Etuvetoisten myyminen

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Etuvetoisten myyminen

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Millaisia kokemuksia yleensä? Oma kokemus on kertynyt ostopuolelta: helppoa tehdä hyviä kauppoja, kun autoja on kohtuullisesti tarjolla ja maahantuonnin loppuminen on varmasti vielä laskenut kysyntää ja täten parantanut hinta-laatu-suhdetta. Mutta kuinka helppoa on myynnin kanssa?

Olen myös seurannut tilannetta, että merkin harrastajille kertyy usein useampikin yksilö pihaan vaikkapa varaosa-autoiksi, kun jälkimarkkinoita ei oikein ole - parempi jättää vanha auto itselle vaikka varalle.

Nyt olen itse siinä tilanteessa, että kalustoa olisi hieman vähennettävä, tai ei pihaan mahdu muuta kuin autoja. Toisaalta harrastepeleiksikin nämä ovat vielä vähän turhan uusia - vanhempaa kalustoa on sitten tähän tarkoitukseen. Tänne foorumille laittelin myynti-ilmoituksen, mutta kuinkahan hyvin täällä yleensä etuvetojen kanssa ostajia löytyy? Vanhat takavedot tuntuvat olevan kysytympiä tänä päivänä kuin viimeisimmät etuvetomallit.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Etuvetoisten myyminen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tarjoa Jokarille!
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Etuvetoisten myyminen

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Eipä ole kokemuksia etuvetoisten Ladojen myynnistä. Jo vuonna 1999 kaikki halusivat näistä eroon kun ensimmäisen Ladani ostin. Käytettyä Samaraa tai satakymppiä on varmaankin vaikea myydä kenellekään. Kun ei näitä huoli venäläisetkään. Tietysti jos satasella koettaa myydä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Etuvetoisten myyminen

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kaksi etuvetoista (samara hb) olen myynyt kerholaiselle, muut kaupattu nettiautossa (2x 110 sedan, 5x samara hb, 2x samara sedan)

Kysyntä on heikkoa ja tarjoukset ovat monesti naurettavia tyyliin vaihdatko juhlamokka pakettiin.. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta etuvetoiset ovat menneet kaupaksi ensimmäiselle joka on tullut paikanpäälle asti. Satakymppien myynti oli vaikeinta. Takapotkuja on ollut 8kpl, niistä pääsi helposti eroon.

Kahta poikkeusta lukuunottamatta näistä ei ole omiaan pois saanut vaikka miten olisi huoltoja tehty ja renkaita uusittu, nuokin kaksi oli alle 200€ maksaneita.

Jos autoista haluat oikeasti eroon, pitää hinnan olla todella houkutteleva, huomaa ettei yksityisenä saa samaa summaa kuin mitä liike pyytää, liikkeellä on virhevastuu, yksityisellä ei.

Perus ladailija tyytyy karvalakkimalliin, jälkiasennetut kaukosäätöiset keskuslukitukset, ajotietokoneet, stereot ym. eivät nosta auton arvoa, vaikka tätä näkeekin nettiautossa monesti, 500€ ritsassa 2000€ stereot ja hintaa onkin 3000€ = pihassa saa seisoa.

Jos noita sinun hintojasi saa kommentoida niin;

119 3000€ = Kallis, nettiautossa on 4kpl, kaikki liikkeissä, 2600€-3300€. Näistä kolme vähemmän ajettuja, 2000€-2500€ kenties sopivampi hinta.

112 2500€ = Kallis, 2000€ tai kalliimmat näyttää nettiautossakin pyörivän pitkään myytävänä, esimerkkinä Imatralta vm. 2004 27tkm ajettu 112 2000€ oli myytävänä jo viime kesänä. Ehkä 1500-2000€.

Samara 1000€ = Kallis, itse myin samaan hintaan 2001 5D Samaran juuri katsastettuna 58tkm ajettuna, myöskin tuoreella leimalla ollut 2003 3D Samara meni 850 eurolla 73tkm ajettuna. Oma ehdotus 700€.

Tarkoitus ei ole mollata sinun yksilöitäsi, vaikka ne luultavasti ovatkin keskiverto lajitovereitaan paremmassa kuosissa, mutta etuvetoladoja ei moni arvosta ja ne kenelle se kelpaa se on usein ns. työkalu jonka suurin valintakriteeri on hinta :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Etuvetoisten myyminen

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

mikko853 kirjoitti: Tarkoitus ei ole mollata sinun yksilöitäsi, vaikka ne luultavasti ovatkin keskiverto lajitovereitaan paremmassa kuosissa, mutta etuvetoladoja ei moni arvosta ja ne kenelle se kelpaa se on usein ns. työkalu jonka suurin valintakriteeri on hinta :)
Eli toisin sanoen kannattaisi myydä uudet renkaat ja akut näistä autoista erikseen, niin saisi kohtuulliset hinnat. :D

Pitää ottaa huomioon, että renkaiden hinnan osuus on jokaisessa autossa 500 euron luokkaa. Kun olen oikeasti ihan uudet renkaat joutunut jokaiseen ostamaan, eikä ole halpaa ollut, sama juttu akkujen kanssa. Toki parit Ässä-uusiorenkaatkin joukossa. Kyseessä on harvinaisen siisti Euro- eikä normaali Samara (normaalit ovatkin toki aina halvempia), tuosta 112:sesta maksoin huonoilla talvirenkailla silloin 2012 helmikuussa 2200 ja kaikki kehuivat erittäin hyväksi kaupaksi. Nyt on tullut vielä molemmat renkaat ostettua uudet ja tehtyä kanssa suuremmat huollot alta pois. Mutta ehkä hintakehitys on sitten näin alaspäin suuntautuvaa.

MUTTA: hankinnasta kiinnostuneilta kerholaisilta yms. alan ihmisiltä otan tarjouksia vastaan ja sitten voi alkaa neuvottelemaan. Nettiautossa myymisestä ei ole kovin hyvää kokemusta, joten siksi mainostan vain täällä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Etuvetoisten myyminen

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

JohnDoe kirjoitti:
mikko853 kirjoitti: Tarkoitus ei ole mollata sinun yksilöitäsi, vaikka ne luultavasti ovatkin keskiverto lajitovereitaan paremmassa kuosissa, mutta etuvetoladoja ei moni arvosta ja ne kenelle se kelpaa se on usein ns. työkalu jonka suurin valintakriteeri on hinta :)
Eli toisin sanoen kannattaisi myydä uudet renkaat ja akut näistä autoista erikseen, niin saisi kohtuulliset hinnat. :D

Pitää ottaa huomioon, että renkaiden hinnan osuus on jokaisessa autossa 500 euron luokkaa. Kun olen oikeasti ihan uudet renkaat joutunut jokaiseen ostamaan, eikä ole halpaa ollut, sama juttu akkujen kanssa. Toki parit Ässä-uusiorenkaatkin joukossa. Kyseessä on harvinaisen siisti Euro- eikä normaali Samara (normaalit ovatkin toki aina halvempia), tuosta 112:sesta maksoin huonoilla talvirenkailla silloin 2012 helmikuussa 2200 ja kaikki kehuivat erittäin hyväksi kaupaksi. Nyt on tullut vielä molemmat renkaat ostettua uudet ja tehtyä kanssa suuremmat huollot alta pois. Mutta ehkä hintakehitys on sitten näin alaspäin suuntautuvaa.

MUTTA: hankinnasta kiinnostuneilta kerholaisilta yms. alan ihmisiltä otan tarjouksia vastaan ja sitten voi alkaa neuvottelemaan. Nettiautossa myymisestä ei ole kovin hyvää kokemusta, joten siksi mainostan vain täällä.
Itse olen monesti tehnyt juuri tätä, vanhasta ladasta renkaat uuteen hankintaan, akkujen kanssa sama juttu sekä stereoiden :) Kerhossakin joku ajelee tyytyväisenä -88 nokialaisilla :D

Esimerkkinä vaikka tämä oma -89 Samara, vaikka autoon on poltettu rahaa 8kk sisään n. 1500€ niin jos myyntiin laittaisi niin voisi 500€ olla kiven alla :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
THI-900
Viestit: 1714
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Etuvetoisten myyminen

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Etuvetoisen myyminen on kova pala, olen huomannut. Joskin kaikki olen saanut hävitettyä pihasta enemmän tai vähemmän onnistuneesti.

Samaroita on ollut neljä.

1990 mallinen kaasari meni samalla kylällä asuneelle miehelle ja ajoi sillä tyytyväisenä kunnes leima loppui ja poliisi vei kilvet. Hp oli 900€ ja tinkasin satasen. Mielestäni meni hyvin. Myynnissä oli 2kk.

