Takavetoisesta lisäkokemuksia

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

JUHO kirjoitti:Joo, aatelin vaan ko tuo on ollu jossain pajerossa kiinni että oisko turhan tehokas patteri ladalle
Ei se akku sen "tehokkaampi" ole, siinä on vain hieman suurempi kapasiteetti. Tottakai akkujen kylmäkäynnistysvirroissa on eroa, mutta startti ottaa aina sen virran minkä se saa ja tarvitsee :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tänää vaihdoin orkkisklassikkoon (2107) kesärenkaat, alle tuli sarja BL-85 renkaita orkkis tubeless vanteilla, valitettavasti sarjassa yksi rengas oli BL-85-1 mallia, mutta eipä se haittaa hirveästi, tuo -1 malli on tarkoitettu nopeampaan ajoon, mutta mitään eroa siinä ei silmin näe.

Rengas sarja on eri kuin viime kesänä ollut Jaakkimalta saatu satsi. Mutta myös tämä satsi puoltaa selvästi vastaantulijoita kohti. outoa.

ensimmäistä kertaa tuon auton historiassa asensin myös orkkis keskiökupit paikalleen. Tähän mennessä esteenä on ollut liian tiukat pyörän navat edessä. Oten rälläkkään lamellilaikan ja pyyhkäsin vähän ympäriltä likaa ja metallia pois ja rähmäsin vaseliinia väliin, ehkä nuo saa vielä joskus ehjänä irtikin.

nyt jos auto olisi vielä puhdas, niin hyvältä näyttäisi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nyt orkkisklassikkoa vähän pestiin päältä ja imuroitiin sisältä, päivitin farmin sivuille uuden kuvan, edelliset kuvat olikin melkein 2 vuotta vanhoja

http://personal.inet.fi/koti/lada-farmi ... 7/2107.htm
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Eihän nyt Ladaa pestä sentään... :D

Itse asiassa 2 vuoden pesuvälitkin on turhaa hifistelyä useimpien mielestä :D

Olen perhana ajanut takatuuppareilla jo 21000 km. The journey to hell has just begin... :twisted:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nyt vihdoin alkoi 2107 jo käymään melko tasaisesti, säädöt on ihan korvakuulolta, mutta ne täytyy tarkistaa myöhemmin. muutamia kaasuttimen raatoja piti pyöräyttää kiinni autossa ja lopulta ahdaskurkkuinen 1200S:n kaasutin näytti olevan toimivin ratkaisu, tuossa on jopa alipaine ohjattu tyhjäkäyntikin, mut mikäs siinä toimiihan se jos kalvo on kunnossa. Ei näyttäisi tuo muutaman millin ahtaampi kakkoskurkku haittaavan menoa isolohkossa. tosin nyt auto on tuunattu. pari vuotta ja noin 20 tkm olen autolla ajanut ja kunnolla se ei ole käynyt vielä koskaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

hittolainen, tuon pikku-ozonin sai säätöihin, nyt auto kulkee sutjakasti, mutta ihan huipputehoa ei saa irti, käynnistyvyys heikkeni kun seokset säädettiin siten että on alle päästörajojen. ensimmäistä kertaa sain tuolla kelattua motarilla 130 km/h mittariin, vielä olisi varaa ollut, mutta minä en ajele ylinopeutta, toisaalta tuossa nopeudessa jo alkoi huomata että BL-85 kumit ei ehkä ole ihan parhaita mahdollisia.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tarkistin nyt uudelleen sytkän ennakon strobolla, kun käynnistyvyys heikentynyt ja nythän sytkä olikin tosi myöhäisellä, olisin ollut säätämässä sen 5 asteesta 10 asteeseen ennakolle, mutta joo. taitaa tuon orkkisjakajan kärkisillan laakerointi olla pettänyt? olisikohan tuo aiheuttanut alkuperäisen koneen silloisen hajoamisen, sytkä heittänyt liian aikaiselle ja sitten sillä on nakuteltu menemään? kyllä nää takavedot on tosi historik vehkeitä ruisku-samaran rinnalla, siinä kun tietokoneet ohjailee sytyttämistä ilman mitään mekaniikkaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

KUN tietokone ei enää ohjaile sytyttämistä, takavetoinen historik-vehje konttaa kotiin väljine kärkisiltoineen.. :wink:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

JOS tietokone ei enää ohjaile, mahdollisuus on niin pieni, että historik-takavetoiseen on sinä aikana vaihdettu jo satoja kertoja nylkytetty kotiin
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no nyt alko vehkeet laulamaan taas, ainakin hetkeksi. vähän tuoreempaa jakajaa kiinni ja sytkän säätö uusiksi kokonaan. Pahimmaksi kompastuskiveksi osoittautui strobotyökalu joka olikin neuvostoversioon verrattuna aivan liian pitkälle kehitetty ja sen oikeaan käyttööön tarvittiinkin ulkopuolista neuvontaa, vähän niinkuin yv:nä. nyt vaikuttaisi käyvän vallan hyvin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Tulipahan kokemuksia nappiksen venttiilien säädöstä....
Melkosen hanurista on säätö ilman sitä ladan on leveää rakotulkkia.Tietenkin vielä välys muuttui joka venttiilillä,kun lukitus mutterin kiristi.Melkosta nyhräämistä,mutta sainpahan säädettyä.

Jos jollain on ylimääräsenä ladan oma rakotulkki,tarjoa ihmeessä ostan pois.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Viis kertaa venttiilit säätänyt ja viime kerta oli ihan yhtä perseestä kuin ekakin :) Ennemmin kannattaa lotota ku säätää niitä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tässähän alkaa olla olo kuin paremmallakin tekijällä. Ite olen pari-kolme kertaa säätänyt takavedon venttiilit ja sehän oli ihan mukavaa puuhaa ja säädöt löytyi helposti. Tuon leveän mittaliuskan homma kyllä vaatii.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kadella kapealla rinnakkain onnistuu myös helposti
venttiilivälyshän hieman kasvaa kun lukkomutterin kiristää
eli liuskan pitää liikkua todella nihkeästi kun säätää ja kiristettäessä alkaa liikkumaan kuten pitääkin
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No jos venttiilinvälykset käyttäytyiskin noin, niin eihän hommassa olis mitään vaikeaa :D

Useimmiten käy juuri päinvastoin, eli välys menee liian pienelle vaikka koitat pitää tarkasti kiinni säätömutterista. Yleensä joku 0,10 liuskakin rupeaa tökkimään. Harvemmin jää liian isoksi, mutta sattuu sitäkin.
Mun mielestä noi välykset käyttäytyy aivan miten sattuu eikä mitenkään loogisesti. Tarkistuskierroksellakin tuntuvat välillä heittävän...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin