Lada 119 -07

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kuva

Kaipa se pitää sanainen arkku avata tästäkin pelistä, 1,5kk sitten tuli tuollainen hankittua. Ensimmäinen tarjous ei kauppiaalle kelvannut, mutta myöhemmin päästiin parempiin kauppoihin. Ajettu nyt 30tkm josta 3000km omaa ajelua. Jämäkämmän ja laadukkaamman oloinen kapistus on kyseessä kuin edelliset satakympit tai samarat. Osat istuvat paremmin paikoilleen, luukut menevät kevyesti ja hiljaisesti kiinni jopa tunkin päällä, rengasmelua ei kuulu niin selvästi sisään.. Ohjaus on kevyempi kuin 110:n tehostettu, keskittää paremmin, mutta selvästi hitaampi, samaten kaasupoljin on jäykempi, mutta tähän tottuu nopeasti.

Pientä naarmua löytyy jokaisesta kulmasta + vetokoukun pistorasian pelti on kolhaistu johonkin ja on taipunut puskuriin kiinni ja vienyt siitä maalit. Värikoodi on 610, paikkamaalit on haettu ja pahimmat maalailtu piiloon. Seuraavana vuorossa koneellinen myllytys josko edes osan naarmuista saisi häivytettyä. Tuon jälkeen pitääkin laittaa ovien upotuksiin mallikohtaiset kylkilistat jottei muut parkkipaikoilla kolhisi.

Umpiot ovat tässä yksilössä muovia toisin kuin muissa näkemissäni, eteen tuli uusittua kaikki polttimot kerralla kun muutama pimeä löytyi, tilaa on riittävästi, saa helposti vaihdettua. Myös takavalojen polttimoiden vaihto käy näppärästi, kaksi mutteria auki ja koko umpio on kädessä, peruutusvalo oli toiselta puolelta pimeänä. Antennin piiska oli vääntynyt, kenties konepesusta, vaihdettu uuteen.

Pikkuhuoltoja tehty, uusittu mm: Ilmansuodatin, tulpat, kaikki pyyhkijänsulat, venttiilikopan tiiviste, venttiilikopan kumipuslat, bensansuodatin, vaihteistoöljyt, tulpanjohdot.. Jarrut putsattu ja herkistelty, enää ei vingu etujarrut.

Pikkuvikoja ostaessa oli mm. rattiakselin ylempi muovi josta oli mutterit murtuneet irti ja rämisi siinä alemman muovin päällä jokaisessa töyssyssä, vaihdettu uuteen. Äänimerkki ei pelannut, itse torvi oli viallinen, vaihdettu uuteen. Kuskin ovipahvi irvisti ikävän näköisesti, toppauspala joka painaa itse pahvia ovenkahvaa kohden oli pudonnut oven sisään, laitettu paikoilleen sekä laitettu puuttuva ruuvi kahvan pohjalle. Muutamia ovipahvien kiinnikkeitä joutui uusimaan, nämä ovat hitusen erilaisia kuin satakympissä ja samarassa, ovat tukevamman tuntuisia ja pysyvät tiukemmin kiinni, mitoiltaan identtisiä eli käy ristiin.

Classic Motor Showsta kotiinpäin tullessa oli toinen rekisterikilvenvalo pudonnut pelkän johdon varaan, kiinnityskynsi oli murtunut, vaihdettu uuteen. Sivuvilkut vaihdoin kirkkaisiin ihan vain ulkonäön takia.

Keskuslukituksen kaukosäädin tässä toimi nihkeästi, sai painaa kymmeniä kertoja ennekuin otti vaikka pariston vaihtoi uuteen, tarkempi tutkailu paljasti että paristotelineen yksi nasta oli irronnut piirilevyltä, juotettu ja taas pelaa kuten pitää. Ensimmäisellä painalluksella aukeaa vain kuskin ovi, eli emännän voi jättää kyydistä :lol: Avaimesta löytyy painike takaluukullekin, mutta tämä on lisävaruste, pitää perehtyä mitä tuo vaatii jotta saa toimintaan.

Ostaessa tässä oli satakympin kumimatot jotka eivät oikein istuneet paikoilleen, varsinkaan edessä, nyt paikoillaan on mallikohtaiset kaukalomatot. 111:n tavaratilamaton raiskasin tähän sopivaksi, istuu tyydyttävästi.

