1200S rakentelua opiskelun sivussa

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Makke

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja Makke »

Tänään kävin tuossa yhdellä pajalla, jossa eräs todella ammattitaitoinen kaveri osasi avartaa nykyiset suuttimet. Avarsi niitä muuten kalvaamalla juurikin sellaisella viisikulmaisella terävällä suutinkalvaimella.
Vaikka 117 luki suuttimen kyljessä niin silti suuttimen koko oli mitattuna 113,5. Sitä suurennettiin vähitellen ja lopputulemaksi tuli 138 suutin, jolla pysyy lambdan lukemat 13-15 välissä hyvin.

Nyt siis skulaa, tehoa tuli persdynossa lisää aika reilusti ja hauskaa on :lol:
Makke

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja Makke »

Eilen tuli apparin penkkikin vaihdettua:
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_34 ... mg1280.jpg

Ja ohjaamosta parempi kuva:
http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_34 ... mg1280.jpg

Tekis mieli käydä penkittämässä, vaikka ei siellä varmaan ole kun karvan yli 100 hepoa :)
Vielä ois jonkun verran tekemistä että olisin tyytyväinen, turvakaaret isoin juttu. Sitten pientä siistimistä (ovipahvit / takatilan siistiminen) ja yksityiskohtia niin alkaisi olemaan omaan silmään riittävä.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Oletko miettinyt tuota ajomukavuutta muuten kuin ratilla ja penkillä? Rattiakselin laskeminen auttaa saamaan kädet parempaan asentoon. Myös penkin nosto/lasku auttaa, ainakin saamaan kaasujalan parempaan asentoon. Tai todella syvä ratti.

Hyvältä näyttää tekeminen.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
MrKz
Viestit: 574
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Itsekkin
puotin rattiakselia alemmas ja toin lähemmäs niin ajoasento oli
huomattavasti parempi,kaveritkin jotka eksy rattiin kehuskelivat myös
että parempi mitä omassa on/ollut.
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v

Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Makke

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja Makke »

Ei ole kyllä tullut mietittyä sen suuremmin tuota rattiakselin pudottamista, kun minun mielestä ajoasento on melko hyvä tällä hetkellä. Penkin olen itselleni säätänyt sopivalle korkeudelle ja kyllä se kaasupoljinkin sieltä löytyy.

Nyt kun miettii niin olisihan se ehkä hyvä vähän tuota penkkiä ja rattiakselia molempia tiputtaa, miten tuota rattiakselia käytännössä tiputetaan? Voi olla että jää kuitenkin nykyisille sijoilleen...
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Rattiakselin sivuilta löytyy mutterit molemmin puolin, ne pitää kiinni akselia korissa. Laitat prikkoja(mutteri parempi) sinne korin ja rattikselin väliin. Mulla tällä hetkellä yksi mutteri välissä, ja ajoasento parani huomattavasti.
Ratin tuonti lähemmäs samalla, niin saa penkkiä vietyä kauemmas. Jolloin jalat saa suoremmaks. Ainakin vakio penkin kanssa meinaa nilkka sanoa sopimuksen irti, kun on aikamoisella mutkalla.

Suosittelen syvästi, ajokokemuksesta tulee parempi. Myös laakeroitu apusimpukka auttaa, ainakin ohjauksen jäykkyyteen.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
MrKz
Viestit: 574
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja MrKz »

veli samara kirjoitti:Rattiakselin sivuilta löytyy mutterit molemmin puolin, ne pitää kiinni akselia korissa. Laitat prikkoja(mutteri parempi) sinne korin ja rattikselin väliin. Mulla tällä hetkellä yksi mutteri välissä, ja ajoasento parani huomattavasti.
Ratin tuonti lähemmäs samalla, niin saa penkkiä vietyä kauemmas. Jolloin jalat saa suoremmaks. Ainakin vakio penkin kanssa meinaa nilkka sanoa sopimuksen irti, kun on aikamoisella mutkalla.

Suosittelen syvästi, ajokokemuksesta tulee parempi. Myös laakeroitu apusimpukka auttaa, ainakin ohjauksen jäykkyyteen.
Itsellänikin on normi mutteri ja prikka välissä eli ratti putos jonkun 2-4cm alemmas ja rattia samalla niin taakse kuin säätövara antaa myöten. Suunnittelin tuovani rattia vielä pikkusen tekemällä semmoset jatkopalat sinne mut ralliratti keskiöineen tulee sen verta vielä pitkälle ettei tarvinnut enempää, nyt vaan ei kuskin takana istu kukaan kun penkki sen verta takana että sai jalat ihmismäiseen asentoon :lol: Ja itsekkin olen omaan 1200s ton laakeroidun apusimpukan laittanut ja ohjaus kyllä keveni,etenkin isommalla rengastuksella huomasi (silloin 195/55R15) ,eikä oo kun sen 20e mansemotorssilla.
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v

Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Kyllä rattia kannattaa tosiaanki tuoda alaspäin aina. 15min homma ja taas paranee. Ne takinmaiset surkeat kiinnike peltilipareet, kannattaa myös vaihtaa normaaliksi tukevaksi prikkamutteri malliseksi, niin ei ratti heilupysty suunnassa.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
MrKz
Viestit: 574
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Nyt asiasta kolmanteen: http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_34 ... mg1280.jpg

Mitäs mitäs,en oo ikkää tommosia ovipahveja nähny :shock: missä malleissa tommosia on?

ja nuita vaihdekeppejä moni tuo lähemmäksi: http://www.lada-vfts.ru/forum/uploads/m ... _thumb.jpg
tuossa nyt yks kuva minkä pikahaulla löysin,mut löytyy paljon erilaisia/hienompia toteutuksia

edit: tuossa toinen http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 012301.jpg

itsellä oli samanmallinen,oli tosi hyvä,ei tarvinnut haroa aina vaihdekeppiä jostaki sieltä kaukaa,etenkin kun penkki taaempana ratti-akselin asennonmuutosten myötä
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v

Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Melkein kuin samaran pahvit, tiedä vaikka sopiskin :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja pressa »

MrKz kirjoitti:Mitäs mitäs,en oo ikkää tommosia ovipahveja nähny missä malleissa tommosia on?
Esimerkiksi 1200S -87 on/oli tuollainen sisusta.
Kuva
Pekka

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja Pekka »

Miten olet toteuttanut lämmityslaitteen säädön, kun on nuo mittarit tuossa paikalla?
Makke

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja Makke »

MrKz kirjoitti:Nyt asiasta kolmanteen: http://ebi.nn.fi/kuvat/Lada+1200/IMG_34 ... mg1280.jpg

Mitäs mitäs,en oo ikkää tommosia ovipahveja nähny :shock: missä malleissa tommosia on?

ja nuita vaihdekeppejä moni tuo lähemmäksi: http://www.lada-vfts.ru/forum/uploads/m ... _thumb.jpg
tuossa nyt yks kuva minkä pikahaulla löysin,mut löytyy paljon erilaisia/hienompia toteutuksia

edit: tuossa toinen http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 012301.jpg

itsellä oli samanmallinen,oli tosi hyvä,ei tarvinnut haroa aina vaihdekeppiä jostaki sieltä kaukaa,etenkin kun penkki taaempana ratti-akselin asennonmuutosten myötä
Joo 1200S sisältää tuollaiset ovipahvit... Vaihdekeppiä oon itekkin suunnitellu tuovani likemmäs, jäänyt kumminkin toteuttamatta...
Pekka kirjoitti:Miten olet toteuttanut lämmityslaitteen säädön, kun on nuo mittarit tuossa paikalla?
Lämmityslaitteen säätö on laitettu siten, että tuulilasille kaikki puhallus, ja lämmön määrää voi säätää hanskaluukusta pihtien avulla vetämällä / työntämällä vaijerista. :)
Vaati hieman puukkosahalla sahaamista että sai mittarit sopimaan kyseiseen paikkaan, eli ei saa enää vakiolämmönsäätöjuttuja paikalleen.
MrKz
Viestit: 574
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Joo 1200S sisältää tuollaiset ovipahvit... Vaihdekeppiä oon itekkin suunnitellu tuovani likemmäs, jäänyt kumminkin toteuttamatta...

Lämmityslaitteen säätö on laitettu siten, että tuulilasille kaikki puhallus, ja lämmön määrää voi säätää hanskaluukusta pihtien avulla vetämällä / työntämällä vaijerista. :)
Vaati hieman puukkosahalla sahaamista että sai mittarit sopimaan kyseiseen paikkaan, eli ei saa enää vakiolämmönsäätöjuttuja paikalleen.

Onkohan se sitten uudemmissa 1200s kun omassa -86 ei ole ja kaveriporukassa ollu -86 ja -85 vm. 1200s ja niissäkään ei ollu.

Ja tuosta lämmityslaitteen säätöpaneelista sen verran että minulla sitä ei ole ollenkaan,sen paikalle tuli laitettua mp3-soitin, tuuletus kokonaan tuulilasille ja hanassa pelkkä on/off eli kylmää ja helvetin lämmintä, hyvin sillä pärjäs koko talven 8)
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v

Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Makke

Re: 1200S rakentelua opiskelun sivussa

Viesti Kirjoittaja Makke »

MrKz kirjoitti:Onkohan se sitten uudemmissa 1200s kun omassa -86 ei ole ja kaveriporukassa ollu -86 ja -85 vm. 1200s ja niissäkään ei ollu.

Ja tuosta lämmityslaitteen säätöpaneelista sen verran että minulla sitä ei ole ollenkaan,sen paikalle tuli laitettua mp3-soitin, tuuletus kokonaan tuulilasille ja hanassa pelkkä on/off eli kylmää ja helvetin lämmintä, hyvin sillä pärjäs koko talven 8)
Vissiin juuri siinä välissä muuttunut, oma on -87 vuoden :D

Ja juurikin samanlailla on minun lämppärini toteutettu.
Vastaa Viestiin