Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.
Avatar
jta
Viestit: 4363
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja jta »

Työmaan pihassa ei ole mahdollisuutta laittaa roikkaan autoa niin kovin pakkanen tälle talvea ollu sellanen -28 missä on tullu käynnistettyä suoraan kylmästä. Raakaa touhua mutta pakko mikä pakko. Aamusin ollu pakkasta sen -32 astetta mutta sillon sentään ollu kuitenkin lämmityksessä pari tuntia. Harmi vaan kun ei koskaan kerkiä ajaan lämpimäksi asti aamulla.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Joutu yllättäen lähtemään nyt kovempien pakkasten aikaan, niin tulipa samalla koestettua akun/auton käynnistyminen kylmässä. -32 näytti talon mittari ja samaa mieltä oli videollakin oleva mittari. Vähän karkeasti kävi alkuun :lol:
http://youtu.be/Jn2WWeIHCBI
Korkeille kierroksille en voi mitään, automatiikka hoitaa. Kytkimen nosto pudotti parilla sadalla, joka ei videosta ehdi näkyä.
Viimeksi muokannut Evreka, 20.1.2014 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Astetta edellistä carinaa uudemman 4E-FE -koneisen Corollan olen joskus käynnistänyt -37 asteessa. Tuli kiire, eikä ollut lämmitetty tai ollut käynnissä sinä päivänä. Vesipumppu tai jokin piti ulinaa aluksi, mutta käynnistyi se. Alle 30 pakkasilla ei ole mitään ongelmaa ollut käynnistää, kai se on yli 400 tkm ajettuna sopivan väljä että startti jaksaa pyörittää. Käynnistysääni on kesät ja talvet sama: Toiijotata..bröm!

-88 Kaasarisamara vaatii jo pikkupakkasilla kaasun painelua ennen starttia. Muuten ei varmasti yritäkään lähteä, ex omistaja ei yli 20 omistusvuoden aikana ollut kuullutkaan että kaasua pitäisi painella. Sen takia auto säästyikin talviajoilta ja on edelleen olemassa.. Kun painaa 10 kertaa kaasua aluksi niin lähtee vielä yli 25 asteen pakkasella, tosi hitaasti jo pyörittää. Lähtisi varmaan yli 30:n kin, jos akussa riittäisi virta. Toyotan (miksei muunkin merkin) apuvirralla lähtee ehkä siinä -37:ssäkin.. Laturiin pitäisi varmaan tehdä se joskus täällä neuvottu viritelmä, että lataisi tuollaisen nykyaikaisen akun täyteen talvellakin.

Nämä tuli taas kokeiltua kun kammosin lohkolämmittimen käyttöä syksyllä sattuneen tulipalon jälkeen. Nyt olen uusinut roikat ja taas pitäisi uskaltaa lämmittää.
Viimeksi muokannut juippi11, 20.1.2014 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

letukan 5.7dsl vaati 3h roikassapidon että sai käymään yli 30 asteen pakkasella jenkkifarkun keulila.

samanlainen tekniikka oli pickupissa. nousi käyttölämpötilaan kun piti roikassa. kummallekin kannelle vastus :lol:

saab ei meinaa lähtee käymään 24 pakkasessa jos tankissa pelkkää re85 viinaa. tankkasin pensaa pitkästä aikaa tänää. ku viinakset loppuu jemmasta. meinaten kun 150L kerralla kun tankkaa.

savossa ei ollu roikkapaikkaa duunissa eikä kämpillä 14v sitten ja piti lada sahata 35 pakkasesta ilman roikkaa. piti aika paljon sotkee polkusinta ja veivata, ja käydessäkin piti pumpata kiihdytyspumpulla ainetta. ei se hyvää siitä tykänny ja niin työnsin paikalliseen liikkeeseen vaihdossa 91 1300 2104:n nyyh vieläkin harmittaa :(
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Meidän compi 1200 79. -36 astetta 80 luvun alussa .. nahkeesti pyöri ensimmäiset kierrokset. Etustefa kampiakselilta rupesi vuotamaan öljyä. oli tarttunut huulikiinni akseliin.ilmeisesti tippa jäätä.. 110 en ole kokeillut enkä kokeile. jos ei pakko. mutta 22 astetta on tullut kokeiltua. silloin ainakin lähti.
Ladavaari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 68
Liittynyt: 6.11.2011 17:30
Paikkakunta: Hollola

