Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10045
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Kai mun täytyis nyt tuoreena parin sadan euron Samaran omistajana alkaa kertoo miltä tuntuu.....

noin 100 km takana niin kaupunki- kuin moottoritieajoa.

Auto toimii vieläkin, tosin 1300 kaasutinmoottori (ilman kattia) on selvästi ähkymmän tuntuinen kuin uudemmat 1500 ruiskumoottoriset. Mutta auton varsinaisesta kunnosta ei vielä tietoa, pieni huolto saattaisi piristää?

Todettakoon kuitenkin että auton monet yksityiskohdat, jotka ovat vähän rempallaan, on kuitenkin vahvemman oloisia kuin uudemmat. Esim. 2001 mallisessa Samarassa on jo aikaa sitten mätääntynyt takalasinpyyhkijän varsi. Tässä -89:ssä ei kyseistä ongelmaa ole, pieni vika mutta missä kunnossa mahtaa 2001 olla 15 vuoden iässä? 80-luvun tyyliin kuuluu myös komeat plyysiverhoilut penkeissä ja myös ovet on kokonaan verhottu plyysikankaalla.

pikkuvikoina kirjattakoon: tyhjäkäynninpuute, epäkuntoinen bensamittari, sisävalo ei syty kuljettajan ovesta, jarrut ehkä hieman epäilyttävät (äänekkäät, kuten myös 2001 vertailuautossa jo uudesta lähtien).

katotaan nyt vieläkö se toimii huomenna :?:
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Varmasti toimii jollei ite riko.Mä en myy kuin laatu ladoja. :lol:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10045
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Joo, tänään olisikin ollut todella haastava päivä kokeilla kylmäkäynnistys ominaisuuksia kun oli kunnolla pakkasta, mutta olin niin paljon muuta kiintoisaa Lada projektia että pakkastesti jäi vain ovien testailuun. Kuskin oven lukko on jäässä, mutta muuten menee hyvin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10045
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

jees

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Kyllähän Samarakin toimii siinä missä muutkin Ladat. Hyvin lähti ilman lohkolämppäriä käyntiin, vaikka oli reilun vuorokauden pihalla pakkasessa seisonutkin.

Ajoin autoa vähän lämpöiseksi ja otin muutaman kuvan joita voit katsella täältä!!!

Tarkastelin vähän ovien toimintaa. Jokaisessa ovessa tuntuu ikkuna ja lukko mekanismit toimivan vähän miten sattuu. Ilmeisesti kuskin oven lukossakin oli kyse mekanismin huonosta kunnosta, eikä niinkään jäätymisestä kuten aiemmin epäilin. Ikkuna veivit toimi joissain ovissa jotenkin joissain ei ollenkaan. Mutta nämähän on ihan pikkuvikoja.....
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jome »

Siistin näkönen sisusta... :wink:
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3223
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Joo vaikuttaa ulkosesti kyllä ihan asialliselta. Mutta antaako ulkonäkö pettää...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1903
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Veli Alexei voisi kohta muuttaa nikkinsä muotoon 'Epäilevä Tuomas'
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3223
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Kaikki mikä ei ole todistettu pitää kyseenalaistaa. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10045
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

jees

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kyllä sitä ainakun halvan auton ostaa tulee oltua varpaillaan ja odottelematta liikoja, mutta ihan hyvältä tuntuu tähän mennessä.

Outoa kun autolehdissä testaavat jotain 10.000 mk:n "kesäautoja" ja ne löytää niistä ties mitä vikoja ja pahimmillaan jäävät tienpäälle niiden kanssa. Ite olen ympärivuotisina käyttöautoinakin pysynyt tuossa alle 5000 mk:n hintaluokassa ja hyvin on matkaa tehnyt.
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Ihan tulee kaihon tippa silmään kun katsoo noita hienoja kuvia, Ja epäilijöille tiedoksi että ulkonäkö ei petä, auto kuskasi minua 3kk aikana n.5000km. ilman mitään suurempaa ongelmaa ja pitäähän vasta 149tkm ajettu auto toimiakkin, se että myyn halvalla ei tarkoita että myisin paskaa. :wink:
HP

