Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
noh
jotain akku juttua mä arvelinkin, no eipä noi hapot siellä paljoa haittaa. ja takapenkkiä ei kukaan edes käytä, nytkin se on rahtiasennossa koko ajan.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jes
tänään iskin rahtitilan täyteen tavaraa ja vielä peräkärryn täyteen rojua, hienosti veti samara rahtia eli ajoin rahtia oikein yhdistelmälläVanja-eno kirjoitti: Ooooo, Jussista on tullut wanna-be rahtari.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
nyt menee pahasti off topic, mutta pakko laittaa vertailuksi myös kokemuksia kalliimmasta ja uudemmasta Samarasta.
ajoin siis 2001 ruisku-Samaralla jossa on tehokkaampi Bosch ruiskuinen moottori, jotain 76 hv. tossa kaasari 1,3:ssa on 65 hv. toi ruisku meinaa suorastaa ampasta käsistä, siis aivan liian hurja laite, kakkosella on parempi lähteä liikkeelle ettei törmää edeltä lähtevän perään risteyksessä
vaihteistossa on myöskin eroa, sain ruiskun sammumaan pari kertaa kun luulin vaihteen olevan 1:llä, mutta olikin 3:nen. Nelivaihteisessa on kolmas vaihde siellä missä viisvaihteisessa vitonen. eli 5-v on pakki, ykkönne ja kolmonen ärsyttävän lähellä toisiaan, mutta kyllä kai niihin tottuis, mutta autosta toiseen siirryttäessä on vähän sekaisin.
ajoin siis 2001 ruisku-Samaralla jossa on tehokkaampi Bosch ruiskuinen moottori, jotain 76 hv. tossa kaasari 1,3:ssa on 65 hv. toi ruisku meinaa suorastaa ampasta käsistä, siis aivan liian hurja laite, kakkosella on parempi lähteä liikkeelle ettei törmää edeltä lähtevän perään risteyksessä
vaihteistossa on myöskin eroa, sain ruiskun sammumaan pari kertaa kun luulin vaihteen olevan 1:llä, mutta olikin 3:nen. Nelivaihteisessa on kolmas vaihde siellä missä viisvaihteisessa vitonen. eli 5-v on pakki, ykkönne ja kolmonen ärsyttävän lähellä toisiaan, mutta kyllä kai niihin tottuis, mutta autosta toiseen siirryttäessä on vähän sekaisin.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
heh
jarrunesteen merkkivalo lopettipalamisen kun laitoin lisää jarrunestettä on varmaan jäänyt joku nippa löysälle jarrurempassa kun jarrunestettä on kadonnut, sinänsä kun valo alkoi palamaan käsijarrun säädön jälkeen ei neste vielä ollut vähissä
Samara on oikea rahtarin unelma, kaikki muuttohommat ihan suurimmatkin huonekalut on kulkenut kätevästi Samara+peräkärry yhdistelmällä, kun takapenkki on nurin ja hylly pois mahtuu tavaraa mukavasti. Nostokorkeus on ikävän suuri.
Samara on oikea rahtarin unelma, kaikki muuttohommat ihan suurimmatkin huonekalut on kulkenut kätevästi Samara+peräkärry yhdistelmällä, kun takapenkki on nurin ja hylly pois mahtuu tavaraa mukavasti. Nostokorkeus on ikävän suuri.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jos Samarantsissa on samantyylinen pääsylkkä/säiliö kombinaatio, niin tarkista ensin ettei jarruneste säiliön pohja vuoda, tai sitten säiliöltä tulevan letkun sisääntulo tiiviste pääsylkässä...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kääk
nyt on samara ollut jo kovassa käytössä, joka päivä tulee ajoa reilusti kun on noita remontti hommia, kärryn vedot loppui, mutta sitäkin tuli tehtyä jopa vaikeammassakin maastossa, mutta ei Samara siihen hyydy.
Yksi "hieno" King koristekapseli irtosi vaudissa, mutta sekin löytyi matkan varrelta parin päivän päästä, joku ystävällinen oli nostanut sen nojalleen puun viereen ja heti tunnistin omani.
Nyt on vielä Samaran rääkkäystä lisätty tolla opetustyöllä, pari viikkoa lähes päivittäin on siskon kans harjoiteltu ajamista oikein luvan kanssa. Ton homman jälkeen viimeistään on kytkin ihan lopussa, myöskin oppilaan harrastama liikastarttaus ei tunnu oikein kivalta, onneksi pahemmilta vaurioilta ollaan säilytty.
eilen näin saman sorttisen orkkis Samaran Järvenpäässä. Vaalean sininen 5-ovinen 1500S luki perässä ja etulokarit oli vanhaa mallia (eli lyhyet) elikkä tällainen harvinainen välimalli 1989-1990 vuosilta. Käytön jäljet näkyi päältäpäin, mutta auto oli kuitenkin nätissä alkuperäis varustelussaan.
