VAZ 21013 -87 Lempi Harrasteauto
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
VAZ 21013 -87 Lempi Harrasteauto
Nyt kun on talven ja alkukevään ajellut tuolla Rusinalla eli 1300:llä ja tänään palasi Lemmen eli 1200 L:n rattiin niin heti huomaa pari eroa. Nappis on huomattavasti hiljaisempi, koneen osalta etenkin. Ohjaus on myös jostain syystä huomattavasti kevyempi nappiksessa, vaikka Rusinassa onkin kuulalaakeroitu apusimpukka. Rusinassa tosin on hieman leveämmät renkaat ja ralliratti, vaikuttaisiko nuo niin paljoa?
Mutta jotain hyvää voi Rusinasta sanoa, se 5 hepan ero sekä erilainen välitys tekee autosta nopeammin kiihtyvän niin paikaltaan kuin ohitukseen.
Ei mollata Rusinaakaan, hyvä arkiauto se on, mutta kyllä tuo Lempi on lähempänä sydäntä.
Mutta jotain hyvää voi Rusinasta sanoa, se 5 hepan ero sekä erilainen välitys tekee autosta nopeammin kiihtyvän niin paikaltaan kuin ohitukseen.
Ei mollata Rusinaakaan, hyvä arkiauto se on, mutta kyllä tuo Lempi on lähempänä sydäntä.
Viimeksi muokannut Jaakkima, 22.5.2010 19:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
rusinassa taitaa olla jotain vikaa kun noissa kantikkaissa pitäisi olla kevennetty ohjausvanhoihin verrattuna (tosin jos on yli leveät renkaat voi se vaikuttaa), hihnakoneen pitäisi olla kyllä hiljaisempi kuin ketjukoneen. kiihtyvyyteen kai vaikuttaa lähinnä toi 5 hv jos rusinassa on 2105+4,1 voimansiirto ja lemmessä taas 2105+4,3 pitäisi siis viimeksi mainitussa olla kiihtyvämpi välitys.
mutta eikös jonkin verran ole eroa myös penkin ja ratin aiheuttamassa ajotuntumassa?
mutta eikös jonkin verran ole eroa myös penkin ja ratin aiheuttamassa ajotuntumassa?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Käytinpä Lemmen tänään keväthuollossa eli öljynvaihdossa ja katsastustarkastuksessa. Eipä sieltä mitään erikoista löytynyt, mitä nyt vasen etujarrusatula oli vähän jumissa ja jarrutti menoa. Kiihtyvyyskin parani huomattavasti.
Kyllä noissa ajotuntumissa jotain eroa on. Muutaman päivän kun ajoi putkeen Lemmellä ja sen jälkeen hyppäsin Rusinan rattiin, niin ajoasento tuntui alkuun pudolta, mutta äkkiähän siihen sitten tottui.
Kyllä noissa ajotuntumissa jotain eroa on. Muutaman päivän kun ajoi putkeen Lemmellä ja sen jälkeen hyppäsin Rusinan rattiin, niin ajoasento tuntui alkuun pudolta, mutta äkkiähän siihen sitten tottui.
Tänään tuli tehtyä autokauppoja kaksin kappalein eli käyttöauto vaihtui sedanista Combiin.
Combi oli halpa, osittain sen takia että siintä on leima mennyt vanhaksi.
Kokemuksia paluumatkalta:
Miinusta:
- katsastamaton
- syyläri vuotaa, onneksi pystyy korjaamaan juottamalla
- vasen takajarruvalo pimeenä
- puoltaa oikealle ja täristää, ilmeisesti renkaiden takia. Täytyy nopeasti kokeilla kitkoilla puoltaako enään ja ehkäpä katsastaa niillä
- takalasinpyyhin ei toimi, täytyy tutkia saako edes virtaa. Sulakkeet ok, mutta kaikki alkuperäisiä venäläisiä eli kaikki vaihtoon
Plussat:
- väri, violetti
- vähän ajettu, nyt 59 tkm
- toinen omistaja
- ruosteeton
- iso kone
- halpa
- kulkee hyvin
Kuvia tulee piakkoin, kunhan kerkeen kuvata ja laittaa nettiin
Kokonaissummaksi autonvaihtoprojektille tuli 180 € plus bensat, sekä tulevat rekisteröinti- sekä katsastuskulut.
