Lämmityslaitteen nesteventtiili..?
Lämmityslaitteen nesteventtiili..?
Omassa 1200s vm.88 larvassa kusee tämä kyseinen venttiili... ei vuoda laippojen tiivisteistä vaan itse sulkijan välistä tiputtaa.. onko O-rengas tiivisteitä missään kohti tässä venttiilissä?
Ei sille vuotavalle orkkishanalle voi mitään tehdä. Kun se rupeaa vuotamaan, niin se on roskiskamaa.
Kannattaa hommata tilalle joltakin kerhon venäjäntuojalta tms. keraaminen tai kuulasulkuinen hana, jotka ovat ikuisia. Jossei sellaista löydy niin kyllä sinne välttää tarvikemallitkin, joskin niiden kesto on hyvin vaihtelevaa.
Kannattaa viritellä sinne hanan tilalle hätäavuksi vaikka pätkä letkua, kennon päähän saat letkukaran vaikka siitä vanhasta hanasta.
Kannattaa pikkusen nähdä vaivaa tässä vaiheessa, sitten kun se hana liipasee litran verran lientä konsolin alle ja matoille, niin v*tutus on hirveä ja sen märän sotkun kuivaamisessa riittää hommaa
Kannattaa hommata tilalle joltakin kerhon venäjäntuojalta tms. keraaminen tai kuulasulkuinen hana, jotka ovat ikuisia. Jossei sellaista löydy niin kyllä sinne välttää tarvikemallitkin, joskin niiden kesto on hyvin vaihtelevaa.
Kannattaa viritellä sinne hanan tilalle hätäavuksi vaikka pätkä letkua, kennon päähän saat letkukaran vaikka siitä vanhasta hanasta.
Kannattaa pikkusen nähdä vaivaa tässä vaiheessa, sitten kun se hana liipasee litran verran lientä konsolin alle ja matoille, niin v*tutus on hirveä ja sen märän sotkun kuivaamisessa riittää hommaa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Siis hanan vaihto on loppupeleissä melko helppo juttu. Minäkin joskus luulin että olis vaikeampi, mut eka kerta osoitti luulot ihan vääriksi.
Siitä lähdetään että otetaan seuraavat osat mäkeen; hattuhylly, hanskalokeron kansi ja pohja. Kahta viimeistä ei tarvitse välttämättä ottaa pois, mutta niiden irrottaminen helpottaa huomattavasti kun osan duunista voi tehdä yläkautta penkillä istuen.
Konehuoneen puolelta se alimmainen hanalle tuleva vesiletku irti ja hana auki, niin liemet tulee pihalle, n. 0,5 L. Sitten vaan kennon puoleiset mutterit pois (helppo juttu) jonka jälkeen vedät hanan pois niiden pinnapulttien päältä. Sen jälkeen voit vetää hanan+sen konehuoneen puolelle tulevan putkenpätkän yhdessä pois. Hanan vaijerin irroitat tietty ja siirrät vaijerinpidikkeen uuteen hanaan. Sekä tietysti sen putkenpätkän.
Ei niitä putken puoleisia muttereita kannata edes yrittää aukoa siinä paikallaan, maailmassa ei ole sellasta avainta jolla siinä rakosessa vois järkevästi niitä käännellä.
Kasaus käänteisessä järjestyksessä uuden hanan kanssa, jonka jälkeen jäähdytysnesteet sisään siitä irroitetusta letkusta. Kun alkaa tulla lientä siitä hanan perässä olevasta putkesta, niin letku kiinni ja se on siinä
Siitä lähdetään että otetaan seuraavat osat mäkeen; hattuhylly, hanskalokeron kansi ja pohja. Kahta viimeistä ei tarvitse välttämättä ottaa pois, mutta niiden irrottaminen helpottaa huomattavasti kun osan duunista voi tehdä yläkautta penkillä istuen.
Konehuoneen puolelta se alimmainen hanalle tuleva vesiletku irti ja hana auki, niin liemet tulee pihalle, n. 0,5 L. Sitten vaan kennon puoleiset mutterit pois (helppo juttu) jonka jälkeen vedät hanan pois niiden pinnapulttien päältä. Sen jälkeen voit vetää hanan+sen konehuoneen puolelle tulevan putkenpätkän yhdessä pois. Hanan vaijerin irroitat tietty ja siirrät vaijerinpidikkeen uuteen hanaan. Sekä tietysti sen putkenpätkän.
Ei niitä putken puoleisia muttereita kannata edes yrittää aukoa siinä paikallaan, maailmassa ei ole sellasta avainta jolla siinä rakosessa vois järkevästi niitä käännellä.
Kasaus käänteisessä järjestyksessä uuden hanan kanssa, jonka jälkeen jäähdytysnesteet sisään siitä irroitetusta letkusta. Kun alkaa tulla lientä siitä hanan perässä olevasta putkesta, niin letku kiinni ja se on siinä

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Niin, on se kyllä sekin. Jostain syystä olen käyttänyt tota nimitystä myös hanskalokeron alapuolisesta hyllystäLada Scandinavia kirjoitti:Jokarille tiedoksi, että "Hattuhylly" sijaitsee takapenkin selkänojan ja takaikkunan välissä oleva tila. Sedan mallisissa autoissa.

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ei se täyttö siitä letkusta ole tosiaan mitään välttämätöntä, mut mulla on ollu tapana siitä täytellä, kun se ollut irti. Mun mielestä lämppärin kenno on kyllä sen verran muita hiluja korkeammalla, ettei toi letkusta täyttely ihan perusteetonta ole.
Eli kyllä se onnistuu syylärin korkistakin, täytellessä kannattaa panostaa letkujen puristeluun jottei jää turhia ilmoja. Muistetaan pitää lämppärin hana auki.
Sen jälkeen voi ajaa Ladan sopivan jyrkkään nousuun keula ylöspäin ja antaa raksutella siinä niin yleensä systeemi ilmaantuu ihan itsekseen.
Eli kyllä se onnistuu syylärin korkistakin, täytellessä kannattaa panostaa letkujen puristeluun jottei jää turhia ilmoja. Muistetaan pitää lämppärin hana auki.
Sen jälkeen voi ajaa Ladan sopivan jyrkkään nousuun keula ylöspäin ja antaa raksutella siinä niin yleensä systeemi ilmaantuu ihan itsekseen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kun itse joku aika sitten vaihdoin nesteet ja termarin, ilmasin järjestelmän letkuja puristelemalla ja kotiin päästyäni parkkeerasin auton ylämäkeen ja hetken annoin käydä. Eikä ainakaan lämmönmäärästä kabiinissa päätellen jäänyt ilmaa järjestelmään ja ohje kirjan mukainen määräkin nestettä järjestelmään meni.