VAZ 21013 -87 Lempi Harrasteauto

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
LadaTunari

Viesti Kirjoittaja LadaTunari »

no ei todellakaan mittää karjapuskurei. ne kuuluu jenkkirekkoihin
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Jaakkima kirjoitti:Tuo venäläinen ulosvetäjällä työ sujui kuin tanssien.
Onko sulla kuvaa minkälaisesta ulosvetäjästä on kyse? Itse onnistuin eilen rikkomaan Riston mulle kauppaamaan ulosvetäjän! Tosin nivel sillä irtosi mutta ei irtoa enää toinen...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

AI kirjoitti:
Jaakkima kirjoitti:Tuo venäläinen ulosvetäjällä työ sujui kuin tanssien.
Onko sulla kuvaa minkälaisesta ulosvetäjästä on kyse? Itse onnistuin eilen rikkomaan Riston mulle kauppaamaan ulosvetäjän! Tosin nivel sillä irtosi mutta ei irtoa enää toinen...
Itte olen saanut myös ton myymäni aikaisemman ulosvetäjän solmuun.

Tolla uudella (joka on 100% järeampi) homma käy leikiten.
Vaihdetaan sulle uudempi malli ja katsotaan hinta kohdalleen.
Lada rules
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

RTJN65 kirjoitti:(joka on 100% järeampi)
Eli sillä saa peräti kaksi niveltä irti? Mutta tuo sellainen Idän Ihmeisiin mulle Hämeelinnaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

AI kirjoitti:
RTJN65 kirjoitti:(joka on 100% järeampi)
Eli sillä saa peräti kaksi niveltä irti? Mutta tuo sellainen Idän Ihmeisiin mulle Hämeelinnaan.
Tommosta kokoontumista olekaan ja hymiö tietty perään.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

AI kirjoitti:
RTJN65 kirjoitti:(joka on 100% järeampi)
Eli sillä saa peräti kaksi niveltä irti? Mutta tuo sellainen Idän Ihmeisiin mulle Hämeelinnaan.
Anteeksi: Piti kirjoittamani 100000% järeämpi. Ja hämeenlinnaan ehdin tulla mutta idänihmeisiiin en valitettavasti ehdi.
Lada rules
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Itse satuin löytämään oikein heavy duty-mallisen ulos(ve)timen talvella kuusaantien Seo:lta. Siis huoltoasemalta, kun kaikki muut myi eioota :) Sillä lähti totaalisen kiinni jämähtänyt yläpallo irti jotta paukahti -ja vieläpä niin livakasti että lensi suoraan päin näköä josta pieni arpi muistona.

Edit: Hintaa moisella kapistuksella oli muistaakseni 17e, eli oikein halpa siis.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

sakke kirjoitti:Tommosta kokoontumista olekaan ja hymiö tietty perään.
Siis piti kirjoittaman Etelän lämpöön Hämeenlinnaan. Toinen aivosolu ei ollut vielä herännyt noin aikaisin aamulla.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kyllä tuolla omallani on jo neljä jumissa ollutta palloniveltä vaihdettu, eikä se ole mennyt miksikään.

Mutta asiaan. Sepestä hukkui tihkuasento kokonaan. Tai siis tihkunrele sanoi työsopimuksen irti. Omaa elämää se olikin jo koko omistusajan elänyt. Täytyy tuoda auton isänmaasta uusi rele kun siellä seuraavan kerran käy.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Tänään syttyi "Check Engine"-valo ja heti kotia päästyä piti tutkia vikakoodit. Vikakoodiksi kertoi "Imuilman lämpötila - signaalijännite liian korkea". Samalla kun valo syttyi, poksahti pakoputkessa. Muutaman kerran aikaisemminkin on putki paukkunut kun rupee alakierroksilta kiihdyttämään. Kattihan tuosta ei tykkää, mutta menee vaihtoon piakkoin joka tapauksessa, joten ei paljoa haittaa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Tuli eileen hieman huollettua Sepeä, eli vaihdettua bensansuodatin ja kiristettyä jakoketju. Samalla löytyi oletettavasti syy, miksi syönyt hieman öljyä, ventiilikannenkoppa löysällä. Muttereita sai pyörittää useamman kierroksen ennen kuin alkoi kiristää.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Pikku ropailut jatkui tänään.

Eilen tajusin soittaa RTJN65:lle ja kysyä tuota imuilman esilämmityksen anturia lainaan, kunnes kerkeän Venäjälle uutta etsimään. Ja tämähän anturin omistajalle sopi. Ajoi vielä anturin bussille, jotta sain sen jo tänään. Kiitos ja kumarrus siis Ristolle.

Samoilla lämpimillä vaihdoin vielä tulpatkin uusiin sekä rupesin jo varautumaan pimeneviin iltoihin eli ruuvasin lisäpitkät takaisin keulalle.

Koeajolenkillä ei enään "Tsekkaa kone"-valo syttynyt eikä käyntikään pätkinyt, joten huoltotoimenpiteet voidaan pitää onnistuneina.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Eilen Sepe jätti taasen tielle. Katkesi ainakin laturin yläkiinnike. Tosin oletettavasti jotain muutakin on mennyt rikki koska laturi heilui auton pitkittäissuunassa. Mutta n. 100 km tultiin akun voimin ja valot oli jo hämärtyvässsä illassa pakko pitää päällä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Aika hyvin akku kesti jos kerran oli viel valotkin päällä.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Jaakkima kirjoitti:Katkesi ainakin laturin yläkiinnike.
Onkohan tuon kyseisen osan laatu heikentynyt kun olen muillakin kuullut sen 1700:sta pettävän? Omaani lopputalvesta vaihdoin startin ja huomasin että laturin yläkiinnike oli puoliksi poikki. Sama laadun heikkeneminen on havaittu taka-akselin päällä jarruputkien t-liittimessä joka halkeaa ja alkaa vuotamaan. Ei ole Venäjän metalli yhtä hyvää kuin neuvostoaikana.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Vastaa Viestiin