Lada 2107 1700i -94

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Niin kai tää on tätä nuoruuden typeryyttä ja kantapään kautta oppimista, olen jo tällä viikolla muutamille tutuille ärähtänyt että en lähde ensi viikolla mihinkään töiden jälkeen kun ovat soitelleet ja pyytäneet kylään, ei se auta muu kuin mennä suoraan nukkumaan aina töiden jälkeen, jääköön viikonloput sitten rassaamista ja kaverien näkemistä varten... Tuossa huhtikuussa käytiin hakemassa kaverilleni amis Sierra ja siitäkin kirjoittelin vähän jonnekkin tänne, muistaakseni tämän 1700i Ladani topicciin kun oli vähän sitä rengasvalinta ongelmaakin ennen reissuun lähtöä, silloin tultiin tosi myöhään yöllä Turusta kotiin päin ja pilkin pahasti kun väsytti, Tampereella ABC:n pihassa nukuin kaverini kanssa minun 1700i Ladassani kovassa pakkasessa kun toinen kaverini ja pikkusiskoni jatkoivat matkaa Sierralla Jyväskylään asti. Muistelen että joku 2 tuntia tuli nukuttua, sitten heräsin siihen kun oli aivan jumalattoman kylmä kun pakkanen oli päässyt auton sisälle, siitä tuli sen verran virkeä olo että jaksoin ajaa kotiin asti. Olen viikonloppuisin kännikuskin hommissakin ottanut pieniä tunnin tai parin mittaisia unia ja havainnut sen toimivan.

Herää vaan vieläkin kysymys että miksi kävi niinkuin kävi, en suoraan sanottuna tajua itsekkään mitä on ollut mielessä kun en pysähtynyt lepäämään vaan piti typeränä yrittää ajaa tuttua matkaa kaupungista kotiin asti parin kymmenen kilometrin matka... Kai minä luulin selviäväni kotiin asti ehjin nahoin mutta toisin kävi... Ja kyllä v*tuttaa vieläkin, voi luoja että osaakin v*tuttaa kovasti, tässä parin päivän ajan joka ikinen kerta kun astun kotiovestani pihalle ja näen tuon mustan Ladan raadon tuossa pihassa... Tänään kävin kaupungissa vähän asioilla ja ajoin sen saman kohdan ohi, muutaman kaverin kanssa olen käynyt katsomassa jälkiä ojassa ja on ollut todellinen ihme että autoni ei ole lentänyt katolleen kun se on loikannut todella suurten esteiden yli, uskovainen en ole mutta ihmettelen kyllä syvästi mikä voima autoni on pitänyt pyörillään... :shock:

On aikamoinen kohu käynyt Jyväskylässä nuorison kesken kun sana on levinnyt että minä olen nukkunut rattiin, toivottavasti tästä kokemuksesta joku oppi jotakin, minusta tuntuu että kyllä minä itse viimein opin, talvella sitä rattiin nukkumista säikähti aika kovasti mutta nyt kävi jo pahemmin, kolmatta kertaa ei saisi tulla, en todellakaan halua että koskaan tulisi, on pakko alkaa ajattelemaan päiviä ja aikatauluja ettei jatkossa tapahdu mitään koska ei hyvä tuuri loputtomiin kestä, minulla on ollut todella hyvä tuuri tässä elämässä uskomattoman monta kertaa... Oisko joku muutama viikko takaperin niin sain rikkinäisestä jatkojohdosta 230volttia sormille, painepesurin kanssa kun räpelsin, olin itse märkä ja nurmikko oli kosteaa, aika kivasti se kynsille löi... Sen verran pahasti että jalat eivät enää kantaneet ja päivystyksen kautta piti hakea vähän lisää virtaa elämään... On tässä sattunut vähän kaikenlaista p*skaa lähiaikoina että ei näin voi kyllä jatkua, on tullut muutama yö nukuttua "hyvin" kun kaikki asiat pyörii mielessä mutta empä ole oikein mitään muuta saanut aikaiseksi kuin nukkunut, jos vaikka hankkis osia valmiiksi ja ensi viikonloppuna aloittelisi tämän 1700i Ladan alustaremontin...
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Turvallisia kilometrejä silti sinulle ja muista, että sanonta "kolmas kerta toden sanoo" pitää pelottavan usein paikkansa. Onneksi sitä kertaa ei enää tule.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Jäipähän radalla ajelut minun osaltani tällä kertaa, jään kotiin ja rassaan muita Ladojani... Noh, vuoden päästä sitten 1700i tulille ja uusi yritys, onhan minulla 5 katsastettua Ladaa tuon 1700i:n lisäksi mutta jotenkin jo ajatus muulla autolla lähtemisestä tuntuu väärälle, pelkkä ajatuskin v*tuttaa todella kovasti jos allani olisi joku muu Lada, vähän kuin vääntäisi veistä haavassa vielä lisää... :? Olen tuota ratatapahtumaa odottanut jo todella kauan, vuosi sitten olin jo tosi kärsimätön mutta eipä ollut silloin Ladaa alla vaan 1700i Lada oli työnalla ja satasen halvat raadot palvelivat käyttöautona... :lol: Nyt tänä vuonna Ladani olisi ollut valmis radalle, vaan toisin kävi. Kuten Zapsky tuossa totesi niin kolmas kerta toden sanoo, saas nähdä miten käy vuoden päästä... :lol:
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Aivan hirvittävää luettavaa tässä ketjussa.

Lyhyesti sanottuna tässä kerrotaan KuolemanSynnistä nimeltä AHNEUS. Lähes kaikki filosofiat ja elämänkatsomukset tuntevat käsitteen eli tässä ei puhuta vain käsitteen kristillisestä tulkinnasta.

Kun ihminen ei jouda edes huolehtimaan elämälle välttämättömästä levosta niin mitä mistä muusta voi pohjimmiltaan olla kyse kuin ahneudesta?

Rohkenen väittää että mitä vähemmän tekee sitä enemmän HYVÄÄ saa aikaan.

Ja jos ei välitä omasta elämästään niin toisten elämällä leikkiminen tieliikenteessä on suoranainen rikos eikä sitä voi muuksi selittää millään.

Jos samalla moraalilla mennään niin PaljonOnnea. :evil:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Herää näistä myös surullinen ajatus: Missä ovat ne läheiset ihmiset, ystävät, vanhemmat ja perhe, joka näkisi tilanteen ja yrittäisi edes auttaa. Vai eikö kukaan välitä?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Nyt on viimein mattamusta paholainen autotallissa, eilen sen sinne ajoin ja aloitin rikkinäisten tukivarsien irroituksen, Flaimanin kanssa ihmettelimme uusien tukivarsien kanssa pitkän aikaa, ei meinannut remontti lähteä alkuun ei sitten mitenkään, oli melkoista sähellystä ja monta tuntia aikaa tuhraantui ihan turhaan sekoiluun :lol:

Tässä havainnollistava kuva epäonnistuneesta yrityksestä asentaa puslat paikoilleen 2107 1300 -89 peltoautoni peräkontissa:

Kuva

Oli kyllä melkoinen viritelmä tuo meidän patentti, kyllähän siinä ideaa oli mutta ei se sitten loppujen lopuksi vain ottanut toimiakseen kunnolla koska oli liikaa liikkuvia osia ja aina joku pala oli hieman pielessä/muljahti väärään asentoon :? Ratakiskon pätkä on tuossa tankin luona, sitten pullotunkki jonka alla takavalojen sähköjohdot mytyssä (pitivät tunkkia hieman ylhäällä), alatukivarsi styroksilevyn päällä ja tuollaiset putken pätkät puslia vasten. Tuota keksintöä koitettiin muokata monta kertaa, ensin oli 30mm hylsyt puslia vasten, sitten oli 32mm hylsyt, ei onnistunut niillä, sitten keksittiin nuo putken pätkät, nekin oli vähän liian isot ja muljahtelivat sen takia aina vinoon kun lähti tunkilla puristamaan puslia paikoilleen, varmaan miljoona lisäosaa oli tuossa patentissa mutta sitten reilu 3 tunnin säheltämisen jälkeen homma alkoi luistamaan.

Flaimanin kanssa koetimme etsiä sopivaa putkea jossa olisi juuri sopiva kontakti puslien kanssa ja vastaus ongelmaamme tuli kuin kirkkaalta taivaalta, nimittäin:

Kuva

Vähän aikaa sitten ostamani Nissan Sunny N14!! :D Rälläkkä käteen ja viimeisestä äänenvaimentajasta ~15cm pätkä pois, jäljelle jäi pieni tumppi mutta ei se mitään, se tuskin haitannee katsastuksessa koska päästöihin se ei vaikuta mitenkään, tuohan on ainoastaan ulkonäkö seikka 8) Syy miksi tähän ratkaisuun päädyttiin on se kun oli sunnuntai ja kaupat eivät olleet enää auki, sopivaa putkea en olisi mistään saanut samana iltana jos olisin lähtenyt kaupungissa käymään... Mutta ei se mitään, Nissan uhrautui yhteisen hyvän ja Ladan vuoksi, voihan tuohon romuun hitsata jonkun pakoputkenpään koristeeksi.

Kun oli viimein sopivan paksuista putkea käsissä, ratkaisu oli lopulta hyvinkin yksinkertainen:

Kuva

15cm putki kahtia = siitä sai 2 putken pätkää, ruuvipenkki, vasara + hieman ruosteen irroittajaa liukasteeksi ja niin vain puslat loksahtivat paikoilleen ihan nätisti naputtelemalla, joskus yksinkertainen on kaunista..... :lol: :lol: :lol:




(Ja pieni kuva-arvoitus, tunnistaako joku tuon punaisen autoni taustalla tuossa viimeisessä kuvassa?) 8)
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja AI »

Ainakin kun omaani hommasin noi tukivarret niissä oli puslat ja pallonivel jo valmiiksi tehtaalla paikoilleen asennettu. Mutta ilmeisesti noi riisutut mallit oli pari euroa halvemmat? Ja säästyneet eurot meni pusliin ja niveliin?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Sepäs siinä jos tilataan tukivarret niin ne on sitten siinä. Tosin kokonaisiakin paketteja saadaan kuten edellä kirjoitettiin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Pekka

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Siellähän on toyota carina ta60.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Ahaa, no nyt olen ensikerralla taas hieman viisaampi, joudun jatkossa ihan varmasti johonkin Ladaani ostamaan uudet tukivarret, on minulla kalustoa sen verran paljon että varmasti jostakin tulee mätänemään tukivarret pilalle ja peltoautoistani on mädäntynyt jo, eipä tuo nyt kauheasti haitannut vaikka jouduinkin näpertelemään noiden puslien kanssa. ManseMotorsilta tilailin Ladaani uusia osia, sekä ostelin Mansosta Idän Ihmeissä. Kävin noutamassa paketin itselleni lauantaina työpaikaltani, autooni on tulossa Plazan iskarit, taakse uretaanipuslalliset tukivarret, eteen uudet ylä- sekä alatukivarret, kestävemmät pallonivelet hieman kovempaan käyttöön, ohjausvarsisarja, kuulalaakeroitu apusimpukka (sitä kun on monet kehuneet niin kokeilumielessä tilasin), sekä moottorintukikumit. Kansipahvi, venttiilikopantiiviste sekä pako/imusarjan tiivisteet minulla on varalta hyllyssä, ihan sillä periaatteella että jos joskus satun tarvitsemaan niitä, pakoputken laipan tiiviste pitäisi vielä käydä ostamassa Motonetistä ja vaihtaa sekin... Tänään ostin takaspoilerin 30€, minulla on varastossa todella tyylikkäät Lada-roiskeläpät (4kpl) jotka laitan tähän autoon, valoluomet ajattelin taivutella pellistä jotta saisin ajovaloista sellaiset silmät ja vähän sellaista äkäistä ilmettä tälle autolle, nokkapeltiin pitäisi tehdä ilmanohjaimet/lumisuojat siihen tuulilasin juurelle, tulee erilaiset alumiinivanteet jotka ovat odottamassa tätä autoa, VFTS levikkeitä olen alkanut harkitsemaan tai jotkin vastaavat hienot, virinokkakin odottelisi hyllyssä paikoilleen asentamista, tuplavakaajankin ajattelin rakennella eteen, takaoviin pitäisi asentaa ovipahvit, sisälle c-pilarin muovit ja hattuhylly puuttuu vieläkin, peräkontin verhoilutkin ovat irti, uudet ehjät 2107 peilit pitäisi hankkia, käsijarrukin toimii aika heikosti ja mielestäni takarenkaat eivät jarruta juuri lainkaan, kierroslukumittarikaan ei pelitä... Ja mitähän vielä... :lol: Kyllähän tässä ois paljon remonttia tiedossa lähiaikoina, katsastuskin lähenee, tärkeysjärjestyksessä on kyllä ensin tuo alusta valmiiksi, jarrut kuntoon ja leimalle, sen jälkeen voi ihmetellä muita juttuja. Rahaa menee mutta ei se enää haittaa tämän auton kohdalla, olen päättänyt että en luovu tästä autosta ikinä, en mistään hinnasta, ajetaan sitten niin kauan kun korin saa taisteltua leimalta läpi, sitten joskus kun kyllästyn niin puran tämän auton aivan osiksi ja kiero kori menee peltoautokäyttöön ja kaikki ehjät osat vaihtuvat parempaan koppaan...

