pakkanen ja korjaus..

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Itselläni kädet täynnä pieniä haavoja, kun Sepeen eli farkkuuni olen vaihtamassa lämppärin kennoa. Yleensä olen hanskoja pitänyt auto alaittaessa, mutta nyt jäi laittamatta kun ajattelin etytä ei ole niin paskaista. Olis vaan pitänyt laittaa.

Muuten kyllä olen isommilta havereilta välttynyt. *koputtaa puuta*
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

kyllä aina haavoja tuppaa tulee ku rassaa koneita :evil:
iskän kaverilla oli remontissa ruuvimeisseli menny silmään :( :!: sillä on nyt lasi silmä.
iskä avas datsun 100A:n syylärin korkin ja sieltä tuli nesteet paineella ulos käsi vähä palo... onneks ei naamaan osunnu lensi aika korkeelle neste :roll:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Vuonna -81 vaihdoimme uusia kierrejousia Taunus 20m:ään. Arki-iltana menimme veljeni työpaikalle joka oli David Brown Traktori, Kaarinassa. Suuressa hallissa jossa oli uusia Traktoreita, niin siellä seinän vieressä oli iso prässi. Suunnittelimme näin, että työn nopeuttamiseksi painetaan uusi jousi kasaan prässillä ja sitten ne jousenkiristimet jouseen kiinni. Aloimme puristaa jousta ja välillä kokeiltiin joko riittää, veljeni sanoi, että vähän vielä ja sitten jousi alkoi vääntyä. Ennen kuin veljeni sai prässin löystymään, niin jousi ponnahti päin seinää ja sitten hallin kattoon ja sieltä kahden uuden Traktorin väliin lattialle ja pomppasi siitä vielä Traktorin konepellin vierestä takaisin lattialle ja lähti pyörien lattiakaivoa kohti. Pahaa jälkeä olis syntynyt jos olis osunut Traktoreihin tai meihin. Varmasti olis henki lähtenyt. Laitoimme sitten kiltisti jousen kiristimillä jousen kasaan.
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Olen vaihtanyt kierejouset etupaahan 123 Mersuun ja Dodge Ram pick upiin. Niita Mersun jousia vaihtaessa ihan tosissaan pelotti kun kiinalaiset jousenpuristimien alkoivat jo taipumaan kaarelle ja se jousen lankakin oli muistaakseni sen verran paksua ettei ne puristimet istuneet siihen ihan 100% taydellisesti. Ihan kasikopelolta piti yrittaa niita sinne pyorankoteloon survoa, katsoa ei voinut kun paata ei uskaltanut vieda tulilinjalle jos puristimet pettaa ja jousi ampuu paalle.

Dodgen jouset sen sijaan oli tosi helpot vaihtaa, riitti kun otti alatukivarren sielta rungon puoleisesta paasta irti. Jousissa ei ollut juuri yhtaan esijannitysta ja ne sai ihan vaan laitettua paikalleen ja sitten pikkusen pienella pullotunkilla nostaen tukivartta oikeaan kohtaan etta sai pultit paikalleen. Tama oli pakko tehda itse, koska mikaan korjaamo josta kysyin ei halunnut ruveta jousia vaihtamaan.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
jarssi

Re: pakkanen ja korjaus..

Viesti Kirjoittaja jarssi »

Ylensin kymmenen vuotta sitten hampilääkäriksi, kun irroitin Leppävirran Tb:lla Rototan raidetangon sisäpäätä ja itse tehty patenttiavain särky, jonka seurauksena löin itseäni nivelvääntiöllä nekkuun. Huuli halkesi ja etuhammas lohkesi. Ei siinä mitään, vaan kun illalla oli treffit tulevan lasteni äidin kanssa. Niinpä otin Wurthin kelalta hiomanauhaa Ja hinkkasin sillä etupurimet symmetrisiksi. Eihän siinä mitään tolkkua ollut, kun huulikin oli kuin mansikka ja muutenkaan ei tuo naama mikään mallikas. Ja savohan on rakkauven murre, sillä minä tämän äkkiväärän pohjalaisvaimoni lopulta pehmitin.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: pakkanen ja korjaus..

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Kun on kunnolla pakkasta niin eipähän ainakaan tule hiki. Kärsii riuhtoa jotain tukivarsia vähän kovemminkin kun ei tarvitse säästellä itseään. Lumi on myös huomattavan puhdas autonkorjausalusta verrattuna kuraiseen nurmikkoon.

Noilla jousipuristimilla kiinni puristuksessa olevia jousia ja iskareita kannattaa pitää aina niin päin, että kumpikaan jousen/iskarin pää ei ole itseen päin.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: pakkanen ja korjaus..

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

viime talvena kans vaihdoin 123mb etujousen kylmässä tallissa itte pikkusen pelotti... :o

kylmässä harvalauta tallissa on mun mielestä ihan kiva puuhastella kun käy välillä lämmittelemässä sisällä ja hörppää yhen asennusoluen. :D
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Vastaa Viestiin