1995 mallinen GM ruisku meni marjanpoimijafirmaan. Soiton autonostoilmoitukseen ja tuli kaupat. Otin kaikki varusteet pois, mitä siinä oli. Muistaakseni sain sen mitä pyysin, kun pudotin hintaa 150€, mikä oli mielestäni varusteiden arvo. Myynnissä tämä oli 3kk.

2001 mallinen Bosch2 ruisku oli ehdottomasti vaikein värkki myydä. Oli myynnissä 4kk ja lopulta vaihdoin päittäin juuri leimattuun 240 volvoon. Volvo puolestaan vaihtui 500€ rahaa ja 1989 malliseen 900 saabbiin. Saabista sai pienellä laitoilla 650€, joten tämäkin meni kivasti.

1998 mallinen isän viimeiseksi jäänyt auto oli myynnissä 6kk. Se oli ehdottomasti paras kaikista näistä neljästä samarasta. Koitin useilla eri hinnoilla välillä 800-1350. Yksi kävi katsomassa ja sanoi, että on hieno mutta liian raskas ajaa. Mukana ollut Jury tuumas, että osta nyt vain, mutta ei ostanut. Lopulta töissä tj:n appiukko osti auton 900€:lla ja ajoi sillä vuoden ollen erittäin tyytyväinen ostokseen. Vaihtoi juuri hiljattain kapeampioviseen autoon kun, kun ei tahtonut mahtua pois pitkäovisesta autosta.

110 on ollut yksi. Oli myynnissä 4kk ja lopulta meni kaupan huutonetissä noin puolella siitä hinnasta mitä pyysin. Sain 475€, joskin 900€ pyynti oli kova. 650€ oli liki totuutta.

Se mikä tässä hommassa rassaa eniten, on se että kun olen soitellut paljon yksityisten autonostoilmoituksiin, tulee luuria korvaan. Ehkä noin 100 puhelua olen soittanut ja väitän, että noin 20 on sellaisia ollut, että vaikka speksi on kohdillaan ja sanot että lada niin tulee luuri korvaan. Ei vaivauduta edes sanomaan kiitos ei kiitos. Ehkä tämä on sitten väärä tapa myydä autoa muutenkin. Moni laittanee ostoilmoituksen siksi, että ei löydy sopivaa esimerkiksi netin / palstojen ilmotusten kautta.

Nyt on myynnissä muuten vm 2001 Lupo ja sitä on kaupiteltu lokakuusta asti. Ei mene kaupan, vaikka on autotohtorin leima ja täydellinen VAGiin huoltokirja. Ehkä hinta on kova, mutta kun auto on kuin uusi. Vaihtaa olisi saanut jo V8 Audiin, V6 Bemariin, GTI Golfiin ja Lang mallin Jaguaariin :D Mutta kun en halua vaihtaa...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Etuvetoisten myyminen

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Taisi vihdoin tärpätä 112:sen kanssa, ellei yllätyksiä tule. Ostaja tuttavapiirissä ja ymmärtää auton hinta-laatu-suhteen ja tähän astisen hyvän huollon päälle. Myyntihinta toki paljon alhaisempi, mitä autoon on rahaa mennyt, mutta pitää ottaa huomioon, että onhan se puolitoista vuotta ja 30 000 km hyvin palvellutkin. Nyt tulee sitten säästöä, kun ei tarvitse vakuutuksia, katsastuksia yms. neljästä Ladasta maksaa ja voi bonukset siirtää tästä toiseen Kalinaan. Syystä tai toisesta 112:ssa on kalliimmat vakuutukset kuin kummassakaan Kalinassa. Ilmeisesti paino ja moottorin koko vaikuttavat? Toisaalta onhan 119:ssäkin 1,6 l moottori - tosin 8v versio.

Euro-Samaran saisin toiselle tutulle myytyä, jos hänellä olii hyvä "konservointipaikka" - laskeskeli, että autosta voisi sen harvinaisuuden ja hienon kunnon vuoksi saada 10-20 vuoden päästä ihan sievoisen summan rahaa. :D Nyt näyttää siltä, että pidän tämän itsellä harrastepelinä Talbotien rinnalla, enkä aio myydä pois.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Vastaa Viestiin