Tämmöistä tuhoa autoni alustasta nyt sitten on paljastunut:

Kuva

Raidetanko hieman mutkalla, ei loppujen lopuksi kovinkaan paljoa, eihän se alkujaankaan ole aivan suora mutta on tuo kierompi kuin minkälainen sen kuuluisi oikeasti olla.

Kuva

Alatukivarsi paikoillaan, se on aika pahasti vääntynyt ja tässä kuvassa tukivarren oikealta puolelta revenny. Pusla on pullahtanut ulos tukivarresta kun tukivarsi on revennyt siitä puslan ympäriltä.

Kuva

Onhan noissa tukivarsissa hieman eroa.....

Kuva

Tältä rallilaatikkoni nyt näyttää, toinen puoli purettuna lähes kokonaan, vain ylätukivarsi vielä paikoillaan, huomenna on sopivasti vapaapäivä ja remontti voi jatkua :)

Olen asettanut itselleni tavoitteen että lauantaina tämä auto liikkuu jälleen, silloin pitäisi käydä yhdessä autotapahtumassa ja tehdä hieman yli 120km mittainen lenkki, olisi todella hienoa päästä pitkästä aikaa ajelemaan tällä autolla, Jyväskylän nuorison kesken on ollut kauhea kohu ja ihmettely kun mattamusta hirviöni on ollut kohta 2 kuukautta pois kyliltä, mutta eiköhän asia tällä viikolla muutu 8)




- Ja Pekka arvasi aivan oikein Toyota Carina ta60 löytyy minun tallistani, vuosimallia -82 ja 345 000km ajettu, eikä muuten ole mikään mätä yksilö vaan on säilynyt aikas helvetin hyvin! Carina tosin sai hetkeksi väistyä Ladan tieltä ja joutui ulos seisomaan, kohta se pääsee takaisin talliin. Olen tuon auton omistanut hieman yli vuoden verran eikä katsastaminen olisi paljosta kiinni, tuulilasi pitäisi vaihtaa (mistään ei meinaa löytää tähän autoon, kaikki vinkit otetaan ilomielin vastaan!!!) sivupeilit tarvitsisin sekä mittariston (se on vain ulkonäkö seikka, toimii kyllä ihan hyvin mutta on vähän halki ja se häiritsee minua kovasti 8) ) Kaikki ta60 osat oikeastaan kiinnostavat, jos löytyisi varaosa-auto, orkkispeltivanteet, orkkispölykapselit yms yms yms......
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Tänään irroitin ylätukivarrenkin ja ruosteenirrottajaa suihkuttelin toisen puolen pultteihin/muttereihin liuottamaan, huomenna varmaankin alan purkamaan toista puolta, riippuu miten paljon minulla on aikaa. Löysin kätköistäni alustamassapurkin ja pesin apukuskinpuoleisen pyöränkotelon ja ruostesuojasin, oli tosi helppoa sivellä pensselillä kun ei ollut tukivarsia tiellä, taidampa tehdä saman kuskin puolelle sitten kun on vanhat paskat tukivarret ensin revitty irti, tuossa purkissa on niin paljon massaa että eiköhän sillä saa takaakin pyöränkotelot suojattua.

Kuva

Tuplavakaajan rakentelun aloittelin, revin kallistuksen vakaajan irti tästä 1700i Ladastani sekä yhdestä varaosa nappisilmästäni, tällä 1700i Ladallani on ajettu ~140 000km ja varaosa nappiksellani on ajettu ~150 000km, molemmat vakaajat ovat siis lähes saman verran ajettuja joten eivätköhän ne ole ihan yhtä jäykkiä. Leikkelin autostani pienet sipaleet peltiä pois jotta tuplavakaaja sitten mahtuu paikoilleen, huomenna tai ylihuomenna voisi viimein kasata tuon tuplavakaajan ja asennella paikoilleen. Uuden ala- sekä ylätukivarren ehdin jo asentelemaan paikoilleen, vähän meinaa kiire tulla että saan tämän lauantaiksi ajoon, taidan vaihtaa vain toiselle puolelle tukivarret ja antaa muiden hommien olla, jatketaan rakentelua sitten ensi viikolla lisää, mutta olisi tämä hienoa saada näytille siihen cruising tapahtumaan :)
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Perjantaina pääsin viimein ajamaan ensimmäiset metrit tällä autolla, nyt on molemmat pyöränkotelot massattu edestä ja eteen vaihdettu molemmille puolille ylä- sekä alatukivarret ja uudet pallonivelet, uudet raidetangot asensin paikoilleen sekä kuulalaakeroidun apusimpukan, minkäänlaista kallistuksen vakaajaa ei ole vielä paikoillaan, se on autotallin lattialla kun ei ole ollut tarpeeksi aikaa rakennella... Perjantaina ajoin kaupunkiin kaverini luokse ongelmitta ja lauantaina sitten pois kaupungista, toimi vielä silloinkin hyvin, mitä nyt pyöränkulmat ovat aikas pahasti pielessä (torstaina 12.9 autolleni on varattu aika pyöränkulmien suuntaukseen). Lauantai iltana lähdin sitten 2 kuukauden tauon jälkeen Jyväskylän keskustaan pyörimään kylärinkiä ja näyttämään Ladaani kavereille että tämä kyseinen ajoneuvo on ajossa jälleen. Check Engine valo alkoi vilkkumaan ja pysähdyin muutaman kerran avaamaan nokkapellin, mitään huomiota herättävää vikaa ei silmämääräisesti näkynyt, kaikkia nesteitä näkyi olevan yms... Jatkoin ajelua kylillä ja alkoi tulemaan hieman käyntihäiriötä, tuntui että vähän rupesi veto loppumaan eikä oikein halunnut kulkea mihinkään, kiihdytyksissä bensa haisi voimakkaasti ja täyskaasu kiihdytyksillä röpelti vastaan kovasti eikä tahtonut kiertää eikä pelittää ei sitten millään... Oireet menivät kuitenkin yht äkkiä ohi ja autoni toimi pari tuntia aivan moitteetta, kylärinki jatkui hymyissä suin 8) Olinkin ollut jo liian pitkään erossa 1700i Ladastani, meinasi mielenterveyskin häiriintyä pahasti kun Lada vain seisoi pihassa eikä varaosia ollut..... :? No, kaverini pihassa ongelmat iskivät sitten uudestaan, ei oikein ollut tyhjäkäyntiä, kun erehdyin vähän koskemaan kaasuun niin yht äkkiä kierrokset jäivätkin huutamaan tosi korkealle, aivan kuin olisi joku automaattirikastustoiminto mennyt päälle tai jotain? Hetken aikaa huuti kierrokset korkealla ja sitten loppui. Ajelu jatkui ja CE-valo vilkkui koko yön aika vaihtelevasti, muuten ei enää ongelmia ilmennyt vaikka ajelin monta tuntia, kotiin saavuin aamulla joskus 8:30 jälkeen.

Nukuin koko päivän ja sunnuntaina myöhään iltapäivästä sitten heräilin, vähän yhtä varaosa axtekkia purin ja kun ilta alkoi hämärtymään ja pimeys laskeutui niin taas jälleen mattamusta paholainen hörähti käyntiin ja kävin muutaman tunnin mittaisen lenkin tekemässä Jyväskylässä, ilta meni ilman ongelmia, CE-valo vilkkui toisinaan mutta muuten autoni toimi ihan hyvin, minkäänlaisia käyntihäiriöitä ei esiintynyt.

