Lada 119 -07
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada 119 -07
Kaipa se pitää sanainen arkku avata tästäkin pelistä, 1,5kk sitten tuli tuollainen hankittua. Ensimmäinen tarjous ei kauppiaalle kelvannut, mutta myöhemmin päästiin parempiin kauppoihin. Ajettu nyt 30tkm josta 3000km omaa ajelua. Jämäkämmän ja laadukkaamman oloinen kapistus on kyseessä kuin edelliset satakympit tai samarat. Osat istuvat paremmin paikoilleen, luukut menevät kevyesti ja hiljaisesti kiinni jopa tunkin päällä, rengasmelua ei kuulu niin selvästi sisään.. Ohjaus on kevyempi kuin 110:n tehostettu, keskittää paremmin, mutta selvästi hitaampi, samaten kaasupoljin on jäykempi, mutta tähän tottuu nopeasti.
Pientä naarmua löytyy jokaisesta kulmasta + vetokoukun pistorasian pelti on kolhaistu johonkin ja on taipunut puskuriin kiinni ja vienyt siitä maalit. Värikoodi on 610, paikkamaalit on haettu ja pahimmat maalailtu piiloon. Seuraavana vuorossa koneellinen myllytys josko edes osan naarmuista saisi häivytettyä. Tuon jälkeen pitääkin laittaa ovien upotuksiin mallikohtaiset kylkilistat jottei muut parkkipaikoilla kolhisi.
Umpiot ovat tässä yksilössä muovia toisin kuin muissa näkemissäni, eteen tuli uusittua kaikki polttimot kerralla kun muutama pimeä löytyi, tilaa on riittävästi, saa helposti vaihdettua. Myös takavalojen polttimoiden vaihto käy näppärästi, kaksi mutteria auki ja koko umpio on kädessä, peruutusvalo oli toiselta puolelta pimeänä. Antennin piiska oli vääntynyt, kenties konepesusta, vaihdettu uuteen.
Pikkuhuoltoja tehty, uusittu mm: Ilmansuodatin, tulpat, kaikki pyyhkijänsulat, venttiilikopan tiiviste, venttiilikopan kumipuslat, bensansuodatin, vaihteistoöljyt, tulpanjohdot.. Jarrut putsattu ja herkistelty, enää ei vingu etujarrut.
Pikkuvikoja ostaessa oli mm. rattiakselin ylempi muovi josta oli mutterit murtuneet irti ja rämisi siinä alemman muovin päällä jokaisessa töyssyssä, vaihdettu uuteen. Äänimerkki ei pelannut, itse torvi oli viallinen, vaihdettu uuteen. Kuskin ovipahvi irvisti ikävän näköisesti, toppauspala joka painaa itse pahvia ovenkahvaa kohden oli pudonnut oven sisään, laitettu paikoilleen sekä laitettu puuttuva ruuvi kahvan pohjalle. Muutamia ovipahvien kiinnikkeitä joutui uusimaan, nämä ovat hitusen erilaisia kuin satakympissä ja samarassa, ovat tukevamman tuntuisia ja pysyvät tiukemmin kiinni, mitoiltaan identtisiä eli käy ristiin.
Classic Motor Showsta kotiinpäin tullessa oli toinen rekisterikilvenvalo pudonnut pelkän johdon varaan, kiinnityskynsi oli murtunut, vaihdettu uuteen. Sivuvilkut vaihdoin kirkkaisiin ihan vain ulkonäön takia.
Keskuslukituksen kaukosäädin tässä toimi nihkeästi, sai painaa kymmeniä kertoja ennekuin otti vaikka pariston vaihtoi uuteen, tarkempi tutkailu paljasti että paristotelineen yksi nasta oli irronnut piirilevyltä, juotettu ja taas pelaa kuten pitää. Ensimmäisellä painalluksella aukeaa vain kuskin ovi, eli emännän voi jättää kyydistä Avaimesta löytyy painike takaluukullekin, mutta tämä on lisävaruste, pitää perehtyä mitä tuo vaatii jotta saa toimintaan.
Ostaessa tässä oli satakympin kumimatot jotka eivät oikein istuneet paikoilleen, varsinkaan edessä, nyt paikoillaan on mallikohtaiset kaukalomatot. 111:n tavaratilamaton raiskasin tähän sopivaksi, istuu tyydyttävästi.
