiin ja ilman eu-merkintöjä. Pari viikkoa mennee kilpien saapumisessa. Vieläkin meni prosentit väärin tuohon otteeseen, niistä saa vielä taistella. Ja eivät olleet konttorilla varmoja miten tuon katsastusajankohdan käy kun vaihdan kilvet 6-loppuisiksi. Nyt otteessa lukee että tammikuuhun 2013 mennessä pitää katsastaa, mutta meinasivat että siirtyy heinäkuuhun 2013 kilpien vaihdon myötä ja rekisteröintikatsastus kävisi tämän vuoden katsastuksesta tuolle aikavälille :) Sehän olisi mitä mainioin vaihtoehto. Jää nähtäväksi. Sisustaan pitäisi löytää vielä ikkunaveivit ja hakea metritavarana tiivisteitä oviin ja peräkonttiin. Laatikko rusahtelee myös ajossa hieman, saa nähdä notkistuuko.

Rekisteröintikatsastus muutoksineen ja päästömittauksen kanssa oli 165e, uusintanäyttö 10e, nämä Eu-kilvet 14e ja myöhemmin tulevat alkuperäiset kilvet 18e, sekä tietysti rekisteröintimaksu, olikohan se nyt 11,20e.

Ja pakollinen fiilistelykuva :D

Kuva

Re: Lada 1200LS (1.5) -80 - Katsastettu -

Lähetetty: 10.4.2012 12:06
Kirjoittaja kappa12
Onneksi olkoon...

Halpaa hommaa tuo rekisteröinti... Muistaakseni fiatin kans piti käydä kolme eri kertaa tiskillä makselemas ennenkö oli kilvet kainalos ja suunta kotia, kerralla ei saanu kaikkia maksuja hoidettua...

Re: Lada 1200LS (1.5) -80

Lähetetty: 12.4.2012 0:22
Kirjoittaja audiq
Verronen kirjoitti:...Takajarruihin vaihdoin sylinterit automaattisäätöisiin ja uudet kengät...

Uudet jarruhilut

Kuva
Onko käsijarrukahva vedetty tappiin, vai onko nuo käsijarruvivut jo valmiiksi melkein liikevaransa päähän säädetty?

Re: Lada 1200LS (1.5) -80 - Katsastettu -

Lähetetty: 10.7.2012 21:39
Kirjoittaja Verronen
Eipä ole tännekään tullut kirjoiteltua. Ladalla ajeltu jonkin verran 5-vaihteisella laatikolla. Lopulta kyllästyin kun se rusahteli. Lada seisoi kuukauden verran ennenkuin inspiraatio iski taas ja vaihdoin nelivaihteisen tilalle. Nyt pelaa taas mukavasti.

Nuiden kilpien kanssa kun sumplin ja halusin nuo vanhat tunnukset niin katsastushan sattui sitten uudelleen tälle kesälle. No kävin aamulla näyttämässä Ladaa konttorilla ja puhtaat paperithan sieltä edelleen tuli. Tuli tosin varmuudeksi töissä käytyä joka paikka läpi ja otettua päästölappu. Nyt olisi sitten pitempi väli seuraavaan katsastukseen, joka on viimeistään 9/2013

Vähän olen harkinnut tästäkin luopumista. Neljä autoa löytyy tällä hetkellä itseltä ja kaikille ei millään löydy pihalta hyvää paikkaa. Talveksi olisi tarkoitus ehkä hankkia jokin sääliä kaipaamaton yksilö. Muutama on osoittanut mielenkiintoa tätä kohtaan oston merkeissä. Hintaa en ole miettinyt ja raaskinkohan edes luopua, tällaista LS-mallia tuskin enää koskaan tulisi vastaan. Kromilistatkin tuohon nyt löytyisi paketista, pitäisi vain helmoihin vetää keltainen väri.

Ja tältä se näyttää tänä päivänä 8) :
Kuva

Re: Lada 1200LS (1.5) -80 - Katsastettu -

Lähetetty: 10.7.2012 22:14
Kirjoittaja Uitukki
Herrasiunaa ku nuo Melberit on hyvännäköset valkosena :o

Re: Lada 1200LS (1.5) -80 - Katsastettu -

Lähetetty: 10.7.2012 22:30
Kirjoittaja Uitukki
Itselläkin olis kiinnostusta LS:ään mutta kun ei ole kunnon säilytyspaikkaa niin viisain jättää ostamatta.

Re: Lada 1200LS (1.5) -80 - Katsastettu -

Lähetetty: 12.7.2012 20:14
Kirjoittaja Verronen
Nyt tullut parin päivän aikana kylällä pyörittyä ilta-ajeluilla muutama sata kilometriä. Hyvin pelaa ja herättää huomiota :D Peukkua nostellaan joka puolella. Ei ehkä pysty luopumaan. En ole nuissa aiemmissa takapotkuissa vielä nähnyt näin kovaa pohjaa.

Re: Lada 1200LS (1.5) -80 - Katsastettu -

Lähetetty: 12.7.2012 20:48
Kirjoittaja Uitukki
Mulla kyllä kiinnostas päästä livenä näkemään aito LS. Onko tätä mahdollista käydä katsomassa jos joskus Oulussa liikun?

