1700i turbotus
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
1700i turbotus
Eli otsikon mukaisen tekniikan turbotus. Ajatuksena käyttää vakio ruiskua ja maltillisella max 0.5bar ahdoilla. Eli saako pelittämään edes välttävästi? Tänää nimittäin tuli ostettua tuollainen farkku ruisku itele. Tekniikka siirtyy käyttis ladaan, mikä on 2107 -87. Ja puhtia siihen haluttaa saaha lissää, kohtuu halvalla. Välijäähdytin ja turbo on valmiina, ahdin on t3 laipalla varustettu vw 1.9td:n tehdaskunnostettu. Eli koon puolesta just passeli.
Re: 1700i turbotus
Ja samalla takaakseli saa päivitystä, ylemmät reaktiotangot tulee yhtä pitkiksi kuin alemmatki. Tarkoitus käyttäö alkuperäisiä alempia reaktiotankoja ja niiden kiinnityksiä korin puolella. Hitsaamalla kiinni. Ja panhard tanko muuttu sellaiseksi että perään tulee tappi keskelle, josta linkku ja molemmin puolin tangot koriin, saa sen perän elämisen vähemmäksi.
Taakse tulee levyjarryt. Ja Polski Fiiatti satulat. Nämä odottelee jo asennusta, kuin myös eteen jähytetyt levyt, ja tukivarret uusien PU-puslien kans. Taakse tulee mb viton iskarit, kokeilumielessä ku töistä sattu sellaset käteen jäämään. Mut mitkä iskarit eteen? Entäs jouset? (Eteen/taakse)
Taakse tulee levyjarryt. Ja Polski Fiiatti satulat. Nämä odottelee jo asennusta, kuin myös eteen jähytetyt levyt, ja tukivarret uusien PU-puslien kans. Taakse tulee mb viton iskarit, kokeilumielessä ku töistä sattu sellaset käteen jäämään. Mut mitkä iskarit eteen? Entäs jouset? (Eteen/taakse)
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1700i turbotus
miks saman mittaset tangot? kauhee homma, katsuri tuskin tykkää ja hyöty taitaa olla hieman kyseenalanen
taitaa olla aika tuhoon tuomittu ajatus vakio ruiskun kanssa yrittää saada pelaamaan
taitaa olla aika tuhoon tuomittu ajatus vakio ruiskun kanssa yrittää saada pelaamaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 1700i turbotus
Halvalla potkua saa unohtaa, käytä ennakkoon ne oppirahat kunnon osiin ja huolella tekemiseen nii ei myöhemmin kaduta... ja alustan osia mansemotors.fi ja hakua käyttämällä löydät sivutolkulla juttua ladan moottorin turbottamisesta..nelipisteruiskulla ja säädettävällä ohjauksella lähtisin itse liikkeelle
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1700i turbotus
halpa on niin suhteellinen käsite, touhutonni poikineen tuppaa meneen.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 1700i turbotus
Juu tää ny oli ajatus et saako sitä toimimaan edew kohtuudella. Taidan siis tyytyä laittaan vanhan ja luotettavan weberin datin (taas) turbo käyttöön. Oli aikanaan mk1 escossa, siinä pelas oikeen mainiosti. Ja tosiaan alakerta käy kokonaan ns. rebuildin läpi. Mietin vaan et jatkanko vakio veiveillä vai investoinko suoraan h-rohviilit. Tänää soittelin toverile Tornion vesileikkuuseen et tekee mulle muutamia kuparisia kansi pahveja.
Männät ois tarkoitus laittaa uudet samalla. Oisko suosituksia, ja nimeommaa turbotukseen??!
Ja korjataanpas vielä sitä alustan muutosta, eli tarkoitus on tehdä niistä farkun alemmista reaktiotangoista tähän käyttikseen ylemmät reaktiotangot. Ja ei niin pitkänä kuin alemmat, niinkuin yllä mainitsin.
Tänään löytyi lukkokin perään.
Ja suorakytky vaihteistosta o vääntö menosa.
Ja joo, eihän tuo suorahampainen ns. käyttiksesä oo kauheen hiljanen ja mukava. Mut ajaa asiansa.
Männät ois tarkoitus laittaa uudet samalla. Oisko suosituksia, ja nimeommaa turbotukseen??!
Ja korjataanpas vielä sitä alustan muutosta, eli tarkoitus on tehdä niistä farkun alemmista reaktiotangoista tähän käyttikseen ylemmät reaktiotangot. Ja ei niin pitkänä kuin alemmat, niinkuin yllä mainitsin.
Tänään löytyi lukkokin perään.
Ja suorakytky vaihteistosta o vääntö menosa.
Ja joo, eihän tuo suorahampainen ns. käyttiksesä oo kauheen hiljanen ja mukava. Mut ajaa asiansa.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1700i turbotus
Saahan noita valmiita teräskansipahvejakin. Mansemotorsilta, maksaa alle satkun joten ei oo kalliskaan. Mäntiä voi kysellä samasta osoitteesta. Ahdin olis syytä vaihtaa isompaan, jos meinasit voimaa saada. Melko pieniä nuo 1,9tdi:n ahtimet, ja vielä bensakoneeseen. Ellet sitten hae vääntöä koneesta.
Kannellekin kannattaa jotain tehdä samalla...
Kannellekin kannattaa jotain tehdä samalla...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1700i turbotus
Mitä ihmettä haet sillä kuparisella "kansi pahvilla"? Ei tule muuten kestään edes sitä kun vakio tiiviste!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1700i turbotus
Niin mitenkähän sille kuparille silloin käy? Vakio pahvi kestää kyllä tällaiset "turbotukset" ja teräspahvia sitten kun ruvetaan oikeasti rakentaa? Ja viimmeisenä liekkirengas urat niin kuin Isot pojat tekee
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 1700i turbotus
http://www.ralli.net/foorumit/moottori- ... irto/14872 .. tarkoitushan on tehdä se juurikin näin niinku em. linkissä on kerrottu. Käytetää paikoillaan, kiristetään, otetaan pois. Kuumaksi ja äkki jähytys. Näin saadaan kupari kovenemaan ja pitämään, ja myös liekkirenkaat tulee. Nyt on osien hommaus menossa, sitä ennen tekniikka ei siirry keulalle.
Ja on tullut ennenkin kuparista tehtyä kannentiivisteitä, eikä ole ongelmaa ollut kertaakaan, escortissa oli myös kupari tiiviste, jossa oli myös turbo, ja max. ahdot oli 1.4bar. Myös 2 kilpaautoon on käytetty kuparista kannentiivistettä, ongelmia ei oo sen puolesta ollu ikinä.
Isäukko käytti myös kuparia tiivisteenä omissa kilipaautoissa.
Joten voidaan varmaan tyrmätä nyt tää, ei tuu kestään keskustelu, vakioki kestää paremmin.
Ugh.
Ja on tullut ennenkin kuparista tehtyä kannentiivisteitä, eikä ole ongelmaa ollut kertaakaan, escortissa oli myös kupari tiiviste, jossa oli myös turbo, ja max. ahdot oli 1.4bar. Myös 2 kilpaautoon on käytetty kuparista kannentiivistettä, ongelmia ei oo sen puolesta ollu ikinä.
Isäukko käytti myös kuparia tiivisteenä omissa kilipaautoissa.
Joten voidaan varmaan tyrmätä nyt tää, ei tuu kestään keskustelu, vakioki kestää paremmin.
Ugh.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1700i turbotus
en vaan käsitä mihin tarvit mäntiä, veivejä, kuparipahvia yms. jos kaasarina kakskurkkunen datti ja lasten mallin turbo
pistä ihmeessä hengittävyys kuntoon ensin, tuplaa tai oikeeta ruiskua kunnon pakosarja ja joku turbo mikä pelaa yli 4000 kierrokseen niin ne kellarin osatkin kestää tuplasti paremmin.
eli toisin sanottuna hakkaa ensin rahat muuhun ku alakertaan, niitä saa muutamalla kympillä uusia vakiota jos tulee joku hasardi
kuparipahvit taitaa olla kyllä jääny pois muodista aikaa sitten. tasojen oikasut ja terästä väliin, se on pop
pistä ihmeessä hengittävyys kuntoon ensin, tuplaa tai oikeeta ruiskua kunnon pakosarja ja joku turbo mikä pelaa yli 4000 kierrokseen niin ne kellarin osatkin kestää tuplasti paremmin.
eli toisin sanottuna hakkaa ensin rahat muuhun ku alakertaan, niitä saa muutamalla kympillä uusia vakiota jos tulee joku hasardi
kuparipahvit taitaa olla kyllä jääny pois muodista aikaa sitten. tasojen oikasut ja terästä väliin, se on pop
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1700i turbotus
Ja nyt kun onkin foorumilla oikein metallurgian asiantutija niin mitäpä jos ottaisit selvää ensin mitä sille kuparille tapahtuu kun se hehkutetaan? Se pehmenee! Ja se jäähdytys ei sitä koveta! Teet sen sitten nopeasti taikka hitaasti, Nämä Leikkimiset kupari kannen tiivisteillä tuli leikittyä -80 luvulla kun ei paremmasta ollut tietoa, ainoa järkevä käyttö sille kuparille on niissä liekkirenkaissa ja ei siinä sillon muuta kuparia tiivisteenä käytetä, ja tosiaan tuollaiseen käyttöön ei tarvi sen vakio pahvin ja alakerran kestävyyden suhteen olla huolissaan.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 1700i turbotus
Vaan edelleenkin saa esim. Cometiciltä kupari tiivisteitä. Alakerta nyt rakennetaan kokonaa uusiksi koska jossain vaiheessa tehoa aletaan hakemaan reilusti lisää.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1700i turbotus
??? Onhan sitä myynnissä kaikkea muutakin Pas,,aa :esim niitä "virittäjän" oppaita eikä se tarkoita sitä että niitä kannattaa ostaa! Mutta mitä siihen ruiskuun tulee niin kyllä sen välttävästi saa toimimaan, täytyy vaan korvata se alkuperäinen pa-paineen säädin paremmin ahtopainetta tunnistavalla.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.