Kalina "kolisi"?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Puakki2

Kalina "kolisi"?

Viesti Kirjoittaja Puakki2 »

Kalina alkoi olla nimensä väärti, kalinaa kuului jos ajoi nurmikolla tiensivussa, ja valtatiellä kovemmassa vauhdissa.
Itse en löytänyt vikaa, oletin sen olevan pyöränripustuksessa? Sitten sammui kojetaulun vasenpuli, joten pimmeellä en nähnyt millä vohakalla mentiin.
Vein Ladan Deltalle, valitin vielä käynnistyksessä ilmenevää "lopahtamista" kesken startin?
Vastaanottaja aprikoi: "Tähän pitää saada amattimies korjaamaan..." Oli hyvä rakonen keljuilla: "Onko teillä kaikki vasta amattikoulusta tullieita harjoittelijoita, eikö P... ole enää?"
"P..on vapaapäivillään, tulee töihin sillon, sopiiko?" Sopi minulle, vein ja hain illalla pois,_ "kalina johtui ohjausakselin pää oli irronnut pidikkeistään, ja avaimen patterin uusiminen riitti käynnistyksen paranemiseen".
Niin riitti vähäksi aikaa, mutta taas on samat metkut, akussa on virtaa mutta starttaus pysähtyy alkuunsa, tai saa startata pitkään, mutta ei syty, seuraavalla keralla pärähtää sekunnissa käyntiin...., oliskohan "käynnistyksen esto" sekaisin?
Puakki
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kalina "kolisi"?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Starttiongelma voi johtua virtalukon pohjasta, startatessa ei aina anna sähköä ohjainlaitteelle. Voit itse testata siten että laitat erillisen johdon akun plussalta hyttiin ja siihen painokatkaisin josta johto solenoidille. Virrat avaimesta ja napilla käyntiin, jos aina käynnistyy napilla on virtalukon pohja rikki.
Kuva
Puakki2

Re: Kalina "kolisi"?

Viesti Kirjoittaja Puakki2 »

pressa kirjoitti:Starttiongelma voi johtua virtalukon pohjasta, startatessa ei aina anna sähköä ohjainlaitteelle.-- on virtalukon pohja rikki.
Noin oli "karvalakki"-mallissa 80- luvulla, ja olin niin notkea, että mahduin kojetaulun alle vaihtamaan, Combi-kautena ei sattunut yhtään avain juttua, startit pettivät jopa vuodessä! Deltan huoltomies ihmetteli tapausta ja taisi antaa uuden startin ohi kirjanpidon?? laskutti vain työstään?
"Kalinassa" keljuilee ajon-esto! Käyttöavain "katosi", ja oli pakko käyttää "punapää-vara-avainta" yhdenpäivän ajan, startit pärähti kuten kuuluu heti.
Vanha käyttöavain "löytyi", ja taas onkelma jatkuu, vaihdoin uuden patterinkin mutta vielä saattaa olla pari "tyhjää" käynnistystä, ennenkuin estolaite sallii besansyötön moottoriin.
Vastaa Viestiin