Niva 1700i

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
MIS2000

Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja MIS2000 »

Raastuit, toverit!

Olen aiemmin takavasemmalta seuraillut keskusteluja ja päätin viimeinkin liittyä jäseneksi foorumille. Olen nimittäin aikeissa hankkia viimeisen lähdön Nivan, mieluiten ohjaustehostimella varustettu (2007->)

Tarkoituksena ei ole viedä Nivaa offitaipaleelle, vaan hankkia sellainen lähinnä siitä syystä, että mielestäni kyseessä on viimeisiä aitoja ns vanhan liiton autoja. Todellinen retro siis! Ja tällä hetkellä tarjontaa alkaa olla aika hyvin, kun vähän ajettuja autoja vapautuu ensimmäisiltä omistajilta.

Kysymys kuuluukin, mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota kyseisen ikäluokan Nivaa ostettaessa? Onko moottorinohjaus ym. elektroniikka kuinka luotettavaa, onko eri ruiskumalleissa eroja. Onko voimansiirrossa jotakin mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Ruosteelle alttiit paikat? Onko joitain malleja, joita kannattaa välttää?

kiitoksia etukäteen!
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

MIS2000 kirjoitti:mielestäni kyseessä on viimeisiä aitoja ns vanhan liiton autoja
Tarkoititko: "Viimeisiä aitoja ns. vanhan liiton autoja, joita on saanut Suomessa myydä?"
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
MIS2000

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja MIS2000 »

Juuri näin :D
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

MIS2000 kirjoitti:Raastuit, toverit ,onko eri ruiskumalleissa eroja. ? Onko joitain malleja, joita kannattaa välttää?
Nivassa nyt onkin runsaasti malli ja varuste vaihtoehtoja tarjolla! :lol:
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

MIS2000

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja MIS2000 »

Niinpäniin, ja jos olisit lukenut kysymyksen olisit hoksannut pointtini. Varusteissa tuskin hirveästi on ollut vaihtoehtoja :lol:

Esim joissain saman Vuosimallin V70 Volvoissa oli toisissa Boschia ja toisissa Magneti Marellin sähköjä. Ei ole ihan yks tai kaks Vollea jotka on jäääny parkkiin Italialaisen elektroniikan päästettyä kylmän pierun.

En tosiaankaan ole Lada-expertti, joten siksi kyselen. :)
Avatar
pressa
Viestit: 10190
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja pressa »

Hyvällä yksilöllä ajaa ilman mitään ylimääräsitä huolta ja murhetta. Toisella yksilöllä saattaa moottorin vikavalo palaa enemmän kuin ajovalot ja korjaamon omistajakin alkaa jo kaukaa nostaa kättä (kun olet tonnitolkulla hänelle rahaa kantanut). Pääsääntöisesti Nivat toimii ja ovat ihan oivia kulkupeliä. Jakolaatikon tuenta ja linjaus kannattaa tarkistaa vaikkei mitään oireita olisikaan. Galeriasta löytyy kuvia kuinka sille tehdään kunnon tuenta, ja paljon muutakin marvinin kuvissa on...
Ruiskutekniikka on samaa kuin satakympeissä ja joskus on jostain ajonesto pimennyt omia aikojaan. Toki ajonestonkin ovat harrastajat ohittaneet ja muistaakseni seuraavassa kerholehdessä on siihen ohjeet (satakympin osalta) ja pieni alustushan on foorumin UKK-osiossa.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

MIS2000 kirjoitti:Niinpäniin, ja jos olisit lukenut kysymyksen :shock:

Esim joissain saman Vuosimallin V70 Volvoissa oli toisissa Boschia ja toisissa Magneti Marellin sähköjä. Ei ole ihan yks tai kaks Vollea jotka on jäääny parkkiin Italialaisen elektroniikan päästettyä kylmän pierun.
Ai sitä oltiinkin Volvoa ostamassa? :shock:
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

