Lada Samara 1500i -95

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kuva

Tuommonen tuli hankittua Ylöjärveltä 27.6, kuvasta poiketen alumiinivanteet eivät kuuluneet kauppaan. Tämä oli pitkään nettiautossa ja itse ostokin oli pitkä prosessi, ensimmäisen kerran olen ottanut myyjään yhteyttä lokakuussa 2012 :roll: Syykin selvisi paikanpäällä, kyseessä oli vaimon auto ja hän ei ollut aivan varma haluaako autosta luopua, nyt kun se on kunnossa. Myyntiä hoitanut mies kertoikin vaihtaneensa siihen juuri startin, ja kun se ei auttanut niin virtalukon pohjineen päivineen, vikana kun oli ollut se ettei auto aina käynnisty, ei kuulemma sellaista olisi kehdannut myydä.

Itse hakukin oli mielenkiintoinen matka, tuo oli juuri se päivä kun oli karmea myräkkä kun vettä tuli taivaan täydeltä, motarillakin ajeltiin 40km/h jo bussimatkalla Tampereelle kun yksinkertaisesti ei nähnyt mitään. Nuo kuvan alumiinivanteet olisivat olleet kelvollisilla kesärenkailla, mutta sopivan hinnan alennuksen takia alla oli peltivanteet kesärenkailla joissa juuri se 1.6-2mm pintaa, hyvät tuollaisessa kelissä siis! :lol: Auto oli poistettu tieliikenne käytöstä ja tästä myyjä ei ollut ennen kauppoja informoinut, noh, ei siinä mitään, otetaan netissä taas käyttöön, vaan eipä onnistunut, samainen myräkkä oli katkonut sähköt talosta ja vanhan kännykän selaimella tuo ei onnistunut. Kello oli n. 16.40 kun paperit oli tehty ja lähdin matkaan, kylän ainut katsastuskonttori oli mennyt kiinni klo 16.. kännykällä googletin Tampereen katsastusasemien aukioloaikoja, kaikki menevät kiinni 16-17, mutta yksi löytyi jonka sivuilla mainittiin aseman olevan auki klo 18 asti, osoite naviin ja menoksi, olen paikanpäällä 17.05, portti on suljettu ja siinä lukee "palvelemme kesäaikaan 9-17 :shock: Eihän siinä muu auttanut sitten kuin ajella kotia kohti, neljästi tuli poliisit vastaan vaan eivät pysäyttäneet. Heti seuraavana päivänä rekisteröin auton omiin nimiin ja otin sen samalla tieliikennekäyttöön.

Ostopäivästä saakka tuo onkin tallissa majaillut, ensimmäisenä poistin siitä puskurit ja sisälokasuojat, kävin ruostepaikat läpi joita olikin hieman enemmän kuin mitä olin ostohetkellä kaatosateessa ison rottweilerin ahdistelemana huomannut, mutta ei mitään katastrofia kuitenkaan, 95% on paikoissa jotka ei näy päällepäin. Alkuperäinen ratti sai väistyä Formulingin tieltä. Ajovalojen pesimet poistettu toimimattomina, myös umpioista poistin sulkien leppuuttimet. Nyt tuosta on purettu myös kaikki penkit sekä oviverhoilut jotka siirsin vanhempaan Samaraan kerta siinä oli paremmat niin otan ne tähän. Nyt vanhan Samaran sisusta odottaa asennusta, etuovipahvit ovat paikoillaan mutta takasivujen verhoilut ja penkit ovat vielä tallin nurkassa. Uudemman mallin puskurit ja sisälokasuojat asennettu paikoilleen. 15x7" ET35 alumiinivanteet laitettu paikoilleen, edessä juuri sopivat, takana vasemmalla ottaa kiinni käsijarruvaijerin pidikkeeseen, 5mm 4x98 spacerit tilattu.

