lada 2.0
Antivirittäminen on kyllä kielletty, omavalmisteena voisi varmaan jotenkin mennäkkin. Muttei sen enempää jutun lakipuolesta.
Miten tuossa noiden ahtimien kytkeminen suoritettaisiin, ahdetaanko vuorotellen vai sarjassa? Fiksuinhan tuohon olisi magneettikytkimellä oleva nopeaksi välitetty remari jota ajettaisiin matalilla kierroksilla, ja sitten korkeilla ohitus tuosta kokonaan ja ahto pelkällä turbolla. Tuo remmihän ei korkeilla kierroksilla "hyödytä" oikein muuten kuin lämmittämällä ilmaa ja aiheuttamalla mekaanista häviötä.
Laittelehan ihmeessä kuvia.
Miten tuossa noiden ahtimien kytkeminen suoritettaisiin, ahdetaanko vuorotellen vai sarjassa? Fiksuinhan tuohon olisi magneettikytkimellä oleva nopeaksi välitetty remari jota ajettaisiin matalilla kierroksilla, ja sitten korkeilla ohitus tuosta kokonaan ja ahto pelkällä turbolla. Tuo remmihän ei korkeilla kierroksilla "hyödytä" oikein muuten kuin lämmittämällä ilmaa ja aiheuttamalla mekaanista häviötä.
Laittelehan ihmeessä kuvia.
Vauhdin tae - alamäki
http://www.carsfromitaly.com/lancia/pop ... stem.htmll
leimaaminen on vasta sen ajan "murhe"
nyt on ongelma rootsin ja kiristnlaakerin kiinnitys.
pakosarja on plaanattavana nyt. ja moottoriohjauxen tekijä viuhuu jossain päin japania... viikon päästä projekti edistyy.
leimaaminen on vasta sen ajan "murhe"

nyt on ongelma rootsin ja kiristnlaakerin kiinnitys.

pakosarja on plaanattavana nyt. ja moottoriohjauxen tekijä viuhuu jossain päin japania... viikon päästä projekti edistyy.
Tossa toimiva linkki: http://www.carsfromitaly.com/lancia/pop ... ystem.html
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
eli lyhyesti...
järjestys. turbo, cooleri, roots, cooleri, kaasuläppään.
bybass ohittamaan rootsin ja ennen kaasuläppää bybass/dump turbon ahtoputkeen.
eaton45 max rpm oli muistaaxeni 14500. eli 1:2 siivapyörillä koneen max rpm n.7000 eli 1bar paine. korjatkaa jos oon väärässä...
tämän hetkisil välityxil pitäis ahtaa n. 0.5bar.
järjestys. turbo, cooleri, roots, cooleri, kaasuläppään.
bybass ohittamaan rootsin ja ennen kaasuläppää bybass/dump turbon ahtoputkeen.
eaton45 max rpm oli muistaaxeni 14500. eli 1:2 siivapyörillä koneen max rpm n.7000 eli 1bar paine. korjatkaa jos oon väärässä...
tämän hetkisil välityxil pitäis ahtaa n. 0.5bar.
Ei ole kielletty, pitää vain olla selvitettynä miten tehot on saatu tippumaan ja kaikki merkitään rekisteriotteeseen ja lisäksi konetila tulee täyteen sinettejä.Stefa kirjoitti:Antivirittäminen on kyllä kielletty, omavalmisteena voisi varmaan jotenkin mennäkkin. Muttei sen enempää jutun lakipuolesta.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Ei ole kielletty eikä sallittu eli käytännössä menee katsastusmiehen tai -konttorin politiikan mukaan. Luulisin...Turbiini kirjoitti:Ei ole kielletty, pitää vain olla selvitettynä miten tehot on saatu tippumaan ja kaikki merkitään rekisteriotteeseen ja lisäksi konetila tulee täyteen sinettejä.Stefa kirjoitti:Antivirittäminen on kyllä kielletty, omavalmisteena voisi varmaan jotenkin mennäkkin. Muttei sen enempää jutun lakipuolesta.
No mulla ainakin meni välitykset ihan pieleen ekalla kerralla. Lopulta välityksillä 2:1 nousi ahdot vähän yli kilon koneen kiertäessä 6500 rpm. Ahtimena M62 ja koneen koko 1.5 litraa.hougan kirjoitti:eli lyhyesti...
järjestys. turbo, cooleri, roots, cooleri, kaasuläppään.
bybass ohittamaan rootsin ja ennen kaasuläppää bybass/dump turbon ahtoputkeen.
eaton45 max rpm oli muistaaxeni 14500. eli 1:2 siivapyörillä koneen max rpm n.7000 eli 1bar paine. korjatkaa jos oon väärässä...
tämän hetkisil välityxil pitäis ahtaa n. 0.5bar.
Miksi pitää olla kaksi cooleria? Eikö yksi riittäisi kun se sijaitsisi rootsin jälkeen?hougan kirjoitti:eli lyhyesti...
järjestys. turbo, cooleri, roots, cooleri, kaasuläppään.
bybass ohittamaan rootsin ja ennen kaasuläppää bybass/dump turbon ahtoputkeen.
eaton45 max rpm oli muistaaxeni 14500. eli 1:2 siivapyörillä koneen max rpm n.7000 eli 1bar paine. korjatkaa jos oon väärässä...
tämän hetkisil välityxil pitäis ahtaa n. 0.5bar.
Muistelin jostain tuota lukeneeni, ettei koneen teho saa ahdettaessa pudota, mutten tuota löydä taas mistään...
Laskeskelin tuota tuottoa, niin M45 antaa 300cfm huippukierroksilla, eli noin 21 lb/min mikä riittää välijäähdytettynä noin puoleen bariin 2-litraisessa (123cuin) koneessa 7krpm. Eli kovin on pieni.
Micco: yksi jäähdyttää, ja toinen jäähdyttää lisää
Eipä tuolle muuta selitystä.
Laskeskelin tuota tuottoa, niin M45 antaa 300cfm huippukierroksilla, eli noin 21 lb/min mikä riittää välijäähdytettynä noin puoleen bariin 2-litraisessa (123cuin) koneessa 7krpm. Eli kovin on pieni.
Micco: yksi jäähdyttää, ja toinen jäähdyttää lisää

Vauhdin tae - alamäki
No eihän pelkästä moottorista apulaitteineen paljoa mene, vaihteistona pystyy käyttämään ladan omaa ja jarrut on vakiona jo samat ku mallisarjan tehokkaimmassa niin niistäkään ei mene.miksu kirjoitti:eikös tohon tule hirmu prosentit. kun vaihetaan moottori ja laitetaan vielä turbo + mekaaninen ahdin?
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa