1200 poraus 1300

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

1200 poraus 1300

Viesti Kirjoittaja jta »

En tuota haulla löytäny tuollaista tietoa että onko mahdollista porata 1200 kone 1300? En pahemmin näissä hommissa oo ollu joten ei tiiä että onko mahdollista ottaa se kolme milliä pois... 76-->79....

Kun tuolta lada infosta kattelin niin noissa olis eri lohkokin? Siis ihan ketjukoneissa.. 1200 2101 ja 1300 21011 vai onko siellä kirotusvihre.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

On mahdollista porata, ihan kuten 1500 =>1600 kokoiseksi. 82 kokoon ei enää taivu ilman puhkeamista.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tämä selvä. Kiitoksia tiedosta.
njietro

Viesti Kirjoittaja njietro »

Jostain luin muistaakseni, että 1.2L ladan lohkot pystyis poraan aina 2.1L asti?! Voiko olla... Paljonko tollanen porautus maksais jos porauttas joskus ladan konetta vähäC isommaks? Siis millin pari. Kun eikö vaikka 1.2l ja 1.7l kone oo ihan samanlaiset muuten paitsi poraukseltaan? Kytkin, kansi jne.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Eiköhän lohkon korkeudessakin ole jo eroa noissa 1200 ja 1700 lohkossa.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Korkeudessa on eroa ja tuohon 2.1 kokoiseksi poraamiseen voi suhtautua kehnona vitsinä.

Jos verrataan 1.2 ja 1.7 konetta niin perusrakenteeltaan ne näyttää samalta kuitenkin lukemattomilta yksityiskohdohdilta poikkeavat huomattavasti toisistaan kuten esim. kannen osalta.

1.7 koneen saa kikkailemalla 1.9 ehkä 2.0 kokoon mutta se vaatii jo rahaa, mutta sitähän meillä kaikilla on kasapäin eli ei huolta.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Joo ei 1200 lohkosta poraamalla kyllä saa paljoa yli 1400 vaikka putkittaiskin. Mutta iskua jos jatkaa niin sitten onnistuu kyllä, vaihtoon menee ainoastaan männät kanget kampi ja tietysti sylinterien seinämätkin onliian ohuet joten pitää putkittaa jottaa saa yli 82mm männät. Eli lohkosta ei jää kuin kuoret jäljelle.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Vastaa Viestiin