Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Late2103

Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja Late2103 »

Tässä pieni kertomus kuinka tähän tilaan olen päätynyt.

Alku pitkä ja monisanainen, mutta näin ymmärtää pohjan koko harrastukselleni jos joku jaksaa lukea. Jos pelkästään haluat lukea otsikon 2103 kertomus niin siirry alaspäin kohtaan tästä alkaa 2103 elämä.


Tarina alkaa vuodelta papu!
Kun pienenä pikkupoikana pääsin vaarin sinapin keltaisen nappisilmän kyytiin ja aina muistellaan, kun vaari pieniä lapsenlapsiaan kehuskeli kun hiekkatietä paineltiin tuolla maalla meneen, että pojat ajetaanko rallivaihteella :) josta aina innostuttiin ja pyydetiin lisää tais osasyynä olla laatokan vaihteisto joka piti pahaa rohinaa kun vaihteita vaihdettiiin. Kyseessä siis 1200L vuodelta papu.

Nuorena alimittaisena tietenkin, kun joskus 10 vuotiaana alettiin autojenkanssa pelaan niin olihan meillä tietenkin 1200L lada jolla ajettiin korokkeenpäällä jotta yletyttiin polkimille, kun muuten oli varsin lyhyt siihen aikaan. Mitään ei saatu hajotettua, muutakuin yhden toyotan takaosan ajoin paskaksi traktorin perälevyyn, kun ei jaksanut krapata jäitä pois.. Noh tulihan siitä pitkä panna ja autot jäähylle, kun ei ollut mikään halpa koko perää pistää kasaan.. Ja autokin oli ensimmäinen uusi auto joka meidän perheessä hankittu vuonna -88

Aikaa vierähti tovi ja minäkin kasvoin ehkä aikuiseksi, mutta pieni laatokka kummitteli aina vain jossain taka-ajatuksissa.

Lähestytään siis vuotta n, 2008 ja isälläni oli varmana aikojen takaa jäänyt pieni samanlainen kutina nuoruusvuosistaa. Hänhän eli aikoja joita monet täällä viihtyvät ovat myös eläneet joten äidin ja isän auto kalusto oli alussa lähinnä fiiat pohjaisia näin alussa josta sitten jaappanilaisiin merkkeihin lopussa joudutaan, kun perus autoa kaivataan. Varmana tästä johtuen myös isäni korjaus taidot kehittyivät eihän sitä pienituloisilla mihinkään autokorjaamoon ollut varaa vaan piti kaikki itse koittaa korjata joskus kahteen kertaan.

Näiden vuosien jälkeen isäni hankki ensimmäisen oikean 1200L joka tietenkin oli kunnon kommunistin punainen ja eihän aikaakaan kun sillä piti päästä ajelemaan. Jotenkin siihen aikaan tykästyin classikko autoihin..

Eihän siitä mennyt aikaakaan kun tuli maailmalla reissattua ,ennen sinne lähtöä olin hakenut toisen auton Saksan maalta 540 v8 BMW:n jolla tuli 6 kk ajeltua ja tykättyä vaikka pensaa se veti vaikka kuinka sairaasti. Verojakin sai maksaa itsensä kipeeksi...
Sitten sain mahdollisuuden ostaa verovapaan auton, kun tuli vuosi vietettyä eräässä sodan runtelemassa maassa. Siellä 6kk vietttyäni sain toteutettua yhden autohullun haaveen ja sain uuden mitsubishi lancer evo9 ultimate version ostettua jonka sain Suomeen túotua vuoden jälkeen. Siihen tietenkin pienet virit päälle ja madallukset+ puolisliksit alle ja rataakiertämään josta suuresti nautin ja säälimättä annettiin kenkää. Radan kiertämiseen ja moottoriurheiluun on aikaa ja rahaa tullut pistettyä ja koulutusta kerättyä.
Kaksi vuotta tuli täyteen ja evosta piti päästä eroon, kun tuli mahdollisuus myydä ja oikea ostajakin ilmaantuo tukun rahaa tilillään.

Ruvetaan siis lähenemään jutun lähentymistä laatokkaan jota joku lukia vois odottaa.

Tulis siis toinen ulkomaan reissu 4kk vielä huonommissa oloissa elämää rakentavia tukiessa vietettyä ja Suomeen päästessä ei ollut kulkupeliä alla.
Ennenkuin olin palannut kotimaahan niin olin isän kanssa herännyt oiva ajatus että joku halpa ja edullinen auto jolla pääsee talvet nauttimaan tarttis saada! ei sitä viittinyt pyörälläkään talvella ajaa kun duuniin tarttee päästä.

Tuli siis hankittua ensimmäinen oma lada joka oli -96 2107 1,7i ja kommunistin punainen tietenkin. Siitä tuli laitettua, harjoiteltua ja kantapäänkautta opittua kun ei tuo veli venäläinen ole kauheen tasaista laatua saanut tehtaalta ulos.
Samoihin aikoihin pienempi veli innostui kun tarttis korttia viimein ajaa menihän siinä hetki ja tuli aika hänenkin hankkia lada tietenkin ja päätyi samaan malliin, kun oli ekana totuteltu yksipisteruiskun saloihin.

Talvi meni ja alkoi mysteeri sähköviat joita seurasi kasa kaikenlaisia eri vikoja ja nähtiin parhaaksi säästää tämä ensimmäinen kantti 1,7i varaosa autoksi ja hankin sitten toisen 2107 1700i:n joka oli jo parempi ja vähemmän vikoja jotka sai korjattua ja pistetttyä kuntoon.

Seuraavaksi elämään tuli nykyinen avovaimo ja hänen lapsensa joka vei huomion aika pitkäksi aikaa. Ennen tätä tuli hankittua moottoripyörä ducati s4r -03 kuljettamaan kesää hiuksiin. Ja ladaillu jäi talvinautiskeluun.

Ei aikaakaan kuin tuli tarve toiseen kulkuneuvoon joten hankin 2104 1,5 -94 asteekki paskan 150€ :lla ja sen pistin kuntoon johon tuli pakollisena vaihdettua toinen kaasari, kun ei kertakaikkiaan tota alipaine härpäkettä saanut toimiin mitenkään. Se on edelleen hyvin palvellut ja vaimoke jostain ihmeen syystä tykkää sillä ajaa!!

Eli tässä vaiheessa perheessä oli jo 2x 2107 1,7i :ä 2104 1,5, 1200 L ja homma senkuin paranee :)

Isä innostui ostamaan toisen 1200 L vielä permmilla saabin penkeillä ja lukkoperällä itselleen, kun ei ikinä tiennyt jos joku autoista leviää ja tarttee päästä liikkeelle kumminkin. Olin itse hakemassa tuota ja edelleen ihastuin nappisilmän muotoihin. Siinä vaiheessa jo olin aikapitkään päättänyt, että vielä parempi 2103 S ois saatava kyllä.

Perheeseen oli tuona aikana vielä keskimmäinen veli innostunut ostamaan n, -83 vuotisen NIVAN jonka se on rakentanut offi ystävälliseksi lukoilla ja korotuksilla ja muilla hilppeillä erittäin mukavaksi menijäksi.

ELi kertauksena käyttiksinä tässä vaiheessa perheellä 2x 2107 1,7i, 2104 1,5 -94 , kaksi 1200L , Niva
Joista itselläni 2107 2104 käytössä.

!!!!!!!!!Tästä alkaa 2103 elämä!!!!!!!!!!!!!!!

Jossain vaiheessa alkutalvella 2011 olin katsellut viron lada tarjontaa ja lueskelin viron ladasivuja http://www.ladaklubi.ee/foorum/
Sieltä siirryit etsimään oikean hintaista ja kuntoista 2103 joka on ollut jo koko lada tietämykseni alusta asti se oikea malli ja S tietenkin aikani seurailin http://auto.motors24.ee/Home.mvc#ad myynti ilmoituksia, kun viimein tuntui tärppäävän oikea joka oli myynnissä Saarenmaalla enkän osaa sanaakaan viroa saati venäjää joten pyysin virontaitoista setääni laittamaan kaverille viestiä kun oli hyvä kiikarissa harmaa väriltään ja sisusta punaista tekonahkaa ja koneena 1,5 nivan pannu. Hetki tästä eteen päin sain sedältä puhelin että ensi vk loppuna ois sovittu tapaaminen auton myyjän kanssa eiköhän pomonjuttusille, että nyt tämä poika tarttis vapaata ja sainhan minä, kun oikeen anoin ja perustelin :)

Matkaan lähdettiin isän 1200L ja vaimoke oli pakko ottaa mukaan kun halusi hieman päästä shoppailemaan siinä sivussa!
Myynti ilmoituksessa oli hyvät ja kuvat ja sisusta oli erittäin hyvässä kunnossa renkaat piti olla uudet ja niin eteenpäin harmi vain kun sitä ei enään ole säästössä :(

Päästiin paikalle huonosti nukutun yön jälkeen laivalla yli lahden ja sieltä 100km gps:llä tiettyyn paikkaan ja siellähän se kaveri odotti syynättiin autoa ja ajeltiin ja maali ei ollut ihan priima, mutta sen ei annettu haita, kun auto oli saatava. No sehän tuli sitten ostettua ja paikallisessa kaupanvahvistus paikassa maksettiin rahat ja lähdettiin kohti koti Suomea..https://www.dropbox.com/s/4e6m6jicm5khiw9/viro%201.jpg kuva vielä virosta https://www.dropbox.com/s/6eformvnlwjk2hl/viro%202.jpg
Matkalla totesin että renkaat ja vanteet ovat ihan paskat viro pinnatut ja menee saman tien vaihtoon.

Koti Suomeen päästettyä alkoi verotus jutut ja veropäätöksen odottelu. Siitä suuntasin heti ihmettelemään nosturille mitä laatokka on oikeen syönyt melkein 40 vuoden aikana. Ja olihan se nähnyt pohjaa ei ollut varmana koskaa massattu eikä mitään muutakaan tehty ja olihan se pohja murheellinen näky, mutta ei kai muutakuin miggilaulaan, kunhan ensin oli nesteet ja perus jutut tehtynä ja haettua perus varmuus, että kone ja jarrut toimii niinkuin pitää.

Lopulta tuli se verotus päätös joka kerrankin oli sopiva :) heh huvittaa edelleen se määrä huh...
Tästä se kaikki siis alkaa https://www.dropbox.com/s/luo7p3bmk5cy2nc/1.jpg ja https://www.dropbox.com/s/h42iawe0qf5k08w/2.jpg

Kevät 2012 alkoi luvata kesän merkkejä ja siitä tämä koko tarina siis alkaa ensimmäiseksti Lahden classic cars show alla vaihdettiin kunnon renkaat alle fiatin 14" olin hommannut ja falkenin 195/45/14 https://www.dropbox.com/s/1x6iif5exzbuyo6/3.jpg Lopputulos olis tälläinen https://www.dropbox.com/s/ypeax7zdn16m5w7/4.jpg

Tästä suuntasimme ekaan autotapahtumaan 2103:lla matkalla kun rupesi kabiinissa olemaan hieman kuuma kun hiki meinas kaikkilta kolmelta tulla pintaan vaikka t paidalla ajeltiin syynä jumittunut lämppärin hana.. joka aukesi oikealla liukkarilla onneksi :) tässä vaiheessa siis ihan perus kuntoinen eikä muutakuin pohjaan peltiä ja alapalloja sun muuta mukavaa vaihdettu jotta pääsi läpi rekisteröinti katsastuksesta.

Keväällä tuli sitten idea laittaa kunnon iskarit ja jouset paikalleen jotka täällä foorumilla on aikas monella muullakin eli plaza sportin lyhyet ja jämäkät keltaiset iskarit ja -30mm saman sarjan progressiiviset jouset joista katkastiin vielä muutama kierros, jotta silmälle olisi sopiva, mutta ei kumminkaan liikaa. Etu jouset https://www.dropbox.com/s/cp1a0aor7rkkybs/6.JPG takajouset https://www.dropbox.com/s/na809nzvq1vpltb/8.JPG Paikallaan edessä https://www.dropbox.com/s/0pwcufr1ccx4lh5/5.JPG takana https://www.dropbox.com/s/scqgwshne86wzov/7.JPG samalla joutui osan alustaosia myös vaihtamaan, mutta uudet ovat aina paikallaan, kun ei mitään tietoa koska mitäkin on vaihdettu! oli aikas loppuvanhat jouset ja iskarit niinkuin kuvasta näkee öljyt pihalla ja ihan paskana https://www.dropbox.com/s/z3377twgov6j3x2/10.JPG

