Vaikuttaa vähän että kun kesänopeudet tuli voimaan niin matka-aika pysyy samana kuin talvellakin. Luulen että oikeasti volvo, bemari kuskin käy kateeksi kanttiladan kuskia, ajattelevat, nuo ne vasta ovat rohkeita Protokollan mukaan esim volvo miehen ei sovi uhrata ajatustakaan ladalle
Keväsin näkee noita irronneita koristekapseleita teiden poskilla,puiden oksiin laitettuna ja yliajettuna.Noillekkin voisi laittaa jonkun haittaveron.Jos vaikka kolmasosalla Suomen autoista on koristekapselit,mikä tekee 700 000autoa ja niissä 2 800 000 koristekapselia.Jos vaikka poistuma olisi 10% vuodessa niin se tekisi 280 000 koristekapseliavuodessa ja 767 koristekapselia päivässä.Tänään näin yhden kapselin lähtevän kaarteessa omille teilleen se meni noin 50metriä ennenkuin hävisi ruohikoon ja autoilija jatkoi matkaansa onnellisen tietämättömänä.Vapuksi hän on varmaan hankkinut uudet kun vajaata koristekapselisarjaa on ikävä katsella.
itse tarvitsin joskus myytävään ladaan kapselit
työmatkaa pyöräillessä oli lähes samanlaisia kapseleita viikon aikana minunkin työmatkani varrella 6kpl.
kiinitys nippusitein ja hienot/ilmaiset olivat
selvä kevään merkki on nuo moottoritiellä päättömästi paahtavat wannabe tien omistajat, mitkä tuskin omistavat edes auto millä ajavat joku tyyppi taas näytti uudehkolla Corollalla miten EI pitäisi ajaa, varmaa ahisti ku lähin sen eteen ohittamaan ja joutui laskemaan nopeuden 170:stä 120:een, oli juuri takana tulleen Volvon ohittanut oikealta, mut ei sentää lähtenyt kolme autoa rinnakkain kokeilemaan, vaikka kiire näytti olevan
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kevät tulee ja samalla myös "ladasta ohi hinnalla millä hyvänsä"!
Eilen viimeksi oli näitä liikkeellä kun pyynikille olin menossa
kyllä 40 aluella ajo lujaa ohi mutta SAIN komeat naurut kun olikin
TUTKA missä mut ohittivat!
Kyl viekin naurattaa
Illalla ajelin Joutsassa. Lentokoneiden varalaskupaikalla nopeudet vaan reippaita, parhaimmat vauhdit arviolta 150-160 km/h. Ihmettelen minä, paikka kuitenkin tunnettu valtakunnannisestikin tutkapaikkana, vai mitä Joutsalaiset.
On kyllä ihme reikäpäkakaroita tässä kotinurkilla tullu nähtyä vaikka millä mitalla. Viimeisin tapaus eilen kun 6 (:!:) noin 10-12 vuotiasta kersaa ajaa rinnakkain pyörillä, täyttäen noi 3/4 koko tiestä. Ajoin hiljaa ryhmän perään, juuri kun meinasin soittaa torvea niin yksi kersa päättä poukata keskeltä ryhmää suoraan meikäläisen eteen Onneksi vauhtia ei ollut paljoa ja olin varautunutkin, mutta silti kävi todella läheltä ettei kersa päässyt tekemään tuttavuutta ladan keulan kanssa
Sitte vielä kehdataan huutaa kurkku suorana "v*tun homo" "toi meinas tappaa sut"....voi v*ttu saunan takana on vielä tilaa tuollasille äpäröille
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jokari kirjoitti:On kyllä ihme reikäpäkakaroita tässä kotinurkilla tullu nähtyä vaikka millä mitalla. Viimeisin tapaus eilen kun 6 (:!:) noin 10-12 vuotiasta kersaa ajaa rinnakkain pyörillä, täyttäen noi 3/4 koko tiestä. Ajoin hiljaa ryhmän perään, juuri kun meinasin soittaa torvea niin yksi kersa päättä poukata keskeltä ryhmää suoraan meikäläisen eteen Onneksi vauhtia ei ollut paljoa ja olin varautunutkin, mutta silti kävi todella läheltä ettei kersa päässyt tekemään tuttavuutta ladan keulan kanssa
Sitte vielä kehdataan huutaa kurkku suorana "v*tun homo" "toi meinas tappaa sut"....voi v*ttu saunan takana on vielä tilaa tuollasille äpäröille
Tilaa siellä on kyllä, ja lopetus kalustoa löytyy ihan läheltä... (minulta)
Jokari kirjoitti:On kyllä ihme reikäpäkakaroita tässä kotinurkilla tullu nähtyä vaikka millä mitalla. Viimeisin tapaus eilen kun 6 (:!:) noin 10-12 vuotiasta kersaa ajaa rinnakkain pyörillä, täyttäen noi 3/4 koko tiestä. Ajoin hiljaa ryhmän perään, juuri kun meinasin soittaa torvea niin yksi kersa päättä poukata keskeltä ryhmää suoraan meikäläisen eteen Onneksi vauhtia ei ollut paljoa ja olin varautunutkin, mutta silti kävi todella läheltä ettei kersa päässyt tekemään tuttavuutta ladan keulan kanssa
Heh Pitänee ens kerralla ripustaa joku kakara puunoksaan killumaan (tämänkin voi käsittää monella tavalla)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Heh Pitänee ens kerralla ripustaa joku kakara puunoksaan killumaan (tämänkin voi käsittää monella tavalla)
Seuraavan kerran kun nuo kakarat hyppii taas silmille, niin reilu moottorijarrutus jo hyvissä ajoin ennen kuin tulet kohdalle. Ladan kone pitää semmosta mölinää että täysjärkiset ihmiset kyllä tajuaa väistää
Lara-Mies kirjoitti:Joo onhan meitä Bussikuskejakin joka lähtöön..Tarkoitukseni oli korjata tuo Jaakkiman virheellinen 50km/h mikä on todellisuudessa 60km/h ja muistuttaa että 2 viereistä kaistaa on velvollisia väistämään pysäkiltä lähtevää Bussia....(uuden tieliikennelain mukaan) johtuen Bussien koon kasvamisesta) Että silleen.....
Tampereella tuntuisi bussikuskit olevan yleensä hyvätapaisa liikenteessä ja ongelmia "pysäkkitapauksissa"harvemmin on tullut,mutta hyvä tapa mielestäni olisi pitää vilkku päällä ollessa pysäkillä ja sieltä poistuessa vääntää se vasemmalle.Silloin ei tulisi paniikki ohituksia kun bussin vilkuttaessa oikeaan voi ohittaa ja muutoin voisi hiljentää.Bussi joka on pysäkillä eikä vilkuta ollenkaan lisää aina epävarmuutta ja aiheuttaa virheaeviointeja.
Oli taas joku ääliö punaisella ensimmäisen korimallin Volvo 440:llä liikenteessä motarilla. Olin menossa Haminaan päin Jumalniemen kohdilla ja kun kovempaa ajoin, läksin ohittamaan. Eikös ääliö paina kaasua, piti oikein vaihtaa pienenpää vaihdetta. Himmas myöhemmin vauhtiaan ja kanjonin kohdalla uus ohitusyritys ja taas sama juttu. Sen verran piti kiusata kun nousi ramppia ylös, että nostin itsekin vauhtia jotta jarrutus rampilla olisi mahdollisimman kova ja epämiellyttävä. Kyllä voi jonkun itsetunnon päälle käydä se että Lada meinaa mennä ohi.
kyllä eilen oli ihme katseltavaa kun miekkiössä on kapea asfalttitie jossa 50-60 rajoitus koko ajan ja siinä tutun pappa ajeli fiatilla nopeusrajoituksen mukaisesti ja takaata tuli joku nainen ja lähti ohittamaan tätä ja meni ehkä 10km/h kuin ohitettava auto ja rinnalla jo löi vilkun oikealle ja hetken päästä kiilasi eteen ja jatkoi matkaa nopeusrajoituksen mukaisesti mutta edellä ihme porukkaa sielläki... vähän kattelin jo että mikä se tollanen ohitus on!!!
Tänään eräs taksi ohitti minut risteysalueella.Se meni ohi vasemmalle johtavalta kaistalta,josta se kääntyi keskellä risteystä eteeni.Kauhassa oli pari tonnia leikkihiekkaa.Itse ajoin Wille kiinteistöhoitotraktoria joka painaa 3200kg.Kuulema takseilla on kalliit vakuutukset,miksiköhän??
Haa, eipä päässyt V70 Volvo tänään karkuun kun yritti valoissa jätättää! Joku juppi tuli siis hopeisella kartanolla rinnalle ja pälyili meikäläistä siihenmalliin että varmasti pahat mielessä. Noh kun valot vaihtuu niin volvo ampaisee liikkeelle ja minä tietysti ladalla tiukasti perässä. Jätin kyllä leikin suosiolla kesken, kun vauhti meinasi kasvaa jo liian kovasti.. Oli varmasti volvomiehen itsetunnolle kova kolaus, kun ryssän romu ei jäänytkään valoihin seisomaan