MIS2000

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja MIS2000 »

pressa kirjoitti:Hyvällä yksilöllä ajaa ilman mitään ylimääräsitä huolta ja murhetta. Toisella yksilöllä saattaa moottorin vikavalo palaa enemmän kuin ajovalot ja korjaamon omistajakin alkaa jo kaukaa nostaa kättä (kun olet tonnitolkulla hänelle rahaa kantanut). Pääsääntöisesti Nivat toimii ja ovat ihan oivia kulkupeliä. Jakolaatikon tuenta ja linjaus kannattaa tarkistaa vaikkei mitään oireita olisikaan. Galeriasta löytyy kuvia kuinka sille tehdään kunnon tuenta, ja paljon muutakin marvinin kuvissa on...
Ruiskutekniikka on samaa kuin satakympeissä ja joskus on jostain ajonesto pimennyt omia aikojaan. Toki ajonestonkin ovat harrastajat ohittaneet ja muistaakseni seuraavassa kerholehdessä on siihen ohjeet (satakympin osalta) ja pieni alustushan on foorumin UKK-osiossa.
Ok, voimansiirron linjauksesta olenkin kuullut joskus aiemmin. Onkos tuosta vikavalosta varsinaisesti haittaa koneen toimintaan? Tutulla oli ruiskusamara, jossa vikavalo kanssa vilkutteli, mutta en nyt muista aiheuttiko se mitään toimenpiteitä..
Avatar
pressa
Viestit: 10190
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja pressa »

Vikavalon syttyminen on merkki siitä ettei polttoaine ja/tai saasteen alennusjärjestelmät toimi täydellisesti. Valon palaminenhan ei estä ajamista, mutta katsastuksessa tulee hylkäys. Ostaessasi nivaa tarkista se kuten tarkistaisit minkä tahansa 15 vuotta vanhan auton.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Tässähän ollaan nyt kuitenkin ostamassa vain 30 vuotta vanhaan tekniikkaan perustuvaa autoa. Itse autoyksilö kuitenkin on suhteellisen uusi, joten korin, letkujen, kulutusosien ym. pitäisi olla kunnossa.

OBD-lukijan ottaminen mukaan ei varmaankaan olisi pahitteeksi. Sellainen laite muutenkin maksaa itsensä takaisin autoa käyttäessä, ja jos ostaa autoa jossa vikavalo palaa, niin voi katsoa vian ja arvioida miten kallis se on korjata.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
MIS2000

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja MIS2000 »

Smoppi kirjoitti:Tässähän ollaan nyt kuitenkin ostamassa vain 30 vuotta vanhaan tekniikkaan perustuvaa autoa. Itse autoyksilö kuitenkin on suhteellisen uusi, joten korin, letkujen, kulutusosien ym. pitäisi olla kunnossa.

OBD-lukijan ottaminen mukaan ei varmaankaan olisi pahitteeksi. Sellainen laite muutenkin maksaa itsensä takaisin autoa käyttäessä, ja jos ostaa autoa jossa vikavalo palaa, niin voi katsoa vian ja arvioida miten kallis se on korjata.
Ok ja mitä olen lukenut niin osa vikavalon palamisista johtuu kosketushäiriöistä liittimissä (hyvällä tuurilla). Paria autoa käyty katsomassa, joista toinen oli melko siisti yksilö. Toinen oli sitten jotain aivan muuta.. Ei varmaan ikinä pesty tai putsattu sisältä ja senhän tietää mitä käy kun talven suolamössöt jätetään pesemättä. Tosi hurjaan kuntoon pääsee pellit kolmessa neljässä vuodessa.. Hintapyynti oli jopa kovempi kuin priimalla yksilöllä. :lol:
Stobe

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Suosituksia obd lukijasta jolla voi nollata koodit? Ao. Ilmeišesti käy? Onko edullisempia vaihtoehtoja?
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=30
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Kannattahkohan ostaa BK07 mikä on tuolla foorumilla miehellä asennuksessa...
Minulla OBDMATE OM510 niin sillä ainakin on saanut tutkittua Nivasta tietoja. Saabille ei käy kylläkään. On vain englannin kielinen niin en hirveästi tykkää. Että ehkä mulla menee tuon BK ostoksi. Niin käy Chevy nivaankin jos sellainen tulee joskus hankittua.
Joen musikka
Viestit: 1933
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Chevy Niva.Saako niitä Viron kautta?
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Niva 1700i

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ehkä saa Mutta nyt on Ostajan markkinat Venäjällä...Ehkä kannattaa suora tuonti ilman Välikäsiä. 4000e jopa on uuden hinta puonut. siitä kun minä rupesin miettimään...semmoista hinnanpuotosta ehkä ei viron autoista saa jotka on maahan tuotu ennen ruplan alennusta. voin olla väärässäkin...
Vastaa Viestiin