Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
vuoden verran ajelin samaralla ja oli aivan surkea auto, huonoin mitä minulla on koskaan ollut. Ensimmäisenä alkoi vesipumppu vuotamaan, se piti vaihtaa kuten myös samalla jakohihna. Sitten menikin jo ovi rikki ja myös ikkuna joka ei pysynyt kiinni. Näiden hauskuuksien jälkeen alkoikin nykimis / pätkimis ongelmat, joihin ei apua löytynyt tämän sivun " nerojenkaan " kautta. Täysin shitti koko auto ei voi muuta sanoa. Toki minulla on kokemusta vain tästä yhdestä ladasta, se tosin riittääkin minulle. En edes muista kaikkia vikoja, mutten voi hyvällä sydämelläkään ketään suositella ostamaan ladaa, sen verran se oli tohjona koko sen ajan kun ko. merkki minua kyyditsi. Joka toinen viikko oli joku romuna.
Nyt ajalen muuten 90 luvun alun Corollalla, joka on toiminut loistavasti, hieno se ei ole mutta toimii ja on todella luotettava. En ole katunut hetkeäkään Corollaan siirtymistä!
Mutta ehkä lada on hyvä auto heille jotka ovat autoinsinöörejä, minä en ole enkä ole ajatellut koskaan ryhtyäkään. Vanha Corolla on hintalaatusuhteeltaan huippuauto, eteenpäin pääsee ja halvalla, joka onkin minun ainoa odotukseni auton suhteen.
Noh, nyt tietysti seuraavaksi ladaimmeiset on taas kimpussani kun morkkasin heidän suosimaa merkkiään, mutta tämä oli MINUN kokemukseni.
Nyt ajalen muuten 90 luvun alun Corollalla, joka on toiminut loistavasti, hieno se ei ole mutta toimii ja on todella luotettava. En ole katunut hetkeäkään Corollaan siirtymistä!
Mutta ehkä lada on hyvä auto heille jotka ovat autoinsinöörejä, minä en ole enkä ole ajatellut koskaan ryhtyäkään. Vanha Corolla on hintalaatusuhteeltaan huippuauto, eteenpäin pääsee ja halvalla, joka onkin minun ainoa odotukseni auton suhteen.
Noh, nyt tietysti seuraavaksi ladaimmeiset on taas kimpussani kun morkkasin heidän suosimaa merkkiään, mutta tämä oli MINUN kokemukseni.
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Kokeileppa joskus samanikäistä tai uudempaa 110:ä, siihen verrattuna samarat on loistopelejä, tosin meinasin ottaa kohta omankin taas ajoon kun on maltillinen kulutus ja maavaraa.
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Taitaa olla takavedot luotettavimpia Ladan malleja edelleen. Etuveto-Ladoista olen kuullut paljon enemmän negatiivistä kuin takapotkuista.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Kyllähän jos ovikin menee rikki, kannattaa vaihtaa japanilaiseen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Pavlovits kirjoitti:Kyllähän jos ovikin menee rikki, kannattaa vaihtaa japanilaiseen.
Kyllähän jos / kun ei osaa lukea niin se olikin ainoa vika josta kirjoitin
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Provoamalla voi yrittää kerätä huomiota, kuinkahan ne ladaimmeiset on ennemmin kimpussa olleet? Itse en autoista mitään ymmärrä ja vasta kolmas Lada ajossa. Nykyinen on toki satakymppi ja itse olen sillä yli satatuhatta kilometriä ajanut.maisteri kirjoitti:Noh, nyt tietysti seuraavaksi ladaimmeiset on taas kimpussani kun morkkasin heidän suosimaa merkkiään...
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Edellinen omistaja jättänyt vesipumpun vaihtamatta edellisen hihnanvaihdon yhteydessä = käyttäjävika, ei auton vika, tai huonolaatuinen tarvikepumppu, valmistusvika, ei auton vika.maisteri kirjoitti:vuoden verran ajelin samaralla ja oli aivan surkea auto, huonoin mitä minulla on koskaan ollut. Ensimmäisenä alkoi vesipumppu vuotamaan, se piti vaihtaa kuten myös samalla jakohihna. Sitten menikin jo ovi rikki ja myös ikkuna joka ei pysynyt kiinni. Näiden hauskuuksien jälkeen alkoikin nykimis / pätkimis ongelmat, joihin ei apua löytynyt tämän sivun " nerojenkaan " kautta. Täysin shitti koko auto ei voi muuta sanoa. Toki minulla on kokemusta vain tästä yhdestä ladasta, se tosin riittääkin minulle. En edes muista kaikkia vikoja, mutten voi hyvällä sydämelläkään ketään suositella ostamaan ladaa, sen verran se oli tohjona koko sen ajan kun ko. merkki minua kyyditsi. Joka toinen viikko oli joku romuna.
Nyt ajalen muuten 90 luvun alun Corollalla, joka on toiminut loistavasti, hieno se ei ole mutta toimii ja on todella luotettava. En ole katunut hetkeäkään Corollaan siirtymistä!
Mutta ehkä lada on hyvä auto heille jotka ovat autoinsinöörejä, minä en ole enkä ole ajatellut koskaan ryhtyäkään. Vanha Corolla on hintalaatusuhteeltaan huippuauto, eteenpäin pääsee ja halvalla, joka onkin minun ainoa odotukseni auton suhteen.
Noh, nyt tietysti seuraavaksi ladaimmeiset on taas kimpussani kun morkkasin heidän suosimaa merkkiään, mutta tämä oli MINUN kokemukseni.
Luitko autosta koskaan vikakoodeja? Olisi voinut pätkimiset selvitä helpollakin.
Jos kaikki paikat on olleet tohjona niin sokkonako auton ostit vai hajotitko kaiken aivan itse?
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Mikko on uusi Lada-Jussi.
Eihän täällä ole voinut koskaan keskustella minkään Ladan huonoista puolista ilman että joku torppaa sen, kääntää sen omaksi syyksesi tai lähes rivien välistä sanoo että olet aineissa kun kirjoittelet tällaisia.
Mutta niinhän se on Venäjälläkin tuo sananvapaus, sano jotain poikkeavaa niin löydät itsesi nopeasti maan alta.
Eihän täällä ole voinut koskaan keskustella minkään Ladan huonoista puolista ilman että joku torppaa sen, kääntää sen omaksi syyksesi tai lähes rivien välistä sanoo että olet aineissa kun kirjoittelet tällaisia.
Mutta niinhän se on Venäjälläkin tuo sananvapaus, sano jotain poikkeavaa niin löydät itsesi nopeasti maan alta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Kokemuksesta voin sanoa molemmista autoista Samarasta ja Corollasta (koska molemmat löytyy täl hetkellä talosta)...Kummastakaan ei voi sanoa,että olis HYVÄ auto (enkä puhu pelkästään omista autoistani)...Vikojahan on molemmissa merkeissä siitä ei pääse mihinkään
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Joo ja vuodessa kaikki nuo viat on se huono auto tai siis Lada yleensä Ajatteleppa/otappa sak... eikun joku toinen merkki ja laitata/laita itse nuo "viat" niin on jo yksi samaran hinta mennyt pelkkään "päivää sanontaan" liikkeessä tai nihin jakopään osiin. Selvisikö se nykimis ongelma sitten lainkaan?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Autoon laittoi jakopään joku oikea liike (jätti vesipumpun alle vanhaa tiivistettä) ja homma jouduttiin uusimaan pian, koska hihna kului reunasta kun vesipumppu oli vinossa. Nykimisongelma olisi ratkennut kun ne lämpötilatunnistimen johdot olisi korjattu, mutta koska se hyvä korjaaja ei korjaa vaan vaihtelee pelkästään osia, niin ei tullut kuntoon. Keksittiin selitys että korjaus maksaa enemmän kuin auto, mutta ei sanottu mikä ja miksi. Onneksi asiakkaalla on täydellinen luottamus mitä ammattilainen sanoo (kun yli 200 liikkeen ketju oli kyseessä), mutta edelleen pysyn kannassani että ne haalarit tai halli ei tee sitä työtä, asentaja sen tekee ja hänen ammattitaitonsa. Onneksi täällä saa purkaa tuntojaan...
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Kyllähän se näin on että itselläkin on kaikissa ladoissa ollut ja on edelleen vikaa. Osa tosin edellisten omistajien huoltojen väliin jättämisen syytä, osa ei. Nuo takaovien ikkunat on joka ainoasta takavetoladastani (6kpl) olleet irti tai irronneet. Kun tämä "ominaisuus" on tiedossa, olisi toki sekin voitu ennakoiden estää
Olen kyllä tietoisesti hankkinut aina sen halvimman ja varmasti valmiiksi huollon tarpeessa olevan yksilön (lue: pommin). Nivan kohdalla oli tarkoitus tehdä toisin, mutta samoin kävi.
