Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Tervehys ladaboard!
Päätin nyt sitten vihdoin viimein jotain tarinoida tänne pimeiden talviöiden kunniaksi!
Elikkäs 1,5 vuoden aikan on lada kokenut kovia ja laitankin siitä galleriaan kuvia!
http://ladakerho.fi/ladagalleria/thumbn ... album=1230
Numeroin kuvat 1--> kuvaa siis aikajärjestystä!!
Mutta nyt kun kesällä saatiin nappis maalattua uudestaan ja tekniikka pelamaan alkoi kovaa kyytiä saanut 1.2 litrainen moottori vedellä viimeisiään jotenka ostinpa sitten 1.5KAT ladan josta ruuvailtiin illan hämärissä moottori talteen. Tämän hetkinen tilanne on se että nappisilmään on saatu kone mallattua paikailleen!
Kansi on avarreltu hyvin, pirrailtu kanavat ja venttiilin ohjurin ympäryksen pyöristelty oikein kivasti virtaaviksi "ammattilaisen" ohjeen mukaan. Kansipahvi,venttiilivarrenkumit ja imupakotiivisteet vaihdeltu ja koottu kuparisprayn kera läjään.
Syttynä toimii ladan kärjetön. Olin huolissani sen toimivuudesta mutta luottamusta herättää se että ohjainyksikössä lukee siansaksan sijasta BOCH. Nähtävästi siis joskus saanut vaihdettua nuita pokseja ihan saksalais valmisteisiin???
5-lootan otin ja purin ja puhistin. uusi painelaakeri asennettu ja täyssynteettiset öljyt nyt paikallaan!!
Laittelen näistä kuvia myöhemmin!
Tänään olisi tarkoitus vaihtaa nappikseen suomi-sisusta ja vetää uudet jarruputket!
Päätin nyt sitten vihdoin viimein jotain tarinoida tänne pimeiden talviöiden kunniaksi!
Elikkäs 1,5 vuoden aikan on lada kokenut kovia ja laitankin siitä galleriaan kuvia!
http://ladakerho.fi/ladagalleria/thumbn ... album=1230
Numeroin kuvat 1--> kuvaa siis aikajärjestystä!!
Mutta nyt kun kesällä saatiin nappis maalattua uudestaan ja tekniikka pelamaan alkoi kovaa kyytiä saanut 1.2 litrainen moottori vedellä viimeisiään jotenka ostinpa sitten 1.5KAT ladan josta ruuvailtiin illan hämärissä moottori talteen. Tämän hetkinen tilanne on se että nappisilmään on saatu kone mallattua paikailleen!
Kansi on avarreltu hyvin, pirrailtu kanavat ja venttiilin ohjurin ympäryksen pyöristelty oikein kivasti virtaaviksi "ammattilaisen" ohjeen mukaan. Kansipahvi,venttiilivarrenkumit ja imupakotiivisteet vaihdeltu ja koottu kuparisprayn kera läjään.
Syttynä toimii ladan kärjetön. Olin huolissani sen toimivuudesta mutta luottamusta herättää se että ohjainyksikössä lukee siansaksan sijasta BOCH. Nähtävästi siis joskus saanut vaihdettua nuita pokseja ihan saksalais valmisteisiin???
5-lootan otin ja purin ja puhistin. uusi painelaakeri asennettu ja täyssynteettiset öljyt nyt paikallaan!!
Laittelen näistä kuvia myöhemmin!
Tänään olisi tarkoitus vaihtaa nappikseen suomi-sisusta ja vetää uudet jarruputket!
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Hienoa että on jaksettu vääntää vielä iskuun,Vaikka on ollut (vähän)vastoinkäymisiäkin,Kattelin että oli urjan pihasta kuvia,Ens kesänä miittingit urjan terassilla
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Joo välillä pitä jo kerätä voimia mutta nytten on taas "hyvä putki" päällä kun saatiin omalla "rallikerholle" uusi halli niin mukavampi laitella nuita vehkeitä!
Vielä kun viitsisi nosturin investoida ja kunnon hitsauskampeet niin sitten elämä olisi yhtä juhlaa
-terassi kautta siis odotellessa!
Tänään olikin sytyksen hienosäätöä ja taakse vedettiin ne uudet jarruputket ja jäkemmät iskaritkin tuli laitettua paikalleen...
