Omat kokemukseni 2:sta Lada 1200S malleista

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
VPN83

Re: Omat kokemukseni 2:sta Lada 1200S malleista

Viesti Kirjoittaja VPN83 »

Kesärenkaiden vaihdon yhteydessä tuli sitten tyrittyä oikein reilusti = viimeisen renkaan viimeistä pulttia kiristettäessä tuli sitten varmistettua "vielä pienellä kiristyksellä kaikki pultit" jonka seuraksena yksi apparin puolen etupyörän pulteista "korkkasi" pyörännavan puolelta...

Ensimmäisenä tuli mieleen uusi pyörännapa, mutta koska paikalliset varaosaliikket loivat vain outoja katseita, ja paikallisesta Delta autosta (ex Konela) luvattiin osa "useiden kuukausien toimitusajalla ja hintaan n. 150e, niin katse kääntyi hieman muihin ratkaisuihin.

Joten ei muuta kuin soitto paikalliseen koneistamoon, jotka asensivat ko. kierteeseen nk. helicoilin huomattavasti halvempaan hintaan kuin mitä uusi napa olisi maksanut.

Sinällään mukana oli onni onnettumuudessa, sillä koneistamon heput huomasivat että ko pyörän laakeri on aivan lopussa...
Klappia ko. laakerissa oli kuulemma enemmän kuin reilusti, mutta kiristämällä sen sai edes jotenkin aisoihin.

Ihmettelen vain että ko. laakeri ei koskaan juristanut/pitänyt muitakaan ei toivottuja ääniä, mutta ohjauksessa oli kyllä hieman klappia, mutta ei läheskään niin paljon
kuin tuossa EX beigessä laatokassan, jonka ohjaus oli tähän nähden mallia suunnilleen sinnepäin, Eli olo oli kuin purjelaivan kapteenilla = luovitaan eteenpäin...

Sinällään ihmetyttää myöskin että tuo nykyinen laatokkka on päässyt edes katsastuksesta läpi tuolla laakerilla, sillä kysyin koneistamon rehellisen mielipiteen, että voiko
laakeri kulua hyväksyttyvästä käyttökelvottomaksi n. 2500km, ja vastaus oli että ei voi... (klappia oli enne kiristystä kuulemma n, 2,5cm)

No Motonetistä löytyi onneksi uusi laakeri laatokkaan, mutta tarkkana saa sielläkin olla...

Pyysin tiskillä ETUPYÖRÄN LAAKERIA TAKAVETO LADAAN, ja ensimmäinen laakeri jonka heppu tiskin takana toi oli TAKAPYÖRÄN LAAKERI ETUVETO LADAAN....

Koska ko puljusta löytyi laakereita enemmänkin kuin tuo yksi setti, niin otin samalla laakerit molempiin etupyöriin, joten nyt ei muuta kuin uusi laakeri alle ja meno jatkuu...

Itselläni olisi myöskin tarkoitus teettää ko kärryn lämpömittariin tarrat Harashoo ja Tsernobyl (luonnonnisesti aidosti kyrillisellä fontilla), ja sijoitettuna nykyisen lämpömittarin asteikkoon tietenkin siten että tuo harashoo on asteikon "vihreässä päässä ja tuo Tsernobyl asteikon "punaisella-alueella"...

...
VPN83

Re: Omat kokemukseni 2:sta Lada 1200S malleista

Viesti Kirjoittaja VPN83 »

Laatokka toimii edelleenkin lähes niinkuin pitääkin...

Tänään tuli selvitettyä mysteeri toimimattoman kuskinpuolen kaiuttimen takaa...

Joko stereonasentaja tai sitten stereoita asentanut liike on tehnyt sarjassamme "mielenkiintoisen ratkaisun"..
= molempien etuovissa sijanneiden kajarien liitokset on tehty siten, että asennossa "ovet kiinni" molenpien kajarien johdot
jäävät ikävästi puristuksiin oven/korin väliin.

