lada koneesta kuuluu rahinaa?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
lada 2104

lada koneesta kuuluu rahinaa?

Viesti Kirjoittaja lada 2104 »

tänään kun menin käynnistämääm ladan niin kun se lähti käyntiin niin koneesta kuuluu ihmeellistä rahinaa kuin se olisi yön aikana muutunut diiseliksi:D et mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään? lada on 1500 koneella.
lada combi hypi ja pompi
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

jakoketjun kireys? onko koneessa öljyä? venttiilien välys? en nyt just keksi muuta...
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jakoketjun kiristäjä on voinut löysätä ketjun itsekseen, mulle kävi kerran noin. Eli ruuvaa kiristimen iso mutteri kokonaan pois, ja jos sitä alta paljastuvaa tappia on näkyvissä edes puolikin senttiä, niin ketju voi olla niin löysällä että se rahisee ja kolkottaa tosi ilkeästi. Jos noin on päässyt käymään niin pyydä joku työntämään ladaa nelonen päällä ja samaan aikaan tunnustelet sitä tappia, kun se painuu mahdollisimman syvälle niin stop ja mutteri kiinni.

Voihan siellä toki olla muutakin vikaa, mutta tuo lienee yleisimpiä häröjä latan kanssa :)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
lada 2104

joo äsken korjasin vian :) vika oli se kun nokka akselin ratas oli löystynyt.
lada combi hypi ja pompi
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Oliko nokka-akselin pultin varmistinprikka kiinnitetty jotenkin väärin vai miksi se ei pitänyt pulttia paikoillaan?
lada 2104

en tiädä kun en ole sitä ennen avannu eli on entisen omistajan jäljiltä.... mutta olen ajanut sillä kaks vuotta jää/ ralli autoilua sellaset 3 tuhata kilsaa, että on siinä saattanut löystyä :?
lada combi hypi ja pompi
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Mikäli on se lukitus kunnolla laitettu niin itekseen se ei kyllä aukeen pääse. Nyt alko itellä vaivaan että oonkohan mä taivuttanu viimesimmän kannen irrotuksen jälkiin sitä läpyskää ettei pääsis pultti aukeen...
Jokari

jta kirjoitti:Mikäli on se lukitus kunnolla laitettu niin itekseen se ei kyllä aukeen pääse. Nyt alko itellä vaivaan että oonkohan mä taivuttanu viimesimmän kannen irrotuksen jälkiin sitä läpyskää ettei pääsis pultti aukeen...
Jossain topicissa muistelen gurun, eli Pöhö-Andrein valottaneen tuota lukitusjuttua, ja lopputuloksena oli että periaatteessa sitä prikkaa ei edes tarvitse siellä, jos vain pultti on kunnolla kiristetty. Kyllähän tuohon on pakko uskoa, kun osaaja niin kertoo.

Tietysti keskikova kierrelukite tms. ei ole pahaksi siellä :)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Niin pysyyhän tuo kampiakselin mutterikin ilmaan mitään erillisiä lukituksia niin miksei myös nokka-akselin pulttikin.
Jokari

Juu pysyyhän se, jos vaan vetää todella tiukkaan. Ittelläni kesti kyseinen mutteri paikallaan noin 5 kk, kunnes tippui jonnekkin tienpieleen. Oli unohtunut semmoseen reiluhkoon momenttiin, minkä sai 30 cm varrella väännettyä vaihdetta vastaan. Uusi olikin sitten niin karmivan kallis että se vedettiin 60 cm varrella todella tiukalle ja kierteisiin laitoin varalta vielä keskikovaa kierrelukitetta.

Onneksi hihnapyörässä on sen verran tiukka sovitus että vahingoilta vältyttiin.

Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Jokari kirjoitti:Juu pysyyhän se, jos vaan vetää todella tiukkaan. Ittelläni kesti kyseinen mutteri paikallaan noin 5 kk, kunnes tippui jonnekkin tienpieleen. Oli unohtunut semmoseen reiluhkoon momenttiin, minkä sai 30 cm varrella väännettyä vaihdetta vastaan. Uusi olikin sitten niin karmivan kallis että se vedettiin 60 cm varrella todella tiukalle ja kierteisiin laitoin varalta vielä keskikovaa kierrelukitetta.
Tuota minä kyllä vähän ihmettelen.
Itse laitoin vain jakarin huolellisesti siihen mutteriin ja huitaisin pari kertaa napakasti kiinnipäin ja se on ollut siinä tuhannet kilometrit ja kierrokset.
Moottori oli vieläpä irrallaan eli ei millään tapaa lukittuna eikä mitään kierreliimaa käytetty.
Jokari

Jusu kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Juu pysyyhän se, jos vaan vetää todella tiukkaan. Ittelläni kesti kyseinen mutteri paikallaan noin 5 kk, kunnes tippui jonnekkin tienpieleen. Oli unohtunut semmoseen reiluhkoon momenttiin, minkä sai 30 cm varrella väännettyä vaihdetta vastaan. Uusi olikin sitten niin karmivan kallis että se vedettiin 60 cm varrella todella tiukalle ja kierteisiin laitoin varalta vielä keskikovaa kierrelukitetta.
Tuota minä kyllä vähän ihmettelen.
Itse laitoin vain jakarin huolellisesti siihen mutteriin ja huitaisin pari kertaa napakasti kiinnipäin ja se on ollut siinä tuhannet kilometrit ja kierrokset.
Moottori oli vieläpä irrallaan eli ei millään tapaa lukittuna eikä mitään kierreliimaa käytetty.
Mulla oli vaan huono munkki niinkuin aina :wink: Jokatapauksessa kunnon kolahduksen saattelemana se lenti jonnekkin pöpelikköön...ei voinut olla muu kuin se, koska silloin muutamaa päivää aiemmin se oli vielä tallessa.

Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Onneksi hihnapyörässä on sen verran tiukka sovitus että vahingoilta vältyttiin.
No meitin harrasteautosta oli jossain välissä tippunut se mutsku ja nyt onkin sitten ihan eri kone autossa :(
Kyseessä 1300:n remmikone.

Ei oo kukaan jaksanu kurkata sinne alakertaan, mitä oikein oikein meni paskaks ja kuinka pahasti... nyt o 1200:n mylly kiinni ja kohta toivottavasti Lada-Jussilta ostettu 1500:n :D
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Mulla on tuo kampiakselin mutteri laitettuna 80Nm kiinni. Ei ainakaan vielä ole minnekkään lähteny eikä ole edes löystynyt.
Vastaa Viestiin