Lada + Jäärata
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada + Jäärata
Moro! Onko kellään muulla kokemusta jäärata ladoista?
Itse ostin ladan jäälle ja olen parina päivänä käynyt ajelemassa. Poikittainen tukivarren kiinnike meni poikki ekoilla kierroksilla ja toisena päivänä tippui rengas sekä vasen pitkittäinen tukivarsi meni poikki. Tekniikaltaan on toiminut ihan hyvin. Lada on 1995 vuoden 1500S.
Itse ostin ladan jäälle ja olen parina päivänä käynyt ajelemassa. Poikittainen tukivarren kiinnike meni poikki ekoilla kierroksilla ja toisena päivänä tippui rengas sekä vasen pitkittäinen tukivarsi meni poikki. Tekniikaltaan on toiminut ihan hyvin. Lada on 1995 vuoden 1500S.
Viimeksi muokannut Laatustaja, 1.3.2013 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lada + Jäärata
On nyt parilta päivältä kans kokemusta jäärataladasta, aivan pirun hauskaa hommaa, varsinkin ladalla... Ittellä ei oo radalla vastustanu ihan samaan malliin, mutta kyllä sielä saadaan kaikki autot rikki... Tuos meidän radalla on useampikin subaru ja niis on takuttu tukivarsien kans kun ne meinaa repeillä korista irti...
Re: Lada + Jäärata
Kokemusta on ja hyvin ovat rääkkiä kestäneet!
Perän kun hitsaa lukkoon ja piikit alle niin onhan se mukavaa, tosin voimahan puuttuu vakio vempeleistä rajumpaan menoon Mutta hauskaahan se on Ladalla pöllyttää niinkuin yleensä kaikilla takavetosilla.
Perän kun hitsaa lukkoon ja piikit alle niin onhan se mukavaa, tosin voimahan puuttuu vakio vempeleistä rajumpaan menoon Mutta hauskaahan se on Ladalla pöllyttää niinkuin yleensä kaikilla takavetosilla.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lada + Jäärata
eilen taas meni reilu 40litraa 98 oktaanista taivaan tuuliin kun jäärataa hiottiin
ei voi kun ihmetellä miten se pysyy kasassa aina vaan. jotain häikkää siinä on koko talven ollut kun meinaa lämpöjä nostaa väkisin, mutta ei enään ole edes vihtinyt mittaria tuijottaa, on vaan annettu mennä surutta.
eikä tollanen missä pikkasen alustaa muutettu (pyörät kääntyy ja muuta pientä) ja himpun laitettu 1700 kone mikään kovin hidas enään ole. tuli hiillostettua useempaa ahtimella varustettua japanilaista vekotinta ihan menestyksekkäästi.
ei voi kun ihmetellä miten se pysyy kasassa aina vaan. jotain häikkää siinä on koko talven ollut kun meinaa lämpöjä nostaa väkisin, mutta ei enään ole edes vihtinyt mittaria tuijottaa, on vaan annettu mennä surutta.
eikä tollanen missä pikkasen alustaa muutettu (pyörät kääntyy ja muuta pientä) ja himpun laitettu 1700 kone mikään kovin hidas enään ole. tuli hiillostettua useempaa ahtimella varustettua japanilaista vekotinta ihan menestyksekkäästi.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lada + Jäärata
tarvi lähtee yli 150kilometrin päähän ajamaan että sai jäärata kamppeen rikki.
kanspahvi sieltä ainakin meni, nyt voi hyvillä mielin luopua ladan moottorista ja siirtyä uudelle aikakaudelle tän osalta.
jos kaikki menee nappiin ens talvi tuo tullessaa 2,3 litraa ahdettua neliventtiilitekniikkaa
kanspahvi sieltä ainakin meni, nyt voi hyvillä mielin luopua ladan moottorista ja siirtyä uudelle aikakaudelle tän osalta.
jos kaikki menee nappiin ens talvi tuo tullessaa 2,3 litraa ahdettua neliventtiilitekniikkaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Lada + Jäärata
Oh, hoh. Minulla on sentään vaparina kahdeksan-venttiili tekniikkaa, kohta varmaan joku warremies tulee hehkuttamaan: nou valves...START kirjoitti:ahdettua neliventtiilitekniikkaa
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lada + Jäärata
kyllä niitä yhteensä taitaa 16 kertyä.pressa kirjoitti:Oh, hoh. Minulla on sentään vaparina kahdeksan-venttiili tekniikkaa, kohta varmaan joku warremies tulee hehkuttamaan: nou valves...START kirjoitti:ahdettua neliventtiilitekniikkaa
renkaissa on myös jokasessa yks venttiili niistäkin tulee yhteesä neljä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Lada + Jäärata
Yhtä jäärata-Ladaa pitäis kans lähteä parsimaan... Alkuperäiset kierteet pyörännavois ei tosiaan oo kestävyydellä pilattu joten laitetaan tilalle lyötävät pinnapultit, siis jos ne navat saa sieltä jotenkin purettua käteen...
