Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Itselläni on vm. 93 corolla 1,3 ja vähitellen minulle siirtynyt -88 kärsä-samara, myös 1,3. Joitain eroavaisuuksia noissa on.. Kummassakin nelosella alkavat mittarilukemat, Samarassa n. 46 tkm ja Corollassa n. 400 tkm..

-Moottori: Corolla on edelleen huomattavasti pirteämpi yläkierroksilla ja kuluttaa matka-ajossa n. litran vähemmän bensaa/ 100 km (6,5 vs 7,5 L), kummatkaan eivät syö öljyä. Lada kestää alakierroksilla mönkimistä paremmin täristämättä ja jaksaa sekin pitää 120 km/h mittarinopeuden ylämäessäkin. Huiput mittariin n. 160 km/h vs Corollan n. 190 km/h. Virhettä ainakin 10 km/h kummallakin. Molemmat moottorit melko siistikäyntisiä sipsuttelijoita.

-Ajettavuus ja mukavuus: Jos pitäisi kuulosuojaimia, eikä siten kuulisi Samaran sisustuksen kitinöitä, voisi sen sanoa olevan mukavampi ja ainakin vakaampi ajaa kuin Corolla. Corolla on kuoppatutka ja nypyttää jatkuvasti huonolla tiellä, akseliväli liian lyhyt. Jousituskin epämukavampi kuin kärsäläisessä. Maantiellä ei Corolla ole täysin suuntavakaa vaan pitää vahtia, Samara on talbotmaisen suoraan kulkeva. Maavaraa Sammyssä enemmän ja pääsee huonolla tiellä. Corolla on kaupungissa ketterämpi käännellä ym.

-Luotettavuus: Luultavasti tässä Corolla voittaa eniten, kuuden vuoden omistuksen ja ainakin 150 tkm aikana siihen on tarvinnut ostaa varaosina vain startti ja alustaan koiranluut. Samarassa on vaihdettu 46 tkm ajettuna jo startti monta kertaa, kytkin kerran, laturi ja virtalukkokin, pienemmistä vioista ei ole merkintöjä. Kai sillä on ikäänsä nähden liian vähän ajettu ja liikaa seisotettu, osat happanee. Sähköviat puuttuvat Corollasta täysin, Samarassa niitä jonkin verran on, huonojen liitosten takia.

-Huomattavuus: Uudelta näyttävää Kärsäläis-Samaraa tuijotetaan jo ihmeissään ja hymyillen. Johtuen ehkä myös tuon yksilön möykkäävästä ja vuotavasta pakoputkesta, joka päästelee huvittavan ärhenteleviä pörähdyksiä kaasutettaessa. Olen huomannut että muutamat naistuttavani eivät suostu kärsäläisen kyytiin, vaikka kulahtaneen näköiseen Corollaan suostuvat, kai sitten Ladalla on vielä huonoakin mainetta jäljellä, jos ei osaa säilymisihmettä arvostaa.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mutta ajappas "kärsällä" 400 tkm ja raportoi sitten uudestaan.. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Sitä hiukan epäilenkin, että voisiko jokunen pikkuvika tulla sinä aikana.. Ala-asteen opettajani ajoi kyllä aikanaan samanlaisella laitoksella 450 tkm, kännissä runnoi sen sitten katolleen ojaan. Korjausten jälkeen Samara jatkoi vielä idän puolella elämäänsä. Konehan noissa on luja kuin mikä, toteutuksessa on muuten pientä sanomista.

Tuo edesmenneen (terveisiä taivaaseen, helvettisi jo kärsit) opettajani samara taisi myös kulkea hyvin 1300:ksi, poliisi antoi jollekin sillä juoppokuskina olleelle sakot 155 km/h nopeuden takia..
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

moi vaan
minulla kokemusta 257000 ajetusta neliveto subarusta .siis laadukas japanialainen auto
eika nayttanyt paalle pain pahalta .....etu lokarinkaarissa vahan kuppaa.
Mutta sitten alkaa harrastus .haimme sen trailerilla lappeen rannasta.kuopioon .jo railerille ajaissa kone rapatti saakelisti..ei kuitenkaan savuttanut pahasti ..omistaja sanoi etta 50 tuhatta sitten oli kannet vaihettu uusiin,juuri tuollaisen rapatyksen takia .ei muuten ollut pienta rapatysta.naapurit sanoi ..etta kuului kaukaa mista olin tulossa .kun myohemmin ajelin pommilla .
mutta harrastukseen takaisin ..kun kotona tarkemmin katselin uljasta japanin vehetta ..huomasin etta
sisusta karyaa marannokselle . olihan se lattiamatot homeessa valkeita ja mustia pilkkuja verhoilussa .takalasi vuosi vetta oli kontissa riittavasti vetta. auto siis farkku ..
sisusta siis purkuun istuimet verhoilut irti ja pesukoneeseen...kas kummaa kuskin penkki rikki..tuli ensimmaiset hitsaus puuhat.penkin runko ja jouset rikki..
seuraavana painepesurilla lattia verhoilu pihalla kovilla seoksilla puhtaaksi ...homeet laksi ja kaikki niilta osin hyva.....kahtelin tavara konttiin ja ihmettelin etta mita punasta tulee takapyoran verhoilujen alta.
otin verhoilut irti ja KELE paan kokoiselta alueelta molemmin puolin lahonnut pelti....siina alkoi isommat hitsihommat..kumma kun pyoran puolella oli vain pienet reijat .sisa pellit palasina.
tuli peltihommat hitsailtua kontista. Pyoran kaariin eteen ja taakse suikaloitua peltia ..helmat oli ihme kylla ihan terveet oljysin helmakotelot ...se onko se hyva vanhaan autoon ja koteloon hyva
laittaa aineet jos hiekkaa ja ruostetta on sisalla.ulkoa pain katottuna helmat oli kovat ja terveet .
no homma jatkuu
Kori kovetettu ...alkaa Moottorin tutkiminen .Kone irti, se ei ollut kovin vaikea juttu.
vaihtelin jako hihnat ja kytkimen. ja hydrauliset nostimetkin naytti hyvilta ..etta mista veesta
ne molyt ja naputukset tulevat pitais kansien enenpi kuin 50 tuhatta kestaa. se etta entinen omistaja
oli opiskelija poika . onko kayttanyt hyvia oljyja vai mita p...skaa ...tiedan etta kannet on vaihettu kun naapurissa asuu entisen omistajan aiti joka on maksanut kannen ja niiden vaihdot .
no kone paikoilleen, ei se paha rasti ollut .....kaikki muuten hyvin mutta ....polttoaine putket vaarinpain ,,olin kylla merkannut johdot mutta tekstit oli liuennut pois. eii lahe kayntiin jos vaarin
on. ei edes lada.
no kone naputtaa on kadun paha aanisin kone . seuraavana jarrujen kimppuun etujarru palat sain vaihettua. taka rumpuja en saanut vaihettua kun en rummun mutteria saanut auki. enpa ottanut moisesta murhetta kun jarrut ja polin tuntuivat hyvalta.
noo koe ajolle .vaihdelaatikko ei tuntunut kovin hyvalle synkronirenkaissa jotain vikaa.
Vasen vetonivel piti aanta ulompi siis .no motonetista 1.8l hakemaan , no sainhan mina nivelen. eihan se p..ska kaynyt pooria liian vahan ....takaisin motonettiin..turbon nivelessa saman verra poorei.nyt kavi. sitten pitemmalle koe ajolle maantielle. 70 km tunnissa armoton ravistus..50 kympissa ei ravitanut yhtaan mutta kun vahan kovemmin vetoa pelissa. armoton ravistus.
sisempi vetonivel valja.......no eiku motonettiin,,kysymys myyjalle ...myyjan sihen ei saatavissa heidan kautta .sama illun varaosissa ja muissa liikkeissa... noo netista loytyy vaikka mita .Loytyi nivel toiselta puolelta suomea. oli aika torkysen oloinen mutta kirea tai ainakin toimiva.
Mutta auto rupeaa olemaan katsastus valmis
katsastuksessa ei mitaan erikoista loytynyt kun kaikki paikat ,,viritelty kohalleen.
Venetta tuli rannassa vedeltya maille. alennus vaihde ja kaikki.
kerran sitten ukin ja mummin pihassa vasemmalle tiukasti kaannettaessa vaihteisto meni jumiin. mutta peruuttaessa irtosi taas normaaliksi .
vahan aikaa omistettuani ja ajettuna tuli tunne etta taa auton laitto saa riittaa kun ei tullut hyva
kayttoauto eika ex vaimo pitanyt kauniina ja hyvana.rahareikana vaan.
NOO autoa myytiin hinta 1000 euroa. kaksi oli kiinnostunutta .
moottori kelkkaan piti rahat saada.
650 euroon moin melkein virheetoman subaru leone 1.8 1994 stw
myynnin jalkeen ostaja soitti etta en muka ole maksanut veroja siis autoveroja .ja vtut olin maksanut .olin viela maksanut viimeisen laskunkin 11 euroa joten sanoin ostajalle puhelimessa voi sen 11 euroa kinuta sielta ....autoverotuksesta. joulukuu -tammikuu joku 11 paiva.
oisko pari viikkoa tai kuukausi mennyt niin subarun ostaja soitti etta tekis mieli kuluttaja suojaan soittaa ja tehda valitus mymastani autosta............. sanoin etta tee vaan etta auto oli ostaissa normaalissa kunnossa ja katsastettu....puhelin meni kiinni eika sen jalkeen soittoa ole kuulunut.

