Takavetoisesta lisäkokemuksia
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Takavetoisesta lisäkokemuksia
Auto pelannut hyvin. Kilometrejä sillä on takana nyt 37700. Muutama viikko sitten unohdin ajovalot päälle yöksi, ja kun aamulla olisi pitänyt lähteä tien päälle, ei autossa ollut mitään henkeä. No, toisesta autosta kaapeleilla sähköä, muttei heti jaksanut kone pyöriä. Kun kaapelit olivat puoli tuntia kiinni, jaksoi kone vihdoin käynnistyä. Sitten annoin sen käydä tunnin verran pihassa tyhjäkäyntiä, ja akut latautuivat. Sen jälkeen auto toiminut vailla moitteen sanaa.
Auto siis on 21053 vuodelta 1994, eli pelätty "kattipaska".
Auto siis on 21053 vuodelta 1994, eli pelätty "kattipaska".
ВАЗ-21053 Жигули
. Mul on nappikses unohtunu kaks kertaa valot päälle kerran talvel ja kerran kesällä.
Molemmil kerroil on ollu akku ihan sippi mut eipä hätiä mitiä kun on veivi...vähän aikaa kun oon pyöritelly ni on molemmil kerroil on pärähtäny käyntiin
Olisin vaan halunnu nähdä naapurisetien ilmeet ku ne on verhojen välistä kurkkinu ja ajatellu et nyt toi lada kaveri menee autolleen huomaa et akku on tyhjä ja se rupee soittelemaan apuvirtaa...mutta oonkin ottanu veivin kontista ja päräyttäny nappiksen käyntiin
Eipä sedät pysty samaan omilla uusilla jaappanin muovikikottimillaan.
Molemmil kerroil on ollu akku ihan sippi mut eipä hätiä mitiä kun on veivi...vähän aikaa kun oon pyöritelly ni on molemmil kerroil on pärähtäny käyntiin
Olisin vaan halunnu nähdä naapurisetien ilmeet ku ne on verhojen välistä kurkkinu ja ajatellu et nyt toi lada kaveri menee autolleen huomaa et akku on tyhjä ja se rupee soittelemaan apuvirtaa...mutta oonkin ottanu veivin kontista ja päräyttäny nappiksen käyntiin
Eipä sedät pysty samaan omilla uusilla jaappanin muovikikottimillaan.
Tyylillä ei taidolla!
Eivät ne ongelmat noissa muovikipoissa siihen jää.Hinaamalla niitä ei voi käynnistää.Joissakin autoissa ajotietokoneen ohjelmat kaatuvat akun tyhjennettyä siten että ajonesto jää pysyvästi päälle ja senhän voi taas kuitata merkkikorjaamossa.Joissakin Volvoissa riittää että pampulasta loppuu patteri ja vaikka akussa olisikin virtaa niin autoa ei saa käyntiin päällä olevan ajonestolaitteen takia.
Jaska HKI kirjoitti:Eivät ne ongelmat noissa muovikipoissa siihen jää.Hinaamalla niitä ei voi käynnistää.Joissakin autoissa ajotietokoneen ohjelmat kaatuvat akun tyhjennettyä siten että ajonesto jää pysyvästi päälle ja senhän voi taas kuitata merkkikorjaamossa.Joissakin Volvoissa riittää että pampulasta loppuu patteri ja vaikka akussa olisikin virtaa niin autoa ei saa käyntiin päällä olevan ajonestolaitteen takia.
Eikös nuo japanin muovikipot oo kaikki yksiä ajonestolaitteita
Kanssa yksi huvittava tarina aiheesta. On tuossa naapurikylällä yksi uudehkon ferrarin omistaja. Sattuipa niin ettei kerinnyt ajella ferrarilla noin vuoteen kun oli purjehtimassa jne muuta tekemistä. Oli tyhjentynyt akku sillä aikaa eikä autoon päässyt enään sisälle ollenkaan. Kävi sitten joku ferrarin merkkihuoltaja avaamassa ovet.
Vauhdin tae - alamäki
kuulopuheita...
Mä kuulin noista sähköautoista semmosen jutun, että oli ollu kymmenkunta uudehkoa kippoa rivissä parkkipaikalla ja läheiseen puuhun oli iskenyt salama. Kuusi autoa oli sitten pitäny hinata merkkihuoltoon ja kaksi muuta oli sipannu viä saman päivän nimissä.
Tiä sitten pitääkö kutiaan...
Uskaltaako noihin sähköleluihin antaa edes apuvirtaa? Ainakaan apuvirran antamista niillä ei suositella kun toinen auto voi käynnistyessään antaa jännitepiikin jolloin saattaa kyrvähtää jokin digibox ja taas hinataan...
Tiä sitten pitääkö kutiaan...
