Lada 119

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Ei tullut vielä kauppoja tehtyä, kun auto oli liikennekäytöstä pois, eikä ollut mahdollista ottaa liikennekäyttöön kuin aikaistaan maanantaina, kuitenkin kaupat jo sovittu. Ei kuitenkaan ollut ihan yksinkertainen juttu, alla kokemuksia.

Alunperin oli tarkoitus ostaa 50 000 km ajettu vuosimalli 2007 liikkeestä. Siistiksi mainostettu. Paikan päällä autoon tutustuminen paljasti vähän muuta: puskuri halki (sen tosin myyjä kertoi puhelimessakin), penkit täynnä tahroja ja koiran karvoja, tuulilasissa useampi halkeama, kyljissä naarmuja ja takaluukussa jopa vähän ruostetta. Lisäksi auto ei lähnytkään käyntiin ilman apuvirtaa, kun akku oli tyhjä. Startin päässä oli vielä tämän lisäksi kosketushäiriötä, ja vaati vähän rassaamista, että starttasi. Hydraulinen kytkin* tuntui ajossa mukavammalta kuin 110-sarjan vaijerikytkin, sähköisesti tehostettu ohjaus oli todella kevyt, äänieristys tuntui ihme kyllä huonommalta kuiin 110-sarjassa, kun moottorin ääni kuului tosi selvästi auton sisälle. Koeajon jälkeen selvisi vielä semmoinen seikka, ettei katsastus ollut enää voimassa, sain autokauppiaalta luvan käyttää autoa konttorilla, mutta eivät enää suostuneet sitä katsastamaan, kun oli niin lähellä sulkemisaikaa. Ehkä oli parempi, ettei tästä sitten tullut kauppoja, kun huoltokirjaakaan ei löytynyt. Moottori oli melko öljyinen, ilmeisesti venttiilikopan tiivisteestä oli tihkunut öljyä vähän reilumminkin. Ajettavuudesta en suurempia moitteita löytänyt, vaihteisto ja kytkin tietenkin ovat paljon raskaammat kuin muissa tämän ikäluokan autoissa, samoin vaihdekepin liikkeet todella pitkiä, kuten 110-sarjassakin.

Lähistöltä löytyi sitten toinen vuotta uudempi yksilö, jolla oli ajettukin vain 19 000 km. Auto oli ollut pois liikennekäytöstä kohta vuoden, mutta säilytetty katoksessa. Sen mitä pihassa pystyi tätä kokeilemaan, niin ihan toimivalta tuntui ja kunto oli tosi paljon siistimpi kuin autokaupan yksilössä. Lisäksi oli tehty kunnollinen ruostesuijauskin uutena, jolle löytyi takuulappu. Huoltokirja luonnollisesti oli myös mukana, mutta sisälsi vain ensimmäisen huollon, kun auto on ollut pitkään käyttämättäkin, niin on seuraavat huollot vielä tekemättä. Lisäksi keskuslukituksen kaukosäädön sisältävää avainta ei ollut, oletan, että vielä saa Deltan kautta hankittua. Kokemushan on 110-sarjan myötä yhtä vähän ajetusta Ladasta ja uskaltauduin tästä sopimaan kaupat, vaikkei liikenteen sekaan päässytkään koeajamaan. Akku tästäkin oli seisonnan aikana kärsinyt ja starttaukseen tarvittiin apuvirtaa. Ehkä pitänee investoida uuteen akkuun.

* HUOM! Onkin vaijerikytkin Deltan esitteestä poiketen. Tuntuma kuitenkin erilainen kuin 110-sarjassa ja Samarassa. Korjaus lisätty 16.11.2012.
Viimeksi muokannut JohnDoe, 16.11.2012 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Nyt on Lada haettu kotiin. Takalasissa komeilee mainos Delta-auton 5 vuoden takuusta, on vain vielä kysymysmerkki, onko voimassa. Vuosien puolesta on, mutta autolle on tehty vain ensimmäinen määräaikaishuolto kohta kolme vuotta sitten, kun kilometrejä on näin vähän. Seuraava huolto olisi 30 000 km:n kohdalla, MUTTA huolto-ohjelman mukaanhan huollot tulisi teettää kuitenkin vähintään kerran vuodessa. Onkohan takuu nyt sitten rauennut, kun ei ole huoltoja vuoden välein tehty... Toisestakin asiasta pitää olla Deltaan yhteydessä, eli tarvitsisi autoon avaimet. Hieman ihmetyttää, kun Kalinassahan pitäisi olla sama avan oviin ja virtalukkoon. Tässä yksilössä mukana tullut avain ei oviin sovi, ainoastaan virtalukkoon. Olisiko sitten käynyt, että virtalukko on jostain syystä jossain välissä vaihdettu, vai onko tällainenkin kaksiavainjärjestelmällinen versio ollut vielä myynnissä?

Kokemuksia tähän asti: jarruista kuului kitinää lähes koko pitkälle toista sataa kilometriä pitkän matkan ajan, ilmeisesti hiekkaa tai jotain rummuissa, huomenna pitää tutkia. Ohjaus tuntui vauhdissa hyvinkin oudolta ja hieman raskaaltakin, onkohan tämä se lehtiarvosteluissa mainittu kuminen ohjaustuntuma? Paikallaan rattia pyöritellessä ohjaus taas on todella kevyt, tehostus ilmeisesti muuttuu ajonopeuden mukaan. Myyjä sanoi, että ohjauksessa oli ollut jotain jäykkyyttä ja joku olisi hammastangon rasvat vaihtanut uusiin, liekö ollut ihan hyväksyttävä korjaus takuun piirissä vielä ehkä olevalle autolle. Nopeusmittarissa ei ole lainkaan heittoa ja pieni auto kulkee tosi vakaasti moottoritienopeuksissakin, tosin tuntuu selvästi laiskemmalta kulkemaan kuin 112-malli 16-v koneella. Ulkonäkö ja sistustan viimeistelykin mielestäni ihan hyvät ja penkeissä paremmat säätövarat kuin vanhemmissa etuvetomalleissa.

Alkuperäisakkuhan tässä on mennyt suht kelvottomaan kuntoon, lähinnä varmaan lähes vuoden seisominen pois liikenteestä on asiaan vaikuttanut. Uuden akun ostin jo ennen auton noutoa, josko huomenna vaihtaisi paikoilleen. Uuden auton/Ladan tuoksu sisätiloissa on myös harvinaisen voimakas, 112:ssa ei ollut vastaavaa, vaikka ajokilometrejä oli 13 000 vähemmän kuin tässä, toisaalta ikää taas kolme vuotta enemmän. Mukana tulivat vain hieman parjatutkin Amtel Planet 2P-kesärenkaat, ehkä nyt kuitenkin teen tämän auton kanssa niin, että ajelen niillä, enkä vaihda heti toisenmerkkisiin. Talvirenkaitakin onneksi löytyy ennestään sopivilla vanteilla.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Hiekkaa JARRURUMMUISSA???

Pitkään seisoneissa autoissa kyse lienee kuitenkin ruosteesta jarrulevyissä ja muusta hapettumasta rummuissa. Ja levyjarruthan voivat kitistä jo palojen takiakin ellei niissä ole sopivaa leyvä sylinteriä vasten ja siellä esim. kevyttä kuparitahnakerrosta.

Näin ainakin monissa muissa automalleissa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Hiekkaa JARRURUMMUISSA???
Kyllä, Eurosamarassa ainakin hiekkatiellä pääsee rumpujen sisään jostain hiekkaa ja kuraa ja äänet ovat sen veroiset. Samanlaista ääntä piti 119. Mutta voi tosiaan olla pitkän seisomisen aiheuttamaa ruostetta tai sitten jostain päässyt kivi jarrupalan ja levyn väliin (semmoinenkin tullut jossain autossa koettua ja järkyttävän kirskunan pitää).
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Parin viikon päästä varattu aika Delta-autoon lukkojen vaihtamiseksi. Jarrutkin tuntuvat ajossa vähän vetristyvän, kun ei häiritseviä ääniä kuulunut aamulla töihin ajaessani, tänään kuitenkin otetaan ne auki ja tutkitaan. Ajotietokone näytti tälle 20 km työmatkalleni keskikulutukseksi 6,9 l / 100 km. Ennen töihin lähtöä piti vaihtaa autoon myös akku. Myyjä kertoikin, ettei alkuperäisakku pidä latausta ja jo ennen auton noutoa ostin valmiiksi uuden akun. Sopi hyvin paikoilleen, mutta napaisuus oli väärä. Jouduin koriin menevän ohuemman miinusjohtimen vaihtamaan pidempään, että sain akunkengät kiinni. Katsotaan nyt, mitä uuden Banner-akun kanssa käy, kun en mittaillut, onko autossa jokin sähkövika, joka akkua purkaisi. Alkuperäisakku kuitenkin otti niin huonosti latausta vastaan, että todennäköisemmin muuta ongelmaa ei ole.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Lada nostettu nosturille ja tutkittu. Yllätyksenä tuli, että pakoputki on ennen takapönttöä lähes poikki. Ilmeisesti autolla on ajettu niin lyhyttä matkaa, että pakoputkeen on jäänyt jatkuvasti vettä sitä ruostuttaman. Laturin hihna oli myös vähän halkeillut, pitänee vaihtaa sekin ja jarrupalat: olivat palat edessä kovastikin ruosteessa ja jumissa niin, että yksi irti väännettäessä hieman lohkesikin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Unohtui mainita, että tuli tehtyä myös tarvittavat sähkömittaukset. Eli auton ollessa sammuksissa akku ei ampeerimittarin mukaan purkannu. Mittarin toiminta testattiin kytkemällä parkit, jotka syövätkin sitten hulppeat 3 ampeeria. Latausjännite on reilut 14 volttia ja säädin toimii erinomaisesti, kun ei jännite notkahda valojen päälle kytkemisestäkään. Bannerille siis odotettavissa näiden mittausten puolesta pitkää ikää, takuuta 24 kk, että sen aikaa vähintään pärjää.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Muutaman viikon päästä on varattu aika myös pakoputken, jarrupalojen sekä laturin- ja jakohihnan vaihdolle. Samalla hoituu myös 30 tkm huolto ja lohkolämmittimen asennus. Koska laturin hihna on halkeillut ja jakohihnan vaihtoväli on 60 tkm tai 4 vuotta, joka on tullut täyteen, niin on parempi vaihtaa sekin samalla - kun laturinkin hihnasta on selvästi vuodet tulleet täyteen, niin miksei jakohihnastakin, ei kai se vaihtoväli turhaan ole 4 vuoteen säädetty. Deltaan en näitä huoltoja varannut, kun takuu joka tapauksessa ei ole enää voimassa. En nyt enää syyssateilla viitsi alkaa itse pihaolosuhteissa tämän tyyppisiin huoltotoimenpiteisiin.

Ohjaustehostimen suhteen elättelen vielä pientä toivoa, että jos vaikka ohjaus parantuisi käytön myötä. Venäläisten foorumien mukaan ongelmat ovat olleet, että tehostus lakkaa kokonaan toimimasta ja sytyttää myös varoitusvalonsakin silloin. Tässä valo ei syty ja tehostus toimii, mutta ohaus on vain kankea ja pykäläinen. Jospa tuo vuoden seisominen ulkokatoksessa poissa liikenteestä on vaikuttanut tehostimeen. Rakennetta en edelleen oikein tunne, mutta varaosahaku.fi kautta löytyi yksi autosta purettu rattiakselin yhteydessä oleva tehostin ja olettaakseni joku voiteluaine tuollakin on välissä, joka voi ajan oloon sitkistyä tai on kai ruostumisenkin mahdollisuus. Pitää vain varmaan malttaa odottaa, että Deltasta pääsee lukkojen vaihdon yhteydessä kysymään, osaavatko asiaan kommentoida mitään.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja samarai »

Voi varmaan hyvinkin johtua käyttämättömyydestä tuo tehostimen toiminta. Ehkä kannattaisi tutkia vähän niitä nopeusanturin ja tehostajan ohjausyksikön kontakteja jos on jotain hapettumaa.

Kalina-foorumilla oli myös vikakooditaulukko tuohon ohjaustehostajaan. Käytössä ollut ainakin kahta mallia ohjaustehostajaa, korealaista ja venäläistä. Vikakoodien luku onnistuu myös ilman skanneria paperiliittimellä. http://www.lkforum.ru/showthread.php?t=30484

Tuossa on Prioran sähkötehostaja, jossain uudemmissa puhutaan "integroidusta tehostajasta", onko se sitten tällainen?

http://www.vaz-autos.ru/priora/269.htm
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Tulin hankkineeksi Sonyn radion auton mukana tulleen JVC:n tilalle. Sonystä kyllä sanotaan, että kaikki sen merkkinen pitäisi rahdata Japaniin valmistusmaasta riippumatta, että hukkuisivat suunnittelemiinsa surkeisiin rojuihin. Viihde-elektroniikkaa korjanneena tosiaan on itsellenikin tullut merkistä suht huonoja kokemuksia, mutta ei sattunut olemaan sopivaa JVC:n mallia tavarantoimittajallani hyllyssä (mieluummin Sony tukkuhintaan kuin JVC OVH-hintaan). Radio piti vaihtaa lähinnä siksi, ettei tuossa JVC:n mallissa ollut USB-paikkaa, tulee aika paljon kuunneltua muistitikulta podcasteja ja FM-lähettimen sisältävien tupakansytytynsoitinviritysten kanssa pelaamisesta ei ole kovin hyviä kokemuksia.

