Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja jaasu »

tyttöystävän 316 e36 pemari -30 ilman lämmitystä tulille ja tyttöystävän toinen pemari (520) samoista lukemista tulille ilman lämmitystä.

muuten ois ollu lämmityksessä vaa tuli kouluun kiire..
autoton.. vielä
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10209
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

laittakaas nyt pakkaskäynnistyskokemuksia Bosch-ruiskuisista Ladoista? itellä tossa lähipiirissä pari 110:ä joista toinen ei lähde edes lohkolämmittimen jälkeen. Toinen ei lähde ilman esilämmitystä lähemmäksi -30 asteessa, vaikka juuri tehty täysi huolto ja auto toimii muutoin. Viime vuonna samaa ongelmaa oli omassa Bosch ruiskuisessa Samarassa ja äidillä myöskin. GM-ruiskuiset ja kaasutin mallit on lähtenyt aina jos vain akku on kunnossa. Onko Bosch oikeesti persiistä?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja pressa »

Eihän täällä Seinäjoella ole pakkasia, mutta noin 25-30 välillä lohkolämmitettyunä aina lähtenyt. Viime sunnuntaina jouduin 27 pakkasessa vain alta puolentunnin lämmityksellä laittamaan käyntiin, hieman vaivalloisesti startti pyöri (toki akku on jo todella vanha) mutta käyntiin lähti. Omassa satakympissä ei ole koskaan mitään käynistysongelmia ollut. Toki valot ja puhaltimet yms. sähkölaitteet pois päältä ennen starttia. Eräs naapuri kyseli lisävirtaa, mutta kun sammutettiin valot, puhaltimet, takalasinlämmitin niin juuri ja juuri jaksoi omalla akulla pyörähtää käyntiin. (toki akkua kun puretaan se lämpenee ja lämmettyään antaa paremmin virtaa, ison purkaamisen jälkeen kuin antaa akun hetken levätä niin taas on voimaa, tämä on tälläistä päivänselvää tietoa mutta tuntuu nykyisin monilta unohtuvan, sisätilan lämppärin voi muuten laittaa konetilaan lämmittämään akua...)
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

-25 ja Possu lähti pienen suostuttelun jälkeen käyntiin eli muutaman kerran sai startata ennen kuin jäi käyntiin. Auto seissyt pakkasessa n. 9 h ja ilman esilämmitustä. Konehan siis 1.5 l 16 v.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
peikko

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja peikko »

Lada-Jussi kirjoitti:laittakaas nyt pakkaskäynnistyskokemuksia Bosch-ruiskuisista Ladoista? itellä tossa lähipiirissä pari 110:ä joista toinen ei lähde edes lohkolämmittimen jälkeen. Toinen ei lähde ilman esilämmitystä lähemmäksi -30 asteessa, vaikka juuri tehty täysi huolto ja auto toimii muutoin. Viime vuonna samaa ongelmaa oli omassa Bosch ruiskuisessa Samarassa ja äidillä myöskin. GM-ruiskuiset ja kaasutin mallit on lähtenyt aina jos vain akku on kunnossa. Onko Bosch oikeesti persiistä?
Silloin 01.01.09 Farmin pihasta lähti hienosti 111 käymään (oli yli -27), ei ollut ikinä lämmityksessä. Ei lohkolämmitintä ollut asennettu. Tekniikka oli siinä loistava, mutt kori mätäni pois.
mjs

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja mjs »

Tänäaamuna -35 ja Nissanit käynnisty, ooppelikin lähti kun pari tuntia lämmitti ja anto Sunnylla apuvirtaa. Akku ottanu siinä itteensä ku lyhyttä ajoa ollu.
Pikkuveljen jäärata saappikin hörähti tulille vaikka viikon ollu järven rannassa 8)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Hitto kun pääsisi tästä (muilutettuna) Siperiaan oikeisiin pakkasiin niin voisi tähänkin jotain vastailla. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Kokeilinpa tänään ihan piruuttani lähteekö matststa -32°C lämmittämättä. Lähtihän se, tosin aavistuksen pitempään sai tarttuuttaa että jäi törisemään.
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Paloko merkkivaloja normaalia pitempään ? :wink:
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Jusu »

:?:

No eipä.
Avatar
lada_r
Viestit: 165
Liittynyt: 21.5.2005 10:57
Paikkakunta: Hämeenkoski

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja lada_r »

Eilen aamulla joutui Nissanin (Sunny 1,4 16v) laittamaan kylmänä käymään -29 kun oli unohtunut laittaa lämmitysjohto ajastimineeen seinään...
Ei kyllä tuottanut mitään vaikeuksia. Sekunnin tai kaksi kaksi siinä menee että tuo Japanin kaasutinihme käynnistyy alle -30 lämpötiloissa. Vaihteistoööli on kyllä aika jäykkää näillä ilmoilla.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Lada-Jussi kirjoitti:laittakaas nyt pakkaskäynnistyskokemuksia Bosch-ruiskuisista Ladoista? itellä tossa lähipiirissä pari 110:ä joista toinen ei lähde edes lohkolämmittimen jälkeen. Toinen ei lähde ilman esilämmitystä lähemmäksi -30 asteessa, vaikka juuri tehty täysi huolto ja auto toimii muutoin. Viime vuonna samaa ongelmaa oli omassa Bosch ruiskuisessa Samarassa ja äidillä myöskin. GM-ruiskuiset ja kaasutin mallit on lähtenyt aina jos vain akku on kunnossa. Onko Bosch oikeesti persiistä?
Terve!

2112-moottori, Bosch MP7.0, Euro3, ohjelmaversiota en muista, valmistusvuosi 2003.

Kun imuilman ja jäähdytysnesteen lämpötila -24 °C, lähtee E40:llä ensi yrityksellä vaivatta, käytössä tosin jäähdytysnesteanturin kanssa sarjaan kytketty NTC-vastus, joka "väärentää" lämpötilatiedon noin -37 °C:een.

Vastaavissa oloissa ilman ko. vastusta pelkällä bensiinillä samanlainen käynnistyvyys.

Autossani on hieman vakiota paksummat akkukaapelit, mutta sillä on tuskin kovin suurta merkitystä.

***

Jollain venäläisellä nettisivustolla mainittiin Bosch-ruiskuisen kylmäkäynnistysongelmista ja jäähdytysnesteen lt-anturista samassa yhteydessä. Ehkä anturin vaihdolla ongelma korjautui? Valitettavasti ko. jutun lukemisesta niin pitkä aika, etten muista sen kummemmin.

Mitenkään kovin yleinen tämä ongelma ei liene, koska en muista asiasta sen enempää kirjoitellun.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Evreka »

-35c oli parhaimmillaan kun carinaa starttailin viikolla. Käynnistyy välittömästi kun ennen starttia polkaisee muutaman kerran kaasua. Japanin kaasutinihme tämäkin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10209
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Mä en saa Mazda 626 -88 1,6 kaasaria käyntiin jos pakkasta on enempi kuin -10 astetta, muutoin käy ja kukkuu tosi hyvin
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ff8728
Viestit: 1890
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Minulla on tuo automaattinissanruisku -98, pari tuntia lämmityksessä ollut, ihan hyvin on parin sekunniin starttauksella lähtenyt, ulkona seisoo ilman peittoa, kytkinpoljinta ei voi painaa pohjaan, kun ei ole. Viime talvena uusin huoltovapaan hankook akun...
warre 353w sedan,
Vastaa Viestiin