Uskaltaako noihin sähköleluihin antaa edes apuvirtaa? Ainakaan apuvirran antamista niillä ei suositella kun toinen auto voi käynnistyessään antaa jännitepiikin jolloin saattaa kyrvähtää jokin digibox ja taas hinataan...
Re: kuulopuheita...
Ei kannata antaa virtaa, miettiköön autovalintojaan hiljaa keskenään... ja sitä paitsi, jos niille antais Ladasta virtaa, niin niitten autohan vois ruveta toimimaan ihan kunnolla ja entistä paremmin kun ovat saaneet annoksen itävirtaa, milles me sitten täällä naurettaisjusu kirjoitti:Uskaltaako noihin sähköleluihin antaa edes apuvirtaa? .
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
tässä taas vähän kokemuksia takapotkusta.
kävin eilen kaverin kans vilkasemassa mun toista ladaa (2107 1300) joka on seisonnassa. takaovi oli vähän kukkinut lisää mutta muuten oli entisellään. vähän aikaa startattua se ampu savut ja siinä konetta lämmitellessä pumppasin renkaisiin ilmaa kun olivat seistessä vajunut.
alkuun vähän kostean nihkeesti kulki mutta rouhi kuitenkin jonkin verran... rankan mäkikokeen jälkeen vaihtui kuskiksi ooppelimies joka kehui heti ajotuntumaa puoltavista etujarruista huolimatta. muutaman soramutkan jälkeen hyppäsin ite taas rattiin ja erehdyin vielä pellolle pyöräyttämään ringin. siihenhän se sitten jäi kiinni
pelto olikin yllättävän pehmeää. ei irronnut mitenkää, torttu vaan lensi pyörien alta. piti hakea köyttä ja veturiksi käyttövasara (2105 1500s) köysi riitti just tielle asti johonka 1500s kaivoi aluksi vain savuavat kuopat. vielä kerran toisesta kohtaa vetäisemallä alkoi letka liikkua eteenpäin. 1500 kaivoi rantua eteenpäi (kummallakin pyörällä) ja perässä mölysi 1300 paskakaaren saattelemana. tästä olisi saanut hienon kuvasarjan vaikkei se eilen niin hienolta tuntunutkaan.
mutta opin että ladalla en pellolle enää mene. tuokaan 2107 ei vaadi muuta kuin jarrujen ilmauksen ja huollon niin ajoautoksi ois valmis.itse asiassa siinä on leimaakin vielä ens vuoden puolelle. ens kesän sillä vois ajaa, jolloin sais ton käyttöpelin hiplattua hienompaan kuntoon ja siinä samassa vois tietenkin toisenkin maalata.
kävin eilen kaverin kans vilkasemassa mun toista ladaa (2107 1300) joka on seisonnassa. takaovi oli vähän kukkinut lisää mutta muuten oli entisellään. vähän aikaa startattua se ampu savut ja siinä konetta lämmitellessä pumppasin renkaisiin ilmaa kun olivat seistessä vajunut.
alkuun vähän kostean nihkeesti kulki mutta rouhi kuitenkin jonkin verran... rankan mäkikokeen jälkeen vaihtui kuskiksi ooppelimies joka kehui heti ajotuntumaa puoltavista etujarruista huolimatta. muutaman soramutkan jälkeen hyppäsin ite taas rattiin ja erehdyin vielä pellolle pyöräyttämään ringin. siihenhän se sitten jäi kiinni
pelto olikin yllättävän pehmeää. ei irronnut mitenkää, torttu vaan lensi pyörien alta. piti hakea köyttä ja veturiksi käyttövasara (2105 1500s) köysi riitti just tielle asti johonka 1500s kaivoi aluksi vain savuavat kuopat. vielä kerran toisesta kohtaa vetäisemallä alkoi letka liikkua eteenpäin. 1500 kaivoi rantua eteenpäi (kummallakin pyörällä) ja perässä mölysi 1300 paskakaaren saattelemana. tästä olisi saanut hienon kuvasarjan vaikkei se eilen niin hienolta tuntunutkaan.
mutta opin että ladalla en pellolle enää mene. tuokaan 2107 ei vaadi muuta kuin jarrujen ilmauksen ja huollon niin ajoautoksi ois valmis.itse asiassa siinä on leimaakin vielä ens vuoden puolelle. ens kesän sillä vois ajaa, jolloin sais ton käyttöpelin hiplattua hienompaan kuntoon ja siinä samassa vois tietenkin toisenkin maalata.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Liioittelua molemmat. Ladan laturi kyllä lykkää virtaa aika nopeasti. Sanoisin, että viisi minuuttia apuvirtaa riittää käynnistykseen ja kokemuksesta tiedän, että ajamaan voi lähteä heti. Puolen tunnin matkalla töistä kotiin on akku latautunut täyteen.XXX kirjoitti: No, toisesta autosta kaapeleilla sähköä, muttei heti jaksanut kone pyöriä. Kun kaapelit olivat puoli tuntia kiinni, jaksoi kone vihdoin käynnistyä.