Viesti Kirjoittaja HP »

Tästä -95:sta 100 000km ajetusta samarasta joka mulla on ny on työn alla niin tulee tosi "halvan" auton tunnelma sisällä, sillä kaikki muoviset ovien verhoilut on auennu ja repsottaa, kuskin ikkunan kahva on tipotiessään ym.. kojelauta ja sisusta mielestäni törkeän halvaksi muotoiltu ja tehty. mut kyll tekniikka pelaa (tai ainakin pitäs :) )
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10045
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

niih

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Tänään taas pitkästä aikaa (viimeksi sunnuntaina) ajattelin ajeluttaa Samaraa. Olin illalla harjoitellut lämmitystolpan ajastimen käyttöä, se kun on hivenen ihmeellinen, mutta tänään autoa käynnistäessä voisi todeta sen nähtävästi toimineen? Käynnistyi hyvin helposti, tosin kun tyhjäkäyntiä ei ole auto pitää aina käynnistää kaasua painaen ja ilman ryyppyä.

Hyvin kulkee edelleen, tosin etuvetoisen talviominaisuuksiin on totuttelemista, tuntuu vetelevän ja huitovan miten sattuu ja risteyksissä ja jyrkissä kaarteissa saa ihan oikeesti hidastaa vauhtia. Vielä pitäisin takavetoa parempana talviajo-ominaisuuksien osalta.

Bensa mittarikin innostui näyttämään muuta kuin nollaa, tankkasin vajallaa 30 eurolla ja nyt mittari näyttääkin ihan täysiä, taidan edelleenkin luottaa vain varoitusvaloon.

Jarrut on tosissaan erikoiset, kuten myyjäkin rehellisesti asian minulle kertoi. Matkustajan puoleinen etujarru jää jumiin ja haju on kuin taajamajunassa pakkasella :lol: vanne oli ajon jälkeen kuuma, mutta ajossa sitä ei muuten huomannut kuin että meneminen oli hivenen raskasta.

Auton kulkuun varmasti vaikuttaa jumittuvat jarrut, mutta muuten toi 1300 vaikuttaa varsin nuhaiselta vehkeeltä. ECON-mittaria tulee tuijotettua ja itseasiassa sen mukaan ei 4.vaihde ole koskaan taloudellinen. Noissa 60-80 km/h nopeuksissa taloudellinen ajo sujuu parhaiten 3. vaihteella. Ilmankos tuossa ei turhaa viidettä vaihdetta olekaan? Onkohan toi ECON-mittari kuinka tarkka?

Eli jarruja ja tyhjäkäyntiä tarttis vähän katsella.... muuten menee hyvin.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Eiks ECON mittari samarassa oo periaatteessa vaan joku semmonen "kuinka pal bensaa menee sillä hetkellä kaasariin" mittari...? eli vähän sama ku kaasupoljinkin :)
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10045
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

huh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Voi juma 9 päivää kun olen viimeksi käyttänyt Samaraa. Nyt tuli idea, pakko käydä Riihimäellä. Lähteekö Samara käyntiin tuolta hangesta ja lähes 15 asteen pakkasessa?

Hyvin lähti, ei tehny tiukkaakaan. Lada on laatuauto, oli malli mikä tahansa. Itseasiassa seisonta oli tehnyt hyvää, jarrut toimi paremmin ja ei jumittanut, bensamittarikin näytti välillä oikein (luultavammin). Tästä on hyvä jatkaa....
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10045
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tulihan taas testattua, 4 päivää tuolla 20 asteen pakkasessa seissyttä Samaraa oli pakko mennä rääkkääämään. Erään lähisukulaisen 1700i ei meinaan lähtenyt käyntiin. Pienen arpomisen ja härnäyksen jälkeen Samara kuitenkin lähti ja toimi hyvin !!!!ELÄKÖÖN SAMARA!!!!
Vastaa Viestiin