Hienosti irtosi JVC Sonynkin irroitustyökaluilla, vaikkeivät ihan oikeanlaiset olleetkaan. Asennuskehikoissa on sen verran eroa, ettei Sony lukittunut JVC:n malliin. Pitää vielä vielä tuo jaksaa vaihtaa, kunhan ehdin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

JohnDoe kirjoitti: Vuosien puolesta on, mutta autolle on tehty vain ensimmäinen määräaikaishuolto kohta kolme vuotta sitten, kun kilometrejä on näin vähän. Seuraava huolto olisi 30 000 km:n kohdalla, MUTTA huolto-ohjelman mukaanhan huollot tulisi teettää kuitenkin vähintään kerran vuodessa. Onkohan takuu nyt sitten rauennut, kun ei ole huoltoja vuoden välein tehty...
Minusta tuo on aika yksiselitteinen asia. Eiköhän se takuu ole rauennut kun huolto-ohjelmaa ei ole noudatettu.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Tulee nyt kirjoitettua vähän ristiin teknisten kysymysten kanssa, mutta tosiaan Deltassa saivat lukot vaihdettua. Uusien lukkojen mukana tuli käytännössä vain yksi käyttökelpoinen avain eli punaisella merkitty vara-avain. Käyttöavaimesta tuli vain metallinen avainosa ilman ajonestosirua ja kaukosäätöä sisältävää loppuosaa. Sellainen pitänee tilata vielä erikseen. Tässä mallissahan keskuslukituksen toteutus on sellainen, että ovien avaus toimii vain kaukosäädöllä, avaimella aukeaa vain yksi ovi kerrallaan.

Reissun aikana poikki ruostunut pakoputki katkesi lopullisesti. Suomesta ei tunnu olevan saatavissa takapönttöä putkineen, vaikka Fennosteelin valikoimassa ovatkin. Sain 110-sarjan putken, joka vaatii hieman muokkausta, että käy paikoilleen. Pönttö on hieman lyhyempi, putkiosat taas pidemmät ja toinen kiinnike on erilainen ja eri paikassa. Olisi Venäjältä voinut toki tuotattaa putken, mutta oli Fixukselle jo tilattu tuo 110 putki, niin mennään nyt sillä.

Ohjauksen ongelmat vielä tutkinnan alla, Deltassa eivät ehtineet kunnolla paneutua, kun varattu aika meni suurimmaksi osaksi lukkojen vaihtoon, vikakoodit saivat luettua ja niitä oli jos jonkinlaisia. Pitänee tutkia asiaa vielä itse, vikakoodien tarkempia selityksiä pyydän vielä tarvittaessa huomenna Deltasta. Tarkoituksena on irroittaa ohjausakseli hammastangolta, niin pääsee tutkimaan, tuleeko tahmaus ja pykäläisyys hammastangon päästä, vai aiheutuisiko kaikki ohjausakselista tai tehostimesta. Purkaamolta on saatavissa kaikkia ohjauksen osia, tosin purettuna 117 farmarista, mutta käsitykseni mukaan ovat täysin samat kuin 119:ssäkin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

samarai kirjoitti:Voi varmaan hyvinkin johtua käyttämättömyydestä tuo tehostimen toiminta. Ehkä kannattaisi tutkia vähän niitä nopeusanturin ja tehostajan ohjausyksikön kontakteja jos on jotain hapettumaa.
Vikakoodeissa tosiaan oli alijännitettä ja nopeustiedon puuttumistakin, joten sen perusteella tosiaan kontaktihäiriötkin ovat mahdollisia.

samarai kirjoitti: Tuossa on Prioran sähkötehostaja, jossain uudemmissa puhutaan "integroidusta tehostajasta", onko se sitten tällainen?
Saman tapainen, muttei ihan samanlainen. Kuva löytyy täältä:

http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=6284916
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Soittelivat Deltasta minulle päin. Avaimen kaukosäätöosa meni tilaustavaraksi, ei ole Suomessa varastossa missään. Eli voi mennä 2-4 viikkoa toimituksessa. Pitää sitten varata Deltasta aika osan koodaamiseen autoon, kun ovat sen Suomeen saaneet. Samalla tarvittaessa ohjauksen uudelleen miettimistä, ellen ole itse saanut kuntoon jo tuohon mennessä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Lada 110 takaputki äänenvaimentimineen asennettu paikoilleen. Oli harvinaisen epäsopiva: putkea piti lyhentää toisesta päästä ja hitsata molemmat kiinnikkeet toisiin paikkoihin. Putkessa olevat mutkat erosivat sen verran 119:n omasta putkesta, että sovitusratkaisu oli katkaista etuputkesta pätkä ja hitsata siihen uusi kaaripala, jonka sai passattua yhteen 110:n takaputken kanssa. Tämän ratkaisun teki hyväksyttäväksi se, että oli etuputkikin ruostunut puhki. Tämä patentti kestänee toistaiseksi, mutta jos etuputki tulee seuraavaksi vaihdettavaksi, niin saattaa olla, että pitää molemmat putket vaihtaa, kun alkuperäinen etuputki ei tule sopimaan ilman muokkausta yhteen 110:n takaputken kanssa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Vastaa Viestiin