Tämä on tallilöytö, vanha mies on ostanut uutena ja ajellut pari vuotta, 1998 jäänyt talliin seisomaan kun ajokorttia ei ollut saanut uusittua. Autoa ei tietysti saanut myydä pois.. kunnes perikunta sen myi tuttavaperheelle 2007. Nyt auto on minulla, olen siis kolmas omistaja. Mittarissa on 62tkm ja siinä on kaikki, ei ole mennyt ympäri. Talliauto tykkää olla edelleen tallissa, ei meinaan tällähetkellä taas starttaa, solenoidi ei naksahda eikä bendiksi surise. Bensapumppu hurisee kyllä kun virrat kääntää päälle mutta virtalukon start asennossa ei tapahdu mitään.. muutamat maadoituspisteet kävin jo läpi ja putsasin moskasta ja hapettumasta, tänään hain myös läjän kaapelia ja uudet akkukengät, vanhoista kun toinen oli halki.. katsotaan vieläkö tuo saadaan heräteltyä liikkeelle :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
innov
Viestit: 164
Liittynyt: 2.10.2010 13:47
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja innov »

Onnittelut hankinnasta! Itsekin joskus tätä yksilöä katsellut Nettiautossa, hinta oli aikoinaan kyllä vähän yläkanttiin, olisiko 3-4 tonnia ollut. Mittarissa oli tuolloin tosin vain 25 tkm, papan helmestä ei yleensä halvalla haluta tietysti luopua.
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

innov kirjoitti:Onnittelut hankinnasta! Itsekin joskus tätä yksilöä katsellut Nettiautossa, hinta oli aikoinaan kyllä vähän yläkanttiin, olisiko 3-4 tonnia ollut. Mittarissa oli tuolloin tosin vain 25 tkm, papan helmestä ei yleensä halvalla haluta tietysti luopua.
Juu 3500€ minäkin tämän ensimmäistä kertaa näin, nyt ei hintaa ollut edes kolmannesta tuosta, silti 2. kallein ostamani Samara. :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Hieno Samara. Perustekniikka erittäin varmaa, ja helppo katsastaa kun ei tarvitse leikkiä ajovalojen korkeudensäätölaitteen kanssa. Hyvä kunnostaa koria, niin ajelet vielä pitkään. Sitten siinä voi käydä niinkuin minulle kävi. Autosta ei raaski luopua enää millään.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Penkit ja ovipahvit ovat paikoillaan. Vaihdoin haljenneen -akkukengän sekä maakaapelin akun ja rungon sekä akun ja moottorin väliltä. Maadoituspisteitä käyty läpi. Ei pyöri startti. Taakse saatu spacerit ja pidemmät pyöränpultit, laitettu myös paikoilleen. Jatketaan harjoituksia jahka ehditään, onneksi kohta alkaa kesäloma :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Tänään vihdoin ehti Samaran pariin.. vikakin löytyi lopulta, startin apurele rintapellissä, tuon kun vaihtoi niin heti lähti startti pyörimään iloisesti. Tulipahan uusittua kaapeleita monta metriä ja putsattua maadoituspisteet :lol: Tosin ei meinannut millään käynnistyä vaikka hyvin pyörittikin, akkukengäthän olivat olleet irti pidemmän aikaa, joten luulin tuon johtuvan siitä että ruutta on unohtanut korjauskertoimet, ajelin ~100km lenkin jotta oppisi ne uudelleen ja akku latautuisi piiiiitkän starttailu tuokion jälkeen.. Kävimpä sitten tankilla lopuksi, vaan tankkauksen jälkeen oli taas käynnistyminen todella heikkoa, ajossa ei huomaa mitään normaalista poikkeavaa. Tyhjäkäynnillä auton ulkopuolella kuulee uuden sivuäänen jota en aiemmin ole huomannut, tuntuisi tulevan vaihteiston puolelta, veikkaan kytkintä. Vaihteistoöljyt tähän on vasta vaihdettu, tosin jotain teollisuusöljyä on laitettu, ei tietoa mitä kun on edellisen omistajan tekeleitä.. 4l 75w-90 GL4 öljyäkin kyllä löytyy.. Pitää kokeilla vaihtaa tulpat, tulpanjohdot, ilmansuodatin ja bensansuodatin, jotka löytyvät jo tallista, josko sitten käynnistyisi paremmin.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

GM-ruiskuisen Samaran pitäisi aina lähteä kuin palmun alta käyntiin ulkolämpötilasta ja muista olosuhteista riippumatta. Joku siinä on vikana, jos joutuu sahaamaan.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Vaihteilin uutta osaa eikä muuttunut miksikään käyntiin lähtö.. Ajattelin ottaa kampiakselin asentotunnistimen irti tutkailua varten ja sehän olikin aivan mustan mönjän peitossa, ei varmasti tunnistanut mitään sen pa*kakerroksen läpi.. Putsasin tuon ja laitoin takaisin kiinni ja heti hyrähti kun avainta näytti :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1978
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tännehän voisi kohta perustaa pienen vedonlyönnin kuinka pitkään Mikko tätä autoa pitää :lol: Hieno Sammy 8)
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Marko
Viestit: 975
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja Marko »

Jos tää on sitten se ns.pitoauto,jota ei vaihdeta.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Poistettu tieliikennekäytöstä, leimakin menee kohta umpeen. Laitellaan kuntoon pala kerrallaan syksyn, talven ja kevään aikana. Ensikesänä sitten enemmänkin ajoa :) Jarruletkut ja pakoputken takimmainen osa pitää ainakin uusia ennen katsastusta.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Jouska kirjoitti:helppo katsastaa kun ei tarvitse leikkiä ajovalojen korkeudensäätölaitteen kanssa
Paitsi jos auto on rekisteröity loppuvuodesta -95, minulle ainakin katsastusmies väitti, että alkuvuonna rekisteröidyissä korkeussäädön ei tarvitse toimia, mutta loppuvuonna tuli pakolliseksi.
Jouska kirjoitti:GM-ruiskuisen Samaran pitäisi aina lähteä kuin palmun alta käyntiin ulkolämpötilasta ja muista olosuhteista riippumatta. Joku siinä on vikana, jos joutuu sahaamaan.
Tämä on Euronkin kanssa huomattu, tosin akun tyhjennyttyä ja tätä kautta mitä ilmeisemmin moottorinohjauksen muistin tyhjennyttyä samalla ei ensi alkuun käy kovin hyvin, jokin aika sitten piti kaasupolkimella pitää käynnissä. Toki vikakoodeja on imuvuodosta, joten täysin kunnossa tämä ei nyt olekaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
manni
Viestit: 399
Liittynyt: 18.7.2009 9:35
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja manni »

JohnDoe kirjoitti:
Jouska kirjoitti:helppo katsastaa kun ei tarvitse leikkiä ajovalojen korkeudensäätölaitteen kanssa
Paitsi jos auto on rekisteröity loppuvuodesta -95, minulle ainakin katsastusmies väitti, että alkuvuonna rekisteröidyissä korkeussäädön ei tarvitse toimia, mutta loppuvuonna tuli pakolliseksi.
Vai pitääkö? Minusta Eurossani säätö ei toimi, kuitenkaan yksikään katsastusmies ei ole kommentoinut asiaa mitenkään.
Larppana

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja Larppana »

^ Omassani -96 pitäisi se säätö toimia, vaan kun ei toimi.

Kerran katsuri laittoi korjauskehoituksen otteeseen (ei uusintanäyttöä) jotta korjattava 30 vrk:n sisällä.
Tämän laittoi kun oli pari muutakin korjauskehotusta (suullisesti)

Muuten kun auto on ollut moitteettomassa kunnossa ei tuohon epäkohtaan ole puututtu.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lada Samara 1500i -95

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Olkaahan huolellisia kenen tarinoita lainailette. Ei ole kiva lukea toisten kommenteja omalle nimmarille laitettuna!

Muistaakseni kesäkuusta -95 alkaen rekisteröity Samara vaatii toimivan korkeudensäätölaitteen. Muu riippuu sitten katsastajasta. Jos omassa samarassa pitäisi tuon vempeleen kanssa leikkiä, olisin aikoja sitten luopunut koko autosta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Vastaa Viestiin