Apparin puolella oli havaittavissa vasta jonkinlaista kulumaa johdoissa, kun taasen kuskin puolella olivat molemmat johdot jo kuluneet puhki..
No nk: "p*llu liitoksilla" sain tuonkin kajarin toimimaan, joten ei muuta kuin ilmoittautumaan seuraaville FASCAN-järjestämille autohifimessuille...
(nykyinen tilanne korjataan tinalla + kutistesukalla heti kun vain keretään)...

Lisäksi Laatokka alkoi polttamaan tuota (!) merkkivaloa, mutta tämä ratkesi kun avasi jarrunestesäilön ja liikutteli hieman uimuria.

Lisäksi pitäisi yrittää olla katselematta tuota youtubea, koska sieltää saa vain pahoja (mutta mielenkiintoisia) ideoita.... http://www.youtube.com/watch?v=M21hClMO ... =endscreen
VPN83

Re: Omat kokemukseni 2:sta Lada 1200S malleista

Viesti Kirjoittaja VPN83 »

Tänään mökkireissulta palatessa alkoi laatokka nostamaan lämpöjänsä hieman yli normaalin rajan...

Ihmettelin jo menomatkalla kun mittari huitelee jonossa ajaessa hieman korkealla, mutta asettui takaisin suht normaaliin kun sai taas ajella ilman edessä olevia autoja.
No paluumatkalla sitten kaikki toimi ihan OK niin kauan kunnes poistuin isolta tieltä pois ja jouduin laskemaan nopeden alle 80 km/h.

Tämän jälkeen lämpömittari hyppäsi yli meikäläisen turvarajan, joten vedin kärry linja-autopysäkille sivuun tarkistusta varten.

Aluksi näytti siltä, että mitään järkevää syytä ei asialle löydy, mutta hieman tarkemmin tutkiessa selvisi, että alavesiletku oli pikkuhiljaa vuotanut nestettä pihalle, ja näemmä nyt oli alitettu se raja jossa nesteen määrä riittää jäähdyttämään konetta tarpeeksi...

No hetken Lataa jäähdyteltyä ajelin auton vielä kotiparkkipaikalle (matkaa alle 10km), ja lämmöt pysyivät suht kohtuullisina kun vain piti sen verran vauhtia että ajoviima jaksoi jäähdyttää konetta riittävästi...

Kuitenkin kun pääsin kotia, kuului Ladan koneesta hetken päästä sellainen "keittämisen ääni" :( , mutta tuota ääntä ei onneksi kestänyt kovin kauan, eikä paisuntasäiliössä ollut neste edes kiehunut, joten toivottavasti selvisin kotiin polttamatta kansipahvia...
VPN83

Re: Omat kokemukseni 2:sta Lada 1200S malleista

Viesti Kirjoittaja VPN83 »

Tarkemmin asiaa tutkiessa paljastui, että vuoto ei suinkaan ole tuolla alavesiletkussa, vaan se olikin sitten vesipumppu joka veteli viimeisiänsä...
Kiitos Neuvostoliittolaisen suunnittelun, tuo vesipumpun nk. "juorureikä" johtaa suoraan flektiin, joka levittää nesteet pitkin konehuonetta...

No... tämän remontin myötä laatan tyhjäkäyntiäänestä hävisi se tähän asti kuulunut jopa Ladan koneeseen kuulumaton sivuääni...
VPN83

Re: Omat kokemukseni 2:sta Lada 1200S malleista

Viesti Kirjoittaja VPN83 »

Viimeisen päivityksen jälkeen on ajettu n. 2000 ongelmatonta kilometriä...

Auton turvavarusteita tuli päivitettyä kunnollisella 2kg:n jauhesammuttimella, joka menee muuten todella nätisti tuon varapyörän sisälle kunhan vain kääntää sen
(varapyörän) ympäri, ja varmistaa sammuttimen kiinnityksen parilla "mustekalalla".

Lisäksi auton takalasiin löytyi tuollainen Lujaa Lada Laatua tarra, sekä taustapeiliin ilmeistyi roikkumaan tuollainen AK-47 heijastin.

Pitäisi vielä ennen talvea käsitellä auton hieman haalistunut maalipinta tuollaisella kliineri vahalla, ja tämän jälkeen vahata auto...
Vastaa Viestiin