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lada + Jäärata
kyllä se sieltä aika helpolla purkuu.
rasvakupin kun saa pois ja satulan niin loput lähtee jo melkeen itestään
piikki kummejakin tarvii ens kaudelle uusia. bf taitaa olla ainoa oikea merkki. täytynee päivittää pulttijako 5x114,3 niin löytyy 16" vanteita hiukka paremmin
rasvakupin kun saa pois ja satulan niin loput lähtee jo melkeen itestään
piikki kummejakin tarvii ens kaudelle uusia. bf taitaa olla ainoa oikea merkki. täytynee päivittää pulttijako 5x114,3 niin löytyy 16" vanteita hiukka paremmin
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Lada + Jäärata
Niin, jos ne pultit vain aukee....START kirjoitti:kyllä se sieltä aika helpolla purkuu.
rasvakupin kun saa pois ja satulan niin loput lähtee jo melkeen itestään
piikki kummejakin tarvii ens kaudelle uusia. bf taitaa olla ainoa oikea merkki. täytynee päivittää pulttijako 5x114,3 niin löytyy 16" vanteita hiukka paremmin
On bf kestävyydeltään aivan ylivoimainen, mutta puolivakion ladan alle vähän niinkun ampuis tykillä kärpästä... Joku 14" pinnattu vois olla halkaisijansa ja painonsa takia parempi... Sitten kun tehoa on +200hv, välitetty laatikko ja perä niin asia on jo eri...
Re: Lada + Jäärata
Toinen vaihtoehto voisi olla se, että tekee napoihin 14x1.5 kierteet ja käyttää riittävän pitkiä pultteja. Koska tuo halkaisijan kasvu, sekä karkeampi eli syvemmälle uppoutuva kierre on alkuperäistä 12x1.25 kierrettä huomattavasti lujempi ratkaisu. Lähtöreikä kyseiselle kierteelle n. 12.5 mm, 12 millinenkin riittää jos käyttää laadukkaampaa "konekierretappia"kappa12 kirjoitti:Yhtä jäärata-Ladaa pitäis kans lähteä parsimaan... Alkuperäiset kierteet pyörännavois ei tosiaan oo kestävyydellä pilattu joten laitetaan tilalle lyötävät pinnapultit, siis jos ne navat saa sieltä jotenkin purettua käteen...
Ja jos menee suteen, niin on sitten sopiva reikä esim. Saab 900:n pinnapulteille.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lada + Jäärata
tolla "puolivakiolla" ladalla on useempi sarja hyviä 15" pinnattuja tullut ajettua p*skaks nykysistäkään kaks talvea ajetuista ei varsinaisesti piikkejä puutu mut ei ne mitään pidä, eivät ole oikeen hyvin pitänyt kyllä missään vaiheessa, heti kun jään pinta menee rikki niin alkaa luistelu..kappa12 kirjoitti:
On bf kestävyydeltään aivan ylivoimainen, mutta puolivakion ladan alle vähän niinkun ampuis tykillä kärpästä... Joku 14" pinnattu vois olla halkaisijansa ja painonsa takia parempi... Sitten kun tehoa on +200hv, välitetty laatikko ja perä niin asia on jo eri...
ja se 200heppaahan löytyy tulevasta koneesta jo vakiona
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Lada + Jäärata
Sitten BF:ää alle...START kirjoitti:tolla "puolivakiolla" ladalla on useempi sarja hyviä 15" pinnattuja tullut ajettua p*skaks nykysistäkään kaks talvea ajetuista ei varsinaisesti piikkejä puutu mut ei ne mitään pidä, eivät ole oikeen hyvin pitänyt kyllä missään vaiheessa, heti kun jään pinta menee rikki niin alkaa luistelu..kappa12 kirjoitti:
On bf kestävyydeltään aivan ylivoimainen, mutta puolivakion ladan alle vähän niinkun ampuis tykillä kärpästä... Joku 14" pinnattu vois olla halkaisijansa ja painonsa takia parempi... Sitten kun tehoa on +200hv, välitetty laatikko ja perä niin asia on jo eri...
ja se 200heppaahan löytyy tulevasta koneesta jo vakiona
Re: Lada + Jäärata
Ladalla tullut jäätä ajeltua kanssa jo usempia talvia, hyvin on toiminut, takaa poikittaistuki kerran revennyt. Ja ajo on ollut rajua =) Tuli rakenneltua toinenkin lada, nyt kaks autoa samoilla koneilla (fiat tc), velipojan/kavereiden kanssa ei sen hauskempaa ole ollutkaan kun startti samalta viivalta ja milliäkään ei anneta periksi =) Valkoisessa ladassa on tosin bilsteinin alusta ja toimii aivan mielettömän hyvin jäällä, verrattuna mustaan "death proof" versioon, jossa on kokeiltu vaikka mitä jousi-iskari-yhdistelmää. Bilsteinit on nyt haussa siihenkin =)
Tehoakin on aika sopivasti, mukava kierroskone vielä niin äänimaailmakin on kohdallaan. Kuvia on muutama autoista tuolla fb-linkissä alempana. Ja piikeistä parhaat on ollut misukat, kestäneet aina todella hyvin ja pitoa mukavasti. Hinta vaan järkyttävä.
Tehoakin on aika sopivasti, mukava kierroskone vielä niin äänimaailmakin on kohdallaan. Kuvia on muutama autoista tuolla fb-linkissä alempana. Ja piikeistä parhaat on ollut misukat, kestäneet aina todella hyvin ja pitoa mukavasti. Hinta vaan järkyttävä.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lada + Jäärata
http://s1106.beta.photobucket.com/user/ ... 7.mp4.html
tuolla näkyy ainakin vähän aikaa in car pätkä tältä talvelta
tuolla näkyy ainakin vähän aikaa in car pätkä tältä talvelta
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti