Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

grapl kirjoitti:! Oisko kellää neuvoja mitä kannattaa "sisäänajon" jälkeen tehä?
? Ei kai sen jälkeen muuta kuin kenkä konehuoneeseen :D
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

grapl

Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)

Viesti Kirjoittaja grapl »

pressa kirjoitti:
grapl kirjoitti:Kiitoksia kaikille auttaneille!!
On muuten törkeen hienoa että on tovereita täällä keneltä neuvoja kysellä, ois menny mulla sormisuuhun monesti...
Mene sivulle http://www.ladakerho.fi


Menty ja maksettu!

Eipä ookkaa nii varmaa vuotiko sittenkää työsylkkä kytkimeltä, näytti letku olevan huonos hapessa mut työsylkässä o-rengaski aika lutussa ollu.. No kummatki tuli onneks tilattua uutta! Ja työsylkän taidan kunnostaa varalle. Raha päissään ostin poljinsylinterinki uuden hyllyyn vaikka nykyiselläkää ei tuhattakilometrii enempää oo ajettu.

Oudosti näytti olevan tossa työsylkässä o-renkaan ura niin iso et pääsee kyllä pyörähtää "ruttuun" mikäli tarttuis sylkän seinämiin kiinni. Jos siihe paksumman löytäis sattumalta jostai sarjasta.


- Teemu / grapl
grapl

Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)

Viesti Kirjoittaja grapl »

http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 61492f.jpg


shellanen kottero. oli motoparkissa viikonloppuna radalle.comin festareilla. Jotkut ladukka miehet siinä tiellä huuteli, mut ite vaan tahdoin olla auringon pistoksen takia (alkohoolin) aika sekavassa humalassa :D

Ja ei ois nähtävästi ollu pahitteeks kasata tekniikkaa 5-lovisella laatikolla.. 100km/h vauhdissa rundimittari näytti 3800-3900rpm.. :D


Tännää pitäs polkasta venttiilit sääätööön ja sitten huomenna öljyvaihtoo suunnittelee.
MrKz
Viestit: 574
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Hyvältä näyttää ;) jottai etulippaa ja kirkkaat sivuvilkut ja umpioista nuo oranssit vilkunlasit pois nii alkaa näyttämmää vielä paremmalta :) mut tää nyt on vaan mun mielipide
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v

Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
grapl

Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)

Viesti Kirjoittaja grapl »

Tulipaha tuossa muutama viikko takaperin tuupattua latukka leimasedän ihmeteltäväksi, eipä se autovanhuksesta muuta vikaa löytänyt kuin töötin. Sekin kyllä toimi kotona lähtiessä, mutta tiedättehän miten hyvin nuo sulakkkeet pysyy hollillaan näissä. Ennen katsastusta kylläkin kaveri otti savut firmassaan. Olin aivan silmät pyöreenä kun miun korvakuulolla säädetty kaasutin tuotti suoraan hyvin rajojen sisälle jäävän päästötestiarvot.

Ennen leimaa kylläkin piti karsia tuosta edellisen viestini kuvasta noi kusikalvot ja takavalojen "punastukset". On niilläki leimattu joitain autoja läpi, mutta aattelin välttää sellaisen väittelyn katsastuskonttorilla. Sen myötä myös alkuperäset peltivanteet renkaineen tuikattiin alle leiman ajaksi.

Sitten tuliki aika lyödä vähän "tuuninkia" peliin kiinni ja homma alkoikin siitä että tummensin sivulasit etulaseja myöten 35% kalvolla.
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 0e7e00.jpg

Toissa päivänä ja eilisen aikaan laittelin edellisen omistajan tuunaaman "madallussarjan" alle, joka ilmeisemmi koostuu volvon takajousista+kiristyspaloista ja eteen mersun kuormajouset pilkottuna. Ryhti suurinpiirtein hyvä ja kuvissa vähä epätasaisella kohdalla. Saishan tuo noilla 14" pelleillä matalempiki olla, kun sivulinjaa tuijottaa mutta alatukivarret osottaa jo taivasta kohti.. Pitänee näppäillä perään vielä ne 200sarjan volvon iskarit. Jenkkivalotki tein ja ne on noissa kuvissa päällä. Nii ja tuliha ne takavalot lakattua punaiseksi uudestaan, on ne porkkanat perässä sen verta hhhhirveeettt!!
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... e3bdd3.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 9439fb.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... ee4235.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1bc540.jpg

tarkka huomaa että etuvaloissa on vettä höyrynä.. johtuu siitä kun unohdin pistää säätöosat valoihin kiinni ja pesasin moottoritilan tuossa äskettäin.. kehittävät kommentit on kyl tervetulleita! sen verran puollustaudun että itsekkin inhoan ylikaiken noita helmoja.. mut ei vaa oo aikaa ollu paneutuu niiden korjaamiseen alkuperäiseksi.
Vastaa Viestiin