Lada Samara 1500i -95
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lada Samara 1500i -95
Samara 1,5, -95 ja hintapyyntö 13000 euroa. Ettei vain suorastaan revittäisi käsistä.
Re: Lada Samara 1500i -95
Tässä on joku itse tehnyt "uuden nappiksen" kun ei uutta enää saa. Hintapyyntökin on kivunnut jo yli 13k€.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/la ... res=EXPORT
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/la ... res=EXPORT
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Samara 1500i -95
Sopiihan se tuolla tallissa olemaan, kesäisin sopii liikenteen sekaankinKustaa kirjoitti:Samara 1,5, -95 ja hintapyyntö 13000 euroa. Ettei vain suorastaan revittäisi käsistä.
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada Samara 1500i -95
Tätä vaivaa edelleen tuo huono käynnistyminen. Luin nyt vikakoodit, mutta ei anna muuta kuin 12, mikä ainakin ohjevideon mukaan tulee aina.
http://www.youtube.com/watch?v=1NkZ4gdbPCw
Myllytystä aloitettu, tuo konepellin etureuna jota luulin haalistuneeksi onkin maalattu uudelleen, tuollainen 15cm kaistale konepellin etureunasta koko pellin leveydeltä, yleisen kauhtumisen kun sai pois niin huomasi yhdessä kohtaa selvää appelsiini pintaa..
http://www.youtube.com/watch?v=1NkZ4gdbPCw
Myllytystä aloitettu, tuo konepellin etureuna jota luulin haalistuneeksi onkin maalattu uudelleen, tuollainen 15cm kaistale konepellin etureunasta koko pellin leveydeltä, yleisen kauhtumisen kun sai pois niin huomasi yhdessä kohtaa selvää appelsiini pintaa..
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada Samara 1500i -95
Moi,
Ei ainakaan GM 4-pisteruiskun korjaamokäsikirjassa anneta tuollaista vikakooodia kuin 12??
Ei ainakaan GM 4-pisteruiskun korjaamokäsikirjassa anneta tuollaista vikakooodia kuin 12??
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Samara 1500i -95
12 ei ole varsinainen vikakoodi GM-ruiskussa, tavallaan, tässä tilanteessa. Se kertoo että sytytyspulssi puuttuu, mutta niinhän sen pitääkin puuttua kun moottori ei pyöri. Lähinnä vain tässä tilanteessa kertoo että järjestelmä toimii.
-Bensan saanti, nouseeko paineet, onko pumppu ok jne.
-Kipinä, jos esim jännite laskee startissa niin paljon että kipinä heikkenee, tähän vielä päälle huonot johtimet/tulpat/... Toki maadoitukset pitää myös olla kunnossa.
Voisihan sitä yrittää antaa ihan pientä bensaryyppyä imusarjaan ennen starttia ja katsoa paraneeko yhtään.
Mitä tulee huonoon käynnistyvyyteen, niin lähtisin arpomaan kahdesta suunnasta.CODE 12
Trouble Code 12 is a special-case code that is not logged into the ECM's Non-Volatile Memory (NVM) when detected. When the ECM detects no ignition reference pulses from the ignition module when the ignition is in the 'ON' position, it illuminates the Check Engine Lamp (CEL), but does not log this code as it would other codes.
Code 12 is used on most systems when in the Diagnostic mode (ALDL Terminal B grounded, key-on/engine-off) to signal the beginning or end of a so-called 'diagnostic sequence', when the ECM annunciates each stored code in the ECM's NVM on the dash CEL.
When in this mode, the ECM will begin by flashing code 12 on the CEL 3 times. This indicates the beginning of a diagnostic sequence. It will then flash any codes stored in NVM 3 times each before proceeding to the next code. When all stored codes are finished, the ECM will again flash code 12 to indicate the end of the diagnostic sequence. The cycle will continue as long as the ECM is in Diagnostic Mode.
-Bensan saanti, nouseeko paineet, onko pumppu ok jne.
-Kipinä, jos esim jännite laskee startissa niin paljon että kipinä heikkenee, tähän vielä päälle huonot johtimet/tulpat/... Toki maadoitukset pitää myös olla kunnossa.
Voisihan sitä yrittää antaa ihan pientä bensaryyppyä imusarjaan ennen starttia ja katsoa paraneeko yhtään.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Lada Samara 1500i -95
Jännite on hyvä, akku on uusi, startti on uusi, virtalukko pohjineen on uusi, maadoitukset on käyty läpi (akun ja korin sekä akun ja koneen väliset kaapelit uusittu), tulpanjohdot ja tulpat on uusittu. Pumppu kuulostaa ihan normaalilta eikä ajossa ilmene mitään ongelmia. Bensanpaine voi olla yksi vaihtoehto, mutta mitenkä lie testauksen laita.. Ihmeellinen surina kuuluu kylläkin konehuoneesta virran katkaisun jälkeen, GM Samaroista on niin vähän kokemusta ettei ole muistikuvaa onko tällainen normaalia, alkuvuodesta ostamani sedan samara piti kylläkin samanlaista surinaa. Laskeeko se sitten paineet tuossa vaiheessa.. tämä kuuluu vain virrat katkaistaessa jos konetta ei ole startattu.mush kirjoitti:12 ei ole varsinainen vikakoodi GM-ruiskussa, tavallaan, tässä tilanteessa. Se kertoo että sytytyspulssi puuttuu, mutta niinhän sen pitääkin puuttua kun moottori ei pyöri. Lähinnä vain tässä tilanteessa kertoo että järjestelmä toimii.
Mitä tulee huonoon käynnistyvyyteen, niin lähtisin arpomaan kahdesta suunnasta.CODE 12
Trouble Code 12 is a special-case code that is not logged into the ECM's Non-Volatile Memory (NVM) when detected. When the ECM detects no ignition reference pulses from the ignition module when the ignition is in the 'ON' position, it illuminates the Check Engine Lamp (CEL), but does not log this code as it would other codes.
Code 12 is used on most systems when in the Diagnostic mode (ALDL Terminal B grounded, key-on/engine-off) to signal the beginning or end of a so-called 'diagnostic sequence', when the ECM annunciates each stored code in the ECM's NVM on the dash CEL.
When in this mode, the ECM will begin by flashing code 12 on the CEL 3 times. This indicates the beginning of a diagnostic sequence. It will then flash any codes stored in NVM 3 times each before proceeding to the next code. When all stored codes are finished, the ECM will again flash code 12 to indicate the end of the diagnostic sequence. The cycle will continue as long as the ECM is in Diagnostic Mode.
-Bensan saanti, nouseeko paineet, onko pumppu ok jne.
-Kipinä, jos esim jännite laskee startissa niin paljon että kipinä heikkenee, tähän vielä päälle huonot johtimet/tulpat/... Toki maadoitukset pitää myös olla kunnossa.
Voisihan sitä yrittää antaa ihan pientä bensaryyppyä imusarjaan ennen starttia ja katsoa paraneeko yhtään.
Linkissä video josta ääntä voi kuunnella..
http://youtu.be/ADZNJVytFTI
Virrat päälle -> bensapumppu surisee -> virrat pois -> konehuoneeseen ja surruuruuuurp. (viimeinen kolahdus ei tule Ladasta)
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada Samara 1500i -95
Kävin omasta kokeilemasta, niin kyllä siitä tuollainen korina kanssa kuuluu. Käyntiin on aina lähtenyt avainta kääntämällä, joten sillä ei varmaan sen asian kanssa ole tekemistä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Samara 1500i -95
Ruisku ajaa tyhjäkäyntimoottorin kiinni lopuksi. Melko äänekkäältä tuo tosin kuulostaa, onko oikeasti vai johtuuko vain kamerasta?
TK-moottorin voisit kuitenkin käyttää irti ja putsata, sen kanavat myös puhtaaksi, tuppaa keräämään huohottimesta moskaa itseensä.
TK-moottorin voisit kuitenkin käyttää irti ja putsata, sen kanavat myös puhtaaksi, tuppaa keräämään huohottimesta moskaa itseensä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Lada Samara 1500i -95
Moi,
Tuttu ääni tuo on myös minulle. Ääni on sen verran kova että kuuluu vaivatta matkustamoon asti.