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Ladavaari »

Belarus-merkkinen maatalouskone lähti lämmittämäti -27. asteessa, oli pakkotilanne. Savunmuodostus huomattavaa. (Oli kylänmies ajannnu Nissaninsa huolella maatilahallituksen toimivallan puolelle, ja hankalasti vastattavien kysymysten välttämiseksi,,,,) Tiiä sitten, olisko esmes Valmetilta kannattannu ees 'kysyä',,,,,
Ladavaari
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olen käyttänyt aina lohkolämmitintä kun lämpötila laskee alle +5 astetta Celsiusta.Niimpä kolmeenkymmeneen vuoteen yksikään moottori ei ole hajonnut öljyn kiertämättömyyden takia.Minusta on typerää todistella kuinka juntti sitä on kun stolisnaya-pöhnässä todistellaan Neuvostoliiton Vankileireien paremmuutta Hitlerin maanalaisiin V-1 kostoasetehtaisiin jossa ihmiset näännytettiin nälkään.Herrajumala kai Suomessa sentään sähköä on ja edes hiilipannu?? :lol: :lol: :lol:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ladavaari kirjoitti:Belarus-merkkinen maatalouskone lähti lämmittämäti -27. asteessa, oli pakkotilanne. Savunmuodostus huomattavaa. (Oli kylänmies ajannnu Nissaninsa huolella maatilahallituksen toimivallan puolelle, ja hankalasti vastattavien kysymysten välttämiseksi,,,,) Tiiä sitten, olisko esmes Valmetilta kannattannu ees 'kysyä',,,,,
Serkulla oli 4-veto Belarus (ei venäläinen vaan vähävenäläinen traktori) mutta hän käytti Fergua koska vaikka Bela lähti käyntiin niin sen ohjaus oli niin jäykkä että hän ei saanut sitä kääntymään yli 20 asteen pakkasessa :lol: Jarrulla kyllä kääntyy mutta nyt on kysymys traktorista eikä panssarivaunusta.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Evreka kirjoitti:Joutu yllättäen lähtemään nyt kovempien pakkasten aikaan, niin tulipa samalla koestettua akun/auton käynnistyminen kylmässä. -32 näytti talon mittari ja samaa mieltä oli videollakin oleva mittari. Vähän karkeasti kävi alkuun :lol:
http://youtu.be/Jn2WWeIHCBI
Korkeille kierroksille en voi mitään, automatiikka hoitaa. Kytkimen nosto pudotti parilla sadalla, joka ei videosta ehdi näkyä.
Private video?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Jaska HKI kirjoitti:Olen käyttänyt aina lohkolämmitintä kun lämpötila laskee alle +5 astetta Celsiusta.Niimpä kolmeenkymmeneen vuoteen yksikään moottori ei ole hajonnut öljyn kiertämättömyyden takia.Minusta on typerää todistella kuinka juntti sitä on kun stolisnaya-pöhnässä todistellaan Neuvostoliiton Vankileireien paremmuutta Hitlerin maanalaisiin V-1 kostoasetehtaisiin jossa ihmiset näännytettiin nälkään.Herrajumala kai Suomessa sentään sähköä on ja edes hiilipannu?? :lol: :lol: :lol:
Itse olen aika laska kotona käyttämään lohkolämmitintä jos ei ole kovempi pakkanen, mutta töissä kun on tolppa, niin tulee käytettyä myös sisätilan lämppäriä.
Mukava istua lämpimään autoon lämpimällä moottorilla. Säästää moottoria ja polttoainettakin.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja samarai »

K 700A Kaltstart

https://www.youtube.com/watch?v=RRSUHKLMUq8

Nätistähän se lähtee, vähän kuin vanha teräsMersukin pakkasella.

Tuossa voi samalla konetta lämmitellessään hytissä hyräillä mielessään:
Tutun turbon vihellyksen kuulen
Äänellään se mielen kohentaa
Ujellus kuin rajun myrskytuulen
Sitä desibelipellet koittaa ohentaa
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin