Koeajo 110:llä

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Koeajo 110:llä

Viesti Kirjoittaja Jome »

Koeajo 110:llä oli todella positiivinen yllätys. Autona oli siis 110 HB 16V -01 aj.34tkm. Ohjausta on haukuttu raskaaksi, minusta se ei sitä ollut. Samoin on sanottu kojelaudan pitävän erilaisia ääniä kierrosluvun mukaan, kyseinen yksilö ei ainakaan pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä... itseasiassa auto oli yllättävän hiljainen. Vaihteet toimivat hyvin jne...
Auto tuntui yllättävän pirteältä ja oli muutenkin mukava ajettava (ajelin noin tunnin).Kaikinpuolin hintaansa nähden hyvä laite, tuntui pahalta palauttaa auto takaisin myyjälle... :roll:
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Ei muuta kuin pankkiin ja lainahakemus vetämään...
***
Juu tuota ohjausta on haukuttu raskaaksi, mutta ei se mikään kovin raskas ole käytännössä, talvirenkailla jopa kohtuullisen kevyt kääntää.
Tehoa autossa on ihan tarpeeksi normaalinopeuksille enkä minä ainakaan ole löytänyt mitään valittamista ajo-ominaisuuksien suhteen.
Itsellä kävi niin, että koeajon jälkeen auto tuntui omalta ja kaupat tehtiin ja nyt sitä sitten maksellaan. Meillä kuuluu jotakin resonointia n. 2800-3000 rpm kohdalla, mutta se ei paljoa menoa haittaa.
Itsellä 110 16V STW Festival -02
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jome »

Itse en ainakaan huomannut mitään ylimääräisiä ääniä millään kierrosluvulla vaikka yritin tarkkaan kuunnella. Talvirenkaina oli 175/65-14" Hankook:it ja ainakin niillä ajo-ominaisuudet olivat mielestäni hyvät.
Moottoritienrampin (Nokia-Tampere) pystyi ajamaan pidon sallimalla rajalla n.120km/h, mikä on mielestäni aivan tarpeeksi. Olisi hieno päästä kokeilemaan autoa kesäkelillä niin näkisi millaiset ovat ajo-ominaisuudet kesällä... :wink:
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

No osta osta nyt se auto niin pääset uljaiden 110:n omistajien joukkoon :lol:
Kevät tulee aikanaan niin pääset kesäkelinkin kokemaan.
Itsellä on talvirenkaina 165/75/14" Continental Winter Viking I:set, mukavan hiljaiset ja pitoa löytyy niin jäällä kuin lumellakin.
Joskus miettinyt kitkojen hankkimista, ainoa ongelma, että asutaan aika korkealla mäellä ja teitä ei aurata aivan ensimmäisenä. Olisihan se mukava toisaalta päästä kotiin saakka.
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jome »

110 on sen verran kevyt auto että ei siihen kannata kitkoja laittaa.
Vanhassa autossa mulla oli Michelin Maxi Ice II kitkarenkaat. Olivat ensimmäiset ja viimeiset kitkat mitkä minä ostan...

Kattotaan josko se 110 tulis tohon pihaan... :wink:
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo ei varmaan kannata suoraa juosta myyjän luokse että pakko saada uusi 110, vaan odotella rauhallisesti uutta tarjousta millä saa hyvän hyvityksen vanhasta.

Mitään ei ole nyt kuulunut uusista saapumiseristä suomeen vähään aikaan? Eikös nyt vuoden vaihteessa taas tullut jotain uusia direktiivejä, jonka takia Samaran myyntikin lopetettiin jo hyvissä ajoin syksyllä? Lada myyjä puhui turvavarusteista, mutta enpä ole mistään kuullut mitä, tuliko kuljettajan turvatyyny pakolliseksi? Ehkä tehtaalla vasta mietitään tämän vuoden EU-markkinoille sopivia malleja....

Oliko siinä nyt koeajetussa autossa mitään erikoisjuttuja mitä ei ennen ollut?
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja Jome »

Lada-Jussi kirjoitti:Oliko siinä nyt koeajetussa autossa mitään erikoisjuttuja mitä ei ennen ollut?
Ei kai...Tai no rundikellon alla oli samanlainen näyttö ku nopeusmittarinkin alla. Síinä rundikellon alla olevassa näytössä oli sisä- ja ulkolämpötilamittari...

Mitään muuta erikoista en huomannu... :wink:
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Olet varmaankin oikeassa. Jotenkin tuo ajatus kitkoista on tullut mieleen kun aika ison osan talvesta tulee ropisteltua asvaltilla täällä Turussa kun ei oikein lumisia talvipäiviä ole kovin montaa kymmentä.
No, jäisiä kelejä on sitäkin enemmän ja se puoltaa nastarenkaita.

Onneksi on uudet renkaat alla ja ne kestää vielä monta talvea eteenpäin, tulipahan tämä asia taas kerran vaan mieleen...


Jome kirjoitti:110 on sen verran kevyt auto että ei siihen kannata kitkoja laittaa.
Vanhassa autossa mulla oli Michelin Maxi Ice II kitkarenkaat. Olivat ensimmäiset ja viimeiset kitkat mitkä minä ostan...
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

kakstuhattasatakymppi

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Tuli vaan mieleeni, jotta ei kukaan varmaan uskaltais antaa omaansa satakybää / satayhtätoista koeajoon esim. Mobiliassa?
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Re: kakstuhattasatakymppi

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Voidaan tuolla talvitapaamisessa käydä lenkki ajamassa jos haluat tuota minun satayhtätoista kokeilla.
Tulen näillä näkymin sinne, käyn vaimon viemässä ensin aamulla Tampereelle ja sieltä sitten tulen Mobiliaan.
***
Onko kellään muuten tietoa, että mihin aikaan häppeninki alkaa siellä?
Martigan kirjoitti:Tuli vaan mieleeni, jotta ei kukaan varmaan uskaltais antaa omaansa satakybää / satayhtätoista koeajoon esim. Mobiliassa?
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3286
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Kello 11.00
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä olen yrittäny houkutella velipoikaa mukaan Mobiliaan esittelemään ajotietokonetta, mutta se on vähän tollanen "ei jaksa, ei viitti". Toisaalta haluuko kukaan sellaista nähdä?
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Lada-Jussi kirjoitti:mä olen yrittäny houkutella velipoikaa mukaan Mobiliaan esittelemään ajotietokonetta, mutta se on vähän tollanen "ei jaksa, ei viitti". Toisaalta haluuko kukaan sellaista nähdä?
Jaa sun velipoikaa vai ajotietokonetta?

Ajotietokone vois olla ihan mielenkiintoinen, sun velipoikas sen sijaan aika flegmaattinen... :lol:

Jospa sä tuut sillä veljes pirssillä?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

vois tietty tulle veljen autolla, mutta olis kai pakko päästä tekee kaikki Ladistit kateelliseksi mun uudella Samaralla 8)
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Toi ajotietokone kiinnostaa kovasti, sun veljeäsi en tunne ja olen sitäpaitsi ihan turvallisesti naimisissa :lol:
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Vastaa Viestiin