Tuttu ääni tuo on myös minulle. Ääni on sen verran kova että kuuluu vaivatta matkustamoon asti.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Samara 1500i -95
TK-moottori putsattu, nyt ääni on paljon vaimeampi ja lyhempi. Aktiivihiilipöntön viereen laitettu puuttuva takaiskuventtiili, alkuperäinen 18v vanha bensansuodatin vaihdettu uuteen, pakoputken viimeinen osa vaihdettu uuteen. Näiden toimenpiteiden jälkeen lähtee lämpimästä tallista kylmänä paremmin käymään, aina toisella lyhyellä starttauksella, lämpimänä edelleen ongelmia, jos kaasua hipaisee heti kun yskähtää niin jää kyllä käymään, mutta ilman kaasua ehkä 10% varmuudella lähtee.. Koitampa seuraavaksi vaihtaa kaasuläppäanturin, vaikkei se vikakoodia annakkaan, tuollainen on kuitenkin hyllyssä varalla, sama koskee lämpötila-anturia
Leima meni umpeen syyskuun viimeinen päivä, talvirenkaitakaan tähän ei ole, ei sillä että olisi talvella tarkoitus juurikaan ajella, mutta helpottaisi mahdollista myyntiä näin talven korvilla, taloyhtiön jallitus kun meinaa äänestää niin ettei yhdellä huoneistolla voi olla sekä talli- että tolppapaikkaa.. tarkoittaa joko Nissanin käyttöä läpi talven ilman lohkolämmitintä ja sisätilanlämmitintä, vaan niihin tottuneina ei lasien raappaukset aamu viideltä kiinnosta, mutta ei tietysti tahtoisi näin hyvän korin omaavaa Samaraakaan seisottaa talvea taivasalla
Jos toisen paikan menettää niin luultavasti molemmat autot lähtevät kiertoon, tilalle hankitaan sitten yhdistetty käyttö- sekä harrastepeli, Kari Salmelainen
Leima meni umpeen syyskuun viimeinen päivä, talvirenkaitakaan tähän ei ole, ei sillä että olisi talvella tarkoitus juurikaan ajella, mutta helpottaisi mahdollista myyntiä näin talven korvilla, taloyhtiön jallitus kun meinaa äänestää niin ettei yhdellä huoneistolla voi olla sekä talli- että tolppapaikkaa.. tarkoittaa joko Nissanin käyttöä läpi talven ilman lohkolämmitintä ja sisätilanlämmitintä, vaan niihin tottuneina ei lasien raappaukset aamu viideltä kiinnosta, mutta ei tietysti tahtoisi näin hyvän korin omaavaa Samaraakaan seisottaa talvea taivasalla
Jos toisen paikan menettää niin luultavasti molemmat autot lähtevät kiertoon, tilalle hankitaan sitten yhdistetty käyttö- sekä harrastepeli, Kari Salmelainen
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada Samara 1500i -95
Moi,
Kannataisi ehkä aloittaa siitä lämpötila anturista koska se on yli-ikäinen. GM-ruiskusamara pitäisi lähteä aina ensimmäisellä startilla käyntiin.
Kannataisi ehkä aloittaa siitä lämpötila anturista koska se on yli-ikäinen. GM-ruiskusamara pitäisi lähteä aina ensimmäisellä startilla käyntiin.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Samara 1500i -95
Pitää tuota huomenna kokeilla.Jouska kirjoitti:Moi,
Kannataisi ehkä aloittaa siitä lämpötila anturista koska se on yli-ikäinen. GM-ruiskusamara pitäisi lähteä aina ensimmäisellä startilla käyntiin.
Nyt näyttäisi kuitenkin jo suht varmalta että tämä sekä micra saa luvan lähteä, sillä tuli jo kaupat alustavasti sovittua 111:stä, lauantaina nouto
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada Samara 1500i -95
Vaihdettu yksitellen lämpötila-anturi, kampiakselin asentotunnistin, ilmamassamittari, kaasuläppäanturi, tk-moottori, aktiivihiilipönttö.. Alipaineletkut katsottu läpi, ei niin mitään vaikutusta käynnistymiseen. Testattu myös tunnistimien johdot irti yksi kerrallaan (pl. kampiakselin asentotunnistin) jotta ruisku menisi vikasietotilaan, mutta ei mitään vaikutusta käynnistymiseen, CE valo kyllä syttyi näin. Kylmänä lähtee siis aina toisella yrittämällä, mutta vasta kun avaimesta päästää irti, tuo ei siis missään vaiheessa "hörähdä" normaalisti käyntiin jolloin vapautat avaimen heti kun käynnistyy..
Täytyy nostaa kädet ylös tämän pelin kanssa, ei vaan äly riitä eikä hirudoid fortekaan taida auttaa
Täytyy nostaa kädet ylös tämän pelin kanssa, ei vaan äly riitä eikä hirudoid fortekaan taida auttaa
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada Samara 1500i -95
Kokeile pestä suuttimet ultraäänipesurissa ja vaihtaa polttoainepumpun rele ja/tai itse pumppu, tai paineensäätöventtiili. RE85-bensan kanssa on monilla ollut tuota, että ekalla ei lähde käyntiin, mutta toisella lähtee helposti.
Myös puolassa voi olla vikaa, jos jaksaa antaa kipinän vasta kun starttimoottori ei enää ota virtaa ja laske akun jännitettä. Akkukin voi olla huono. Sytytystulpat ja -johtimet oletkin varmaan jo tarkastanut.
Polttoaineensuodattimessa ainakaan tuskin on vikaa, jos kuitenkin käyntiin lähtemisen jälkeen auto toimii normaalisti.
Myös puolassa voi olla vikaa, jos jaksaa antaa kipinän vasta kun starttimoottori ei enää ota virtaa ja laske akun jännitettä. Akkukin voi olla huono. Sytytystulpat ja -johtimet oletkin varmaan jo tarkastanut.
Polttoaineensuodattimessa ainakaan tuskin on vikaa, jos kuitenkin käyntiin lähtemisen jälkeen auto toimii normaalisti.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä