Lada 119

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja mush »

JohnDoe kirjoitti: Aika ihmeellistä hommaa, jos katsastuksessa käskevät vaihtamaan ehjiä osia.
Varsinkin jos oli näyttö vain tuosta kiinni, niin valitusta vaan sisään. Kyllä katsastusmiehellä pitää sen verran vastuuta omasta työstään olla!

Itselle osui samankaltainen tapaus viime kerralla kun Transportteria vein leimalle. Katsastuksessa hylkäsi molemmat raidetangonsisäpäät. Otin sen varran auki, että näin ettei nivelissä ollut lainkaan väljää missään asennossa, ihan aavistuksen klappia hammastangossa itsessään, mutta ei mielestäni mitään epänormaalia. Löin vanhoilla osilla kasaan ja läpi meni siltä osin että heilahti, en kyllä etukäteen mennyt mainitsemaan mitään.

Aseman "onneksi" löytyi muutakin pientä ihan oikeaa näyttöön johtavaa vikaa, muuten olisin ollut jo naama punaisena takaisin paikalla.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Homma hoitui ihan asiallisesti: eli eivät laskuttaneet uusintanäytöstä nyt mitään. Ja sain pahoittelut siitä, että piti turhaan Venäjältä asti tilata osia. No, kyllä nuo saattavat vielä joskus tulla tarpeeseen ja vanhakin pää on tallella ja käyttökelpoinen. Eli Plus-katsastuksessa voin käydä uudestaankin, mutta pitää näemmä ensi kerralla itse tulla mukaan katsastajan kanssa kokeilemaan, jos välyksiä alkaa löytymään.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
pressa
Viestit: 10190
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja pressa »

JohnDoe kirjoitti:Raidetangonpää vaihdettu, taisi kyllä se väljä olla katastusmiehen ranteessa - eihän tuossa vanhassakaan mitään väljää tuntunut.
Aika ihmeellistä hommaa, jos katsastuksessa käskevät vaihtamaan ehjiä osia - ja vielä uusintakatsastus maksaa 23 euroa...
JohnDoe kirjoitti:Homma hoitui ihan asiallisesti: eli eivät laskuttaneet uusintanäytöstä nyt mitään. Ja sain pahoittelut...
No hyvä jos olet itse tyytyväinen? Mikäli tässä saadut tiedot pitävät paikkaansa niin, aiheeton hylkäys, sinulle turhat korjaamo ja varaosakulut, lisäksi ajanmenetys ja matkat. Ainut "korvaus" asiasta etteivät peri (aiheetta märättyä) maksua ja pahoittelevat. Itse ajttelen asian hivenen erilailla...

Millä paikkakunnalla tapahtui? Kun sinulla ei ole edes tiedoissa paikkakuntaa merkitty.
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Jyväskylässä tapahtui, tarkemmin Keljon asemalla.

Aikaa, ajelua ja varaosien verran rahaa ja vielä työtä tässä meni hukkaan. Niistä kyllä pahoittelivat, kun eivät voineet korvata mitään. Itse nyt ajattelen sen verran positiivisesti, että onpahan käyttökelpoinen raidetangonpää varalla, jos ihan oikea vaihtotarve tulee. Ja Jyväskylässä oli muutakin ajelua samalla kertaa uusintakatsastuksen kanssa. Ja auto oli kuitenkin käytettävä nosturilla, että sai käsijarruvaijerin säädettyä.

Tottahan toki asiasta olisi voinut nostaa suuremman metelin, mutta jätin nyt sitten riitelemättä - ja opin, ettei katsastajan ammattitaitoon pidä ihan sokeasti mennä luottamaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Katsastuksessa jos mahdollista, kannattaa mennä mukaan katsomaan kun autoa katsastetaan, niin voi oman mielipiteen suoraan antaa jos näyttää siltä että mennään rajoilla,, moni jää kahvia ryyppimään,ninua ainakin kiinnostaa katsoa mitä mittarit näyttää. Niin jarru kuin pakokaasu testit, ja näkee myös pohjan alle jos vaikka sieltä jotakin löytyy jota ei ole havainnut aikaisemmin,
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Tosiaan itse olen aina myös mukana itse katsastustapahtumassa ja otan vaikka sen pahvisen kahvimukin mukaan kyytiin. Näemmä pitää sitten vain omin käsin kokeilla myös nuo niin sanotut väljyydet tulevaisuudessa. Tähän mennessä on aina kyllä ollut ihan oikeasti väljää, jos katsastusmies on sitä löytänyt. Ja myös hyvä olla itse mukana, kun auto on nosturilla, niin näkee, mitä mahdollisia hitsauspaikkoja on, vaikkeivät ne vaikuttaisikaan katsastuksen läpi menoon.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

117:
vaihdoin öljyt ja kaikki 4 kpl ABS-tunnistimia. Mielenkiintoisessa paikassa tuo vasemman etupyörän anturin johdotus, ilmanputsarikotelo, akku ja vielä akkukaukalo oli irroitettava, että pääsi käsiksi. Tuotekehitystä on onneksi tapahtunut: 119:ssä kiroamani ilmaputsarikotelon kyljessä oleva kovamuovinen ja irroitusta todella hankaloittava torvi oli muutettu toisenlaiseksi: tässä mallissa irtoaa helposti ja putsarikotelon ja torven välissä on vielä pätkä kumista letkua, eli ei edes tarvitse koko torvea irroittaa putsarikotelon mukana. Takaluukun lukko on jäänyt autossa jumiin, eikä luukkua saa auki. Ilmeisesti sisäpuolelta pitää verhoilut purkaa pois ja kokeilla sitä kautta. Onneksi palaneet jarruvalon ja parkin polttimo onnistui vaihtaa niinkin, ettei takaluukkua tarvinnut aukaista.