Re: Lada 1200LS (1.5) -80 - Katsastettu -

Lähetetty: 19.11.2013 20:43
Kirjoittaja Verronen
Eipä ole pahemmin tätäkään tullut päiviteltyä. Ladan katsastin kesällä huomautuksitta, suoraan säilöstä leimalle. Ajelut on jäänyt vähäksi, mutta ne vähät mitä tällä on liikuttu, on liikuttu ilman vikoja. Nyt kun tuo 1700 jää levolle niin otan tämän käyttöön talveksi. Tuli asenneltua lohkolämmitin ja sisähaara niin on mukavampi aamulla startata töitä kohti.

Re: Lada 1200LS (1.5) -80 - Katsastettu -

Lähetetty: 23.11.2013 21:01
Kirjoittaja Verronen
Viime yönä oli sitten bensat ja tankinkorkki viety. Nyt on paikallaan lukollinen korkki. Toivottavasti eivät riko mitään kun ei tankkia enää saakaan auki.

Re: Lada 1200LS (1.5) -80 - Katsastettu -

Lähetetty: 24.6.2014 13:46
Kirjoittaja Verronen
Tuore leima tuli haettua tähänkin. Pissapojan säiliö pumppuineen tuli vaihdettu sekä kuskinpuolen helma kokonaisuudessaan. Käsijarruvaijerit liikkuivat myös sen verran nihkeästi että laitoin uudet ennen leimalle menoa.

Ja koska piha alkaa olla todellakin täynnä niin nyt olisi tarkoitus tästä luopua.

Linkki nettiautoon http://www.nettiauto.com/lada/2101/6516439

Re: Lada 1200LS (1.5) -80 - Katsastettu -

Lähetetty: 27.6.2014 14:19
Kirjoittaja Verronen
Hinta näytti olevan kohdallaan kun kyselyitä tuli paljon. Lada lähti tänään Jyväskylään.

Re: Lada 1200LS (1.5) -80 - Myyty -

Lähetetty: 21.12.2014 14:58
Kirjoittaja Ladaritari
Aika jännä juttu, nyt selaillessa huomasin tämän viestiketjun :D Joidenkin ihme sattumien kautta tämäkin auto päätyi minun autofarmilleni 8) Minullahan on vissiin jo Suomen suurin Ladafarmi kun minulla on tällä hetkellä 35kpl noita takavetoisia Ladoja sekä 3 Nivaa pihassa ( + 11 muun merkkistä autoa :D ), se meni jotenkin niin että se joka osti tämän auton Verroselta, niin se asui työkaverini naapurissa, tästä Ladasta oli hajonnut pyyhkijöiden moottori ja se poika oli alkanut kyselemään kaikilta että mistä saisi osia ja apua, työkaverini antoi minun yhteystietoni sekä puhelinnumeroni ja tämä LS-nappis sitten tupsahti eräänä päivänä pihaani korjattavaksi, vaihdoin koko pyyhkijän moottorin sekä vivuston uusiksi ja poika oli tyytyväinen :)

Se poika säilytti numeroni ja sillä oli mennyt avain poikki virtalukkoon kun se oli ollut reissussa Iisalmessa, minun kauttani meni uusi virtalukko perille ja se sai korjattua sen ohjeillani ja pääsi takaisin Jyväskylään. En tarkkaan muista mutta oisko se ollut joskus syyskuussa vai lokakuussa kun hän otti uudelleen yhteyttä minuun ja tarjosi tätä Ladaa minulle, oli lähtemässä opiskelemaan Ouluun ja tarvitsi rahaa, kaupathan siitä syntyi ja Lada vaihtoi omistajaa hintaan 1000€ :)

Alkuunsa ajelin muutaman päivän ja sitten tämä harvinaisuus jäi sisätiloihin säilytykseen, nyt olen ottanut sen ajoon ja ajellut vähän yli 500km, termostaatti oli mennyt jumiin ja eilen vaihdoin sen sekä uudet jäähdytysnesteet, nyt tulee lämmintä hyttiin, vielä kun saisi puhaltimen toimimaan, se ei tahdo toimia kuin yhdella asennolla ja se on se hitaampi... Latauksen merkkivalo vilkkuu välillä ajossa, mutta akkua ei ole purkanut vielä kertaakaan tyhjäksi ja käsijarrukahva on väännetty aivan kieroksi, muuten on tuntunut toimivan kaikin puolin ihan hyvin. Nyt olosuhteiden pakosta ajelen tällä muutaman viikon kunnes saan käyttöautoni katsastettua, sitten LS-nappis jää taas seisomaan talvisäilytykseen. Flaimanin kanssa olemme puhuneet että tullaan molemmat Kangasalalle Mobiliaan Talvitapaamiseen sitten uusilla autoilla jotka olemme lähiaikoina hankkineet, minä aion sitten helmikuussa kaivaa taas tämän harvinaisuuden tallista esille ja tuoda LS-nappiksen näytille..... 8)