lada koneesta kuuluu rahinaa?
lada koneesta kuuluu rahinaa?
tänään kun menin käynnistämääm ladan niin kun se lähti käyntiin niin koneesta kuuluu ihmeellistä rahinaa kuin se olisi yön aikana muutunut diiseliksi:D et mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään? lada on 1500 koneella.
lada combi hypi ja pompi
- pappa- igor
Jakoketjun kiristäjä on voinut löysätä ketjun itsekseen, mulle kävi kerran noin. Eli ruuvaa kiristimen iso mutteri kokonaan pois, ja jos sitä alta paljastuvaa tappia on näkyvissä edes puolikin senttiä, niin ketju voi olla niin löysällä että se rahisee ja kolkottaa tosi ilkeästi. Jos noin on päässyt käymään niin pyydä joku työntämään ladaa nelonen päällä ja samaan aikaan tunnustelet sitä tappia, kun se painuu mahdollisimman syvälle niin stop ja mutteri kiinni.
Voihan siellä toki olla muutakin vikaa, mutta tuo lienee yleisimpiä häröjä latan kanssa
Voihan siellä toki olla muutakin vikaa, mutta tuo lienee yleisimpiä häröjä latan kanssa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mikäli on se lukitus kunnolla laitettu niin itekseen se ei kyllä aukeen pääse. Nyt alko itellä vaivaan että oonkohan mä taivuttanu viimesimmän kannen irrotuksen jälkiin sitä läpyskää ettei pääsis pultti aukeen...
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Jossain topicissa muistelen gurun, eli Pöhö-Andrein valottaneen tuota lukitusjuttua, ja lopputuloksena oli että periaatteessa sitä prikkaa ei edes tarvitse siellä, jos vain pultti on kunnolla kiristetty. Kyllähän tuohon on pakko uskoa, kun osaaja niin kertoo.jta kirjoitti:Mikäli on se lukitus kunnolla laitettu niin itekseen se ei kyllä aukeen pääse. Nyt alko itellä vaivaan että oonkohan mä taivuttanu viimesimmän kannen irrotuksen jälkiin sitä läpyskää ettei pääsis pultti aukeen...
Tietysti keskikova kierrelukite tms. ei ole pahaksi siellä

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Niin pysyyhän tuo kampiakselin mutterikin ilmaan mitään erillisiä lukituksia niin miksei myös nokka-akselin pulttikin.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
Juu pysyyhän se, jos vaan vetää todella tiukkaan. Ittelläni kesti kyseinen mutteri paikallaan noin 5 kk, kunnes tippui jonnekkin tienpieleen. Oli unohtunut semmoseen reiluhkoon momenttiin, minkä sai 30 cm varrella väännettyä vaihdetta vastaan. Uusi olikin sitten niin karmivan kallis että se vedettiin 60 cm varrella todella tiukalle ja kierteisiin laitoin varalta vielä keskikovaa kierrelukitetta.
Onneksi hihnapyörässä on sen verran tiukka sovitus että vahingoilta vältyttiin.
Tuota minä kyllä vähän ihmettelen.Jokari kirjoitti:Juu pysyyhän se, jos vaan vetää todella tiukkaan. Ittelläni kesti kyseinen mutteri paikallaan noin 5 kk, kunnes tippui jonnekkin tienpieleen. Oli unohtunut semmoseen reiluhkoon momenttiin, minkä sai 30 cm varrella väännettyä vaihdetta vastaan. Uusi olikin sitten niin karmivan kallis että se vedettiin 60 cm varrella todella tiukalle ja kierteisiin laitoin varalta vielä keskikovaa kierrelukitetta.
Itse laitoin vain jakarin huolellisesti siihen mutteriin ja huitaisin pari kertaa napakasti kiinnipäin ja se on ollut siinä tuhannet kilometrit ja kierrokset.
Moottori oli vieläpä irrallaan eli ei millään tapaa lukittuna eikä mitään kierreliimaa käytetty.
Mulla oli vaan huono munkki niinkuin ainaJusu kirjoitti:Tuota minä kyllä vähän ihmettelen.Jokari kirjoitti:Juu pysyyhän se, jos vaan vetää todella tiukkaan. Ittelläni kesti kyseinen mutteri paikallaan noin 5 kk, kunnes tippui jonnekkin tienpieleen. Oli unohtunut semmoseen reiluhkoon momenttiin, minkä sai 30 cm varrella väännettyä vaihdetta vastaan. Uusi olikin sitten niin karmivan kallis että se vedettiin 60 cm varrella todella tiukalle ja kierteisiin laitoin varalta vielä keskikovaa kierrelukitetta.
Itse laitoin vain jakarin huolellisesti siihen mutteriin ja huitaisin pari kertaa napakasti kiinnipäin ja se on ollut siinä tuhannet kilometrit ja kierrokset.
Moottori oli vieläpä irrallaan eli ei millään tapaa lukittuna eikä mitään kierreliimaa käytetty.

No meitin harrasteautosta oli jossain välissä tippunut se mutsku ja nyt onkin sitten ihan eri kone autossaJokari kirjoitti:Juu pysyyhän se, jos vaan vetää todella tiukkaan. Ittelläni kesti kyseinen mutteri paikallaan noin 5 kk, kunnes tippui jonnekkin tienpieleen. Oli unohtunut semmoseen reiluhkoon momenttiin, minkä sai 30 cm varrella väännettyä vaihdetta vastaan. Uusi olikin sitten niin karmivan kallis että se vedettiin 60 cm varrella todella tiukalle ja kierteisiin laitoin varalta vielä keskikovaa kierrelukitetta.

Kyseessä 1300:n remmikone.
Ei oo kukaan jaksanu kurkata sinne alakertaan, mitä oikein oikein meni paskaks ja kuinka pahasti... nyt o 1200:n mylly kiinni ja kohta toivottavasti Lada-Jussilta ostettu 1500:n

Mulla on tuo kampiakselin mutteri laitettuna 80Nm kiinni. Ei ainakaan vielä ole minnekkään lähteny eikä ole edes löystynyt.