Tässä vaiheessa auto oli tämän näköinen https://www.dropbox.com/s/pjpfce3jl2s38fw/11.JPG https://www.dropbox.com/s/vchd72orve9xequ/12.JPG ja https://www.dropbox.com/s/jwg87omcnpv6j1b/13.JPG

Tällä setupilla ja pienillä parannuksilla melkein koko kesä sitten ajeltiinkin olihan jo kumminkin syksy kun tähän asti päästiin ja ajoaikaa ei enään montaa kuukautta. Tässä vaiheessa olin ostanut Weberin 34 adf:n ja laajakaistalla säädellyt kohdilleen ja heposia jos oli 70 niin en varmaan paljoa valehtele.

Kunnes kytkin rupesi vetelemään viimeisiään loppukesästä, kun käytiin porukalla forssan picknikissä ja sieltä takaisin tullessa kytkin sanoi itsensä irti ja leikkas kiinni. Joten jouduin ottamaan talvi luisupulkan 2107 takaisin ajoon johon olin jo talvea odotellessa ostanut haldex lukon perään ja asentanut sen valmiiksi.

Loppu kesää ihmetellessä huomasin nettivaraosa sivulla sisään ajamattoman joskus -90 luvulla täysin rakennetun 1200 koneen joka oli porattu 1,66 ylikokoon ja vahvistettu laitettu toyotan tasalakiset männät ja tasapainotettu kaikki mitä voi eläkkeelle jäänyt tammerdiiselin kaveri oli sen itselleen joskus tehnyt itselleen ajalla ja rahalla ja nyt halusi päästä siitä eroon joten kävästiin se kombilla+ peräkärryllä pikkuveljen kanssa hakemassa pois.. Puristukset oli sopivat ja kansi täysin työstetty ja portattu ja seetit sun muut tehty edellisen omistajan ammattitaidoilla.


Talvi 2012-2013 meni osia hankkiessa ja odotellessa kevään puhkeamista. Talven aikana tuli vielä ahneuksissa weberin 40 dcoe sivutuplat hankittua kuin myös ladan oma sivuimusarja kiitokset imusarjasta ja suodattimista menee JOKARILLE!! + muista osista ja vinkeistä.

Koitti kevät 2013 ja sain veljen houkuteltua asennus oluella ja mahtavalla seuralla auttamaan koneen ja vaihteisto purkamisessa ja uuden takaisin laittamisessa + muiden kuluvien osien vaihtamisessa
alkukuvassa tällänen https://www.dropbox.com/s/5ayrigkpr4dcex2/14.JPG kaikki purettiin konehuoneesta ja kardaani tunnelista.
Kunto oli lohduton https://www.dropbox.com/s/qlik587n3o6gr0m/16.JPG mutta työtunneilla ja asennus oluella edettiin pikkuhiljaa tähän pisteeseen https://www.dropbox.com/s/qc0z0ggka43imkg/17.JPG ja pohjamaalia pintaan https://www.dropbox.com/s/xijq2vec5cyp7d9/18.JPG tälläinen lopuksi tuli https://www.dropbox.com/s/9vj52bqkdpn8pqy/19.JPG
pohjat + ruosteet pois rälläkällä ja armotonta hiomista päälle pohjamaalit ja hopeeta vasara hammeria pintaan. Pientä vetoapua välillä myös tarvittiin https://www.dropbox.com/s/xagtu3f4pc08u0s/15.JPG :) melkein laatokka liikkui...

Tässä vaiheessa vaihdettuna uuteen simpukka,apusimpukka, jarrutehostin, jarrupääsylinteri, kytkinpääsylinteri ja kaikki etupään poikkitangot ja tuennat kaikki uutta osaa.

