LADA 110 16v -02

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
saapekka

LADA 110 16v -02

Viesti Kirjoittaja saapekka »

:D Ostinpa noin viikko sitten huippukuntoisen ladan. Auto tuntui heti alussa hyvin tukkoiselta, vääntö oli totaalisesti kateissa alakierroksilla. :shock: . Päätin kokeilla ensin korjaamista raskaalla kaasujalalla, jonka jälkeen ryhdyin penkomaan johtoliitoksia pakoputkea ym. Vaihdoin uusia osia mm. tulpat, bensasuodatin,ilmanpuhdistin, tulpanjohdot, puolan,nämä siis uusia osia. Käytettyjä laitoin ilmamassamittarin,kaasuläpän asetotunnistimen, tyhjäkäyntimoottorin, bensahöyrypurkilta tulevaan letkuun releen. Pientä parannusta havaittavissa, mutta edelleen auto epäröi 1500-2200 kirrosalueen välillä ja nypyyttelee pintakaasulla ajaessa. Onkohan tämä autoon kuuluva ominaisuus, vai olenko jättänyt jotain olennaista huomioimatta. :? Ps. (autolla ajettu n. 107 000).
Kokeilimpa vanhaa hyvää korjauskeinoa ja ajelin Ladalla noin 150 km:iä todella kovilla kierroksilla. Toistuvia kovia kiihdytyksiä oli kymmeniä. Lopulta kyllästyin ja päätin antaa auton jäähtyä ja tutkiskelin onko ilmennyt mitään vuotoja moisen rääkkäyksen jäljiltä, kaikki ok. Kaahailun tulos, ajokortti tallella ja auto toimii paremmin kuin koskaan. Bensankulutus laski n. 6l/100 km ennemmin oli n.9l/100. Jännittyneenä odota seuraavaa häiriötä.
Viimeksi muokannut saapekka, 6.1.2014 9:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: LADA 110 16v -02

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Itsellä ollut 2 erilaista vikaa joissa hiukka sama oire.

1. 110 8V 2001.
VIKA: Ostaessa auto kävi hyvin mutta lämmetessä 2 pyttyä kuoli pois ( puola sökö) mutta kun puolan vaihtoi niin edelleen nuhainen.
SEURAUS: Katalysaattori oli hajalla ja osat pakoputkessa/ vaimentimessa. Oli siis saanut liikaa bensaa, hajottanut katin ja siten tukkinut pakoputken.
KORJAUS: Uusi katti ja pakoputki.

2. 110 16V 2003 Autossa ei vetoa. Vääntö huono. Ajettu vain 56.000km.
VIKA: Kampiakseli jakopyörän kiilaura väljä ja Kiila lähes poikki.
Todellinen vika: Kampiakselin jakopyörän kiinnityspultti pohjaa (liian pitkä) eikä kiristä jakopyörää riittävästi.
VOI TUHOTA MOOTTORIN!!
Tarkastus: Jakohihna irti ja jakopyörä käteen.
KORJAUS: Uusi jakopyörä ja kiila, Lyhennä pulttia 1mm.
Lada rules
saapekka

Re: LADA 110 16v -02

Viesti Kirjoittaja saapekka »

Taidampa tehdä tarkistuksen, ettei tule täystuho. oliko vääntö huono koko kierrosalueella vai alakierroksilla?
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: LADA 110 16v -02

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Alhaalla heikko, parani sitten vauhdissa. Huiput kuitenkin koko ajan vain 135-140 kun normaali ottaa 150 helposti.

Jotakin nypyttelyä tais ollaa. on jo sen verran aikaa..
Lada rules
Vastaa Viestiin