Ja harvassa on ne kerrat, kun olen uskaltanut ilman työkalupakkia liikenteeseen. Tosin yleensä ilman työkalujen tarvetta on reissuista selvitty.
Olen kyllä tietoisesti hankkinut aina sen halvimman ja varmasti valmiiksi huollon tarpeessa olevan yksilön (lue: pommin). Nivan kohdalla oli tarkoitus tehdä toisin, mutta samoin kävi.
Ja harvassa on ne kerrat, kun olen uskaltanut ilman työkalupakkia liikenteeseen. Tosin yleensä ilman työkalujen tarvetta on reissuista selvitty.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Ladat on kaikki tietysti hyviä autoja, mutta hyvissäkin on niitä vähän huonompia, omista kokemuksista ja muiden autoja nähneenä kaikkein pahimmat ongelmat on ollut 2000 vuoden Bosch ruiskuisten Ladojen kanssa ja 1992-1996 Axtec-kaasutin Ladojen kanssa.
Itse pärjäsin 2000 mallin Samaralla aika hyvin ja ajoin kesähelteellä ilman vesiä Jurvasta Janakkalaan ja auto on vieläkin käyntikuntoinen vaikka vesipumppu vaihtamatta. Ainoo ongelma oli, että Jurvassa ei päässy radalle, kun auto vuoti nestettä Mutta laadullisesti paljon huonompi kuin 1995-1999 versiot mitä on ollut useita. Hyvin paljon vaikuttaa se miten autoa on pidetty ja minkälaisessa käytössä se on ollut.
vesipumpun vaihto ei muuten kuulu huolto-ohjelmaan, olen useiden vuosimallien huolto-ohjelmia nähnyt ja missään sitä ei ole mainittu, jos joku näkee sellaisen huolto-ohjeen niin lähettää minullekin!!
Itse pärjäsin 2000 mallin Samaralla aika hyvin ja ajoin kesähelteellä ilman vesiä Jurvasta Janakkalaan ja auto on vieläkin käyntikuntoinen vaikka vesipumppu vaihtamatta. Ainoo ongelma oli, että Jurvassa ei päässy radalle, kun auto vuoti nestettä Mutta laadullisesti paljon huonompi kuin 1995-1999 versiot mitä on ollut useita. Hyvin paljon vaikuttaa se miten autoa on pidetty ja minkälaisessa käytössä se on ollut.
vesipumpun vaihto ei muuten kuulu huolto-ohjelmaan, olen useiden vuosimallien huolto-ohjelmia nähnyt ja missään sitä ei ole mainittu, jos joku näkee sellaisen huolto-ohjeen niin lähettää minullekin!!
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
suht läheinen kokemus on saman vuotisesta saranasta, isä ukolle olen tuollaisen hovi huoltajan ollut eikä kyllä kovin paljoa hyvää sanottavaa ole ollut. mutta lie sitten käyttäjä vika kun uuten ostettu kaupasta ja huollot tehty ajallaan eikä laitetut osatakaan ole ollee viipurin kaupoissa niitä halvimpia hyllyssä.
ja jos verrosta nuin paljon se niva harmitti niin olisit soittanu ja tuonnu putaalle takaste, olisin voinnu rahojen kanssa tulla vastaan.
retekolla siitä olisin kilo hinnan kuiteski saannu, siellä ei pienet viat paalissa haittaa.
ja jos verrosta nuin paljon se niva harmitti niin olisit soittanu ja tuonnu putaalle takaste, olisin voinnu rahojen kanssa tulla vastaan.
retekolla siitä olisin kilo hinnan kuiteski saannu, siellä ei pienet viat paalissa haittaa.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....
Autot on yksilöitä, kuten käyttäjätkin. Kaverillani on ollut Japanilaista, Neuvostoliittolaista, Amerikkalaista, Venäläistä ja monia kappaleita, mikään ei ole hänellä toiminut. Kaikissa autoissa on ollut vikaa vian perään. Sitä en osaa sanoa miksi toisilla kestää paremmin eikä vikoja tule yhtäpaljon kuin toisilla...