Männät murtuneet

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
wellu

Männät murtuneet

Viesti Kirjoittaja wellu »

2106 kone jolle mitä ilmeisimmin aikaisempi omistaja on tehnyt konerempan koska koneen sisällä oli useampikin italialainen osa :)

Otin sitten männät pois ja kas, yhdestä männästä on pala murtunut ylempien männänrenkaiden välistä siten että pala alumiinia tippui käteen kun otin männän sylinteristä ulos. Tarkemmin tutkittuani huomasin että toinenkin mäntä oli alkanut murtumaan samasta paikasta.

Männät siis 79,5 mm ja kone ollut ihan normaalikäytössä, ei revitelty eikä viritelty. Merkkiä AE ja Googlettamalla selvisi että ovat osa Federal Mogul konsernia. Bulkkikamaa siis.

http://www.federalmogul.com/en/Aftermar ... alPistons/

Jatkossa kierrän kyseisen merkin kaukaa...

Kuvia löytyy täältä: http://wellu.org/index.php/projektit/10-lada
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Männät murtuneet

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Vika ei ole männän merkissä joka on laadukas vaan siinä tunarissa joka on vääntänyt sytkää niin s**tanasti että kone on nakuttanut kovimman sylinteripaineen alla. Männänrengasväli pettää ensimmäisenä, myös vakiokoneessa. Revittelyllä yms. toiminnalla ei hälkäsen pöläyksen merkitystäkään asiaan.

On olemassa tekijämiehiä ja "tekijämiehiä" ja tässä on selvästi kuuluttu jälkimmäiseen porukkaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
wellu

Re: Männät murtuneet

Viesti Kirjoittaja wellu »

[quote="Jokari"]Vika ei ole männän merkissä joka on laadukas vaan siinä tunarissa joka on vääntänyt sytkää niin s**tanasti että kone on nakuttanut kovimman sylinteripaineen alla. Männänrengasväli pettää ensimmäisenä, myös vakiokoneessa. Revittelyllä yms. toiminnalla ei hälkäsen pöläyksen merkitystäkään asiaan.

On olemassa tekijämiehiä ja "tekijämiehiä" ja tässä on selvästi kuuluttu jälkimmäiseen porukkaan.[/quote]

Saattanut nakuttaa entisellä "tekijämiehellä" niin perkeleesti juu. Sekun nakutustunnistin pitäisi olla näissä -78 Ladoissa siellä korvien välissä.
Vastaa Viestiin