Sitten uuden sydämmen tiputtaminen paikallee https://www.dropbox.com/s/nbmobemcpa0v1cb/20.JPG
4 lovinen käytetty vaihdelaatikko paikalleen ja kardaani johon kaikki ristinivelet ja tukikumit on vaihdettu uusiin.
Siellä se lepää ja osien asentelua paikalleen peltipakosarja ja 4-2-1 alkukäyrä uutena hankittuna meni heittämällä paikalleen. https://www.dropbox.com/s/lj0kx09sb3xy85q/21.JPG
Ennen motin tiputtamista moottoritilan kaikki sähköt käytiin läpi ja uusittiin liittimiä yms. Oli ihmeen hyvä kuntoiset johdot jotka varmana jossain vaiheessa uusittu!
Tässä muutamia kuvia konehuoneen kunnosta ja sisustan läpikäymistä kun tartti sitten vaihtaa tuo lämppärinhana kumminkin ja laittaa toimiin oikein säätimestä :)
https://www.dropbox.com/s/jtwr2x6w1piqtzc/22.JPG
https://www.dropbox.com/s/hl2qbk6mfkfixr0/23.JPG
https://www.dropbox.com/s/jj0v8ldp979ya7o/24.JPG
https://www.dropbox.com/s/osa7djryh8uqzmq/25.JPG

Sitten tuli aika rakentaa uusi pakoputki jonka päätin tehdä ihan yleismallisista osista valinta osui 2" putkeen alusta loppuun ja kahdella simonssin perus lävivirtaavilla malleilla toinen pidempi on pyöreä ja leveämpi on loppu vaimennin. Tästä Lähdettiin https://www.dropbox.com/s/u4jvpbjixt8gpm2/27.JPG tälläset tuli https://www.dropbox.com/s/f2yud1eo1jz6cek/28.JPG
Äänet ihan ok vaikka ei ole edes sisään ajettu tota konetta! kokemusta tasan 500m noista kahdesta putkesta..

Tälläiseen on tällä hetkellä päädytty https://www.dropbox.com/s/8cq13zca6s4hnhb/29.JPG https://www.dropbox.com/s/xt0h2shb2m7tzeb/30.JPG https://www.dropbox.com/s/njfe541qsd1mvsd/31.JPG
https://www.dropbox.com/s/zxpgn1a1ywxsjoc/32.JPG

Tällähetkellä täysin ajokuntoinen ja kone odottaa sisäänajoa ja säätämistä ja sen jälkeen nelipiste säätö edessä.
Sitten alkaa se sivuimukaasareiden säätäminen ja voi pojat siinä tartteekin apua en ole tollasilla ennen säädellyt saati laittanut mihinkään heh..
Olen jo hankkinut uudet lokasuojan pellit ja naamapellin kun on aikas ruosteinen tällähetkellä. Uusi takapuskuri odottaa myös asentamista.

Loppukesästä maali ja kunnon pohjatyöt koska vironpoika ei ole osannut tehdä kuin päälle maalauksen joka lohkeilee joka puolelta. Kiitos vain siitä sinne lahdentoiselle puolelle!

Suunnitelmista ja rakentelun suunnasta vielä, elikkä minun tarkoitus pitää ulkoisesti melkein vakiona ja sisusta myös samanlailla siinä riittääkin vielä urakkaa sun muuta viimeistelyä, mutta valmis ehkä joskus 2015 :) tehotavoitteet on 100 heppaa katotaan kuinka minun käy! jos ei niin turbiini tulee joskus ehkä..

Tässä tämä kertomus tältäerää laitetaan lisää kun homma etenee nyt tarttee taas antaa lapselle ja vaimokkeelle aikaa ja kiittää kestämisestä ja suuret kiitokset veljille ja isälle avusta + ladafoorumi josta olen näiden vuosien aikana lukenut jos jostakin vaikka olen liittynyt vasta äsken niin selaillut jo vuosia tätä menoa !

Kirjoitusasu on vapaa ja virheitä löytyy, mutta toivon että homma ois selkee ja ymmärrettävä :)
Palautetta ja neuvoja kaivataan.. Alkuperäistä tästä ei tule piste.

