Startin Johdot?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
komu

Startin Johdot?

Viesti Kirjoittaja komu »

Laitoin tuossa -87 1500:seen moottorin joka on peräisin -85 1200s larpukasta. Suoraan Akusta tuleva johto tulee ilmeisesti solenoidissa ylemmän 8mm pultin alle, mutta mihin Herätejohto virtalukolta tulee? Starttimoottoria ei näe kunnolla kun kaikki suojapellit ja muut on tiellä, en löytänyt solenoidista paikkaa ko. piuhalle vaikka kuinka koitin tiirailla. Auton johtosarjasta tulee punainen herätejohto joka ei riitä startille asti.
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Solenoidissa on lattaliitin mihin se heräte tulee. Löytynee sormin hypistelemällä.
Johtosarjan punaisesta johdosta menee yleensä jokin jatkojohto siihen liittimeen.
Joissain malleissa on tuon punaisen herätejohdon ja sen startille menevän johdon välissä apurele joka ei ole kylläkään välttämätön.

Itse olen aina tavannut laittaa ne johdot kiinni starttiin ennenkuin pujottelen sen paikoilleen niin ei tartte käsikopelolla rassata.
tolstoi

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

Ainakin Nivassa on herätejohdossa jatkoliitin suunnilleen siinä missä se erkanee isosta pyyttonista, ihan siinä startin rataspään hujakoilla. Tieto on tietenkin muistinvarainen, mutta tuskin kovin kaukana totuudesta. Ainakin se jatko on olemassa.
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
komu

Viesti Kirjoittaja komu »

Löysin sen liittimen peilin ja taskulampun avustuksella oli vaan pirullisessa paikassa, En löytänyt kuin jotain ohkaista kaapelia josta tein välijohdon Kerran starttasi ja sen jälkeen solenoidi vaan naksui eikä startannut, Täytyy koittaa paksumalla johdolla ja kunnon liittimillä, Toki voi starttikin olla rikki, Vuosia seissyt irtomootttori jonka historiasta ei ole mitään tietoa, itse kone on kuitenkin hyvässä kunnossa ja "voimaa" on kuin silloin kerran uutena :D
Vastaa Viestiin