Kokemukset nivasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kokemukset nivasta
jees poks.
eli Nivan hankinta ehkä olisi edessä
kertokaas kokemuksenne ,hyvät sekä huonot, Nivasta.
millanen kannattaa hankkia? mitä tulisi tarkistaa auto ostaessa?
millanen auto käytännössä? entä maastossa?
jos teillä on maastoajosta kokemusta niin mitä pitää ottaa huomioon ,näin kun ensikertalaisena sinne menee?!
eli Nivan hankinta ehkä olisi edessä
kertokaas kokemuksenne ,hyvät sekä huonot, Nivasta.
millanen kannattaa hankkia? mitä tulisi tarkistaa auto ostaessa?
millanen auto käytännössä? entä maastossa?
jos teillä on maastoajosta kokemusta niin mitä pitää ottaa huomioon ,näin kun ensikertalaisena sinne menee?!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
Nivaa on sen verran vähän tarjolla että juurikaan ei pääse valitsemaan vuosimallia, mutta toisaalta eipä niissä suuria erojakaan pitäisi olla, täytyy tyytyä siihen mitä on tarjolla. Tarkemmalla tutkimisella voi sitten yrittää tinkiä hintaa. Miten Stadissa voi harrastaa maastoajoa
niva kokemuksia
Mulla ei ainakaan ole kuin hyviä kokemuksia Niinkuin tuossa jo mainittiin,niin nivaa ei kauheasti pääse valitsemaan kun alkavat olemaan aika harvassa ja yleensä ne mitä tulee myyntiin on ne sitten halpoja tai kalliita tuntuu menevän kaupaksi... Eipä niistä sen kummempaa tarvi katsoa kuin muistakaan autoista ostaessa,hyvä ja perusteellinen koeajo kertoo kaiken oleellisen. Jakolaatikon toiminta kannattaa tarkastaa ja jos haluat alle ryömiä,niin kokeilla ristikoiden väljyys... Kyllähän nivalla normaali ajotkin ajaa,mutta mitä huonompi keli sen paremmalta se rupeaa tuntumaan... Ja kun keli on he...tillinen,on se suorastaan taivaallinen ajaa Kyllä se metsässäkin ihan kohtuullisesti etenee...
Olen omaa 2 aks. 1200 kg. koppia siirrellyt Nivalla muutamaan otteeseen. Vetokyky riitti yllättävän hyvin mutta yhdistelmä oli kaikkea muuta kuin junamainen. Luikertelua ja vatkausta riittämiin jota ei ole muiden autojen koukussa esiintynyt. Ilmeisesti yhdistelmä ei vaan ole sopiva sillä vanhat karvaanarit kertovat kiskoneensa Nivalla pitkiäkin reissuja ongelmitta. Niin... paitsi kulutus. On todettu ettei vakio 1600 kone kerkiä polttamaan enempää kuin 25-30l/100 km. Reissu pitää suunnitella huoltoasemalta toiselle periaatteella.
niva+vaunu
Mulla on sellainen -66 mallinen mkp:n 750kg vaunu ja sitä olen vetänyt noista autoistani nivalla,volvolla ja vanilla. Näistä kolmesta niva oli kyllä veturina huonoin... Kyllä siinäkin tosiaan tuo vetokyky riittää,mutta ei se tosiaan ole mitenkään mukava vetää. Onhan niva autona noista kevyinkin,mutta ei ole vaunukaan painava Nivassa tuntui että vaunu vei autoa,volvossa auto vei vaunua ja vanissa ei huomannut koko vaunua
sattu vaan silmään tommonen Tallinnassa autoliikkeessä myytävänä oleva Niva. En yhtään kyllä tiedä Nivan hintatasosta Suomessa, ton hintapyynti on jotain 900 euroa, ei kai 79-mallista enää tullia juuri tarvii maksaa (ainakaan jos tuo vasta toukokuussa).
http://auto24.delfi.ee/kasutatud/auto.php?id=58796
-kuvat saa isommaksi kun klikkaa päällä.
http://auto24.delfi.ee/kasutatud/auto.php?id=58796
-kuvat saa isommaksi kun klikkaa päällä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
järjestetäänkö porukalla auton hakumatkoja viroon ensi kesänä?
Re: hmm
Ei mahdoton ajatus, asiallisia Nivoja JÄRKEVÄÄN hintaan ei Suomesta tunnu löytyvän. Virossa hintataso näyttää olevan kohdallaan.
***
Miten tuo muuten käytännössä menee jos ostaa auton vapun jälkeen Virosta?
Kertokaa jos joku tietää ja viitsii.
***
Miten tuo muuten käytännössä menee jos ostaa auton vapun jälkeen Virosta?
Kertokaa jos joku tietää ja viitsii.
Lada-Jussi kirjoitti:järjestetäänkö porukalla auton hakumatkoja viroon ensi kesänä?
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
öhj
ja tyyppikilvessähän on ne maksimi painot, esim. 1410 kg auton kokonaispaino - 2420 kg auton kokonaispaino jarrulliisen perävaunun kanssa = sillon erotus on se kärryn suurin sallittu paino tässä siis 1010 kg joka olisi 1200 S autossa sama kuin auton omapaino. Uudemmissa on perävaunupaino enemmän kuin auton omapaino...
Mulla on projektina Niva.
Liikenteeseen saatettava on vuosimallia -88.
Painotiedot rekisteriotteesta:
-omamassa 1200 kg
-kokonaismassa 1520 kg
-jarrullisen perävaunun paino 2400 kg
-jarruttoman perävaunun paino 600 kg
Tekniikan luovuttajana toimiva on vuosimallia -90.
Tekniikka kunnossa mutta kori aivan läpimätä
sekä käyttöönottomaksut rastissä monelta vuodelta.
(Ostettu konkurssipesästä)
Painotiedot rekisteriotteesta:
-omamassa 1200 kg
-kokonaismassa 1520 kg
-jarrullisen perävaunun paino 1490 kg
-jarruttoman perävaunun paino 400 kg
Mistä johtuu tälläiset erot?
Liikenteeseen saatettava on vuosimallia -88.
Painotiedot rekisteriotteesta:
-omamassa 1200 kg
-kokonaismassa 1520 kg
-jarrullisen perävaunun paino 2400 kg
-jarruttoman perävaunun paino 600 kg
Tekniikan luovuttajana toimiva on vuosimallia -90.
Tekniikka kunnossa mutta kori aivan läpimätä
sekä käyttöönottomaksut rastissä monelta vuodelta.
(Ostettu konkurssipesästä)
Painotiedot rekisteriotteesta:
-omamassa 1200 kg
-kokonaismassa 1520 kg
-jarrullisen perävaunun paino 1490 kg
-jarruttoman perävaunun paino 400 kg
Mistä johtuu tälläiset erot?