Kokemuksia halvasta nappiksesta..
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kokemuksia halvasta nappiksesta..
Eli ensin vähän taustatietoa. Ostin nappiksen helsingin ydinkeskustasta (HUOM.keskeltä kaupunkiakin löytyy vielä ladoja) sen ensimmäiseltä omistajalta 150e hintaan. Iäkäs omistaja on pitänyt autoa teknisesti hyvin,kaikki huollot on ajallaan teetetty maahantuojalla, öljyt on aina ollut mobilin täyssynteettiset ja sen kyllä huomaa,kone käy kuin uudessa ladassa vaikka kilometrejä on jo 160t. myös auton sisusta on kuin uusi vaikka ikää on jo 19 vuotta. Kori sensijaan on kyllä jo kärsinyt suolan jatkuvasta vaikutuksesta varsinkin helmojen osalta joita on hitsattu aika paljon, alusta taas on yllättävän hyvin säilynyt.Sitten käyttökokemusta. Alusta asti oli ohjauksessa havaittavissa väljyyttä. Tutkimalla löytyi väljä raidetangon pää joka vaihdettiin. sen jälkeiset n.700km sujui ongelmitta kunnes eräänä aamuna töihin lähtiessä vasen takatukivarsi napsahti poikki, oli aika metka ajettava .No eikun uutta hommaamaan,Delta auton hinta olisi ollut 120e eli melkein koko auton hinta, matka jatkui tattarisuon purkaamo alueelle jossa Hyöty-osa nimisessä purkaamossa on onneksi yht. 5kpl purku ladoja ja mukava omistaja. Sieltä tukivarren sai 20e hintaan.(HUOM.kaikissa takavedoissa samat tukivarret). nyt taas lada kunnossa ja matka jatkuu toivottavasti ilman ongelmia.
Ladassahan on takana molemmin puolin autoa olevat pitkittäistukivarret ja sitten yksi poikittainen tukivarsi, eli mulla meni se vasemmanpuoleinen pitkittäistukivarsi poikki= taka-akseli sillä puolella enää kiinni iskunvaimentimella. Syy katkeamiseen näytti olevan vanha kolhu tukivarressa mikä oli aiheuttanut varren murtumisen ja nyt sitten lopullisen katkeamisen.Vaihto ehjään oli muuten helppo mutta pultit tuppaa olemaan aina pahasti jumissa.
Ja tänään on latuska oikein pesty ja putsattu sekä alle laitettu halvat koristekapselit mutta ei se siitä juuri paljoa komistunut. Ohjauksessa tuntuu olevan vieläkin aika paljon väljää mikä näyttääkin vaivanneen autoa uudesta lähtien,auton hanskalokerossa oli nimittäin kaikki kuitit ja työmääräykset ihan kauppakirjasta lähtien. Kiva kun joskus voi jostakin näinkin vanhasta autosta tutkia koko vika ja korjaus historian.Näyttäis olleen 1200L tai ainakin tämä yksilö melkoinen riesa omistajalleen jo heti uudesta lähtien varsinkin ohjauksen ja jarrujen osalta.
Nyt ladalla ajettu tukivarren vaihtamisen jälkeen taas yli 300km. eikä mitään ongelmia ole ilmaantunut. Eilen kiristin hieman ohjaus-simpukkaa ja nyt alkaa ohjaus olla semmoinen kun pitää. Mutta ainahan jotain vanhasta autosta myös löytyy, eilen huomasin sattumalta että yksi vanha hitsaus paikka on uusimisen tarpeessa eli eikun hitsaamaan.
jasu35 kirjoitti:Ladassahan on takana molemmin puolin autoa olevat pitkittäistukivarret ja sitten yksi poikittainen tukivarsi, eli mulla meni se vasemmanpuoleinen pitkittäistukivarsi poikki= taka-akseli sillä puolella enää kiinni iskunvaimentimella. Syy katkeamiseen näytti olevan vanha kolhu tukivarressa mikä oli aiheuttanut varren murtumisen ja nyt sitten lopullisen katkeamisen.Vaihto ehjään oli muuten helppo mutta pultit tuppaa olemaan aina pahasti jumissa.
Kyllä siellä pitäisi olla kaksi tukivartta per puoli. Taka-akselin alapuolella on ne pidemmät tukivarret ja yläpuolella on sitten lyhemmät. Minun tietojeni mukaan ovat juuri nämä pidemmät jotka yleensä Ladoissa pettävät.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Tänään ladassa alkoi ohjaus taas reistailla eli on aika levoton. Oliskohan simpukka risa kun oikealle kääntyy ihan hyvin mutta vasemmalle käännyttäessä ohjauksessa tuntuu sellainen klonksunta? Nivelet tunuis kaikki ehjiltä.Edelleenkin ohjauksessa on myös jonkunverran väljää mitä ei tunnu saavan pois. No muuten lada toimii hyvin.
Noh nuo jarruthan onkin aina ollu tuossa 1200L mallissa ongelma... Itelläkin ku on kyseinen malli niin aina saa olla taka jarruille jotain tekemässä.. Ne ei koskaan toimi täydellisesti... Joko ottaavat liikaa tai sitten ei ollenkaan...jasu35 kirjoitti:Ja tänään on latuska oikein pesty ja putsattu sekä alle laitettu halvat koristekapselit mutta ei se siitä juuri paljoa komistunut. Ohjauksessa tuntuu olevan vieläkin aika paljon väljää mikä näyttääkin vaivanneen autoa uudesta lähtien,auton hanskalokerossa oli nimittäin kaikki kuitit ja työmääräykset ihan kauppakirjasta lähtien. Kiva kun joskus voi jostakin näinkin vanhasta autosta tutkia koko vika ja korjaus historian.Näyttäis olleen 1200L tai ainakin tämä yksilö melkoinen riesa omistajalleen jo heti uudesta lähtien varsinkin ohjauksen ja jarrujen osalta.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
NIIN ON!jta kirjoitti: Noh nuo jarruthan onkin aina ollu tuossa 1200L mallissa ongelma... Itelläkin ku on kyseinen malli niin aina saa olla taka jarruille jotain tekemässä.. Ne ei koskaan toimi täydellisesti... Joko ottaavat liikaa tai sitten ei ollenkaan...
Mut eí se mitään ku eteenpäin liikkuu ni kyllä se aina johonki pysähtyy.
http://www.ladaclub.hu/egyeb/video/lbk_2107_crash.rm
Tyylillä ei taidolla!