Eilen töihin ajaessa aamulla sekä illalla pois lähtiessä ei toiminut taas ei sitten mitenkään, töiden jälkeen ajelin vähän Jyväskylässä ilman päämäärää ja ei, tyhjäkäyntiä ei ollut tai sitten kierrokset huutivat todella korkealla aina kun valoihin/risteykseen pysähtyi, ihan sama homma tänäänkin?... :? Tänään meni 143 000km rikki, töiden jälkeen Flaimanin kanssa luimme vikakoodit ja lukua 13 näytti, otin lambdan irti ja uitin crc:ssä, muutamia liittimiä napsin irti ruiskusta ja rapsuttelin puhtaaksi sekä suihkin ruosteenirrottajaa niihin, luimme vikakoodit ja ei mitään vaikutusta... :? Suoritimme parin kymmenen kilometrin koeajon kaikilla eri kaasun asennoilla ja vieläkin yskii vastaan kun ajaa kaasu pohjassa (ei tosin niin pahasti kuin ennen). Koeajon jälkeen luimme vikakoodit ja tuli 13 sekä 44, en ole aivan varma sekosinko laskuissa että oliko se 44 vaiko 45, kolme kertaahan se sama koodi tulee ja vähän kyllä väittäisin että 44 se oli.....

Nyt olisi todellakin hyvät neuvot tarpeen, autostani loppuu ajoaika ihan kohta kun leima umpeutuu lokakuun alussa, vain muutama viikko aikaa jäljellä ja mikäli käyntihäiriöt jatkuvat niin Ladani ei varmasti mene päästöistä läpi... :? Olen tällä autolla ajanut jotakin alle 40 000km eikä CE-valo ole koskaan aikaisemmin välkkynyt, joten olen aivan varma että jotakin on mennyt paskaksi ulosajon takia, mistäköhän kannattaisi lähteä hakemaan vikaa? Tuo lambda vähän mietityttää että voisiko olla vain niin huono tuuri ja sattumaa että sille olisi juuri nyt päättänyt tulla tunnit täyteen ja se olisi lakannut toimimasta? Entä käykö axtekista lambda 1700i Ladaan, jos revin varaosa-autostani sellaisen irti ja kokeilen? Tänään laskeskelin kulutusta ja viimeisen 5 päivän aikana kulutus on ollut lähemmäksi 20 litraa/ 100km... :shock:
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
degen
Viestit: 1288
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja degen »

Onhan se lambdavika ihan mahdollinen noilla kilsoilla, varsinkin jos siinä on vielä alkuperäinen lambda. Axtekissa on kolmijohtoinen lambda, ruiskussa 4-johtoinen. Ei sovi.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Jaa-a, voipi olla että kukaan ei ole koskaan tuota lambdaa vaihtanut, tällä autolla oli 109 000km ajettu kun tuon ostin itselleni, mikähän mahtaa yleensä olla "lambdan vaihtoväli"? Eli kuinka helposti tuo turhuus menee paskaksi, et jos jostain ostan jonkun tarvike lambdan niin kuinka monta kilometriä sillä pitäisi päästä noin suurinpiirtein ennen kuin se hajoaa jälleen?... :?

Jotakin tässä ois kehitettävä ennen kuin leima umpeutuu... Kuinkahan mahdoton idea olisi repiä ruisku irti ja laittaa tilalle imusarja ja kaasari, onko kukaan koskaan kokeillut leimata 1700i Ladaa kaasuttimen kanssa? Et onko idea jo ihan susi heti alkuunsa, mitä moottorinohjausboksi siitä tuumaa jos ruiskua ei olekkaan, hukkuuko kipinä vai ei? Et jos otan jostain vanhemmasta Ladastani kaasarin ja laitan sen tuohon 1700i Ladaani niin pitäisikö minun laittaa samalla kärjellinen/kärjetön virranjakaja ja jos sen teen niin otanko sitten koko moottorinohjausboksin pois?
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
degen
Viestit: 1288
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Lada 2107 1700i -94

Viesti Kirjoittaja degen »

Jostain olen lukenut, että lambdan vaihtoväli olisi 90 000 km, oli se sitten ehjä tai ei. Toimintavarmuuden maksimointia. Jos kaikki kontaktit on kunnossa ja vikakoodia pukkaa, niin vaihtaisin lambdan enkä lähtisi edes miettimään tekniikan vaihtoa. Itse ostaisin NGK:n lambdan.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Vastaa Viestiin