ABS-antureiden vaihto ei auttanut kuitenkaan ABS-vikaan mitään. Auto oli katsastettava viimeistään tänään ja jo tiskillä kysyin, saako 30 pv ajoaikaa, vaikka ABS-jarrut eivät toimi. Kuulemma saa, kunhan auton katsastaa ajallaan - jos olisi huomiseenkin lykännyt katsastusta, niin olisi tullut vian ilmetessä ajokieltoa. Huvittavinta oli, ettei ABS-valo ehtinyt katsastajan koeajolla syttymään, joten auto meni läpi ilman huomautuksia. Itsellä taas syttyi heti, kun lähdin aseman pihasta. Deltalle varattu aika vikakoodien lukuun maanantaiksi, ainakin kehuivat, että heillä vielä onnistuu Lada-spesifininen luku, että näkisi, mistä ABS-vika johtuu. Toivotaan parasta. Vuodenhan autolla saa nyt ajaa, kun katsastus on kunnossa, mutta kyllä lukkiutumattomat jarrutkin kuntoon haluaisin.

119:
Palvellut hyvin, keskikulutus 7,2 l / 100 km. Jarrupalat tosin taas alkaneet pitää kovaa soittoa, pitää ottaa auki jossain vaiheessa ja vilkaista, onko taas palojen vaihto edessä. Mitenhän näissä malleissa eivät palat kestä, molemmissa autoissa oli ongelmia alkuperäisten paljon kanssa, tarvikepaloilla äänistä pääsi pitkäksi aikaa eroon, mutta näemmä ratkaisu ei ole pysyvä. Käytön auton Teboilin superpesussa tms. kun en jaksanut itse alkaa vahailemaan, pesu oli turhankin tehokas, kun apukuskin jalkatilaan tuli pari desilitraa vettä sen seurauksena.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

117 hävitetty, vaihtui tänään autoliikkeessä Saab 9-3 1.8t Sport Sedaniin. Eli pysyn kuitenkin merkeissä, joiden ostaminen uutena Suomesta ei onnistu, toisen toisesta, ja toisen toisesta syystä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Onnea vaan uudelle pirssille. Saitko 117:sta sopuhinnan?

119:ssä itselläkin vinkuu taas etujarrut.. 45 tuntia on tripissä ja keskikulutus 6.5l/100km.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

mikko853 kirjoitti:Onnea vaan uudelle pirssille. Saitko 117:sta sopuhinnan?
Autokaupan hyvitykset ovat aina vähän niin ja näin, pari tonnia siitä sai hyvitystä, mutta aina jää arvoitukseksi, paljonko hyvitys oikeasti on. Eli paljonko olisi ilman vaihdokkia saanut Saabista tingittyä... 117:lla tuli ajettua se reilu vuosi ja itse maksoin 2700 euroa, eli kaipa tässä oli semmoinen ihan normaali "arvonalenema" - uusi auto olisi jopa 5000 euroa voinut tiputtaa arvoaan samassa ajassa.
mikko853 kirjoitti:119:ssä itselläkin vinkuu taas etujarrut.. 45 tuntia on tripissä ja keskikulutus 6.5l/100km.
Täälläkin 119:n jarrut vinkuvat, taitaa olla tyyppiongelma, jonka kanssa on elettävä. Kun palat vaihtaa, niin jonkun aikaa on hiljaista.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Kokeileppa halkaista jarrupalan kitkapinta keskeltä rälläkällä ja vaikka kunnon viisteet vielä päihin!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Se on ominaisuus ei vika,,, sähkö autoissakin on nappi josta saa äänilähteen päälle että kulkijat huomaavat sen, ladassa jarrujen vinkuminen hoitaa sen homman, nyky ladakin on jo sen verran hiljainen.....joo tuotakin neuvvoa voi käyttää vaikkei se suotavaa olisikaan,
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

t tulppu kirjoitti:joo tuotakin neuvvoa voi käyttää vaikkei se suotavaa olisikaan,
.
Monet laadukkaammat palat on jo valmiiksi noin tehty! Ja länsi Autojen palat alkuperäisinä alkavat oleen jo järjestään nuin muotoiltuja! En tiedä mitä "ei suotavaa" niissä olis?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Päittein viistäminen on Hyvä asia.. Mutta jos ei tiedä mitä ja mistä voi rälläköidä niin on parempi jos ei mene niitä Sörkkimään.. Jotkut voi vanhoista paloista rälläköidä joissa on jo liimaukset irti jo ruos.. Takia. Joistain on palat irronnut ilman rälläköintiä... Se että Tehtaat tekevät on toinen juttu.. Ne on testanneet sen toiminnan.. Mutta kukin tekee niin kuin on parhaaksi katsonut..
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 119

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Sen verran vielä palojen rälläköijille.. Jos nyt sattuu rälläköimään niin että, palojen irrotessa palat sopivat tipahtamaan jarrulevyn ja sylinterin välistä pihalle. Niin todenäköistä että siinä pyörässä ei ole jarruja.. Pumpata saa ja pitokin on luultavasti heikkoa... Sekin sattuu vielä 120 vauhdista.. Niin jonnekkin lähdetään ja nopeasti. Itseltä kun irtosi niin rojut pysyivät onneksi välissä ja rohisi lopunkotimatkaa.. Entä jos ei olisi huomannut irtoamista ja palat maassa.. Mutta edelleen kaikki saa tehdä kuten haluaa.
Vastaa Viestiin