Lada 1200 käyntihäiriöt

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
jusmake

Lada 1200 käyntihäiriöt

Viesti Kirjoittaja jusmake »

Terve! Ostin tommosen 1200:sen pelto/jäärata-autoksi ja hyvin on pelannu ja toiminut mutta jokin aika sitten ilmeni semmosta että ei pysy käynnissä tyhjäkäynnillä ja ryypyllä pitää ajaa jos haluaa että lada pysyy käynnissä. Ja kunnolla ei nosta kierroksia. Vasta on vaihdettu tulpat ja ilmanputsari ja kaasuttimeen katsoin sen verran että suuttimet puhistin ja kohokammiossa oli hiukkasen hiekkaa ja ne poistin. Ei auttanut toimenpide.

Mielelläni otan tietoa vastaan viisaammilta ja jos on kokemusta tämmösestä niin kertokaahan vaan.. :D
Kiitoksia etukäteen!!
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 1200 käyntihäiriöt

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kyllä siellä tyhjäkäynti piirissä on vielä likaa, siksi ei saa polttoainetta sen kautta (tyhjäkäyntipiirihän on ykköspiiri joka on käytössä kokoajan ja siksi myös kulku tahmaa).
jvart

Re: Lada 1200 käyntihäiriöt

Viesti Kirjoittaja jvart »

Onkohan tälle jo löytyny ratkaisua, no mutta on taikka ei niin tämmönen itellä tuli mieleen. Oisko tuo siihen kaasarin kylkeen tuleva letku, mikä menee siihen tyhjäkäynin säädön viereen( ainakin 1200L näin) irti. Itellä vaan oli kerran letku irronnu, niin ei tyhjäkäynnillä pysyny ollenkaan, eihän se tietenkään mikään ihme ole, mutta kun ei tullu huomattua niin turhaan tuli muuta siinä häslättyä.

Sittenpä on tietenkin yksi mahdollisuus venttiin säädöt, mikä ite tuli kerran konetta kasaillessa huomattua. Kyllähän sitä oli suositeltu, että säädä venttiilien välykset, mutta kun eihän sitä "kerinny" (oishan se tietenkin kannattanu, koska joutu kuitenkin säätää :) ). Tossa tilanteessa tosin ei ollu pelkkä tyhjäkäynti mikä ei pelannu. Mitenkäs kun sun autos kuitenkin on lähinnä jäärata/pelto ajossa, niin hanaa varmaan tulee annettua runsaasti, mietin vaan kun olen pariin kertaan ite huomannu, että aika helposti rupee nuo venttiili välykset säätymään ajossa, varsinkin jos on tullu annettua kenkää oikeen roimasti, en tiedä oonko jättäny mahdollisesti liika löysäälle nuo vai onko se vaan fakta, että jos sitä konetta polkemalla polkee, niin saattas ihan normaali olosuhteissakin käyä noin. Mene ja tiedä, jospa näistä kertomuksista jotain hyötyä ois, jos nyt ei tähän ongelmaan niin johonkin muuhun.
Vastaa Viestiin