Yksi "hieno" King koristekapseli irtosi vaudissa, mutta sekin löytyi matkan varrelta parin päivän päästä, joku ystävällinen oli nostanut sen nojalleen puun viereen ja heti tunnistin omani.
Nyt on vielä Samaran rääkkäystä lisätty tolla opetustyöllä, pari viikkoa lähes päivittäin on siskon kans harjoiteltu ajamista oikein luvan kanssa. Ton homman jälkeen viimeistään on kytkin ihan lopussa, myöskin oppilaan harrastama liikastarttaus ei tunnu oikein kivalta, onneksi pahemmilta vaurioilta ollaan säilytty.
eilen näin saman sorttisen orkkis Samaran Järvenpäässä. Vaalean sininen 5-ovinen 1500S luki perässä ja etulokarit oli vanhaa mallia (eli lyhyet) elikkä tällainen harvinainen välimalli 1989-1990 vuosilta. Käytön jäljet näkyi päältäpäin, mutta auto oli kuitenkin nätissä alkuperäis varustelussaan.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Nyt on 1om. ollut vuoden -97 samara ollut käytössä pian 4kk ja ajettu yli 1000km oston jälkeen. Yhteensä ajettu 90000km. Mitään vikoja ei ole ilmennyt, kaikki toimii...vielä.
Samara oli jollain paapalla ollut käytössä ja kun dementia tuli pahemmaksi päätti sukulaiset että "nyt auto pois".
Hintaakin oli vain 900€
Samara oli jollain paapalla ollut käytössä ja kun dementia tuli pahemmaksi päätti sukulaiset että "nyt auto pois".
Hintaakin oli vain 900€
Viimeksi muokannut Glf69, 31.7.2004 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jeps
joo 400 euroa 15000 km huolto oli merkkihuollon hinnastossa, ei sitäkään tappiolla tehdä onhan se 97 Corollaan verrattuna varmaan kovempi hinta, mitä uudempi auto sen vähemmän huoltokohteita, Corollassa toi 200 taitaa mennä lähinnä polttoainejärjestelmä tietokone tutkimukseen.... suhteutettuna huoltotuntien määrään päästään varmaan aika lähelle.
Mitähän mahtaisi maksaa joku UAZ maasturin merkkihuolto, joka tehdään noin 5000 km välein, pelkästään voitelukohteita alustassa varmaan 10 kpl Ladassa ei ole perushuollossa niitäkään.
Mitähän mahtaisi maksaa joku UAZ maasturin merkkihuolto, joka tehdään noin 5000 km välein, pelkästään voitelukohteita alustassa varmaan 10 kpl Ladassa ei ole perushuollossa niitäkään.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo
noissa etuvetoisten 8v koneissa vaatii venttiilien säätö vielä niitä säätöpaloja eli pelkkä meisseli ei riitä siihen hommaanMosse-Aksu kirjoitti:Deltassa taidetaan hinnoitella venttiilien säätö aika korkeaksi. Eikös Samaroissa ole säädettävät. 110:n 8v ja 16v huolloissakin on juuri tästä syystä eroa niissä huolloissa, joihin 8v:ssä tulee säätö.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Enpä minäkään noihin ventiilieihin paljon koskenut kun työkalusarja välipalalaatikoineen olisi maksanut puolet auton hinnasta.Kun kone kävi nätisti uskoin niiden olevan kohdallaan.Samoin oli Fiat Regatassa.Pari vuotta niillä kummallakin ajoin.Yksi asia Samarassa tuppasi ärsyttämään. Kuljettajan istuimen pehmusteet painuvat kasaan ja istuimen rungon raudat painavat takapuolta ikävästi.Vika oli jo ostettaessa,vaikka autolla oli ajettu vasta 120 000km.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jes
nyt on muuten jo 158000 km samaralla ajoa takana, alkuvuodesta kun ostin vajaa 150000 km, eihän se hurjasti ole mutta hyvin on auto kestänyt, vielä kun huomioidaan että auto on lähes peltoauto hinnoissa, miksi siis maksaa uudesta kun vanhakin toimii..
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Totta lada-jussi puhut. Oma nykyinen samara vm-95 ostettaessa aj.55tkm, nyt 63tkm.On ajeltu n.2kk aikana niin suomea kuin viroakin edes takaisin välillä aika raskaassakin kuormassa ja mitään ongelmia ei ole ollut. Niin ja se osto hinta ei tässäkään päätä huimannut. Taitaa se tekniikka olla onneksi näissä uudemmissa yhtä hyvä kuin vanhemmissakin.
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.