Mitä tulee näihin omiin sähköleluihin, niin ei ole vielä tullut vastaan sitä tilannetta, mutta ohjekirjan mukaan niin voi toimia. Entisessä itä-sähkölelussa jäi ce valo palamaan, kun siitä tyhjeni akku ja siihen annettiin länsileluvirtaa. Töissä olen muutaman kerran antanut itävirtaa länsileluun, mutta ei siitä mitään haittaa ole ollut kummallekaan. Päin vastoin. Kymmentuntisen yövuoron jälkeen on ihan kiva päästä kotiin nukkumaan. Toki, voihan olla niitäkin autoja, joiden kanssa tulee ongelmia.jusu" kirjoitti:Uskaltaako noihin sähköleluihin antaa edes apuvirtaa? Ainakaan apuvirran antamista niillä ei suositella kun toinen auto
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Takavetoiset on kyllä loistavia huonon tien autoja. Kävin eilen Urjalassa, ja tuli ajeltua hiekkateillä. Lada suorastaan rakastaa hiekkateitä. Tulee vähän mieleen, että oisko niin että Lada ois melkeen paras auto hiekkatielle?
Valot oli kyllä vähän pettymys, pitänee investoida perempiin kaukovaloihin ja sumuvaloihinkin.
Valot oli kyllä vähän pettymys, pitänee investoida perempiin kaukovaloihin ja sumuvaloihinkin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Mun mielestä Ladan kaukovalot on ihan jees.Misha kirjoitti:Takavetoiset on kyllä loistavia huonon tien autoja. Kävin eilen Urjalassa, ja tuli ajeltua hiekkateillä. Lada suorastaan rakastaa hiekkateitä. Tulee vähän mieleen, että oisko niin että Lada ois melkeen paras auto hiekkatielle?
Valot oli kyllä vähän pettymys, pitänee investoida perempiin kaukovaloihin ja sumuvaloihinkin.
Reippaina käymme rekkain alle
Takavetolada on melkein "puolitraktori", sillä pääsee sellaisia teitä pitkin mihin monet muut henkilöautot juuttuisivat. 15" korkeaprofiilisilla renkailla se olisi vieläkin parempi, koska vetopyörästö olisi korkeammalla maan pinnasta katsottuna. Mitä peltokäyttöön tulee, niin kyllä tuohon pehmeään peltoon olisi juuttunut monet muutkin.
Lada todellakin rakastaa hiekkateitä. On todella rentouttavaa ajaa tai matkustaa Ladalla mäkisiä ja mutkaisia sorateitä noin 60-80km/h nopeudella. Sisälle kantautuva melu on vaihtelevaa, joten se ei puuduta samalla tavalla kuin asfalttilla ajaessa. Sorateitähän on vain maaseudulla jonne kuuluu kiireettömyys ja rauhallisuus. Siellä havumetsän vihreys ja tuoksu puhdistavat ihmismielen kaikesta siitä paskasta, jota kaupungissa asuvien niskaan putoaa. Muistan kun kakarana mökkimatkojen loppuhuipennus oli aina kun viimeiset 20 kilometriä oli mukavaa soratietä, ja ikkunasta tulvi metsän tuoksu johon sekoittui viereisen rautatien pölkkyjen kyllästysaineen imelä katku, samalla kun ilta-auringon säteet välkkyivät kun metsän puut niitä katkoivat. Puhumattakaan moottorin ja voimansiirron vaihtelevan vienosta ujelluksesta sekoittuneena istuinpehmusteista erittyvän meriheinän tuoksusta joka yhdistyy piipputupakan makeaan aromiin jota tulvii isäni piipusta, jota hänellä oli tapana polttaa.
Sitten tulivat asfalttikoneet ja pilasivat edellämainittua nautintoa noin 10 kilometrin matkalta. Minulla on kuitenkin vastalääke. Aion ensi kesänä etsiä pitkän soratien, ja laitan nauhurin äänittämään sitä "maisemaa". Sitten teen siitä CD:n ja tarvittaessa saan soratien äänimaiseman myös asfalttitietä ajaessa, ja huomattava bonus on että cdltä tuleva moottorin rahina yhdistyy reaaliajassa tulevaan moottorin ääneen, jolloin tulee illuusio että ladassa olisi kaksi moottoria !
Mainittakoon tässä että perheessämme on vain ja ainoastaan ollut Ladoja, tarkemmin kaksi kappaletta ja molemmat nappiksia. molemmat ovat väliaikaisessa levossa mökillä, ja tapana on ollut ajella niillä siellä.
