talvirenkaat 110 malliin

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
jarski150

talvirenkaat 110 malliin

Viesti Kirjoittaja jarski150 »

minkälaista suosittelette?? merkki ? rengaskoko? kysymys ois nastarenkaista vanteineen pitäis ostaa.... :?
Avatar
pressa
Viestit: 10189
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: talvirenkaat 110 malliin

Viesti Kirjoittaja pressa »

Riipuen taas autosta (niin, niitä satakymppejäkin on erilaisia ja eri jarruilla) jos 13" sopii niin käytetyt samaran peltivanteet ei maksa kuin 50e sarjalta ja 175/70-13 on edullisin talvirengas koko. Merkejähän on vaikka kuinka paljon ja sinun oma tarve sanoo sen mitä sinne ostat. Itse olen jo useita vuosia ajanut Aurora merkkisillä renkailla. Minun sai vakuuttuneeksi se että taksiin vaihdettiin uudelleenkin Aurorat kun ensimmäiset oli kuluneet, taksit ei aivan paskoilla aja (ainakaan kahta sarjaa peräkkäin).
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: talvirenkaat 110 malliin

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

pressa kirjoitti:Itse olen jo useita vuosia ajanut Aurora merkkisillä renkailla. Minun sai vakuuttuneeksi se että taksiin vaihdettiin uudelleenkin Aurorat kun ensimmäiset oli kuluneet, taksit ei aivan paskoilla aja (ainakaan kahta sarjaa peräkkäin).
Ja jos haluaa tukea suomalaista työtä korealaisen sijaan, niin omasta kokemuksesta voin suositella myös Ässä-uusiorenkaita. Saa hyvinkin edullisesti, jos käy hakemassa suoraan valmistajalta. Toki vanteet tarvitaan ensin, useat FIATinkin vanteet käyvät 110-sarjan Ladaan. Ässän talvirenkaat perustuvat vanhempaan Nokian Hakkapeliitta 2-kuviointiin, kumiseos on monia ns. halparenkaita pehmeämpää, kun luonnonkumin osuus on valmistajan mukaan melko korkea, eli pitoa löytyy eri tavalla kuin vaikka kiinalaisilla "muovirenkailla".
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: talvirenkaat 110 malliin

Viesti Kirjoittaja audiq »

JohnDoe kirjoitti: Ja jos haluaa tukea suomalaista työtä korealaisen sijaan, niin omasta kokemuksesta voin suositella myös Ässä-uusiorenkaita.
Pari sarjaa ollut suomalaisia uusiorenkaita, eikä yhtään tule enää lisää. Toiset oli perävaunussa ja kestivät vissiin vuoden verran, ennen kuin oli sivut täynnä halkeamia. Kyllä talvirenkaissa kannattaa panostaa laatuun. Varsinkin pienessä koossa laatu ei edes maksa kuin lähinnä kymppejä. HKPL:ta seiskat hommasin viime talvena ja vaikuttavat ihan kelvollisilta. Ei mitkään hiljaiset, mutta pitoa on ja se on tasaista, joka on tärkeä ominaisuus talvirenkaassa. Voi myös olettaa, että renkaat kestävät pitempään kuin pari vuotta. Muutaman kerran joutunut heittämään mäkeen autojen mukana tulleita halparenkaita, kun ei ole pitoa ollut, mutta ääntä sitäkin enemmän, vaikka sarjat on ollut hyväkuntoisia. Aika kalliiksi sellaiset halparenkaat loppujen lopuksi tulevat, jos niistä ei muuhun ole kuin meluvallin täytteeksi.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: talvirenkaat 110 malliin

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

pressa kirjoitti:Riipuen taas autosta (niin, niitä satakymppejäkin on erilaisia ja eri jarruilla) jos 13" sopii niin käytetyt samaran peltivanteet ei maksa kuin 50e sarjalta ja 175/70-13 on edullisin talvirengas koko. Merkejähän on vaikka kuinka paljon ja sinun oma tarve sanoo sen mitä sinne ostat. Itse olen jo useita vuosia ajanut Aurora merkkisillä renkailla. Minun sai vakuuttuneeksi se että taksiin vaihdettiin uudelleenkin Aurorat kun ensimmäiset oli kuluneet, taksit ei aivan paskoilla aja (ainakaan kahta sarjaa peräkkäin).
Minullakin oli aikoinaan Aurorat.Se on korealaisen Hankookin halpismerkki.Näissä hinta/laatusuhde kohtaa.Vähän niinkuin Rainbow kahvi....yhtä hyvää kuin Juhla Mokka mutta puolet halvempi.
Avatar
pressa
Viestit: 10189
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: talvirenkaat 110 malliin

Viesti Kirjoittaja pressa »

audiq kirjoitti:Kyllä talvirenkaissa kannattaa panostaa laatuun...Voi myös olettaa, että renkaat kestävät pitempään kuin pari vuotta...
Jokainen voi ostaa sitä laatua, millä ajattelee tulevan toimeen. Pinnattuja (kovarunkoisia) en enää osta vaikka kuinka markkinamiehet hehkuttaa kuinka valikoiduista rungoista vain valmistetaan. Renkaathan kestävät vaikka kaksikymmentä vuotta mutta pito alkaa kolmantena talvena kumin kovettumisen vuoksi häviämään. Toki se pintakova talvirengas (nastat poistettuna) on yleensä hyvä vielä siihen jarruttomaan peräkärryyn.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: talvirenkaat 110 malliin

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

pressa kirjoitti:[ Pinnattuja (kovarunkoisia) en enää osta vaikka kuinka markkinamiehet hehkuttaa kuinka valikoiduista rungoista vain valmistetaan. Renkaathan kestävät vaikka kaksikymmentä vuotta mutta pito alkaa kolmantena talvena kumin kovettumisen vuoksi häviämään. Toki se pintakova talvirengas (nastat poistettuna) on yleensä hyvä vielä siihen jarruttomaan peräkärryyn.
Ässärenkailla on kolmen vuoden takuu ja tosiaan harvinaisen pehmeää kumiseos. Toki ei ole vielä pitkää kokemusta, yksi talvi vasta takana ja sitten tänä kesänä ollut muutamassa autossa Ässän kesärenkaat. CR-Renkaiden Hakkapeliitta 10-pintaiset taas osoittautuivat pidoltaan todella surkeiksi ja koviksi. Ongelmahan on, että valmistajien välillä todella on eroa. Tietysti tuleva talvi näyttää, ovatko Ässien ominaisuudet vielä pysyneet, vai onko jo havaittavissa kovettumista.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Vastaa Viestiin