Ostaessa alla oli uudenkarheat Michelinin kitkat sekä alkuperäiset Kaman kesäkiekot mukana. Nuo vaihdatin heti pois ja tallista löytyneet ajamattomat irto Nordmanit tilalle.. Tosin kun netin syövereistä löysin uudet silmää miellyttävät 15" vanteet 4x98 jaolla niin ostoonhan ne meni ja kumeiksi tuli Nokian Hakka H kokoa 185/55/15.. Vanteiden mukana tosin tuli keskikupit Fiatin logoilla, myyntikuvassa oli vannevalmistajan logo.. pitääpi etsiä sopivat Lada merkit tilalle.
Kampiakselin etustefa vielä tihkuu, pitää tuo vaihtaa uuteen. Uusi takapönttö odottaa asennusta. Keskikulutus on pyörinyt siinä 6.4-6.8l/100km.
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada 119 -07
Komian näköinen peli! Itsellä samanlainen punainen vaan ajettu vajaa 60 000km.
Oletko tarkistanut venttiilin välykset? Mulla oli jo säädettävää.
Olen miettinyt tuota takaluukun sähköistä avausta kanssa mutta en ole vielä löytänyt siihen mitään sopivaa varaosa kirjoistakaan.
Sähkö pistoke siellä on jo valmiina sähkösolenoidille.
Kerro ihmeessä jos löydät jotain tuohon takaluukkuun!
Oletko tarkistanut venttiilin välykset? Mulla oli jo säädettävää.
Olen miettinyt tuota takaluukun sähköistä avausta kanssa mutta en ole vielä löytänyt siihen mitään sopivaa varaosa kirjoistakaan.
Sähkö pistoke siellä on jo valmiina sähkösolenoidille.
Kerro ihmeessä jos löydät jotain tuohon takaluukkuun!
Re: Lada 119 -07
Jo vain hyvän näköinen kulkine. Eiku Lada, voisi vaikka meidänkin pihasta joskus tuommoinen löytyä.
Re: Lada 119 -07
Konepellin ja muiden luukkujen sovitus näyttää tiukemmalta, kuin Samarassa, missä n. 2 sentin raot joka sovituksessa.
Re: Lada 119 -07
Juu luukut istuu paikoilleen kuin länsiautoissakin.. toki Lexus ym. erikseen missä ei saa milliä isompaa rakoa olla Tämä sekä massiivisemmat tiivisteet oviaukoissa pitävät varmasti juurikin tuota ääntä kurissa.
Venttiilinvälyksiä en ole tarkistanut, kyllähän se pientä raksutusta pitää kuten nämä 8 venaset yleensäkin, ei se säätö varmasti pahaa tekisi.
Venttiilinvälyksiä en ole tarkistanut, kyllähän se pientä raksutusta pitää kuten nämä 8 venaset yleensäkin, ei se säätö varmasti pahaa tekisi.
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada 119 -07
Itse olisin ehkä enemmän huolistunut jos ei vähän raksuta. Ne kerrat kun on Samaran venttiilinvälyksiä tarkistanut, säätöä kaipaavat välykset ovat olleet aina liian pienet. Muistaakseni ollut lähinnä ykköspytyn pakoventtiilli kyseessä, jonne viime kerralla tuli jätettyä "lisävaraa".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada 119 -07
Tuo sähköisesti tehostettu ohjaus ei kyllä nimenomaan keskitä, tai sitten olet saanut erityisen hyvän yksilön. TM:n testissä valitettiin huonoa keskittävyyttä ja omistakin Kalinoista on kokemukset, että 110-ohjaus oli parempi. No, jos sitten löytyy yksilöllisiä eroja, tai sitten omissa 110-malleissasi ohjaus ei ole ollut ihan kunnossa. Tosin tähän tottuu, enää en huomaa Kalinan ohjauksessa mitään outoa, mutta jos joku kaveri on ajanut, niin kommentteja tulee.mikko853 kirjoitti: Ohjaus on kevyempi kuin 110:n tehostettu, keskittää paremmin, mutta selvästi hitaampi, samaten kaasupoljin on jäykempi, mutta tähän tottuu nopeasti.