Mitä valoihin tulee, niin lyhdyn ainoa oikea muoto on pyöreä. Se on tuotantoteknisesti edullisin muoto valmistaa, ja valokuvio on kaikista helpoiten hallittavissa. Mitä litteämpi lyhty on, sitä vaikeampi on suunnitella sen heijastin ja lasi. Ja kuitenkin vain harvoin saavutetaan hyvä tulos. Ja sitten kun "viirusilmäumpio" menee särki niin lompakko rupeaa itkemään.
Tekstini meni hiukan pieleen alkuperäisestä aiheesta, mutta tuo hiekkatiekommentti aiheutti pienen kirjallisen inspiraation joka piti purkaa.
Lada todellakin rakastaa hiekkateitä. On todella rentouttavaa ajaa tai matkustaa Ladalla mäkisiä ja mutkaisia sorateitä noin 60-80km/h nopeudella. Sisälle kantautuva melu on vaihtelevaa, joten se ei puuduta samalla tavalla kuin asfalttilla ajaessa. Sorateitähän on vain maaseudulla jonne kuuluu kiireettömyys ja rauhallisuus. Siellä havumetsän vihreys ja tuoksu puhdistavat ihmismielen kaikesta siitä paskasta, jota kaupungissa asuvien niskaan putoaa. Muistan kun kakarana mökkimatkojen loppuhuipennus oli aina kun viimeiset 20 kilometriä oli mukavaa soratietä, ja ikkunasta tulvi metsän tuoksu johon sekoittui viereisen rautatien pölkkyjen kyllästysaineen imelä katku, samalla kun ilta-auringon säteet välkkyivät kun metsän puut niitä katkoivat. Puhumattakaan moottorin ja voimansiirron vaihtelevan vienosta ujelluksesta sekoittuneena istuinpehmusteista erittyvän meriheinän tuoksusta joka yhdistyy piipputupakan makeaan aromiin jota tulvii isäni piipusta, jota hänellä oli tapana polttaa.
Sitten tulivat asfalttikoneet ja pilasivat edellämainittua nautintoa noin 10 kilometrin matkalta. Minulla on kuitenkin vastalääke. Aion ensi kesänä etsiä pitkän soratien, ja laitan nauhurin äänittämään sitä "maisemaa". Sitten teen siitä CD:n ja tarvittaessa saan soratien äänimaiseman myös asfalttitietä ajaessa, ja huomattava bonus on että cdltä tuleva moottorin rahina yhdistyy reaaliajassa tulevaan moottorin ääneen, jolloin tulee illuusio että ladassa olisi kaksi moottoria !
Mainittakoon tässä että perheessämme on vain ja ainoastaan ollut Ladoja, tarkemmin kaksi kappaletta ja molemmat nappiksia. molemmat ovat väliaikaisessa levossa mökillä, ja tapana on ollut ajella niillä siellä.
Mitä valoihin tulee, niin lyhdyn ainoa oikea muoto on pyöreä. Se on tuotantoteknisesti edullisin muoto valmistaa, ja valokuvio on kaikista helpoiten hallittavissa. Mitä litteämpi lyhty on, sitä vaikeampi on suunnitella sen heijastin ja lasi. Ja kuitenkin vain harvoin saavutetaan hyvä tulos. Ja sitten kun "viirusilmäumpio" menee särki niin lompakko rupeaa itkemään.
Tekstini meni hiukan pieleen alkuperäisestä aiheesta, mutta tuo hiekkatiekommentti aiheutti pienen kirjallisen inspiraation joka piti purkaa.
Ei se mitään, tuota runosuolen turahdusta oli kiva lukea.Jammu kirjoitti:Tekstini meni hiukan pieleen alkuperäisestä aiheesta, mutta tuo hiekkatiekommentti aiheutti pienen kirjallisen inspiraation joka piti purkaa.
Niin siis suurin ongelma oli mielestäni lähivaloissa, kaukovalot ovat kohtuulliset mutta olisivat voineet olal vielä paremmat. Tieolosuhteet olivat kuitenkin mahdollismman huonot, eli tuore maalaamaton asfaltti, keskellä yötä ja keli oli pirun märkä, eli kaikki valo jonka tuotti imeytyi ympäristöön, eli enempi olisi kelvannut. Niinjoo, ja siellä oli sumuakin.
Eli lähinnä mietin, että kun motonetissa myytiin halpaa kaukovalo JA sumuvalosarjaa joissa em. valot oli samalle rungolle tehtyjä ja saman kokosia siis, nin ois makeet laittaa sumuvalot puskurin alle ja kaukovalot puskurin päälle samaan kohtaan puskuria....
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!