Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
Eli virranjakaja irti, katsot reiästä sisään ja sieltä totuus selviää. Eli öljypumppu saa voimansa T näköisestä rattaasta jota pyörittää Jatkoketju. Yleisin moka mikä tulee rempan yhteydessä tehtyä on ettei näissä boorit oikein ole kunnolla kontaktissa.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
ja öljyt voi nostaa valmiiksi pumpulla ennen käynnistystä jos on tuommoinen ylimääräinen hammasratas ja virranjakajan akseli. hioo hampaat rattaasta pois että mahtuu pyörimään, katkasee jakajan akselin ja vaikka akkukoneella pyörittää pumppua
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
Kone käy.. mutta ei nosta öljyä tyhjäkäynnillä? Mikä vika.. epäusko alkaa tulla ja kohta paalaan koko paskan..
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
grapl kirjoitti:Mitenhän ois viisain asentaa tähän 1500lohkoon öljynpaine ja lämpö mittari?
Jos olet ylimääräisiä laippoja asentanut niin kokeile ottaa pois välistä. Ellei öljy nouse vieläkään kanteen niin vika on siinä uudessa öljypumpussa! Jossain päin on tullut vastaan uusia pumppuja jotka ovat olleet valmiiksi väljiä, eli eivät ole kehittäneet riittävää painetta!! Mistä pumppu on ostettu?Tooberi kirjoitti:suodattimen alle laitettavalla ryöstölaipalla ainakin onnistuu. ite kun laitoin öljynjäähdyttimen keulaan niin ryöstölaipassa oli 4 lähtöä.
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
Nostaa kierroksilla öljynpainetta mutta alle 1200 alkaa vilkkuu valo ja mittarinki mukaan aika nollassa on paine.
Kahdella öljypaine anturillaki testattu ja samaan aikaan alkaa palaa valo molemmilla. 10-30 mobil delvacit sisällä ja öljypaine mitattu tällä laipalla. Ennen laipan asennusta samalla tavalla valo syttyi kojelautaan.
Pumppu tuli mansemotorssilta.. voisko siis todellaki olla että jo uusi on rikki? Taitaa vaatia öljypohja irti oton siis.. onnistuuko altakäsin nostamatta konetta pois?
Kahdella öljypaine anturillaki testattu ja samaan aikaan alkaa palaa valo molemmilla. 10-30 mobil delvacit sisällä ja öljypaine mitattu tällä laipalla. Ennen laipan asennusta samalla tavalla valo syttyi kojelautaan.
Pumppu tuli mansemotorssilta.. voisko siis todellaki olla että jo uusi on rikki? Taitaa vaatia öljypohja irti oton siis.. onnistuuko altakäsin nostamatta konetta pois?
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
ainaki mulla onnistu ottaa, mutta sai vähän käännellä. jotku on löysänny koneen kannatinkumen mutteria ja nostanee konetta ylöspäin ni helpottaa.grapl kirjoitti:Taitaa vaatia öljypohja irti oton siis.. onnistuuko altakäsin nostamatta konetta pois?
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
grapl kirjoitti:voisko siis todellaki olla että jo uusi on rikki?
Ja onnistuu öljypohjan ottamaan pois alakautta (mutta on ahdasta), pumpun vaihto alakautta vielä ahtaampaa...03 Heinä 2010 Jokari kirjoitti:Jos olet lukenut tätä foorumia, niin tiedät että ei ole kiveen kirjoitettu että uusi öljypumppu olisi uuden mitoissa. Jopa hylkyrajassa niinkuin täälläpäin oli 2 ihkauutta öljypumppua. Eikä nämä ole mitään yksittäistapauksia; sen tiedän.
Ihme että paineita ei oikein ollut vaikka kaikki oli "uutta"... Ihan vaan tiedoksi.
Tuolta lisää asiaa: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... p*#p260071
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
onko sit kellään ideoita mistä tää pumppu kannattaa hankkia niin sattuis nyt kerralla ehjä tilalle?
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
Ota pumppu irti ja mittaa välykset, mikäli suuret niin sitten vaihtoon. Eihän asennusvaiheessa ole voinut jäädä roskaa? Joskus on jäänyt/mennyt joku roska venttiilille niin ei nouse öljy ylös.
Tuolta linkin topikista välystietoa: Hammasvälys 0,15 (max. 0,25 mm), Hammas/seinä-välys 0,11 - 0,18 (max. 0,25), Päätyvälys 0,066 - 0,161 (max. 0,20) Akselissa ei saa tuntua käsin yhtään välystä ja päätyvälys pitää olla mahdollisimman pieni.
Tuolta linkin topikista välystietoa: Hammasvälys 0,15 (max. 0,25 mm), Hammas/seinä-välys 0,11 - 0,18 (max. 0,25), Päätyvälys 0,066 - 0,161 (max. 0,20) Akselissa ei saa tuntua käsin yhtään välystä ja päätyvälys pitää olla mahdollisimman pieni.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
Ainakin minun kautta ostetulla pompulla on takuu!?grapl kirjoitti:onko sit kellään ideoita mistä tää pumppu kannattaa hankkia niin sattuis nyt kerralla ehjä tilalle?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
Manselta vastattiin ettei 2008 jälkeen ole yhtään öljypumppuu palautettu tai ilmenny vikoja.. ainakaan heidän myymissä.
mistä hitosta mä löyvän sen vian mikä tässä aiheuttaa? myyntiin jo laitan.. ei vaan yksinkertaisesti enää kestä hermot nostella koko lohkoo pois ja avata uuvestaan ku ei varsinkaa oo tiiossa mikä tässä sit oikeesti mättää.
hyvä auto, tykkään iha hitokseen. Mut tällänen vastoin käynti alkaa vaa syömää hermoja.. ja varsinki ku toinen auto oottaa jo ruostekorjaukseen piäsyy.
Uutta on siis laitettu lohkoon:
-kanget
-männät
-männänrenkaat
-runkolaakerit
-kangenlaakerit
-öljypumppu
-bensapumppu
-vesipumppu
-kaasutin weber
-stefat
-kaikki tiivisteet
-kansikoneistettu ja hieman laskettu suoristuksen ohessa
-myös lohko on hoonattu ja kaikki laakeripinnat koneistettu.
ja varmaa listasta jotai jäi uupuu..
mistä hitosta mä löyvän sen vian mikä tässä aiheuttaa? myyntiin jo laitan.. ei vaan yksinkertaisesti enää kestä hermot nostella koko lohkoo pois ja avata uuvestaan ku ei varsinkaa oo tiiossa mikä tässä sit oikeesti mättää.
hyvä auto, tykkään iha hitokseen. Mut tällänen vastoin käynti alkaa vaa syömää hermoja.. ja varsinki ku toinen auto oottaa jo ruostekorjaukseen piäsyy.
Uutta on siis laitettu lohkoon:
-kanget
-männät
-männänrenkaat
-runkolaakerit
-kangenlaakerit
-öljypumppu
-bensapumppu
-vesipumppu
-kaasutin weber
-stefat
-kaikki tiivisteet
-kansikoneistettu ja hieman laskettu suoristuksen ohessa
-myös lohko on hoonattu ja kaikki laakeripinnat koneistettu.
ja varmaa listasta jotai jäi uupuu..
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
Onko varmaa ettei kasatessa ole mihinkään päässyt mitään roskaa? tai onko kasauksessa käytetty tiivisteliimaa/silikonia? Joskus on tullut vastaan näitä likaisen tallin lattialla kasattuja (joissa roskaa enemmän sisällä kuin pihalla) ja sitten toinen on nämä silikonia niin paljon että varmasti pitää (kaikki kanavat ylipursonneesta tukossa).
Ja itse irrottaisin sen öljypumpun ja mitaisin ja tarkistaisin etei ole roskaa sisällä (siinä paineventtiilissä).
Ja itse irrottaisin sen öljypumpun ja mitaisin ja tarkistaisin etei ole roskaa sisällä (siinä paineventtiilissä).
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
Osat on kasattu niin puhtaana kuin voi vaan kasata. Pestyjä osia kaikki.
Liimaa ei oo käytetty muussa ku öljypohjan tiivistyksessä.
Ja nyt tossa äske kokeilin uudella suotimella ja 10-40 öljyllä ja sama tulos. Mutta nyt vaan huomasin sen että toimii niin pitkään kunnes alkaa lämmetä niin että alkaa vesi olemaan vihreen puolella. Ja sekin ettei nostanut uuteen suotimeen öljyä vaan piti kanavaan työntää tippakannulla paksulla letkulla (en käyttänyt kuin hetken kylmänä).
Liimaa ei oo käytetty muussa ku öljypohjan tiivistyksessä.
Ja nyt tossa äske kokeilin uudella suotimella ja 10-40 öljyllä ja sama tulos. Mutta nyt vaan huomasin sen että toimii niin pitkään kunnes alkaa lämmetä niin että alkaa vesi olemaan vihreen puolella. Ja sekin ettei nostanut uuteen suotimeen öljyä vaan piti kanavaan työntää tippakannulla paksulla letkulla (en käyttänyt kuin hetken kylmänä).
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
Kiitoksia kaikille auttaneille!!
Öljypumpun vaihdon jälkee on rokannu jo 200km (kop kop).. mutta vaikeuksien kautta voittoon! Oisko kellää neuvoja mitä kannattaa "sisäänajon" jälkeen tehä? 1000km ja öljyt aattelin vaihtaa sekä suotimen. Samalla venttiilinsäätö?
Mikähä mahtaa olla ku ei kestä kytkintyösylinteri? tuskin 1000km oon uudella ajanu ja jo vuoti nesteet pellolle ajossa. Oli kylläkin pitkän aikaa seisonnassa (3kk) niin voiko se vaikuttaa tiivisteisiin? Pystyykö sitä "korjaamaan"? uuvet osat on tulossa mutta vasta tiistaiksi Kytkin on meleko uus, 2000tkm korkeintaa ajettu.
toivotaan että sais nyt kestämään läjässä tekniikan nii pääsis korin ruosteita paikkailee.. mutta voi että olin eilen yhtä hymyä ratin takana pitkästä aikaa! ei edes juopuneet kaverit kyydissä häirinneet sitä iloa mitä yks vanha ladukka sai aikaan. Kyllä mieli lepäs!
On muuten törkeen hienoa että on tovereita täällä keneltä neuvoja kysellä, ois menny mulla sormisuuhun monesti.. täällä paikallinen "ammattitaito" ladoissa kuulostaa olevan monttuun mukana viety :/
pitää pari kuvatusta laittaa, kuhan saan taas kesävanteet alle (olivat lainassa)..
Öljypumpun vaihdon jälkee on rokannu jo 200km (kop kop).. mutta vaikeuksien kautta voittoon! Oisko kellää neuvoja mitä kannattaa "sisäänajon" jälkeen tehä? 1000km ja öljyt aattelin vaihtaa sekä suotimen. Samalla venttiilinsäätö?
Mikähä mahtaa olla ku ei kestä kytkintyösylinteri? tuskin 1000km oon uudella ajanu ja jo vuoti nesteet pellolle ajossa. Oli kylläkin pitkän aikaa seisonnassa (3kk) niin voiko se vaikuttaa tiivisteisiin? Pystyykö sitä "korjaamaan"? uuvet osat on tulossa mutta vasta tiistaiksi Kytkin on meleko uus, 2000tkm korkeintaa ajettu.
toivotaan että sais nyt kestämään läjässä tekniikan nii pääsis korin ruosteita paikkailee.. mutta voi että olin eilen yhtä hymyä ratin takana pitkästä aikaa! ei edes juopuneet kaverit kyydissä häirinneet sitä iloa mitä yks vanha ladukka sai aikaan. Kyllä mieli lepäs!
On muuten törkeen hienoa että on tovereita täällä keneltä neuvoja kysellä, ois menny mulla sormisuuhun monesti.. täällä paikallinen "ammattitaito" ladoissa kuulostaa olevan monttuun mukana viety :/
pitää pari kuvatusta laittaa, kuhan saan taas kesävanteet alle (olivat lainassa)..
Re: Lada 1300 2107 (koneen vaihtoa 1500)
Mene sivulle http://www.ladakerho.figrapl kirjoitti:Kiitoksia kaikille auttaneille!!
On muuten törkeen hienoa että on tovereita täällä keneltä neuvoja kysellä, ois menny mulla sormisuuhun monesti...
Klikkaa sieltä kohdasta Palaute.
Palautesivulla klikkaat TÄÄLTÄ sanaa.
Täytä jäsenkaavake huolella ja paina lähetä
Ota maksutiedot ylös, mikäli annoit s-postiosoitteen saat ne myös sinne.
Maksa käyttäen viitenumeroa, viitenumero on henkilökohtainen ja siinä on kaksitoista numeroa.
Viitenumerolla maksaen jäsenyys aktivoituu. Maksamisen jälkeen, saat seuraavaksi ilmestyvän lehden (noin 3kk:n kuluessa).