Takaluukun lukko on vastaavanlainen kuin Samarassa, eli ilmeisesti vaatii koko lukon vaihdon, jotta aukaisuun saa toimimaan kaukosäädöllä. Tosin en ole itsekään asiaan perehtynyt. Omissa yksilöissä on ongelmaa, että avain takertelee pahasti takaluukun lukossa, eli aika vemputtaminen on, että saa avaimen irti. Toki varmaan kun käyttäisi enemmän, niin lukko väljettyisi ja käyttö helpottuisi.mikko853 kirjoitti:
Avaimesta löytyy painike takaluukullekin, mutta tämä on lisävaruste, pitää perehtyä mitä tuo vaatii jotta saa toimintaan.
Tuotatit Venäjältä oikeat matot? Omissakin autoissa tuli 110-mallin matot mukana molemmissa, eli ilmeisesti näitä ei ole oikeanmallisilla matoilla Suomessa myyty.mikko853 kirjoitti:
Ostaessa tässä oli satakympin kumimatot jotka eivät oikein istuneet paikoilleen, varsinkaan edessä, nyt paikoillaan on mallikohtaiset kaukalomatot. 111:n tavaratilamaton raiskasin tähän sopivaksi, istuu tyydyttävästi.
Ja näissä muuten on todella tarkka tuo ajotietokoneen näyttmä kulutus, ilmeisesti myös sen vuoksi, että ajotietokone luotettavasti näyttää, kuinka pitkän matkan tankissa vielä olevalla bensamäärällä pääsee. Itse en ole päässyt tuolla 1,6 l 8v koneella useinkaan alle 7 litran kulutukseen kuin matka-ajossa. 117:lla pääsee sitten sinne 5,8-5,9 litraan sekalaisessakin ajossa.mikko853 kirjoitti:
Kampiakselin etustefa vielä tihkuu, pitää tuo vaihtaa uuteen. Uusi takapönttö odottaa asennusta. Keskikulutus on pyörinyt siinä 6.4-6.8l/100km.
Kun autosi on vuosimallia 2007, niin onko siinä VDO:n mittaristo vai se venäläinen versio? Kun itse olin Kalinaa ostamassa panin merkille, että 2007 malleissa järjestäin ei ollut VDO:ta.
Viimeksi muokannut JohnDoe, 29.5.2014 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119 -07
Kuten oli täälläkin, eli ihan syystä kuuluu huolto-ohjelmaan.110 kuski kirjoitti:Oletko tarkistanut venttiilin välykset? Mulla oli jo säädettävää.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119 -07
mikko853 kirjoitti: Ohjaus on kevyempi kuin 110:n tehostettu, keskittää paremmin, mutta selvästi hitaampi, samaten kaasupoljin on jäykempi, mutta tähän tottuu nopeasti.
Meillä kun on tuo TM:n ja Tuulilasin testaama yksilö, niin ei voi keskityksen puutetta moittia. Talvirenkaat Nokian Hakkapeliitta 5:set ja kesärenkaina Michelin Energyt ja molemmilla renkailla keskittää hyvin nopeasti kun ratista päästää irti. Veikkaan että syy löytyy niistä alkuperäisistä venäläisistä renkaista.JohnDoe kirjoitti:Tuo sähköisesti tehostettu ohjaus ei kyllä nimenomaan keskitä, tai sitten olet saanut erityisen hyvän yksilön. TM:n testissä valitettiin huonoa keskittävyyttä ja omistakin Kalinoista on kokemukset, että 110-ohjaus oli parempi. No, jos sitten löytyy yksilöllisiä eroja, tai sitten omissa 110-malleissasi ohjaus ei ole ollut ihan kunnossa. Tosin tähän tottuu, enää en huomaa Kalinan ohjauksessa mitään outoa, mutta jos joku kaveri on ajanut, niin kommentteja tulee.
mikko853 kirjoitti:
Avaimesta löytyy painike takaluukullekin, mutta tämä on lisävaruste, pitää perehtyä mitä tuo vaatii jotta saa toimintaan.
Sen verran olen omasta takapaksin verhoilua raottanut, että joku piuha siihen lukkoyksikköön tulee. Mutta onko se tunnistimelle onko luukku auki?JohnDoe kirjoitti:Takaluukun lukko on vastaavanlainen kuin Samarassa, eli ilmeisesti vaatii koko lukon vaihdon, jotta aukaisuun saa toimimaan kaukosäädöllä. Tosin en ole itsekään asiaan perehtynyt. Omissa yksilöissä on ongelmaa, että avain takertelee pahasti takaluukun lukossa, eli aika vemputtaminen on, että saa avaimen irti. Toki varmaan kun käyttäisi enemmän, niin lukko väljettyisi ja käyttö helpottuisi.
mikko853 kirjoitti:
Ostaessa tässä oli satakympin kumimatot jotka eivät oikein istuneet paikoilleen, varsinkaan edessä, nyt paikoillaan on mallikohtaiset kaukalomatot. 111:n tavaratilamaton raiskasin tähän sopivaksi, istuu tyydyttävästi.
Todennäköisesti ei ole myyty oikeanlaisilla matoilla, meilläkin oli 110:n matot, eikä istuneet. Oikean malliset nappasin Viipurista mukaani ja nyt istuu. Samalla tuli napattua myös takapaksin matto mukaani.JohnDoe kirjoitti:Tuotatit Venäjältä oikeat matot? Omissakin autoissa tuli 110-mallin matot mukana molemmissa, eli ilmeisesti näitä ei ole oikeanmallisilla matoilla Suomessa myyty.
mikko853 kirjoitti:
Kampiakselin etustefa vielä tihkuu, pitää tuo vaihtaa uuteen. Uusi takapönttö odottaa asennusta. Keskikulutus on pyörinyt siinä 6.4-6.8l/100km.
Helkalla työmatka-ajossa eli vajaan 10 kilsaa suunta, niin kulutukseksi näyttää 7-7,5 litraa, maantiellä sitten pääsee n. 6,5 kulutukseen.JohnDoe kirjoitti:Ja näissä muuten on todella tarkka tuo ajotietokoneen näyttmä kulutus, ilmeisesti myös sen vuoksi, että ajotietokone luotettavasti näyttää, kuinka pitkän matkan tankissa vielä olevalla bensamäärällä pääsee. Itse en ole päässyt tuolla 1,6 l 8v koneella useinkaan alle 7 litran kulutukseen kuin matka-ajossa. 117:lla pääsee sitten sinne 5,8-5,9 litraan sekalaisessakin ajossa.
Meillä venäläinen mittaristo, tosin taitavat olla vaihtokelpoisia keskenään mikäli menee rikki.JohnDoe kirjoitti:Kun autosi on vuosimallia 2007, niin onko siinä VDO:n mittaristo vai se venäläinen versio? Kun itse olin Kalinaa ostamassa panin merkille, että 2007 malleissa järjestäin ei ollut VDO:ta.
Re: Lada 119 -07
on "VDO - sdelano v Rossii"
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada 119 -07
Eilen ruuvasin takakaiuttimet paikoilleen, tänään sain vedettyä noille johdotkin, näissä kun ei ole piuhoja valmiina takana, iso-liittimeltä kyllä lähtee takakaiuttimien johdotkin, mutta ovat vain lyhyet nysät jotka päätyvät mittariston taakse, sieltä pitää itse jatkaa.. Subbaria en laittanut, eiköhän näillä neljällä 5,25" kaiuttimella pärjää, jääpähän enemmän tavaratilaa
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada 119 -07
Kuskinpuoleiseen takaoveen vaihdettu peitelevy tuohon ovenkahvan ja listan yläpuolelle, vanhasta oli lohjennut pala, kenties jääraapan toimesta. Jakopään käytin auki ja totesin että kampuran stefan lisäksi vuotaa myös vesipumppu, vaihtoon menee molemmat uusien jakopäähilujen kanssa. Jäähdytysnestettä en ole lisännyt kertaakaan ja tasokin on vielä maksimissa, mutta selvästi oli jakopäänkopan sisäpinnassa vihreää nestettä.
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada 119 -07
Öljyt vaihdettu, öljypohjan pultit kiristetty kun olivat ihan löysät ja öljypohja kostea.. katsotaan asettuuko öljynkulutus.. humppakoneistot uusittu, joka nurkassa nyt rainbow dreamline 5,25" koaksiaalit ja takalootassa blaupunktin 8" subi Äänieristys projektin olisin aloittanut tänään, mutta kun menin mattoja hakemaan niin myytiinkin eioota.. noh, onhan tässä lomalla aikaa
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada 119 -07
Katsastettu ilman huomautuksia Äänieristeet haettu, pitää askarrella paikoilleen samaten kuin jakopään hilut, hihna tuskin tykkää öljystä ja jäähdytysnesteestä
Njet problem, normal katastroof