Mallailatiin myös w124 mersun kromikaaria Ladaan.. näyttäisi menevän heittämällä paikalleen...
Vielä kun löytäisi luotettavan kaasuttimen ( weber ) niin homma alkaisi näyttää todella lupaavalle!
Vielä kun viitsisi nosturin investoida ja kunnon hitsauskampeet niin sitten elämä olisi yhtä juhlaa
-terassi kautta siis odotellessa!
Tänään olikin sytyksen hienosäätöä ja taakse vedettiin ne uudet jarruputket ja jäkemmät iskaritkin tuli laitettua paikalleen...
Mallailatiin myös w124 mersun kromikaaria Ladaan.. näyttäisi menevän heittämällä paikalleen...
Vielä kun löytäisi luotettavan kaasuttimen ( weber ) niin homma alkaisi näyttää todella lupaavalle!
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Nonnii eli tältä näyttää nytten!
uudet kaasuiskarit,
vanteet hiottu,maalattu,lakattu+ uudet talvirenkaat
edestä jousista 1 ja takaa 0,5 pois!
sytty laitettu ajotuslampulla kohalleen ja hyvin ainakin vielä tuntuu 1200L kaasutin toimivan 1500 koneessa.. kaasutin säädetty ohjeiden mukaisesti ja käy kuin kello!
taakse vaihdoin uudet jarruputket 14.90e maksoivat kun teetin paikallisella yrityksellä muistaakseeni!
Vaihoin orginaali ruskean (kuluneen) sisustan-> "suomi-sisustaan" jotka otettiin elinluovuttaja ladasta!
+ 1 pieni paikka tehtiin pinta ruosteet hiottiin pohjamaalattiin, maalattiin ja massattiin!
Huominen jännittää lähetään koittamaan irtoaisiko autoon vielä leima konttorilla!
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
EU-kilvet kun vielä vaihdattaa tavallisiin ja kilven kiinnittää keskelle puskuria niin sitten on upea.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
mullaki pisti kilven paikka silmään, onko veivin reiän eessä vai muuten vain sivussaFlaiman kirjoitti:EU-kilvet kun vielä vaihdattaa tavallisiin ja kilven kiinnittää keskelle puskuria niin sitten on upea.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Vai haetaanko sillä urheilullista vaikutelmaa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo
Onko ainuttakaan mallia, jossa kilpi olisi keskellä??
Onko ainuttakaan mallia, jossa kilpi olisi keskellä??
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Haha
Joo elikkäs veivin tiellä oli edellinen teline (eihän sitä tarvi mutta ihan vain muodon vuoksi ) kai tämä on nyt sitä "tuuninkia"?
Joo tosiaan eurokilvet tuli automaattisesti silloin kuin kävi rekisteröintikatsastamassa (150e ) kun ei tajunnut siitä sanoa asemalla! mutta joo ei hätää kyllä sinne normaalit kilvet saadaan! Koitin kysellä mustavalkoisia mutta eipä tällä nuorukaisella ole mitään mahdollisuuksia sellasia saada
KUITENKIN ilouutinen on se että lada meni heittämällä katsastuksesta, tosin kiitos leppoisan katsastusmiehen sai säädellä hc-arvot kohdalleen kesken katsastuksen ei varmaan ihan tavanomaista?
kiitos mainintaa lada sai ulkonäöstä katsastusmieheltäkin!
Ja nyt pitää ihan ääneen täälläkin ihmetellä miten hirvittävän suuri vaikutus oli moottorin vaihdolla...300-kuutiota voi nähtävästi tehdä ihmeitä vaikka vielä onkin daaz ozon paikallaan!
Alusta vaikuttaa todella jämerältä itse auto ei "tippunut" juuri yhtään mutta jäykemmät iskunvaimentimet antavan varmaa ajotuntumaa ladaan, ja pakko vielä kehaista että kylläpä on leppoinen posotella 80-100km/h kun 5-speed pitää kierrokset maltillisina! Toivotaan että edes vähän kuristuisi tuo polttoaineen kulutus!
tähän vielä huono kuva tekstin päätteeksi pitää pesun ja vahauksen jälkeen räpsiä parempia!
Joo elikkäs veivin tiellä oli edellinen teline (eihän sitä tarvi mutta ihan vain muodon vuoksi ) kai tämä on nyt sitä "tuuninkia"?
Joo tosiaan eurokilvet tuli automaattisesti silloin kuin kävi rekisteröintikatsastamassa (150e ) kun ei tajunnut siitä sanoa asemalla! mutta joo ei hätää kyllä sinne normaalit kilvet saadaan! Koitin kysellä mustavalkoisia mutta eipä tällä nuorukaisella ole mitään mahdollisuuksia sellasia saada
KUITENKIN ilouutinen on se että lada meni heittämällä katsastuksesta, tosin kiitos leppoisan katsastusmiehen sai säädellä hc-arvot kohdalleen kesken katsastuksen ei varmaan ihan tavanomaista?
kiitos mainintaa lada sai ulkonäöstä katsastusmieheltäkin!
Ja nyt pitää ihan ääneen täälläkin ihmetellä miten hirvittävän suuri vaikutus oli moottorin vaihdolla...300-kuutiota voi nähtävästi tehdä ihmeitä vaikka vielä onkin daaz ozon paikallaan!
Alusta vaikuttaa todella jämerältä itse auto ei "tippunut" juuri yhtään mutta jäykemmät iskunvaimentimet antavan varmaa ajotuntumaa ladaan, ja pakko vielä kehaista että kylläpä on leppoinen posotella 80-100km/h kun 5-speed pitää kierrokset maltillisina! Toivotaan että edes vähän kuristuisi tuo polttoaineen kulutus!
tähän vielä huono kuva tekstin päätteeksi pitää pesun ja vahauksen jälkeen räpsiä parempia!
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Hienoa että leima napsahti,Kyllä nuo vanhemmat katsastus miehet on ainakin antaneet säätää jos on vaan osannut,Tosin ei kokemuksia kuin ylivieskan konttorilta,Ei muuta poraileen puskuriin tai kilven telineseen veivin reikä ja kilpi omalle paikoilleen.
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Täällä ainakin on konttorilla saanu säädellä seoksia siinä samalla jos ei vaan ole kovin paljon ruuhkaa. Itelläkin kun on vielä meisseli aina keskikonsolissa valmiina jos joutuu säätään.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Onhan nuo kilvet mustavalkoisetmazo kirjoitti: Koitin kysellä mustavalkoisia mutta eipä tällä nuorukaisella ole mitään mahdollisuuksia sellasia saada
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Missä Rekisteröintikatsastus maksoi 150e ???mazo kirjoitti:Haha
Joo tosiaan eurokilvet tuli automaattisesti silloin kuin kävi rekisteröintikatsastamassa (150e ) kun ei tajunnut siitä sanoa asemalla!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Niin ihan totta ei pidä valittaa kun sai mitä tilasi?Uitukki kirjoitti:Onhan nuo kilvet mustavalkoisetmazo kirjoitti: Koitin kysellä mustavalkoisia mutta eipä tällä nuorukaisella ole mitään mahdollisuuksia sellasia saada
Tähänkin pienoinen selotus:Uitukki kirjoitti:Onhan nuo kilvet mustavalkoisetmazo kirjoitti: Koitin kysellä mustavalkoisia mutta eipä tällä nuorukaisella ole mitään mahdollisuuksia sellasia saada
Menin konttorille sekalaisten papereiden kanssa koska edellinen omistaja ei ollut käynyt laittamassa autoa omille nimilleen joskus 90-luvulla vaan oli vaan luovareita ja papereita ynm..
Sitten tehtiin rekisteröintikatsastus+paperi+2-kilvet+tietenkin päästöt. auto kävi täällä: http://www.nivalanautokatsastus.fi/index.php?pinc=3
tuollakin aika hämäävää että 50e näyttää olevan "alkavat" hinnat... EN TODELLAKAAN TIEDÄ mistä koko summa sitten koostui, kuitti vielä jossain että saa ääneen ihmetellä..
Tästä kumminkin joulukortti tännekkin!
Re: Lada 1200L "ikuisuus projekti"
Kuulostaa normaalilta nykyhinnoittelulta. Pari viikkoa sitten laaja muutoskatsastus maksoi A-Katsastuksella 111 euroa, vaan eipä näitä onneksi kovin usein tarvitse tehdä.