Niva 1700i
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Niva 1700i
Raastuit, toverit!
Olen aiemmin takavasemmalta seuraillut keskusteluja ja päätin viimeinkin liittyä jäseneksi foorumille. Olen nimittäin aikeissa hankkia viimeisen lähdön Nivan, mieluiten ohjaustehostimella varustettu (2007->)
Tarkoituksena ei ole viedä Nivaa offitaipaleelle, vaan hankkia sellainen lähinnä siitä syystä, että mielestäni kyseessä on viimeisiä aitoja ns vanhan liiton autoja. Todellinen retro siis! Ja tällä hetkellä tarjontaa alkaa olla aika hyvin, kun vähän ajettuja autoja vapautuu ensimmäisiltä omistajilta.
Kysymys kuuluukin, mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota kyseisen ikäluokan Nivaa ostettaessa? Onko moottorinohjaus ym. elektroniikka kuinka luotettavaa, onko eri ruiskumalleissa eroja. Onko voimansiirrossa jotakin mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Ruosteelle alttiit paikat? Onko joitain malleja, joita kannattaa välttää?
kiitoksia etukäteen!
Olen aiemmin takavasemmalta seuraillut keskusteluja ja päätin viimeinkin liittyä jäseneksi foorumille. Olen nimittäin aikeissa hankkia viimeisen lähdön Nivan, mieluiten ohjaustehostimella varustettu (2007->)
Tarkoituksena ei ole viedä Nivaa offitaipaleelle, vaan hankkia sellainen lähinnä siitä syystä, että mielestäni kyseessä on viimeisiä aitoja ns vanhan liiton autoja. Todellinen retro siis! Ja tällä hetkellä tarjontaa alkaa olla aika hyvin, kun vähän ajettuja autoja vapautuu ensimmäisiltä omistajilta.
Kysymys kuuluukin, mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota kyseisen ikäluokan Nivaa ostettaessa? Onko moottorinohjaus ym. elektroniikka kuinka luotettavaa, onko eri ruiskumalleissa eroja. Onko voimansiirrossa jotakin mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Ruosteelle alttiit paikat? Onko joitain malleja, joita kannattaa välttää?
kiitoksia etukäteen!
Re: Niva 1700i
Tarkoititko: "Viimeisiä aitoja ns. vanhan liiton autoja, joita on saanut Suomessa myydä?"MIS2000 kirjoitti:mielestäni kyseessä on viimeisiä aitoja ns vanhan liiton autoja
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Niva 1700i
Nivassa nyt onkin runsaasti malli ja varuste vaihtoehtoja tarjolla!MIS2000 kirjoitti:Raastuit, toverit ,onko eri ruiskumalleissa eroja. ? Onko joitain malleja, joita kannattaa välttää?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Niva 1700i
Niinpäniin, ja jos olisit lukenut kysymyksen olisit hoksannut pointtini. Varusteissa tuskin hirveästi on ollut vaihtoehtoja
Esim joissain saman Vuosimallin V70 Volvoissa oli toisissa Boschia ja toisissa Magneti Marellin sähköjä. Ei ole ihan yks tai kaks Vollea jotka on jäääny parkkiin Italialaisen elektroniikan päästettyä kylmän pierun.
En tosiaankaan ole Lada-expertti, joten siksi kyselen.
Esim joissain saman Vuosimallin V70 Volvoissa oli toisissa Boschia ja toisissa Magneti Marellin sähköjä. Ei ole ihan yks tai kaks Vollea jotka on jäääny parkkiin Italialaisen elektroniikan päästettyä kylmän pierun.
En tosiaankaan ole Lada-expertti, joten siksi kyselen.
Re: Niva 1700i
Hyvällä yksilöllä ajaa ilman mitään ylimääräsitä huolta ja murhetta. Toisella yksilöllä saattaa moottorin vikavalo palaa enemmän kuin ajovalot ja korjaamon omistajakin alkaa jo kaukaa nostaa kättä (kun olet tonnitolkulla hänelle rahaa kantanut). Pääsääntöisesti Nivat toimii ja ovat ihan oivia kulkupeliä. Jakolaatikon tuenta ja linjaus kannattaa tarkistaa vaikkei mitään oireita olisikaan. Galeriasta löytyy kuvia kuinka sille tehdään kunnon tuenta, ja paljon muutakin marvinin kuvissa on...
Ruiskutekniikka on samaa kuin satakympeissä ja joskus on jostain ajonesto pimennyt omia aikojaan. Toki ajonestonkin ovat harrastajat ohittaneet ja muistaakseni seuraavassa kerholehdessä on siihen ohjeet (satakympin osalta) ja pieni alustushan on foorumin UKK-osiossa.
Ruiskutekniikka on samaa kuin satakympeissä ja joskus on jostain ajonesto pimennyt omia aikojaan. Toki ajonestonkin ovat harrastajat ohittaneet ja muistaakseni seuraavassa kerholehdessä on siihen ohjeet (satakympin osalta) ja pieni alustushan on foorumin UKK-osiossa.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Niva 1700i
Ai sitä oltiinkin Volvoa ostamassa?MIS2000 kirjoitti:Niinpäniin, ja jos olisit lukenut kysymyksen
Esim joissain saman Vuosimallin V70 Volvoissa oli toisissa Boschia ja toisissa Magneti Marellin sähköjä. Ei ole ihan yks tai kaks Vollea jotka on jäääny parkkiin Italialaisen elektroniikan päästettyä kylmän pierun.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Niva 1700i
Ok, voimansiirron linjauksesta olenkin kuullut joskus aiemmin. Onkos tuosta vikavalosta varsinaisesti haittaa koneen toimintaan? Tutulla oli ruiskusamara, jossa vikavalo kanssa vilkutteli, mutta en nyt muista aiheuttiko se mitään toimenpiteitä..pressa kirjoitti:Hyvällä yksilöllä ajaa ilman mitään ylimääräsitä huolta ja murhetta. Toisella yksilöllä saattaa moottorin vikavalo palaa enemmän kuin ajovalot ja korjaamon omistajakin alkaa jo kaukaa nostaa kättä (kun olet tonnitolkulla hänelle rahaa kantanut). Pääsääntöisesti Nivat toimii ja ovat ihan oivia kulkupeliä. Jakolaatikon tuenta ja linjaus kannattaa tarkistaa vaikkei mitään oireita olisikaan. Galeriasta löytyy kuvia kuinka sille tehdään kunnon tuenta, ja paljon muutakin marvinin kuvissa on...
Ruiskutekniikka on samaa kuin satakympeissä ja joskus on jostain ajonesto pimennyt omia aikojaan. Toki ajonestonkin ovat harrastajat ohittaneet ja muistaakseni seuraavassa kerholehdessä on siihen ohjeet (satakympin osalta) ja pieni alustushan on foorumin UKK-osiossa.
Re: Niva 1700i
Vikavalon syttyminen on merkki siitä ettei polttoaine ja/tai saasteen alennusjärjestelmät toimi täydellisesti. Valon palaminenhan ei estä ajamista, mutta katsastuksessa tulee hylkäys. Ostaessasi nivaa tarkista se kuten tarkistaisit minkä tahansa 15 vuotta vanhan auton.
Re: Niva 1700i
Tässähän ollaan nyt kuitenkin ostamassa vain 30 vuotta vanhaan tekniikkaan perustuvaa autoa. Itse autoyksilö kuitenkin on suhteellisen uusi, joten korin, letkujen, kulutusosien ym. pitäisi olla kunnossa.
OBD-lukijan ottaminen mukaan ei varmaankaan olisi pahitteeksi. Sellainen laite muutenkin maksaa itsensä takaisin autoa käyttäessä, ja jos ostaa autoa jossa vikavalo palaa, niin voi katsoa vian ja arvioida miten kallis se on korjata.
OBD-lukijan ottaminen mukaan ei varmaankaan olisi pahitteeksi. Sellainen laite muutenkin maksaa itsensä takaisin autoa käyttäessä, ja jos ostaa autoa jossa vikavalo palaa, niin voi katsoa vian ja arvioida miten kallis se on korjata.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Niva 1700i
Ok ja mitä olen lukenut niin osa vikavalon palamisista johtuu kosketushäiriöistä liittimissä (hyvällä tuurilla). Paria autoa käyty katsomassa, joista toinen oli melko siisti yksilö. Toinen oli sitten jotain aivan muuta.. Ei varmaan ikinä pesty tai putsattu sisältä ja senhän tietää mitä käy kun talven suolamössöt jätetään pesemättä. Tosi hurjaan kuntoon pääsee pellit kolmessa neljässä vuodessa.. Hintapyynti oli jopa kovempi kuin priimalla yksilöllä.Smoppi kirjoitti:Tässähän ollaan nyt kuitenkin ostamassa vain 30 vuotta vanhaan tekniikkaan perustuvaa autoa. Itse autoyksilö kuitenkin on suhteellisen uusi, joten korin, letkujen, kulutusosien ym. pitäisi olla kunnossa.
OBD-lukijan ottaminen mukaan ei varmaankaan olisi pahitteeksi. Sellainen laite muutenkin maksaa itsensä takaisin autoa käyttäessä, ja jos ostaa autoa jossa vikavalo palaa, niin voi katsoa vian ja arvioida miten kallis se on korjata.
Re: Niva 1700i
Suosituksia obd lukijasta jolla voi nollata koodit? Ao. Ilmeišesti käy? Onko edullisempia vaihtoehtoja?
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=30
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=30
Re: Niva 1700i
Kannattahkohan ostaa BK07 mikä on tuolla foorumilla miehellä asennuksessa...
Minulla OBDMATE OM510 niin sillä ainakin on saanut tutkittua Nivasta tietoja. Saabille ei käy kylläkään. On vain englannin kielinen niin en hirveästi tykkää. Että ehkä mulla menee tuon BK ostoksi. Niin käy Chevy nivaankin jos sellainen tulee joskus hankittua.
Minulla OBDMATE OM510 niin sillä ainakin on saanut tutkittua Nivasta tietoja. Saabille ei käy kylläkään. On vain englannin kielinen niin en hirveästi tykkää. Että ehkä mulla menee tuon BK ostoksi. Niin käy Chevy nivaankin jos sellainen tulee joskus hankittua.
-
- Viestit: 1933
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Niva 1700i
Chevy Niva.Saako niitä Viron kautta?
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: Niva 1700i
Ehkä saa Mutta nyt on Ostajan markkinat Venäjällä...Ehkä kannattaa suora tuonti ilman Välikäsiä. 4000e jopa on uuden hinta puonut. siitä kun minä rupesin miettimään...semmoista hinnanpuotosta ehkä ei viron autoista saa jotka on maahan tuotu ennen ruplan alennusta. voin olla väärässäkin...