Rusinakin tuntui menevän hyvään kotiin, vaikkei kerholaiselle mennytkään.
Combi oli halpa, osittain sen takia että siintä on leima mennyt vanhaksi.
Kokemuksia paluumatkalta:
Miinusta:
- katsastamaton
- syyläri vuotaa, onneksi pystyy korjaamaan juottamalla
- vasen takajarruvalo pimeenä
- puoltaa oikealle ja täristää, ilmeisesti renkaiden takia. Täytyy nopeasti kokeilla kitkoilla puoltaako enään ja ehkäpä katsastaa niillä
- takalasinpyyhin ei toimi, täytyy tutkia saako edes virtaa. Sulakkeet ok, mutta kaikki alkuperäisiä venäläisiä eli kaikki vaihtoon
Plussat:
- väri, violetti
- vähän ajettu, nyt 59 tkm
- toinen omistaja
- ruosteeton
- iso kone
- halpa
- kulkee hyvin
Kuvia tulee piakkoin, kunhan kerkeen kuvata ja laittaa nettiin
Kokonaissummaksi autonvaihtoprojektille tuli 180 € plus bensat, sekä tulevat rekisteröinti- sekä katsastuskulut.
Rusinakin tuntui menevän hyvään kotiin, vaikkei kerholaiselle mennytkään.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
toi meluja ehkäisevä ilmanputsari on kyllä hauskan näköinen, en ole koskaan livenä tuollaiseen törmännyt. Tyyppikilpi kertoi kans perus infon 21044-40 eli 1700i on kyseessä, varustekoodi 142 poikkeaa normaalista. Yleensä 1700i:t on 138 versioita (ruotsin malli) 142 viittaa Sveitsiin, mikä lienee sitten käytännön ero, varmasti nuo mölydirektiivin mukaiset muutokset on ruotsin malliinkin tehty. Onko autossa muuten koskaan ollut lampunpesureita? sehän on tyypillinen ruotsivaruste!Jaakkima kirjoitti:Nyt on kuviakin saatavilla.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ilmeisesti lampun pesureita ei ole koskaan ole ollut, koska pelti lamppujen molemmin puolin on koskemattoman näköistä ja pesunestesäiliö ei ole kovin iso (2-3 l) ja mallia 21213-...., eikä lampunpesurinpainikettakaan kabiinista löydy. Mutta milloin pesureiden pakollisuus poistui? Nopealla googlettamisella en löytänyt.Lada-Jussi kirjoitti:toi meluja ehkäisevä ilmanputsari on kyllä hauskan näköinen, en ole koskaan livenä tuollaiseen törmännyt. Tyyppikilpi kertoi kans perus infon 21044-40 eli 1700i on kyseessä, varustekoodi 142 poikkeaa normaalista. Yleensä 1700i:t on 138 versioita (ruotsin malli) 142 viittaa Sveitsiin, mikä lienee sitten käytännön ero, varmasti nuo mölydirektiivin mukaiset muutokset on ruotsin malliinkin tehty. Onko autossa muuten koskaan ollut lampunpesureita? sehän on tyypillinen ruotsivaruste!
tuo samainen lada oli myynnissä nettiautossa hintana 650e vm.97Jaakkima kirjoitti:Tänään tuli tehtyä autokauppoja kaksin kappalein eli käyttöauto vaihtui sedanista Combiin.
Combi oli halpa, osittain sen takia että siintä on leima mennyt vanhaksi.