Ostaessa alla oli uudenkarheat Michelinin kitkat sekä alkuperäiset Kaman kesäkiekot mukana. Nuo vaihdatin heti pois ja tallista löytyneet ajamattomat irto Nordmanit tilalle.. Tosin kun netin syövereistä löysin uudet silmää miellyttävät 15" vanteet 4x98 jaolla niin ostoonhan ne meni ja kumeiksi tuli Nokian Hakka H kokoa 185/55/15.. Vanteiden mukana tosin tuli keskikupit Fiatin logoilla, myyntikuvassa oli vannevalmistajan logo.. pitääpi etsiä sopivat Lada merkit tilalle.

Kampiakselin etustefa vielä tihkuu, pitää tuo vaihtaa uuteen. Uusi takapönttö odottaa asennusta. Keskikulutus on pyörinyt siinä 6.4-6.8l/100km.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
110 kuski
Viestit: 148
Liittynyt: 25.4.2005 20:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja 110 kuski »

Komian näköinen peli! Itsellä samanlainen punainen vaan ajettu vajaa 60 000km.
Oletko tarkistanut venttiilin välykset? Mulla oli jo säädettävää.
Olen miettinyt tuota takaluukun sähköistä avausta kanssa mutta en ole vielä löytänyt siihen mitään sopivaa varaosa kirjoistakaan.
Sähkö pistoke siellä on jo valmiina sähkösolenoidille.
Kerro ihmeessä jos löydät jotain tuohon takaluukkuun!
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Jo vain hyvän näköinen kulkine. Eiku Lada, voisi vaikka meidänkin pihasta joskus tuommoinen löytyä.
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Konepellin ja muiden luukkujen sovitus näyttää tiukemmalta, kuin Samarassa, missä n. 2 sentin raot joka sovituksessa.
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Juu luukut istuu paikoilleen kuin länsiautoissakin.. toki Lexus ym. erikseen missä ei saa milliä isompaa rakoa olla :lol: Tämä sekä massiivisemmat tiivisteet oviaukoissa pitävät varmasti juurikin tuota ääntä kurissa.
Venttiilinvälyksiä en ole tarkistanut, kyllähän se pientä raksutusta pitää kuten nämä 8 venaset yleensäkin, ei se säätö varmasti pahaa tekisi.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja samarai »

Itse olisin ehkä enemmän huolistunut jos ei vähän raksuta. :) Ne kerrat kun on Samaran venttiilinvälyksiä tarkistanut, säätöä kaipaavat välykset ovat olleet aina liian pienet. Muistaakseni ollut lähinnä ykköspytyn pakoventtiilli kyseessä, jonne viime kerralla tuli jätettyä "lisävaraa". 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

mikko853 kirjoitti: Ohjaus on kevyempi kuin 110:n tehostettu, keskittää paremmin, mutta selvästi hitaampi, samaten kaasupoljin on jäykempi, mutta tähän tottuu nopeasti.
Tuo sähköisesti tehostettu ohjaus ei kyllä nimenomaan keskitä, tai sitten olet saanut erityisen hyvän yksilön. TM:n testissä valitettiin huonoa keskittävyyttä ja omistakin Kalinoista on kokemukset, että 110-ohjaus oli parempi. No, jos sitten löytyy yksilöllisiä eroja, tai sitten omissa 110-malleissasi ohjaus ei ole ollut ihan kunnossa. Tosin tähän tottuu, enää en huomaa Kalinan ohjauksessa mitään outoa, mutta jos joku kaveri on ajanut, niin kommentteja tulee.
mikko853 kirjoitti:
Avaimesta löytyy painike takaluukullekin, mutta tämä on lisävaruste, pitää perehtyä mitä tuo vaatii jotta saa toimintaan.
Takaluukun lukko on vastaavanlainen kuin Samarassa, eli ilmeisesti vaatii koko lukon vaihdon, jotta aukaisuun saa toimimaan kaukosäädöllä. Tosin en ole itsekään asiaan perehtynyt. Omissa yksilöissä on ongelmaa, että avain takertelee pahasti takaluukun lukossa, eli aika vemputtaminen on, että saa avaimen irti. Toki varmaan kun käyttäisi enemmän, niin lukko väljettyisi ja käyttö helpottuisi.
mikko853 kirjoitti:
Ostaessa tässä oli satakympin kumimatot jotka eivät oikein istuneet paikoilleen, varsinkaan edessä, nyt paikoillaan on mallikohtaiset kaukalomatot. 111:n tavaratilamaton raiskasin tähän sopivaksi, istuu tyydyttävästi.
Tuotatit Venäjältä oikeat matot? Omissakin autoissa tuli 110-mallin matot mukana molemmissa, eli ilmeisesti näitä ei ole oikeanmallisilla matoilla Suomessa myyty.

mikko853 kirjoitti:
Kampiakselin etustefa vielä tihkuu, pitää tuo vaihtaa uuteen. Uusi takapönttö odottaa asennusta. Keskikulutus on pyörinyt siinä 6.4-6.8l/100km.
Ja näissä muuten on todella tarkka tuo ajotietokoneen näyttmä kulutus, ilmeisesti myös sen vuoksi, että ajotietokone luotettavasti näyttää, kuinka pitkän matkan tankissa vielä olevalla bensamäärällä pääsee. Itse en ole päässyt tuolla 1,6 l 8v koneella useinkaan alle 7 litran kulutukseen kuin matka-ajossa. 117:lla pääsee sitten sinne 5,8-5,9 litraan sekalaisessakin ajossa.

Kun autosi on vuosimallia 2007, niin onko siinä VDO:n mittaristo vai se venäläinen versio? Kun itse olin Kalinaa ostamassa panin merkille, että 2007 malleissa järjestäin ei ollut VDO:ta.
Viimeksi muokannut JohnDoe, 29.5.2014 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

110 kuski kirjoitti:Oletko tarkistanut venttiilin välykset? Mulla oli jo säädettävää.
Kuten oli täälläkin, eli ihan syystä kuuluu huolto-ohjelmaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

mikko853 kirjoitti: Ohjaus on kevyempi kuin 110:n tehostettu, keskittää paremmin, mutta selvästi hitaampi, samaten kaasupoljin on jäykempi, mutta tähän tottuu nopeasti.
JohnDoe kirjoitti:Tuo sähköisesti tehostettu ohjaus ei kyllä nimenomaan keskitä, tai sitten olet saanut erityisen hyvän yksilön. TM:n testissä valitettiin huonoa keskittävyyttä ja omistakin Kalinoista on kokemukset, että 110-ohjaus oli parempi. No, jos sitten löytyy yksilöllisiä eroja, tai sitten omissa 110-malleissasi ohjaus ei ole ollut ihan kunnossa. Tosin tähän tottuu, enää en huomaa Kalinan ohjauksessa mitään outoa, mutta jos joku kaveri on ajanut, niin kommentteja tulee.
Meillä kun on tuo TM:n ja Tuulilasin testaama yksilö, niin ei voi keskityksen puutetta moittia. Talvirenkaat Nokian Hakkapeliitta 5:set ja kesärenkaina Michelin Energyt ja molemmilla renkailla keskittää hyvin nopeasti kun ratista päästää irti. Veikkaan että syy löytyy niistä alkuperäisistä venäläisistä renkaista.
mikko853 kirjoitti:
Avaimesta löytyy painike takaluukullekin, mutta tämä on lisävaruste, pitää perehtyä mitä tuo vaatii jotta saa toimintaan.
JohnDoe kirjoitti:Takaluukun lukko on vastaavanlainen kuin Samarassa, eli ilmeisesti vaatii koko lukon vaihdon, jotta aukaisuun saa toimimaan kaukosäädöllä. Tosin en ole itsekään asiaan perehtynyt. Omissa yksilöissä on ongelmaa, että avain takertelee pahasti takaluukun lukossa, eli aika vemputtaminen on, että saa avaimen irti. Toki varmaan kun käyttäisi enemmän, niin lukko väljettyisi ja käyttö helpottuisi.
Sen verran olen omasta takapaksin verhoilua raottanut, että joku piuha siihen lukkoyksikköön tulee. Mutta onko se tunnistimelle onko luukku auki?
mikko853 kirjoitti:
Ostaessa tässä oli satakympin kumimatot jotka eivät oikein istuneet paikoilleen, varsinkaan edessä, nyt paikoillaan on mallikohtaiset kaukalomatot. 111:n tavaratilamaton raiskasin tähän sopivaksi, istuu tyydyttävästi.
JohnDoe kirjoitti:Tuotatit Venäjältä oikeat matot? Omissakin autoissa tuli 110-mallin matot mukana molemmissa, eli ilmeisesti näitä ei ole oikeanmallisilla matoilla Suomessa myyty.
Todennäköisesti ei ole myyty oikeanlaisilla matoilla, meilläkin oli 110:n matot, eikä istuneet. Oikean malliset nappasin Viipurista mukaani ja nyt istuu. Samalla tuli napattua myös takapaksin matto mukaani.

mikko853 kirjoitti:
Kampiakselin etustefa vielä tihkuu, pitää tuo vaihtaa uuteen. Uusi takapönttö odottaa asennusta. Keskikulutus on pyörinyt siinä 6.4-6.8l/100km.
JohnDoe kirjoitti:Ja näissä muuten on todella tarkka tuo ajotietokoneen näyttmä kulutus, ilmeisesti myös sen vuoksi, että ajotietokone luotettavasti näyttää, kuinka pitkän matkan tankissa vielä olevalla bensamäärällä pääsee. Itse en ole päässyt tuolla 1,6 l 8v koneella useinkaan alle 7 litran kulutukseen kuin matka-ajossa. 117:lla pääsee sitten sinne 5,8-5,9 litraan sekalaisessakin ajossa.
Helkalla työmatka-ajossa eli vajaan 10 kilsaa suunta, niin kulutukseksi näyttää 7-7,5 litraa, maantiellä sitten pääsee n. 6,5 kulutukseen.
JohnDoe kirjoitti:Kun autosi on vuosimallia 2007, niin onko siinä VDO:n mittaristo vai se venäläinen versio? Kun itse olin Kalinaa ostamassa panin merkille, että 2007 malleissa järjestäin ei ollut VDO:ta.
Meillä venäläinen mittaristo, tosin taitavat olla vaihtokelpoisia keskenään mikäli menee rikki.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

VDO mittaristo on omassa. :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja samarai »

on "VDO - sdelano v Rossii" :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Eilen ruuvasin takakaiuttimet paikoilleen, tänään sain vedettyä noille johdotkin, näissä kun ei ole piuhoja valmiina takana, iso-liittimeltä kyllä lähtee takakaiuttimien johdotkin, mutta ovat vain lyhyet nysät jotka päätyvät mittariston taakse, sieltä pitää itse jatkaa.. Subbaria en laittanut, eiköhän näillä neljällä 5,25" kaiuttimella pärjää, jääpähän enemmän tavaratilaa :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kuskinpuoleiseen takaoveen vaihdettu peitelevy tuohon ovenkahvan ja listan yläpuolelle, vanhasta oli lohjennut pala, kenties jääraapan toimesta. Jakopään käytin auki ja totesin että kampuran stefan lisäksi vuotaa myös vesipumppu, vaihtoon menee molemmat uusien jakopäähilujen kanssa. Jäähdytysnestettä en ole lisännyt kertaakaan ja tasokin on vielä maksimissa, mutta selvästi oli jakopäänkopan sisäpinnassa vihreää nestettä.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Öljyt vaihdettu, öljypohjan pultit kiristetty kun olivat ihan löysät ja öljypohja kostea.. katsotaan asettuuko öljynkulutus.. humppakoneistot uusittu, joka nurkassa nyt rainbow dreamline 5,25" koaksiaalit ja takalootassa blaupunktin 8" subi :) Äänieristys projektin olisin aloittanut tänään, mutta kun menin mattoja hakemaan niin myytiinkin eioota.. noh, onhan tässä lomalla aikaa :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 119 -07

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Katsastettu ilman huomautuksia :) Äänieristeet haettu, pitää askarrella paikoilleen samaten kuin jakopään hilut, hihna tuskin tykkää öljystä ja jäähdytysnesteestä :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Vastaa Viestiin