"what a feeling..."

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Ei ole muuten Ladan ohjaus raskas, jos se on kunnossa. Yleensä raskas ohjaus johtuu väärin säädetystä simpukan välyksestä tai sitten jokin laahaa ohjausakseliin. Itsellänikin on ollut joskus sellainen Lada, mikä oli todella raskas ohjata.

Itse muuten opettelin ajamaan Ladalla. Ensin oli isän tekemä mikroauto mopon moottorilla, mutta sitten ego kasvoi liian isoksi siihen, niin vaihdoin toisen kerroksen parvekkeelta asfalttiin mäiskähtäneet VHS videot vm -72 Lada 1300L henkilöautoon, ja sillä rässättiin aivan tajuttomasti peltoteitä ja peltoja! Opin siinä samalla autotekniikan perusteet, kun vaihdettiin 1600:n nokka-akselia, ja läpättiin venttiileitä ja portattiin kantta. Se oli aikaa se!
Hauskinta jutussa on, että siitä autosta ei ikinä saatu mitään muuta rikki, kuin oikean etupyörän jarruletku ja vaihdelaatikko.

Löytyy pari videopätkää niiltä ajoilta... Ei ollut videokameroita kovin tiheässä silloin digikameroista puhumattakaan, noikin kuvattiin raahattavalla kameralla, jossa oli helvetin painava nauhuriyksikkö erikseen ja lyijyakku sille.


http://www.kolumbus.fi/sami.jokela/ladasivu.html

Näyttäkää parempi kuminpolttovideo vakioladalla, niin lupaan tarjota kaljat Sääksjärven pub Sääksvillessä. :lol:
Toinen kalja tulee, jos joku arvaa minkä auton etuovi on videossa topparina etupyörän alla :lol:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

ovi

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Vaikuttaisi olevan Saab 96:n ovi...
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Prööt, nyt tuli rosvo. Väärä vastaus :lol:
Sen voin sanoa, että helppo ei ole veikkaus.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Oikea vastaus oli Wartburg
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Loistavia videoita! Kävi sääliksi ensiksi Laatokkaa ja sitten kotieläimiä ja taloja...ne oli vaaravyöhykkeellä :lol:
***
Oli toi kestävä pirssi.
NesteHukka kirjoitti: Löytyy pari videopätkää niiltä ajoilta... Ei ollut videokameroita kovin tiheässä silloin digikameroista puhumattakaan, noikin kuvattiin raahattavalla kameralla, jossa oli h......n painava nauhuriyksikkö erikseen ja lyijyakku sille.
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jome »

Aivan loistavaa :wink:
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
lazysod

Viesti Kirjoittaja lazysod »

Nyt on kyllä juhla ylimmillään! Tänään sain sitten vihdoin ja viimein kortin... Ensimmäisellä yrittämällä meni inssi läpi ja inssimies oli tyytyväinen. Olen tässä sitten illan ajan ajellut ladallani pitkin kylän raittia ja kyllä on olo kuin kuninkaalla! Nyt on latuska tolpassa kiinni, jotta aamulla lähteepi jouhiasti liikkeelle. Hirveä polte päästä äkkiä taas ajamaan!
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Ei muuta kuin onnea vaan ja turvallisia kilometrejä.
Aja sillattiin ettei tule pipi :wink:
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1978
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ei Lada mitään tolppaa tarvitse :P Mulla ainakin on Ladat lähteny parhaiten käyntiin ilman lohkolämppäriä. Kylmänä kun vetää huikan päälle niin tärähtää tulille oitis ja hinkuu että mennään jo. Ans olla kun kokeilin pari kertaa tolppaa niin ryypyn kanssa ei meinannu lähtee ja ilman ryyppyä ei myöskään. No, lähti sentään joten kuten ja jäi sitten käyntiin kun heti veti huikan päälle. Parin kokeilun jälkeen tuumasin, että Laabor on kuin siperian husky, tykkää kylmästä ja iloisestihan toi on lähteny aina käyntiin oli asteita kuinka paljon tahansa...

Paras oli toi Lintta Lada kun kävin ekalla kerralla kattomassa sitä. Se oli seissy lumen ja pakkasen seassa pari kuukautta ilman että sille oltiin mitään tehty. No, eikun huikka päälle ja prummmm, maantie kutsui :wink:

Säästä sähköä, unohda lohkolämmitin!
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3286
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Mut ehkä jotkut haluu säästää konetta ja bensaa. Se kylmä käynnistys ja kylmänä ajelu kun syö molempia aikas hyvin. Siksipä lämmitän vaikka sit tarttettas kuudes ydivoimala.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1978
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jaahas, taas noita persaukisten puheita :wink: :lol:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Ehkä, mutta ne samat persaukiset ovat ymmärtäneet sen, että paikat tulee kipeiksi ellei alkuveryttele.
Kyllä mä mieluummin menen esilämmitettyyn ja sulaan autoon pakkasaamuna kuin skrapailisin ikkunoita sekä sisä- että ulkopuolelta vehkeet jäässä.
Ja ei tee niin pahaakaan käynnistellä Ladaa kun se on saanut heräillä kaikessa rauhassa. :)
Vanja-eno kirjoitti:Jaahas, taas noita persaukisten puheita :wink: :lol:
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1978
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Toi on taas noita "silkkipyllyjen" puheita :lol: Lada kaipaa rakastavaa mutta reipasta toimintaa. Ainoa lohkolämmitin joka Ladaan kuuluu on veivi. Uudemmat Ladat eivät tarvitse sitä ja vanhemmissa voi -30 asteessa nöyrryyttää konetta pari kertaa ja eikun menoks. Ja mun Ladat ovat lämmenneet riittävän nopeesti, että kun on lasit skrapannu, niin sisällä onkin jo sopivan lämmintä...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Ladalla on hauska jakaa postia, kun ohjaus on juuri niin jäykkä kuin sen kuuluu olla. Onneksi talvella ongelma poistuu...

Taskuparkissa en kyllä yleensä viitsi vääntää renkaita elegantisti suoraan eteenpäin vaan jätän ne sopivasti lähtöä varten vasemmalle kääntyneiksi. Muistaakseni autokoulussakin opetettiin näin tekemään, vaikkei sitä ohjauksen jäykkyydellä perusteltukaan.

Mun axtekki ei ainakaan tykkää, jos joutuu ilman lohkolämppäriä tarttaileen. Akkukin näyttelee hiipumisen merkkejä, joten en viitsisi kovin montaa kertaa käynnistellä. Mutta onhan se akku jo kuus vuotta vanhakin.. Sitäpaitsi, kun koko päivän pitää lohkista päällä, niin ikkunat pysyy viidessä pakkasasteessa vielä auki ja konepelti puhtaana, vaikka vähän luntakin sataisi.
Vastaa Viestiin