Weber asentajat ja taitajat tulen tarvitsemaan apua ja tietoanne, mutta mitään ei siis tulla pyytämään ilmaiseksi!!!
Jos moderaattorin mielestä väärässä paikassa niin siirtäkää!!

tv:Late toivottanee kaikille hyvää kesää 2013

YV:llä tavoittaa parhaiten jos kysyttävää tai haukkumista :)
Viimeksi muokannut Late2103, 27.5.2013 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Nätti, lisää näitä. Tämä on niitä harvoja HYVIÄ projekteja, joissa ajatus mukana. Toivottavasti ulkokuorelle ei tapahdu suuria muutoksia, muutakuin vanteiden ja alustan osalta.
Veljen kanssa mietitty tälläsen hankkimista virosta...Ja hieman tonttiin 8)

Onnea projektiin
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Late2103

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja Late2103 »

Kiitos kehuskelusta veli samara!

Voin vannoa, että ulkokuorelle ei tule tapahtumaan muutakuin maalaus eikä myöskään sisustalle ;)

Ehostusta jota melkein 40 v autotarvitsee vain.

Turvallisuus pitää olla kunnossa ja siihen tarttee vielä keskittyä uudet sopivat turvavyöt, kun on tällähetkellä mallia todella vanhat !
MrKz
Viestit: 574
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Asiallista luettavaa,alusta loppuun asti,pisteet siitä! :D Lissää tällasia,näitä ei oo ikinä liikaa. muutaku tsemppiä jatkolle,alustaa ja vannetta,nää ei muuta tartte 8) tätä tullaan seuraamaan jatkossakin.
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v

Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Hieno aloitusviesti ja mahtavaa kun valotetaan vähän taustoja,Ja ei ole aivan pommin näköinen tuo autokaan,Näitä lisää.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Onko väriä mietittynä? kiinnostaa tulevaa automaalaria 8) Joku hillitty metalliväri sopis, vaikka tykkään orkkisvärisistä larppanoista
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Late2103

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja Late2103 »

Väriä on sen verran, että varmaan pitäydytään alkuperäisessä, kun sitä harmaata on hankittuna parilitraa venäjältä + päälle paljon lakkaa :)

No ei vielä ole lyöty lukkoon ja ehdotuksia otetaan vastaan !

Sellainen joka sopisi tämän tyyliseen peliin ei mikään mattamusta eikä vastaava :)

Myöskin sopivia ehdotuksia millä saisi kunnon vyöt, kun alkuperäiset on aika anaalista...
vaikka todella tyylikkää!
waffen

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja waffen »

kiva stoori. pitää tulla joku päivä sinulle avuksi purkaan sitä yhtä autoa kunhan saadaan sovittua päivä. ja niva on muuten vm 78 ;) ps laita turva vöiksi tuollaiset mitä mun nivassa on ?
Late2103

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja Late2103 »

Hyvä huomio waffen tuo oikea vuosi :) no aikas lähelle se meni kumminkin..

Tarttee selvittää mitä tuollaiset nivan tai vastaavan turvavyöt maksaisi!

Jos jollain on sopivaan hintaa uudet tai vähän käytetyt niin pistäkää YV:tä :)

On vain hieman tuo yhteinen aika vaikee taas järjestää, mutta eiköhän sellainen varmaan jostain välistä löydy!


2103: etenemiseen tässä vaiheessa nyt vain odotan että aikaa löytyisi pistää loput romut paikalleen ja sisään ajolle! Kura öljyt ja suodatin vaihdettu tälläseen öljyyn 0w30 teboilin carat http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tebo ... mond-carat juttua öljystä.
Myös jäähdytin nesteet tuli vaihdettua ja puhdistettua järjestelmä sitä ennen kahteen kertaan.. nykyään punaista jäähdytin nestettä kitusissa !
Sitä ennen tarttis vielä kunnostaa tuo 32/36 weeberi sisäänajo kaasariksi, kun jo edellisellä 1,5 l koneella jäi 34 adf pieneksi korkeilla kierroksilla :) ja aivan varmana myös uudella koneella vois jäädä pikku veikkaus ;)

Käsijarruvaijjerikin tarvitsis uusia kun on aikas kovasti venynyt..

Pikku ongelma tuli johon tarttee saada selvyys.. Öljynpaine mittari on toiminut vanhassa koneessa ja vain siirsin vanhan öljypainekellon uuteen, mutta ei oikein tunnu pelittävän.. Tartee varmaan uusi kellokin tilailla ja anturi vai onko jotain mitä vois tehdä viel ennen sitä?
Silloin kun uutta konetta oltiin ostamassa ja oli kiinnitettynä öljynpainen mittari niin se ainakin toimi !!

Että tälläistä tänään.
waffen

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja waffen »

Late2103 sinulle on jo tilattu se öljyn paine anturi ;) saat minulta tuon k151 (uaz) weber kopio kaasarin lainaan sen ainakin pitäs olla aivan toimiva kun on uusi.
Late2103

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja Late2103 »

Tässä kuvat Weeberin 40 dcoe:ta jotka on purettuna, mutta odottaa vielä uusinta sitruunahappo käsittelyä !

Siitä se kiva ja mukava kokoominen sitten taas alkakoon...

ja syy ja seurauksena niiden kiva säätäminen..

https://www.dropbox.com/s/z7y3nsnvht18vuh/IMG_0340.jpg

Tälläset tuli ohjaan kaasuvipua :)

https://www.dropbox.com/s/ugoubl2tg64ah ... ivusto.jpg
Avatar
Anaconda
Viestit: 88
Liittynyt: 15.4.2007 22:43
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Hyvä että olet ostanut tuon paremman mallin linkun. Se halvempi (ja vanhempi?) Sytecin linkku on nimittäin kuin huono vitsi kunnolliseen verrattuna. Kai siitäkin jotain saisi aikaan laakeroimalla sen, mutta eipä maksa vaivaa muutaman kympin takia. Eikä siinä muistaakseni tainnut olla mitään säätömahdollisuuksiakaan.
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

kannattaa laittaa oikean kokoiset imusuppilot jos niistä haluaa jotain hyötyä. nuo on varmaan tarkoitettu 45/50 tuplille mitkä on kuvassa. näkyy kynnys tuossa suppiloiden ja kaasareiden liitoskohdassa. kokeiltiin penkissä noiden kiihdytys suppiloiden vaikutusta, ennen ja jälkeen suppiloilla. vaikutti pari heppaa ja 5nm lisää. onhan se aika hifistelyä jos viimeisiä heppoja hakee, ja mulla oli läppärungot/ruisku.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Late2103

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja Late2103 »

Anacondalle sen verran, että vertailin mitä on tarjolla ja tuohon tosiaan päädyin, kun aikas passeli peli pitäisi olla ja gurut on kehunut :)

Oli muuten hinta aikas paljon sopivampi tuolta ebaytä kuin free technicsiltä, mutta heidän tietotaitonsa on aivan jotain käsittämätöntä ja jos tulee tarvetta johonkin osiin ja tietoihin niin olen ennenkin ja varmana tulevaisuudessa myös käännyn heidän puoleensa http://www.freetechnics.fi/ SUOSITTELEN!!!
Meinas vain olla aikas tuskantakana löytää vain tuo vipusarja, mutta kolmannelta myyjältä jo löytyi oikea ja osia hyllystä. Sieltähän englannista ne sitten ui minulle.


Tooberille vielä lisäkyselyä minkä kokoiset olisivat sinusta sopivat, kun jo itsekkin tuossa totesit, että aikas on lyhyet ja tuolla konehuoneessa pitäisi olla tilaa pidemmillekkin?

Projekti etenee lähinnä suunnittelulla, kun ei ole aikaa päästä pakertamaan...
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: Turinaa lada perheestä ja omasta 2103 -74:n vaiheista.

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

en meinannut pituutta vaan putken halkaisijaa. kaasuttimissa se 40mm ja suppiloissa varmaan 45 tai 50mm kun näkyy tuo kynnys tuolla. karvan verran pienempi reikä suppiloissa ei haittaa virtausta niin paljon kuin liian iso, jolloinka jää tommonen pykälä ja aiheuttaa pyörteilyä. suppiloitten pituus taas vaikuttaa huippuväännön kierroslukuun/vääntöön.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Vastaa Viestiin