2105 Lime
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
2105 Lime
Nyt on näköjään tännekin ilmaantunu juttuja muokatuista Ladoista, niin laitetaanhan omakin lusikka soppaan.
Autohan on vm -90 2105. Aiemmin maalasin tuon jo vihreäksi ja tein pieniä muutoksia sinnetänne. Tulihan tuolla ajettua n. 3 vuotta ja hieman vakaa 150tkm aikanaan. Nykyisin tuo on siirtynyt ainoastaan harrastekäyttöön. Seisoi kylläkin pari vuotta kaverin tallin takana metsän laidassa. Viime kesänä tuli taas pitkästä aekkoo otettuu tuo ajjoon, ku kaveri kyseli sitä hiäautoks. Ja tietenkin ulkonäköä piti taas hieman muokata..
Kuvien laatu on mitä on, joku on näpelöinyt puhelimen linssiä tinnerikäsin..
(Kuvat saa avattua klikkaamalla..)
Autohan on vm -90 2105. Aiemmin maalasin tuon jo vihreäksi ja tein pieniä muutoksia sinnetänne. Tulihan tuolla ajettua n. 3 vuotta ja hieman vakaa 150tkm aikanaan. Nykyisin tuo on siirtynyt ainoastaan harrastekäyttöön. Seisoi kylläkin pari vuotta kaverin tallin takana metsän laidassa. Viime kesänä tuli taas pitkästä aekkoo otettuu tuo ajjoon, ku kaveri kyseli sitä hiäautoks. Ja tietenkin ulkonäköä piti taas hieman muokata..
Kuvien laatu on mitä on, joku on näpelöinyt puhelimen linssiä tinnerikäsin..
(Kuvat saa avattua klikkaamalla..)
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Re: 2105 Lime
On kyllä hyvännäköinen ja siististi tehty. Iloinen yllätys vielä, että puskurit on paikallaan ja toivottavasti pysyykin. Vuosimallikin vielä paremmalla puolella niin ei joudu päästöjen kanssa tappelemaan.
Tuon takarekisterikilven laittaisin omalle paikalleen. Onko tuo muuten jostain nappiksesta otettu peräpelti kun on suora?
Tuon takarekisterikilven laittaisin omalle paikalleen. Onko tuo muuten jostain nappiksesta otettu peräpelti kun on suora?
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: 2105 Lime
Puskureita oon pitänyt ihan tarkotuksella, kun niitä puskurittomia kikottimia tulee vastaan joka kadunkulmalla. Rekisterikilven syvennys on oikastu ihan omalla pellillään, rälläkällä veks, vasaralla suoraks ja takasi paikalleen. Sit ylälaitaan luukunväliin pieni suikale uutta peltiä. Tuo oikeni ihan hetken mielijohteesta, ku rälläkkä oli käsissä ja katoin tuota peräpäätä..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Re: 2105 Lime
Täytyy kyllä myöntää että hienon näköinen kikotin tämä.
Re: 2105 Lime
Ihan hyvältähän tuo näyttää. Väri sopivan pirtsakka ja erottuu hyvin massasta. Yllättävänkin hyvältä näyttää tuo kilven syvennyksen pois otto. Helpompi pitää puhtaanakin niin ei pääse ruoste nakertaan.
Kieltämättä on vähän arassa paikassa huonoja teitä ajatellen mutta jos ei ajoa ole kuin suht hyvillä teillä niin ei ole ongelmia. Meinaan kun itellä meinaa aina peräkärryn töspelin paikka ottaa aina kenttään kiinni ja vääntyy mutkalle sitten ettei voi käyttää. Pitäisi vissiin siirtää eri kohtaan.Flaiman kirjoitti:Tuon takarekisterikilven laittaisin omalle paikalleen.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: 2105 Lime
Kyllähän tuon on tähän mennessä parkkipaikalta löytäny. Eikä tuo kilipi loppuusa kovin matalalla ole, niin ei näillä suomen teillä ole mitään ongelmaa. Jos tarttee männä johonki pahempaan paikkaan, ni löyttyy tuosta parkkipaikalta korotettu neliveto. Sillä tätä uskalti tiputtaa entisestä korkeudesta.
Ennenhän tässä oli 15" alut alla. Talvivanteina oli 13" fiatin käännetyt pellit ja ne näytti istuvan tyyliin paremmin kuin alumiinit.
Ja onhan ne 13" vähä pienet, ni piti sit hommata 15" pellit riittävällä "huulella"
Ja tiesihän sen, miten siinä käy:
Ja ongelmahan ratkesi lisäämällä väliin toiset ladan kaaret. Kun yhdistää kaksi pientä, niin siitähän tulee yksi iso?
Otin jouset ja iskarit pois ja laskin auton pohjaanlyöntikumien varaan, ni sai suoraan tehtyä sopivan tilan..
Ensmäistä kaarta väsätessä meni 4h ja viimeinen meni jo tuntiin. Tai ei saumoja ollut tuohon aikaan hitsattu kokonaan kiinni, heppailin kaikki peltihommat ja sit kaikessa rauhassa saumat ki, ni ei vejelly peltiä.
Ennenhän tässä oli 15" alut alla. Talvivanteina oli 13" fiatin käännetyt pellit ja ne näytti istuvan tyyliin paremmin kuin alumiinit.
Ja onhan ne 13" vähä pienet, ni piti sit hommata 15" pellit riittävällä "huulella"
Ja tiesihän sen, miten siinä käy:
Ja ongelmahan ratkesi lisäämällä väliin toiset ladan kaaret. Kun yhdistää kaksi pientä, niin siitähän tulee yksi iso?
Otin jouset ja iskarit pois ja laskin auton pohjaanlyöntikumien varaan, ni sai suoraan tehtyä sopivan tilan..
Ensmäistä kaarta väsätessä meni 4h ja viimeinen meni jo tuntiin. Tai ei saumoja ollut tuohon aikaan hitsattu kokonaan kiinni, heppailin kaikki peltihommat ja sit kaikessa rauhassa saumat ki, ni ei vejelly peltiä.
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 2105 Lime
On ainakin kunnolla tehty noi vanteiden levitys! Eikä niin tökerösti kuin yleensä että se venttiilin kara törröttää siinä puolessa välissä sitä huulta?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 2105 Lime
Näppärän näköinen kikotin kyllä. Kaaretkin näyttää valmiina varmasti hyvältä. Lisää kuvia vaan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 2105 Lime
Eikös nuo kaaret ole tossa ekas kuva satsissa jo olemassa ??veli samara kirjoitti:Näppärän näköinen kikotin kyllä. Kaaretkin näyttää valmiina varmasti hyvältä. Lisää kuvia vaan.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 2105 Lime
Nii näköjää, tullut edes katsoneeksi noita ekoja kuvia. On todella huomaamattomat jos ei katso kunnollaö..speed? kirjoitti:Eikös nuo kaaret ole tossa ekas kuva satsissa jo olemassa ??veli samara kirjoitti:Näppärän näköinen kikotin kyllä. Kaaretkin näyttää valmiina varmasti hyvältä. Lisää kuvia vaan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 2105 Lime
Niissä ensimmäisissä kuvissa on tämän hetken tilanne. Tai siinä eestäpäin kuvatussa ei ole vielä laseja kalvotettu. Ei nuo kaaret hypi silmille noiden vanteiden kanssa, muotohan on kuin alkuperäisessä, pulleammat vain. Leveni n. 35mm puoleltaan.
Tarkoitushan minulla ei ollut kuin sovittaa nuo vanteet alle ja maalata kylet uudestaan, mutta sitten vähä innostuin liikaa. Rälläkän ja hitsikoneen käyttö pitäisi kyllä luvanvaraistaa..
Etu lippa piteni myös, tässäkin on hyödynnetty toisen ladan peltejä.
Ja sitten katselin peräpäätä rälläkkä käsissä ja tuumin, että pitäähän tätäkin jotenkin muokata, kerran kylet ja keulakin on saanut osansa. Niimpä kilven syvennys lähti irti ja oikasun jäläkeen hitsailin takaisin.
Samalla tottakai leikkailin kaikki ruostemadon pesät pois ja hitsailin uutta peltiä tilalle.
Seuraavana vuorossahan oli armoton rälläkän huudattaminen, tasoteltavaa saumaa kun kertyi muutama metri..