Kokemuksia paluumatkalta:
Miinusta:
- katsastamaton
- syyläri vuotaa, onneksi pystyy korjaamaan juottamalla
- vasen takajarruvalo pimeenä
- puoltaa oikealle ja täristää, ilmeisesti renkaiden takia. Täytyy nopeasti kokeilla kitkoilla puoltaako enään ja ehkäpä katsastaa niillä
- takalasinpyyhin ei toimi, täytyy tutkia saako edes virtaa. Sulakkeet ok, mutta kaikki alkuperäisiä venäläisiä eli kaikki vaihtoon
Plussat:
- väri, violetti
- vähän ajettu, nyt 59 tkm
- toinen omistaja
- ruosteeton
- iso kone
- halpa
- kulkee hyvin
Kuvia tulee piakkoin, kunhan kerkeen kuvata ja laittaa nettiin
Kokonaissummaksi autonvaihtoprojektille tuli 180 € plus bensat, sekä tulevat rekisteröinti- sekä katsastuskulut.
Rusinakin tuntui menevän hyvään kotiin, vaikkei kerholaiselle mennytkään.
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
EU:n myötä poistui lampunpesuripakko, tai oliko se jo vähän aiemmin kun tuli näitä ETA käytäntöjä? Ruotsissa ovat sitkeesti pitäneet pesureista kiinni. 110:n varaosakataloogissakin ruotsinmalli (138) sisältää lampunpesurit. tässä sitten lienee 138:n ja 142:n ero.Jaakkima kirjoitti:Ilmeisesti lampun pesureita ei ole koskaan ole ollut, koska pelti lamppujen molemmin puolin on koskemattoman näköistä ja pesunestesäiliö ei ole kovin iso (2-3 l) ja mallia 21213-...., eikä lampunpesurinpainikettakaan kabiinista löydy. Mutta milloin pesureiden pakollisuus poistui? Nopealla googlettamisella en löytänyt.Lada-Jussi kirjoitti:toi meluja ehkäisevä ilmanputsari on kyllä hauskan näköinen, en ole koskaan livenä tuollaiseen törmännyt. Tyyppikilpi kertoi kans perus infon 21044-40 eli 1700i on kyseessä, varustekoodi 142 poikkeaa normaalista. Yleensä 1700i:t on 138 versioita (ruotsin malli) 142 viittaa Sveitsiin, mikä lienee sitten käytännön ero, varmasti nuo mölydirektiivin mukaiset muutokset on ruotsin malliinkin tehty. Onko autossa muuten koskaan ollut lampunpesureita? sehän on tyypillinen ruotsivaruste!
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Samasta yksilöstä kysmys, mutta en maksanut sitä mitä pyydettiinmaurichia kirjoitti:tuo samainen lada oli myynnissä nettiautossa hintana 650e vm.97Jaakkima kirjoitti:Tänään tuli tehtyä autokauppoja kaksin kappalein eli käyttöauto vaihtui sedanista Combiin.
Combi oli halpa, osittain sen takia että siintä on leima mennyt vanhaksi.
Kokemuksia paluumatkalta:
Miinusta:
- katsastamaton
- syyläri vuotaa, onneksi pystyy korjaamaan juottamalla
- vasen takajarruvalo pimeenä
- puoltaa oikealle ja täristää, ilmeisesti renkaiden takia. Täytyy nopeasti kokeilla kitkoilla puoltaako enään ja ehkäpä katsastaa niillä
- takalasinpyyhin ei toimi, täytyy tutkia saako edes virtaa. Sulakkeet ok, mutta kaikki alkuperäisiä venäläisiä eli kaikki vaihtoon
Plussat:
- väri, violetti
- vähän ajettu, nyt 59 tkm
- toinen omistaja
- ruosteeton
- iso kone
- halpa
- kulkee hyvin
Kuvia tulee piakkoin, kunhan kerkeen kuvata ja laittaa nettiin
Kokonaissummaksi autonvaihtoprojektille tuli 180 € plus bensat, sekä tulevat rekisteröinti- sekä katsastuskulut.
Rusinakin tuntui menevän hyvään kotiin, vaikkei kerholaiselle mennytkään.