ensikokemukset halvasta 110:stä..

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

mites Jussi, löytyiskö listalta tällaista:

211030 20385660

tyyppikilvessä alhaalla lisäksi maininta:
version 300 130

ja auto on 110 16V -02 - tohon ei taida ton GM Samaran laatikko sopia..päältäpäin ne on kyllä muuten aivan samannäköisiä, lukuunottamatta sitä startin kiinnitystä. :roll:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Lada-Jussi kirjoitti:oletko ihan varma ettei se ole sit kuitenkin 133 noi voi painettuna olla 3 ja 8 hyvin saman näköisiä jos vielä on likaa tai muuta kilvessä?

Kyllä se 8 mun mielestä on,se kolmonen on tehty ihan erilailla,tiistaina pääset ite vielä tarkistamaan. :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:mites Jussi, löytyiskö listalta tällaista:

211030 20385660

tyyppikilvessä alhaalla lisäksi maininta:
version 300 130

ja auto on 110 16V -02 - tohon ei taida ton GM Samaran laatikko sopia..päältäpäin ne on kyllä muuten aivan samannäköisiä, lukuunottamatta sitä startin kiinnitystä. :roll:
ööö onko samarai tosissaan? toi ensimmäinen numerosarja on ihan hepreaa, ja toisen pitäisi kai olla S00 130 eli kuten Euro-3 110:t yleensä on. Siinä pitäisi olla ihan 110:n loota.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

joo kyllä mä sentään jossain pyrin olemaan tosissanikin :wink: Tollanen numerosarja siinä oli. Täytyy ottaa foto tosta tyyppikilvestä jos siinä olisi jotain ihmeellistä.

Olisi kyllä kiinnostava verrata noita 110:n ja ruiskuSamaran kytkinkoppia irrallaan. Päältäpäin tutkimalla niissä ei ole mielestäni muuta eroa kuin toi startin kiinnitys.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jaahas, nyt taisin hoksata, eli siinä on kai XTA21103020385660 eli 110 sedan 1,5 16v, mallivuosi 2002 ja perässä valmistenumero. mutta kyllä ton version pitäisi olla S00 130
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

joo näinhän se oli, tarkemmin katsoen S eikä 3.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Eilen sai lada vahan pintaansa sekä uudet kangas matot lattiallensa,vähän niinkuin palkkioksi kun on toiminut hyvin,eli eipä juuri muuta kerrottavaa toistaiseksi ole,kilometrejä tulee ja lada toimii,ainoastaan se bensamittari ei toimi vieläkään mutta vika lienee siellä anturin puolella. 8)
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Samaran VIN koodia kuvattaessa selvästi vertaillaan RosLadan tehtaalla ja AvtoVAZ tehtaalla valmistuneiden autojen koodeja, eli (muistaakseni) tuo X7D on Sysranin RosLada tehtaan kooodi, kun XTA on Togliatin varsinainen Lada tehdas.

1500 Combin tyyppikilvestä näkee jo tehtaan merkistä että kyse on Izhmash tehtaalla Izhevskissä kootusta autosta. XTK on tehtaan koodi. harmi ettei kilven alalaidan numerot näy.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

mitäs mieltä sä olet Jussi tästä kaaviosta , jonka mukaan toi XT pitäisi olla käytössä vaan Neuvostoliitossa valmistetuissa autoissa ( XS-XW = USSR) ja Venäjällä valmistetuissa pitäisi olla "X3-X0 = Russia". Jos mä nyt tota oikein yleensä ymmärsin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:mitäs mieltä sä olet Jussi tästä kaaviosta , jonka mukaan toi XT pitäisi olla käytössä vaan Neuvostoliitossa valmistetuissa autoissa ( XS-XW = USSR) ja Venäjällä valmistetuissa pitäisi olla "X3-X0 = Russia". Jos mä nyt tota oikein yleensä ymmärsin.
pätee noissa edellisissä esimerkeissä siinä mielessä että XT on noissa Neuvostoliiton aikana pystyssä olleissa tehtaissa. XTA = avtovaz, XTK = izh, XTT = UAZ (muistaakseni), kun esim RosLada X7D tuotanto alkoi joskus 1998 eli nykyvenäjän aikana.

Miksiköhän muuten EuroSamara on muistaakseni kans XTA210930T900001 kun siinä on venäläisten maakoodi ja Lada tehtaan tunnus, mutta valmistenumeron 9 kertoo että kyseessä on Uudenkaupungin autotehtaan tuotantolinja.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti: pätee noissa edellisissä esimerkeissä siinä mielessä että XT on noissa Neuvostoliiton aikana pystyssä olleissa tehtaissa. XTA = avtovaz, XTK = izh, XTT = UAZ (muistaakseni), kun esim RosLada X7D tuotanto alkoi joskus 1998 eli nykyvenäjän aikana.

Miksiköhän muuten EuroSamara on muistaakseni kans XTA210930T900001 kun siinä on venäläisten maakoodi ja Lada tehtaan tunnus, mutta valmistenumeron 9 kertoo että kyseessä on Uudenkaupungin autotehtaan tuotantolinja.
joo, noinhan se menee. Vois näin oikeastaan sanoa, että vieläkin saa ajaa oikeastaan CCCP- autolla :)

onkohan noissa Uudenkaupungin Saabeissa (ja muissa siellä tehdyissä) muuten valmistenumerossa toi "YF-YK " - maantunnus :? Sen muistan, että muistan joskus lukeneeni oman 99 Saabin tyyppikilvestä "made in Finland" ja oli siinä toi "Uusikaupunkikin" mainittu jossain. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

No nii,nyt on napakymppi nähnyt vähän mailmaakin,eli tuli heitettyä tollanen pieni lomareissu,reittinä tallinna-virtsu-pärnu-riga-tallinna,kilometrejä kertyi noin 700 ja ainoa mitä olis kaivannut oli ilmastointi,kyllä 32-33'c lämpötilat alkaa olla jo aika tukalia ajella,lada kyllä toimi moitteetta toisin kuin useat mm.bmw,audi ym. länsiautot mitä tienposkissa näkyi pelti pystyssä kun oli jäähdytysnesteet lentäny ulos. :lol: koska lada toimi nätisti koko reissun on se nyt palkittu uudemman mallin muovi helmoilla sekä virosta ostetulla puu jäljitelmä ratinpäällisellä. :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

No niin,lomareissut meni hienosti ja nyt on jo 2800km takana ostohetkestä.tänään kuitenkin hajosi kuskin ikkunasta vaijerimekanismi. :x No siihen kyllä syypää taidan olla ihanitse minä.tuli vissiin hosuttua silloin kun vaihtoi nostimen moottorin,vaijeri oli jotenkin huonosti paikoillaan ja pääsi irtoamaan,rullautui moottorin akselille ja vääntyi piloille,eilen oli myös jarrunestettä päässyt pikkaisen valumaan jostain nestesäiliön alapuolelta mutta tänään ei vuotoa enää näkynyt. :roll:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Niinkuin sanottu,niin aiheutin tuon hajoamisen itse,mielestäni tässä ladassa ei noi viat kovin pahoja ole siihennähden että tälläkin on jo ikää 7v.Eikä edellinen omistaja ole muuta osannut tehdä kun ajaa. :) Kyllähän tällä 800e olis jo toyotankin saanut,mutta entisenä toyota kuskina en jaksa enää niitä ruveta hitsailemaan,mielummin ropailen näitä pikkujuttuja tuolla tekniikka puolella. :) Muuten kyllä tykkäsin aikoinaan corollasta,oli ihan kiva peli ajella,tämä vaan sopii mulle paremmin. :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Vastaa Viestiin