Sitten alkoi pikkuhiljaa dedlaini lähestyä ja juhannuskin oli vielä välissä, niin piti rykästä päivässä pikapohjat. Ensin teräskittiä saumojen päälle (käytetään nykyisin tinan korvikkeena).
Ja sitten kylkien hionta isommalla suoralla koneella, niin sai pienemmät lommot näkyviin.
Ja kittailujen jälkeen pintaan happoa ja sen päälle hiomaväri.
Tarkoitushan minulla ei ollut kuin sovittaa nuo vanteet alle ja maalata kylet uudestaan, mutta sitten vähä innostuin liikaa. Rälläkän ja hitsikoneen käyttö pitäisi kyllä luvanvaraistaa..
Etu lippa piteni myös, tässäkin on hyödynnetty toisen ladan peltejä.
Ja sitten katselin peräpäätä rälläkkä käsissä ja tuumin, että pitäähän tätäkin jotenkin muokata, kerran kylet ja keulakin on saanut osansa. Niimpä kilven syvennys lähti irti ja oikasun jäläkeen hitsailin takaisin.
Samalla tottakai leikkailin kaikki ruostemadon pesät pois ja hitsailin uutta peltiä tilalle.
Seuraavana vuorossahan oli armoton rälläkän huudattaminen, tasoteltavaa saumaa kun kertyi muutama metri..
Sitten alkoi pikkuhiljaa dedlaini lähestyä ja juhannuskin oli vielä välissä, niin piti rykästä päivässä pikapohjat. Ensin teräskittiä saumojen päälle (käytetään nykyisin tinan korvikkeena).
Ja sitten kylkien hionta isommalla suoralla koneella, niin sai pienemmät lommot näkyviin.
Ja kittailujen jälkeen pintaan happoa ja sen päälle hiomaväri.
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 2105 Lime
hyvä että panostettu myös maalaukseenkin. Hiomavärin kanssa kun käyttää vielä kontrollijauhoa niin hyvä tulee, ja hio tarpeeksi hienolla paperilla niin ei jää hiomajäljetkään näkyviin.
Onkos tämä vesimassaa ja lakkapäällä vaiko akryyliä?
Onkos tämä vesimassaa ja lakkapäällä vaiko akryyliä?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 2105 Lime
Ensin hioin karkeammalla P400 kuivana ja sit vesissä P800 loppuhionta. Akryyllillä maalasin, edullinen ja hyvä vaihtoehto, kun ei ole mikään pimpelipompeli väri.
Hiomisten, puhdistusten ja muiden esitoimien jälkeen ohut kerros epoksia eristeeksi. Sieltätäältä kun tahtoo aina mennä puhki, niin tuolla saa eristettyä ne kohdat.
Ja sitten vain valmista pintaa.
Juhannuksen jälkeen sitten alkoi kasaaminen ja silmää häiritsi keltaiset takavilkut. Tottakai asialle piti tehdä jotain.
Epoksilla liimailin kasaan ja sen jälkeen kevyt hionta ja lakkaa päälle. Silmää häiritsi myös paljon kaikki kiiltävät osat, joten maalasin ne mattamustiksi. Eli kaikki kahvat, lukkopesät, sivulasien listat ja tuuli/takalasin tiivisteiden listat. Pyörän pultitkin maalasin, kun ei siihen hätään löytynyt mustia pultteja. Yllättävän paljon vaikuttaa noin pieni asia ilmeeseen..
Hiomisten, puhdistusten ja muiden esitoimien jälkeen ohut kerros epoksia eristeeksi. Sieltätäältä kun tahtoo aina mennä puhki, niin tuolla saa eristettyä ne kohdat.
Ja sitten vain valmista pintaa.
Juhannuksen jälkeen sitten alkoi kasaaminen ja silmää häiritsi keltaiset takavilkut. Tottakai asialle piti tehdä jotain.
Epoksilla liimailin kasaan ja sen jälkeen kevyt hionta ja lakkaa päälle. Silmää häiritsi myös paljon kaikki kiiltävät osat, joten maalasin ne mattamustiksi. Eli kaikki kahvat, lukkopesät, sivulasien listat ja tuuli/takalasin tiivisteiden listat. Pyörän pultitkin maalasin, kun ei siihen hätään löytynyt mustia pultteja. Yllättävän paljon vaikuttaa noin pieni asia ilmeeseen..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!