Nivan vetoakseleista
Nivan vetoakseleista
Pitäs laittaa Nivan etupään vetoakselit kasaan. Ihmettilin toisen puolen nivelestä löytynyttä metallirinkulaa. Toisella puolen sitä ei ollut. Tosiaan en tarkoita sitä lukitusrinrengas mikä lukitsee nivelen akseliin. Metallirinkula on noin 6-8 cm halkaisijaltaan. Mikä sen tarkoitus on? ja tarvitaanko sitä?
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Rautalangan paksuinen, n. 80mm halkaisijaltaan ja putos sisemmästä vetarin tumpista??
Silloin se on juurikin se lukkorengas jota Osku tossa yrittää epätoivosesti selittää ja kuvailla
Sisemmässä vetonivelessähän on luonnollisesti liuku, nivelen kruunu kuulinen siis pääsee liukumaan siellä maljassa.
Tällä ohuella lukkorenkaalla estetään kruunun pulpahtaminen ulos maljasta ja se asemoidaan juurikin siihen maljan ulkoreunaan (sisäpuolelle).
Kun putsaat sen maljan kunnolla sisäpuolelta niin ura pitäis näkyä.
Silloin se on juurikin se lukkorengas jota Osku tossa yrittää epätoivosesti selittää ja kuvailla


Sisemmässä vetonivelessähän on luonnollisesti liuku, nivelen kruunu kuulinen siis pääsee liukumaan siellä maljassa.
Tällä ohuella lukkorenkaalla estetään kruunun pulpahtaminen ulos maljasta ja se asemoidaan juurikin siihen maljan ulkoreunaan (sisäpuolelle).
Kun putsaat sen maljan kunnolla sisäpuolelta niin ura pitäis näkyä.
Löytyihän sieltä ura kun tarkemmin katsoi. Huomasin että olin muuten hankkinut lukkorenkaat aikaisemmin. Olivat vaan noin 3mm paksut. Onko noita sitten erilaisia niveliä? Löysin sopivaa jousirteräslankaa vanhoista kuulosuojaimista
.
Onko normaalia että toisen puolen sisemmän vetoakselin suojakumi(oksasuoja) käy kiinni apurungon pultteihin? Venäläiset toleranssit?Eihän toi kiinnikäyminen varsinaista kumia hajota.
Nyt kun sain etuperän kasaan pyörittelin toisen puolen pyärät ilmassa renkaita(keskilukko päällä), huomasin että etu ja takaperän välitys on erilainen. Yksi syy varmasti on tämä että etuperä hajosi
.
Eli ostetaan 4,3 ehjä perämurikka.

Onko normaalia että toisen puolen sisemmän vetoakselin suojakumi(oksasuoja) käy kiinni apurungon pultteihin? Venäläiset toleranssit?Eihän toi kiinnikäyminen varsinaista kumia hajota.
Nyt kun sain etuperän kasaan pyörittelin toisen puolen pyärät ilmassa renkaita(keskilukko päällä), huomasin että etu ja takaperän välitys on erilainen. Yksi syy varmasti on tämä että etuperä hajosi

Eli ostetaan 4,3 ehjä perämurikka.