Lada 119

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
pressa
Viestit: 10187
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kerrotko miten tuo kitkapintaa tehty ura irrottaa kitkapinnan taustaraudasta?? Kitkapintaan tehtyä uraa ei tehdä rautaan asti eli liimaus säilyy alkuperäisenä koko alueeltaan.
Jarrujen ääntämiseen vaikuttaa myös kitkapintojen kovuus, mitä kovempi pala sen helpommin ääntää. Itse vaihdoin yhdet palat pois juurikin äänen takia, bremsan paloilla ei ääntä...
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Juurikin näin! Tosin tuntuu näitä "kavereita" näköjään riittävän jotka vetäis varmaan sen raudankin poikki :(
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

pressa kirjoitti:Kerrotko miten tuo kitkapintaa tehty ura irrottaa kitkapinnan taustaraudasta?? Kitkapintaan tehtyä uraa ei tehdä rautaan asti eli liimaus säilyy alkuperäisenä koko alueeltaan.
Jarrujen ääntämiseen vaikuttaa myös kitkapintojen kovuus, mitä kovempi pala sen helpommin ääntää. Itse vaihdoin yhdet palat pois juurikin äänen takia, bremsan paloilla ei ääntä...
No niin palataampa aiheeseen. Mulla ainakin pala irtosi huonon liimauksen takia ja raudat olivat pintaruosteessa jokapuolelta joten kitkapinnan ja raudan väliin on ruoste tunkeutunut ja palassa oli pintaa jäljellä yli puolet. Merkkiä ja mallia en osaa sanoa, mutta tarvikepalat on olleet hiljaisempia kuin alkuperäiset...
Teorisoidaan vähän,, elikkäs jos rälläköidään milli niin saa syksyllä olla rälläköimässä uudestaan ja... ja jos rälläköidään 4mm niin 6mm paksuisessa on 2mm kannasta jos nyt pohja on irti osin rungosta niin en anna takuita että se 2mm kestää irtoamatta.. mutta kuten olen aikaisemmin sanonut. Kukin saa tehdä niin kuin on parhaaksi katsonut. Mulle riittää päitten viistäminen..
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Ai, olitko ne palat rälläkäinyt kun ne niin oli ruostunut?!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

En edes ollut rälläköinyt tai edes viistänyt paloja vaan auto tuli meille Helsingistä ja ehkä sieltä suolat saanut kenkiinsä ja kone huonekkin oli paljon ruosteisemman oloinen kun 20 tonnia vähemmän ajettu Savolainen Kompi.. Venttilikopat ja ilmanputsari sellaisessa ruosteessa. Ehkä siellä vähentäneet suolaa nykyisin...
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Kyllä, molemmat Kalinat vaihtuneet Saabeihin. 119 on myynnissä Järvenpään liikkeessä noin halvalla, koska pitivität ohjausta viallisena, hyvityskään ei ollut yhtä hyvä kuin 117:ssa. Onhan totta, että semmoista "tökkimistä" ohjauksessa ollut 117:ssani, yhdellä toisella foorumilaisella kylläkin samaa ongelmaa välillä esiintyi.

Hinta-laatu-suhde Kalinoissa osoittautui kohtuullisen hyväksi, mutta vastaan tuli vikoja, joita ei saanut kuntoon omistusaikanani: tuo 119 ohjaus sekä 117 ABS-jarrut. Ehkä suuremmalla vaivannäöllä mahdollista, mutta Saab-innostus vei mennessään, konkurssin yms. seikkojen vuoksi ko. merkin haluttavuus on laskenut ja hinta-laatu-suhde myös erinomainen. Ja kokoluokka ja vakiovarustus sopivat paremmin moninkertaistuneeseen työmatkaani.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Vastaa Viestiin