mika on tarinan opetus...............Minusta se etta kannattaa katsoa mita ostaa .
minulla se hyva puoli etta oli halpa ostaa.....
ostajalla se vika ettei katsonut ja tarkastanut
kun oli subaruja ennen omistanut
ja tiesi mita pitaa kahtoa kun vanhaa autoa ostaa ..
rahallista voittoa ei tullut osat ja vapaa aika yli 650-ekua
Mina ainaskin pysyn ladoissa kun niista jotain ymmarran ja en V..ttu ala entiselle omistajalle
soitteleen JOS 650 euron auto ei ole uusi......vaikka ymmarran etta japanilaiset ja eurot ja muut merkit 300000 tai miljoona kilometria ajettuna ovat uden veroisia ja ladat pas...

ainakin Subarusta jai sellainen maku etta SAHKOPEILIT oli ainut ehja paikka.
voin ottaa subaru forresterin 5 vuotta vanhana 150 000 ajettuna jos saan ladan hinnalla. koskee myos muut merkit. Jos ei varaa oikeaan autoon niin sama ajaa ladalla. jota ymmarran ja osat melkein ilmaisia. viatonta autoa en ole nahnytkaan.....ja ajan vain 6000 KM vuodessa kahdella ladalla yhteensa.jopa viela vahemmankin. tyokseni en autoa tarvitse.eika autoni tarvitse olla kadun
kallein ja hienoin.. jos moottori ja vaihelaatikko ja lamput joilla olisi nahnyt jotakin olisivat olleet hyvia ja ehjia kaikin puolin. niin ehka subarukin auto olisi. :lol:
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Ihmetyttää nuo Samarat joihin vaihdetaan starttia kymppitonnin välein. Miten se muka niistä aina rikki menee? Itsellä on yli 230tkm ajettu startti ja pyörittää ihan iloisesti edelleen.

Vai onko tässäkin vain kyse siitä, että jotkut korjaamot tykkäävät vaihtaa starttia ymmärtämättömän asiakkaan autoon ja "korjata" sillä joitain muita vikoja, kun startti on Samaraan helppo vaihtaa ja osa lienee korjaamon varaosana suht hinnakas?

Ja ei varmasti kulje 1,3-litrainen Corolla 190km/h :lol:
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja Evreka »

'95 Toyota Corolla 1.3 XLi 4EFE Acceleration & Top Speed
kulkeehan se mittariin 190 km/h ja ylikin. Todellinen nopeus onkin jotain muuta :lol:

Videohan on tylsää katseltavaa, kohokohta (huiput) on siinä 1:40 kohdalla.
Avatar
pressa
Viestit: 10189
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja pressa »

Hyvin kulkee ja jäähdytys huippuluokkaa kun lämpömittari ei nouse ollenkaan, ja taloudellinenkin on kun ei bensaakaan ole tankissa yhtään ja noin kulkee. Otin minäkin joskus kuvan kännykällä kun saksanseisojan mittari näytti 250km/h...
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Sanoinkin että mittarivirhettä AINAKIN 10 km/h molemmilla. Corollan todelliset huiput on n. 175 uutena. Vanhempi 12-venttiilinen mistä useimmilla on kokemusta, on hieman laiskempi ja väännöttömämpi. Nyt Samarakin kulkisi ainakin mittariin vaikka kuinka, kun kaasuvaijeri on kiristetty. Tuo 160 on kokeiltu sinä aikana, kun kakkoskurkku ei auennut juuri ollenkaan kaasu pohjassa.. Hieman otti aikaa. Corollalle se ei kulussa pärjäsi tietenkään, kaasaripeli kun on. Mutta nyt samarakin kykenee ohituksiin jos lyö kolmosta päälle.

