Lada 2107 1700i -94

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ei kai nyt nopeusmittarivaijereissa eroa ole, mutta lootaan tulevassa osassa joka pyörittää vaijeria saattaa olla eroja hampaiden lukumäärissä. Väitän että on eroja, mutta väite voi perustua kuvitelmaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Nappaat vanhasta laatikosta sen nopeuden tunnistimen, niin sähköisen ecua varten kuin sen mekaanisen siintä alta. 3,9 ja 4,1 perävälityksille on omat mekaaniset tunnistimet. Ero näissä on hampaiden lukumäärä. Lukumääriä en vain muista.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
degen
Viestit: 1288
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja degen »

Kannattaa huomata, että ne mittarivaijerin kulmavaihteet eivät sovi yhteen kuin vain tietyn laatikossa olevan pyöritinrattaan kanssa. Toisin sanoen siinä 4-vaihteisessa lootassa olevaa kulmavaihdetta ei voi vaihtaa eri hammasluvulla olevaan. Nimittäin hampaat ei sovi yhteen. Se nelivaihteisen askin ratas on 4-hampainen ja kulmavaihde 9-hampainen, ja tää on 4,1 perälle. 3,9 perälle on askissa 6-hampainen rissa ja kulmavaihde 13-hampainen. Sitenpä 3,9 perällä mittari näyttää liian vähän.
Sivumennen sanoen omassa kombissa pitäisi olla 3,9 perä. Kuitenkin askissa oli tuo 4,1 perän vaijerinpyöritinsysteemi ja mittarivirhe on nyt noin 5 liikaa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Alfamerin kirjan mukaan. Käyttö laitteessa väri koodi 3.9 valkoinen ja 2105/2107 punainen joihin vaijjeri sininen L=970-1040mm... Käyttö laitteessa 3.9=13 hammasta4.1 = 9 hammasta ja vaihdelaatikossa 3.9=6 hammasta. 4.1= 4hammasta. että näköjään kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Perjantai 7.6 / lauantai 8.6 välisenä yönä nujusin vaihdelaatikon kanssa, otin vanhan 5 vaihteisen pois ja tilalle tuli hyvin toimiva 4 vaihteinen sekä aivan uusi kytkinlevy/asetelma/painelaakeri paketti, säädin kytkimen ja se on nyt todella kevyt käyttää koska siitä ei ole kovin pitkä aika kun kytkimen pääsylinteri sekä työsylinterikin on uusittu. 4 vaihteiseen lootaan laitoin aivan uudet öljyt ennen paikoilleen asennusta sekä uuden vaihdelaatikon takakannatinkumin, myös kardaanin ja vaihdelaatikon välisen kumilimpun vaihdoin, kardaanin ristiniveleksikö tuota kutsutaan vai mikähän lienee viralliselta nimeltään?... 6 isoa pulttia menee siitä läpi, sellainen rinkelin muotoinen köntti. Myös aivan uuden startin laitoin paikoilleen, vanhassa startissa ei ollut mitään vikaa mutta tuli otettua vähän aikaa sitten peltoautostani aivan tuliterä uusi startti irti (ostin sen startin itse Motonetistä joku vuosi sitten) ja ajattelin että ei siitä ainakaan haittaa luulisi olevan jos senkin uusin samalla kun vaihteistoremonttia teen.

Yksi juttu minua jäi ihmetyttämään, olen monta kertaa ottanut takaveto Ladasta vaihdelaatikon irti mutta ikinä aikaisemmin minua ei ole tullut vastaan tällaista murikkaa?

Kuva

Juuri tuo palikka mitä pidän kädessäni, niin mitä ihmettä se oikein tekee? Mikä anturi se on olevinaan? Se oli nopeusmittarinvaijerin sekä vaihdelaatikon välissä ja siitä lähtee sähköjohtoja johonkin konehuoneen puolelle, en ole vielä tutkinut nokkapellin alta että mihinkä nuo johdot sitten oikein päätyvät, varmaankin sulakerasiaan niinkuin lähes kaikki johdot...

Voimansiirtoremontti onnistui hyvin, enää pitäisi perä vaihtaa jossakin vaiheessa kun sekin viheltää hieman... Olen jälleen päässyt ajelemaan tällä autolla ja kilometrejäkin on kertynyt hieman lisää, 11.6 pyörähti 140 000km rikki ja samana päivänä vaihdoin uudet moottoriöljyt sekä suodattimen, nyt tänä päivänä mittarissa on hieman yli 140 600 8)
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
pressa
Viestit: 10189
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tuo mötikkö on ruiskun tarvitsema nopeus anturi, ja se kumilimppu on hardyn laippa.
Ladanautti
Viestit: 294
Liittynyt: 7.6.2013 13:35

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladanautti »

Ladaritari kirjoitti:Yksi juttu minua jäi ihmetyttämään, olen monta kertaa ottanut takaveto Ladasta vaihdelaatikon irti mutta ikinä aikaisemmin minua ei ole tullut vastaan tällaista murikkaa?

Kuva

Juuri tuo palikka mitä pidän kädessäni, niin mitä ihmettä se oikein tekee? Mikä anturi se on olevinaan? Se oli nopeusmittarinvaijerin sekä vaihdelaatikon välissä ja siitä lähtee sähköjohtoja johonkin konehuoneen puolelle, en ole vielä tutkinut nokkapellin alta että mihinkä nuo johdot sitten oikein päätyvät, varmaankin sulakerasiaan niinkuin lähes kaikki johdot...
Nopeusanturi ruiskulle. Osa no 13
http://www.autoprospect.ru/vaz/2107-zhi ... es/395.jpg
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Kiitos vastauksista pressa sekä Ladanautti! Nyt olen jälleen vähän viisaampi 8)

Onko tuossa kaaviossa 1700i Ladan koko sähköjärjestelmä? Kun olen tuota toimimatonta kierroslukumittaria ihmetellyt todella monta kertaa enkä ole saanut sille oikein mitään aikaiseksi kun en tajua sähkölaitteista oikeastaan yhtään mitään... Tämän mustan 2107 1700i Ladani kierroslukumittari on kyllä ehjä, olen sitä peltoautooni sovittanut ja todennut mittarin toimivaksi, 1700i Ladaani olen pariakin eri mittaristoa sovittanut eikä kierroslukumittari ole koskaan värähtänytkään... Vika on siis varmasti johdoissa mutta olisi kiva nähdä joku perus yksinkertainen sähkökaavio että mitä kaikkia johtoja menee ja minne jotta jenkamittari toimii, tähän mennessä olen ottanut sulakerasiasta kaikki liittimet irti ja puhdistanut kunnolla (niin konehuoneen puolella olevat liittimet kuin ohjaamonkin puolella) eikä sillä ole ollut mitään vaikutusta... :?
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuota kaaviota kun kattelee niin lähtee puolanohjausyksikköltä tuo valkoinen johto. Vaihtuu luultavasti siellä mittariston takana sini-harmaaksi tuo johto. Eli noiden liitokset ainakin ensi alkuun tarkistaa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Kirjoittelen tähän, koska itsellänikään ei tuo nopeusmittari pelaa ja tuon linkin huomattuani kytkentäkaavion nappasin mittariston irti

Kytkentäkaavio
http://www.autoprospect.ru/vaz/2107-zhi ... es/395.jpg

Mittariston takaa

Kuva

Liitin

Kuva

Puola

Kuva

Elikkä mittasin yhteyden tuon siniruskean johdon ja puolan keskimmäisen liittimen vasemman reunan valkoisen välillä. Yhteys on kunnossa. Maadoitus ja plussa pelaa myös. Erikoista on että liittimeen tulee neljä johtoa ja mittariston liittimessä on viisi paikkaa, kuitenkin tuo ylimääräinen näyttää siltä ettei siinä koskaan ole johtoa ollutkaan. Tuo vastus kierroslukumittarin takana on myös ehjä. Onkohan minulla siis itse kierroslukumittari rikki.

Onko kaikkien 2107 mittaristot identtisiä moottorityypistä riippumatta.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja jta »

Ei näköjään ole identtisiä. Mulla tuo mittaristo on kaasariversion mittaristo. Ei ole tuota vastusta ja näyttäisi muutakin eroa olevan piirilevyssä tuolla kohtaa.
Kuva

Edit: Ja niin tuo vastus näkyy olevan signaalin ja maan välissä. Olisiko mahdollista että tuo olisikin diodi eikä vastus? Kuva on sen verran pieni etten saa selvää kyseisestä komponentista.
edit2: Kirotusvihreitä korjailtu. Ja niin tuossa näkyykin tuo maatto hoidettu eri liittimestä. Liekkö juurikin tuosta mitä ei vanhemmassa mittaristossa ole?
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Juu maatto juurikin tuosta, mikä kaasarimallin mittaristosta puuttuu. Vastuksen merkin olin olin siinä näkevinäni ja 80k. Molempiin suuntiin vastusta mitattaessa 80k löytyi. Jos tämä onkin diodi niin vika olisi varmaan siinä.
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja jta »

Melko varmasti tuo sitten vastus on. Mikähän tarkoitus tuolla vastuksella lienee kun kerta tuossa ei ole tuohon keskimmäiseen nastaan edes kytketty johtoa mihin näissä vanhemmissa tulee tuo signaali.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Verronen
Lada kerhon jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: 20.2.2011 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Se tässä askarruttaakin. Täytyy koittaa löytää toinen mittaristo ja kokeilla sillä. Ymmärtääköhän tarvikemittarit tuota signaalia jos sellaisella kokeilisi myös
4X4 -08
1200L -86
2107 1700i -96 "VFTS"
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Verronen, julkaisit hyvän kuvan tuosta oranssista liittimestä jonka kautta kierroslukumittari ottaa virtansa. Tuohon oranssiin liittimeen tulee 4 johtoa, mikä niistä on virtajohto? Olen sellaisella yleismallisella kosketuskynällä (johon syttyy vain valo jos siihen tulee virtaa) tökkinyt noita johtoja monen monta kertaa, puhdistellut kaikenmaailman liittimiä mitä vain ikinä olen autostani löytänyt ja ei, kierroslukumittari ei värähdäkkään...

Onkos kaasarimallin ja ruiskuversion mittaristoilla sitten toiminnan kannalta jotakin eroa, minulla on peltoautona 2107 1300S jossa jenkamittari toimii, olen siitä ottanut koko mittariston irti ja asensin sen väliaikaisesti tähän 2107 1700i Ladaani eikä se kaasarimallin mittari tietenkään toiminut tässä 1700i Ladassani... Vai kuuluisiko tuon kaasarimallin Ladan kierroslukumittarin edes toimia 1700i Ladassa mikäli kaikki on muuten kunnossa? Olen aika varma että omasta autostani on jostain joku johto irti, poikki tai vähintäänkin murtunut, en oikein muuta syytä keksi... :?
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Vastaa Viestiin