Pari päivää sitten Samara meinasi palaa, kun korjaamon pari vuotta sitten asentamat bensaletkut pettivät, molemmat pätkät tiputteli bensaa pakoputken päälle. Vaihdoin ne sitten toivottavasti parempilaatuisiin. Ja startin täti on vaihdattanut tähän monesti, vika on varmaan usein ollut maadoituspuolella kun vieläkin on starttiongelmaa välillä.
yez

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja yez »

Minulla on täysin päin vastaiset kokemukset -03 Samarasta. Pahimmat viat ovat olleet pakoputken reijät ja vääränlainen lambdan anturi. Omaa typeryyttä tuo jälkimmäinen. Kyseinen kulkupeli ollut minulla työmatka käytössä 2½ vuotta ja helposti huolettomin auto mitä olen koskaan omistanut. 8) Kävi erittäin lähellä etten jo myynyt samaraani pois, koska auto oli väliaikaisesti seisonnassa ja leimakin loppunut. Onneksi sitte päätin kuluttaa muutaman euron ja sain kuin sainkin leiman hyvin pienellä sijoituksella. Minulla ei ole mitään syytä olla suosittelematta vastaavanlaista autoa kenellekään, tietenkin kannattaa varmistaa miten edellinen omistaja on hoitanut huolto ja vika asiat.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Mulla kokemusta vuonna 2010 ja 2011 kahdesta samarasta 2001 mallista jolla ajettu ostaissa 82 tuhatta kilometria. silla ajoi ex tytto ystava tyomatka ajoa ja maksoi 850 eur autokaupasta ja ainoot viat mita siina oli . ovenkahva rikki ulkopuolelta ja lampunpesimen sailio rikki.... oli kova aaninen..siis kova melu sisalla.. mutta lahti tosi hyvin kayntiin pakkasessa.
Ja toinen 2002 mallia ajettu 88 tuhattakilometria.. Siita piti tulla auto Exan pojalle ensi auto.. mutta kun ero tuli niin auto jai minulle ja moin sitten katsastamattomana mikkeliin 250 eurolla. mutta siina ei vikaa ollut kun ostaja kaytti sen katsastuksessa ett, kerralla meni katsastuksesta lapi... ite laitoin vain Jarrupalat eteen. ja pienta pinta ruostetta oli jossakin paikoissa...ei todellakaan mikaan laho pa,ka. ainoot viat autossa oli pienta kuppaa. takalunkun pumput pehmeat. Ja lammityslaite ei kuumaa tyontanyt muuta kuin kuskin syliin,ikkunalle aika kylmaa. ja stereot ei soittanut cd levyja. ja oli jopa kaukosaatoinen keskuslukitus jahalytin jokatoimi .ja paljon hiljaisempi kuin exan lada samara.... Vari melkein musta tumma vihrea. exan metalli hohto vihrea..tosi hyvan nakoisia vehkeita..... Ja vielakin uskallan ladan ostaa..Ei ongelmaa..
Kesälada

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja Kesälada »

Katsastustilastoissa Samara suorastaan loistaa, muutaman parhaan joukossa vuosimallissa 1998!
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288547971516.html
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Mikähän lienee samaroiden todellinen ajomäärä.
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Ei Samarassa ole koskaan mitään vikaa katsastuksessa.. Minunkin Samaran rinnalla tuli joku Mercedes ML tai mikälie katumaasturi katsastukseen, kuski ilkesi naureskellakin Samaralle mutta se oli puoliksi hyväntahtoista naurua kuitenkin. Samara sai uuden otteen, MB hylätyn. Samara suuttui kai naureskelusta ja lähetti kuolemansäteen MB:n jarruihin. Samara on nyt 26 vuotta valmistumisestaan (tehty -87, rek. 88) parhaimmillaan, oli kuulemma eka kerta IKINÄ kun se meni ilman huomautusta leimalle. Kaverin -86 Samaraa olen ihmetellyt enemmän, lähes aina menee kerrasta leimalle vaikka vaikea siitä autosta on ehjää kohtaa löytää.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Jos auton pitää kunnossa se sama että onko ajettu paljon.. Osia vaihtamalla vioista selviää. Ajaa vaikka kolmanella korilla...
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Tuolla on se 50 tkm mittarissa joka on ilmeisesti sisäänajo ja nyt lastentaudit on ohi. Räminätkin on loppuneet, osat on hioutuneet toisiinsa. Räminät alkaa uudelleen sitten kun kiinnikkeet pettää muoveista. Koriltaan varmasti ruosteen puolesta parempi kuin se naureskelijan n.2005 Mersu, mitä nyt uudehkojen mersujen ruostumista olen nähnyt. Samaraa myös käännytään nykyään katsomaan, 100000 euron mersua ei. Sitä en tiedä onko ne katseet ihailevia vai mitä lie. Samarassa aistii 50-70 luvun autojen tunnelmaa, vaihteiston jollotukset ja moottorin pörinä on ihan mukavaakin kuunneltavaa nykyautoihin kyllästyneelle. Melkein voi kuvitella ajavansa Skoda 440 Spartakilla (unelmieni harrasteauto) äänimaailman puolesta. Katsastusraportin todenmukaisuudesta en sitten tiedä.
Vastaa Viestiin